2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Acer notebook garancia és a többi

Írta: | Kulcsszavak: Acer . garancia . notebook

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Dátum: 2010 február - március
Üdv! Elmesélem nektek a 0 perces notebookom garanciás történetét Acer módra! Előtte kis bevezetőt olvashattok.

Bevezetésképpen elmondanám, hogy életemben eddig 3X kerültem úgy kapcsolatba notival, hogy azt nem csak láttam. Komolyan! Első alkalom! A második hasonlóan folytatódott, vettem egy Extensa 5610-est, kicsit karcos fedlappal, de nagyon jó állapotban hibátlan akkuval. A helyszínen semmi baja nem volt, kb fél órát nyúztam. Hazaérve vártam vele mert hidegből hoztam be. Bekapcsoláskor azonnal vibráló kijelző fogadott, ami pár perc múlva megszűnt. Eltel 1 nap és a hiba újra előjött, de ekkor már néha ki is kapcsolt a kijelző. Írtam az eladónak, hogy baj van, a vidit elküldtem róla. Az idegeim a plafonon voltak mert kb egy havi fizummal játszottam. Odáig jutott a dolog, hogy visszakapom a pénzemet, pedig a noti garanciás volt, csak nem nálunk, és hát az Acernek nincs nemzetközi garanciája. 5 napon belül a pénzem visszakaptam! Vannak még korrekt emberek!!!!
Azzal együtt, hogy visszakaptam a pénzemet a melóm is eltűnt, hurrá! DE jött fortuna és kapásból egy Extensa 5635Z-t vettem, (innentől dátumokkal) ez történt 2010. február 22.-én. Hazaértem vele, linuxot elindítottam, szép jó, uninstall, Windows 7 Ulti telepítve, driverek fent beállítva, hibátlan, jött az élményindex, mert érdekelt mivel tud többet, lefutott, de már a teszt alatt láttam, hogy valami nem jó. 3.2pont a CPU, feltoltam a CPU-Z-t, látom, hogy a T4400-as CPU (2.2GHz) csak 1197MHz-n megy, mondom adok neki terhelést majd felkapcsol, innentől lista szerűen: Prime95, Everest stabiliti teszt, programok, Win XP, újra win 7 driverek nélkül stb. FAIL! Nem moccant 1200-ról. Nem húztam fel magam mert erre számítottam, egyszerűen azért mert én vagyok az 1000-ből 1. Tájékozott voltam garanciás ügyben, de azért érdeklődtem fórumon, újat nem mondtak, a bios reset sem segített semmi. Leragadt a CPU 6*200-on, ez a nagy helyzet. Ide írtam az acernek február 22.-én este fél 11-kor, pontos hibaleírással. (kell a noti serial-ja tehát nem lazán megy ez). Másnap jött válasz, idézek belőle:
Kérelmét a következő termékre: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx elfogadtuk.
Az Ön esetazonosítója: yyyyyyyyyy

Information To Customer:
Tisztelt SymbianOS Úr! :DD Köszönjük kérdését. Lehetősége van szervizbe küldeni a készüléket, ahol a technikus meg tudja vizsgálni azt. Futár menne el a készülékéért............

A végén ott volt az én szövegem is!

24.-én felhívtam az Acer központi telszámát: [link]
Hívás előtt előtte mindenki olvassa el ezt: [link]

Minden a kezemben volt, egy gépi hang felhívja a figyelmünket arra miket készítsünk elő, elhangzik az is, hogy a beszélgetést rögzítik. 8 és fél perc alatt felvették a hibát. Ezután kaptam egy mailt amiben mindent leírtak és a mail címében ott az Un. esetazonosítónk is, ezen lehet érdeklődni a noti után később, idézek belőle:

Kedves Vásárlónk!

Az Ön termékét a UPS szállítmányozó cég fogja elszállítani.

A levél csatolmányaként találja azt a PDF dokumentumot, ami egyben a
szállítójegy is (shipping label). A szállítójegy két oldalból áll. Az első
oldalból két példányt nyomtasson ki, amelyből egyet ragasszon a dobozra,
hogy a futár minden információt jól lásson. A másikat pedig adja oda a UPS
futárjának.
A PDF dokumentum második oldala az Ön elismervénye (visszaszállítási
szolgáltatás ügyfélpéldánya – Return Service Customer Receipt), melyet a
UPS futárjának kell aláírnia.................

Ez egy automatikus email, kérjük ne válaszoljon!

Üdvözlettel:
Regional Service Center
Acer Czech Republic s.r.o.
CTPark Brno
Turanka 110
Brno - Slatina 627 00
Czech Republic

25.én reggel felhívtam a mailben megadott számot: UPS 08:00 - 17:00 óra között
(0036-1) 877-0000
Az egyes menüpont alatt található emberi élő hang! :D A mailben le van írva, hogy az Acer garanciára vagy egy kódra kell hivatkozni, a hölgy tudni fogja mi a dolga, megkérdezi ki lett e nyomtatva a papír és fel van e ragasztva, ezután megkérdezi mikor mehetnek a notiért. (nap és kb óra)
ezután nevet, címet telszámot kérnek! Ha ezzel is megvagyunk várunk a futárra. A futárnap a fent olvasott módon átadjuk a csomagot.

Mivel a teljes mailek és a telefonbeszélgetések szövegei kimaradtak így leírom, hogy elmondják, be kell csomagolni a gépet eredeti dobozába a garanciajeggyel, a számla fénymásolatával és a tartozékokkal! Alaposan be kell csomagolni! Mivel nem bízunk egy cseh kollégában így leírom nektek mennyire biztosra mentem a küldés körül!
3 példányt nyomtattam mindenből! Azaz: A mailben küldött PDF dokumentumból, számlából, garancialevélből (bolti) és én az egészhez hozzácsaptam egy A4-es papírt amiben tételesen leírtam mit tettem a dobozba. Ennek részletessége:
- tápkábel, serial: CJJSDJHR578
- Hipro AC adapter, serial: XYZ
- akkumulátor xy V x Ah, serial......
- rövid kezelési útmutató..........
Aláírva, hely, időpont!!!!
Én még a gyári dobozt vattával kitömetem ahol tudtam!
Ezen felül, mivel a gép amúgy elindult, a billentyűzetre tettem egy papírt amin szerepelt angolul az éppen rajta lévő nyers OS neve, a telepített programok listája és a háttérkép neve ami tulajdonképpen a hibát ábrázolja, ezzel is segítve őket az egészben!
A dobozt lezártam és vastag ragasztócsíkkal leragasztottam, dátumot ráírtam! Ja és a noti pontos állapotát is rögzítettem képekkel dátummal! :DD Ebbe kössenek bele!
Doboz lezárva, papír felragasztva, ende finito!
Ha megérkezett cseh kollégáinkhoz akkor sms értesítést kapunk (ez már a második lesz, az elsőt a hiba bejelentése után kapjuk kicsit érdekes karakterekkel), ha kész a noti szintén sms-t kapunk, de ekkor még csak elkészült és elindul haza, ami több napot vesz igénybe. Megtudtam, hogy 8-10 nap a hivatalos javítási idő, ami néha több is lehet.....
Február 26. 16:30
A cikk vége következik bármilyen meglepő! A 4. noti is a kezembe került, na ná, hogy nem volt jó miért lett vna az..........
A 4. és a 3. megmenekült a garanciától, most is az egyikről írok. A futár már úton volt, de nem hagyott nyugodni a dolog, hogy mindkettő azonos hibával döglött, addig mondtátok még kapott a legújabb egy új biost, 3.2-ről 5.5-re ugrott a win7 cpu index, másikat is vadul kicsomagoltam, az is kapott és vad telefonálgatások után lefújtam a futárt és az acer is megkönnyebbülve törölt le a listáról. ÁMEN!
Tulipanti, mire ezt írom kész a notid, Tulipantis lett, de majd te beállítod! :C :R Azt a szart amid most van ne dobd ki, azt nyugodtan csinálhatja amit eddig! ;) Ha meg felrobban a codegen táp nekem adod megküldöm 2db 120°fokban eltolt fázissal! ;] ;] Tudod, hogy mindig utáltam!
Ja még valami! Miért is tudták lopni a netemet? Mert a te új routered volt bent és lusta voltam lekódolni! :DD Nem vetted észre a dolgot mert mint két tojás úgy néz ki az enyém és a tiéd! :))

Úgy gondolom megírom nektek mi zajlott le a router és a két táska rendelése körül! Nem írok neveket meg semmit, csak annyit mondok hogy 9 napig szállították ki és a megbeszélt 4 órás intervallumban nem jött a futár, 2 napra rá megjelent és ezt hozta: [link1] [link2]
Higgyétek el ez nem sokkal volt szebb állapotban bontatlanul sem. A papíron a 2 nappal korábbi dátum szerepelt mint a kiszállítási időpont, minden bele volt hányva! Rájuk írtam, hogy ha nem jön a legközelebbi munkanapon akkor nem veszem át akkor sem ha kihozzák, naná hogy nem kaptam választ! Soha többet nem rendelek tőlük, csak azért kényszerültem rájuk mert a router nem volt kapható a "kedvenc boltomban"!

Pár dolgot még tudnod kell, a te géped szolgát egy héten keresztül egy program betatesztjéhez ez úton is köszönöm a program írójának, hogy foglalkozott a fellelt hiba kijavításával, továbbá köszönöm a serialt is. Bízunk bennem, hogy az SP x majd javítja a windows 7 hibáját.

A végére kiemelnék pár dolgot! Ingyenes az egész, de TE telefonálsz az acerhez (pesti szám) és TE hívod az UPS-t, ezután TE érdeklődsz telefonon mikor hozzák ki! TE nyomtatsz, TE fénymásolsz, TE csomagolod be úgy, hogy azt ne tehessék tönkre. A telefonokban mindig unott DE segítőkész hölgyekkel beszéltem, nem húzzák az időt értik a dolgukat. Február 26.-án kedves közvetlen hölggyel beszéltem az Acertől is és az UPS-től is. Az UPS-es hölgy amint megemlítettem, hogy Acer hirtelen mindent közölt velem. A kísérletezgetések alatt az Acert felhívtam, azt mondák küldjem ki az első rosszat nem lesz baja, a lemondásos hívásomkor emlékezett rám és együtt örültünk! :DD A háttérben vagy 5 nyelven beszéltek éppen, tehát oda sokféle hívás befuthat.
Jelenleg így zajlik egy Acer notebook garanciáztatása! Aki teheti hosszabbítsa meg a garanciát 3 évre mert méreg drága a garancián kívüli javítás!

A cikk megjelenésének pillanatában valaki nagyon nagyot fog nézni amikor kinyitja a szemét.... ;)
Néhány kép a végére! Annyira egyforma a kettő hogy ráírtam a kettő tök egyforma táskára a neveket, a notikat is csak az különbözeti meg elsőre hogy más SD kártya van beletolva az olvasóba. :B

My_1

My_2

Csoport_1

Csoport_2

Csoport_3

Csoport_4

Csoport_5

Csoport_6

Csoport_7

Csoport_8

Hozzászólások

(#1) Tulipanti


Tulipanti
tag

Mostmárt mindent tudok én is! :B

"Játszunk erotikus bújócskát. Picit segítek: az ágyon leszek meztelenül. Sok szerencsét!" :D

(#2) Peter Kiss


Peter Kiss
senior tag
LOGOUT blog

BIOS-frissítés?

(#3) Kolondrum válasza Peter Kiss (#2) üzenetére


Kolondrum
félisten

Nem értem a kérdést! Ha elolvastad tudod h az segített.

(#4) Peak


Peak
addikt

Ingyenes az egész valóban.

- Te telefonálsz, mert honnan a f@xból tudná bárki is, hogy van egy hibás géped? (FAIL)
- Te hivod a futárt, mert honnan a f@xból tudná bármilyen futárcég, hogy hol és mikor szeretnéd a csomagodat átadni? (FAIL)
- Nem szükséges neked nyomtatni, kérheted postán is az előre nyomtatott dokumentumokat! (FAIL)
- Igen, általában ha csomagot adsz fel, azt be kell csomagolni. Micsoda világ ez???!!! (FAIL)
- Az ügyfélszolgálat a közép-keleteurópai szervizközpontnál van szintén, ahova a környező országok telefonvonalai befutnak. ÚÚÚristen, hogy micsoda világ ez???!!! (FAIL)

A makói 3 gyerekes főállású anyukának lefekszik a notebookja, fingja sincs az egészről, majd időt és energiát nem kímélve egy nejlonszatyorban elviszi a max. 50km-re levő szervizközpontba mondjuk busszal, majd vonaton a 3 gyerekkel a dobozzal, miközben elmegy az oda vissza úttal egy fél, rossz esetben egy egész nap.
Majd mikor elkészült az egészet meg is ismételheti.

Mondjuk gyerekek nélkül. Legyünk jófejek.

Számoljuk csak össze...

6-8-10 óra utazás
X forint utazási költség

VS

2 telefonhívás

Uh... itt valami bűzlik...

jah igen... a "százasszög szindróma"... :F

Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.