2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

"A" korlátlan motor jogosítvány - 2013 (egyedi)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Jelen állás szerint aki úgy dönt, hogy felül nagy motorra annak:
Akit untat lent a lényeg.

A tanfolyamra való felvétel feltételei ("A")*

Tanfolyamra az vehető fel, aki

* · legalább 2 éve érvényes "A1" alkategóriás vagy "A2" kategóriás

vezetői engedéllyel rendelkezik, vagy

- 2 évnél rövidebb ideje, vagy egyáltalán nem rendelkezik érvényes "A1"

alkategóriás vagy "A" korlátozott kategóriás vezet?i engedéllyel, és
betöltötte

a 24. életévét, vagy annál legfeljebb 6 hónappal fiatalabb;

- 1. egészségügyi csoportban egészségileg alkalmas;

- írásbeli nyilatkozata alapján a 35/2000. (XI. 30.) BM rendeletben
meghatározott

közlekedésbiztonsági feltételeknek megfelel;

- minimum 8 általános bizonyítvány.

*A tanfolyam tantárgyai ("A")*

* · *Alapismeretek:* 22*óra *(csak ha nem rendelkezik "A1"
alkategóriával vagy "A2" kategóriával):

– Közlekedési ismeretek;

– A járművezetés elmélete;

– Szerkezeti és üzemeltetési ismeretek.

* · *A járművezetés gyakorlata *

A1 vagy A2 nélkül: 26 óra*;*

A1-gyel vagy A2.-vel: 10 óra;

2 éves A1-gyel vagy A2.-vel: 6 óra

Ugyanebben a sorrendben (törtjellel elválasztva) a gyakorlati oktatás
részletei:

– Alapoktatás: 10/4/2 óra;

– Főoktatás: 16/6/4 óra: Városi vezetés 11/4/2 óra; Országúti vezetés
5/2/2 óra.

*Vizsgatárgyak ("A")*

*Elmélet*: közlekedési alapismeretek számítógépes vizsga (nem
kötelezettek elméleti vizsgára azok, akik "A1" alkategóriás vagy "A"
korlátozott kategóriás vezetői engedéllyel rendelkeznek.

*Gyakorlat*: járműkezelési gyakorlati vizsga, forgalmi gyakorlati vizsga.

*A vizsgára bocsátás feltételei ("A")*

*Elméleti vizsgára* az bocsátható, aki

* · betöltötte a 24. életévét, vagy annál legfeljebb három hónappal
fiatalabb;

- a tanfolyam elméleti részét igazoltan elvégezte;

- a vizsga időpontjában is megfelel a tanfolyamra való felvételre előírt
többi feltételnek.

*Gyakorlati vizsgára* az bocsátható, aki

* · az összes elméleti vizsgatárgyból sikeresen vizsgázott (amennyiben
elméleti vizsgára kötelezett);

- legalább 2 éve érvényes "A1" alkategóriás vagy "A2" kategóriás vezetői
engedéllyel rendelkezik, és betöltötte a 21. életévét, vagy

- ha nem rendelkezik legalább 2 éve érvényes "A1" vagy "A2" vezet?i
engedéllyel, betöltötte a 24. életévét;

- a kötelező gyakorlati órákat igazoltan teljesítette;

- a vizsga időpontjában is megfelel a tanfolyamra való felvételre előírt
többi feltételnek;

- a forgalmi vizsgához sikeres járm?kezelési vizsgát tett.

*Kezdő vezetői engedély ("A")*

Az elsőként szerzett nemzetközi kategóriás vezetői engedély a vizsga
napjától számított két évig kezdő vezetői engedélynek minősül.

*A kezdő vezetői engedéllyel motorkerékpáron utas nem szállítható.*

*Az "A" kategória fogalma*

*Nemzetközi kategória.* A 35 kW teljesítményt és a 0,22 kW/kg
teljesítmény/saját tömeg arányt meghaladó motorkerékpár.

*Milyen vezetői engedéllyel vezethető? ("A")*

Az "A" kategóriába tartozó járművek csak "A" kategóriára érvényesített
vezetői engedéllyel vezethetők.

*Még milyen jármű vezetésére jogosít? ("A")*

Az "A" kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel vezethető még az
"A" korlátozott kategóriába és az "A1" alkategóriába tartozó
motorkerékpár, valamint - az orvosi érvényesség lejártát követően is, de
legfeljebb az engedély kiállítását követő tíz évig - a segédmotoros
kerékpár, a lassú jármű és pótkocsija, a kerti traktor és az állati
erővel vont jármű.

Ugorjuk át ezt a sok blablát.

Akinek van B kategóriája és legalább 24 éves annak nem sok dolga van. Orovosi - EÜ nem kell mert adva van. Bemászik az ember lemásolják a legnagyobb iskolai papírját meg iratait és kész. Legalább kell egy 8 általánosos papír. Az én esetem egyedi volt, mert ismertek és tudták, hogy (kiszámoltam direkt) 11400Km-t mentem már robogóval. Ezek után eltelik változó mennyi idő mert ugye nem magad csinálod a tanfolyamot. Elég sokat vártam (heteket) mert épp rosszkor jelentkeztem. Csörög a telefon, KRESZ vizsga. Oké elmentem, megvoltam vele. Megint csörög rá pár napra. Rutinozni kéne, vizsga következő hét végén. Elmentem oda is, voltam 3 órát. Jelezném 30 perc után aki kicsit érzi a motort már le tud vizsgázni.

A rutin vizsgán el kell mondani 5 kötelező dolgot a motorról és 1 olyan dolgot amit húzol: [link] Én ezt tanultam meg.

Aztán van 3 feladat. Unalmas, de meg kell csinálni.
Ha ezzel megvagyunk gratulál levizsgáztál. Gyakorlatban: A kormány magasságában lett elege és mondta, hogy elég, mehet a 3 feladat. Ezt el lehet érni azzal, hogy részletekbe menően mondja az ember. Kerék-kormány. Eddig jutottam, de a húzott feladatot megkövetelte.

Ismét csörgött a telefon. Forgalmi óra. Ebből is volt 3 alkalom majd vizsga. A harmadik óra rendkívüli volt, mert akkor derült ki, hogy nem egyedül vizsgázok hanem párban egy csajjal. Ott pedig van kötelező előzési feladat illetve nem mindegy, hogy a hátsó motoros hol halad stb.. Pl STOP táblánál: Ha én haladok hátul és megáll az előttem lévő, meg én is, az nem azt jelenti, hogy én is megálltam. Én ezért 2x állok meg! 1X azért, mert az előttem lévő, 1x meg azért mert ott a vonal. Aztán ha te vagy hátul nem az autók jobb kerekének a vonalában haladsz hanem kicsit beljebb. Majdnem középen. Van előzési feladat sávon belül oda vissza. Ezt hivatalosan nem kell indexel jelezni, de illik. Apróságok, de illő volt gyakorolni.
A vizsgapapír adja meg az indulási sorrendet. Egyébként mindent a fülesbe mondanak. Nincs felesleges duma csak a lényeg. Azt meg tudtuk beszélni, hogy ha valakinek kint marad az index akkor jelez a rádión, úgy, hogy megnyomja a gombot. Akkor nekünk becsipog. Csak a legvégén derül ki, hogy ki bukott és ki nem, egyszerűen mert csoportosan haladunk.


A képről annyit, hogy a hibák túlnyomó többsége abból adódik, hogy csoportba haladunk. Ha én átcsúszok a sárgán, de a másik meg az oktatókocsi nem az kellemetlen. A rossz utakra is figyel az ember, de igazából nem ezeken múlik. STOP tábla, macisajt és társai.

Ezek után várunk pár napot és kapunk egy igazoló lapot arról, hogy levizsgáztunk. Ezek után okmányiroda. Én már a vizsga előtt 1 héttel foglaltam időpontot szeptember 5.-re. Ez és a várakozás teszi ki a legtöbb időt a tanfolyamból.
Lehetőség adva volt minden óra levezetésére, de ment. A szabim meg pörgött.
Nem volt olyan, hogy nem a tanfolyam alatt. Ha én el akartam menni valamerre akkor elmentünk, mindent meg lehet beszélni. A tanulónak semmi dolga nincs, minden egyszerű, nem görcsölnek pl azon, hogy az illető hölgy ruhában bukóval 40kiló, mint ahogy tették egy Esztergomban ugye-ugye. Azért jött át a párom ehhez a sulihoz.

Ára vidéki viszonylatban: 140 ezer
A környék iskoláinak árai megegyeztek. A szimpátia dönt.

Hozzászólások

(#1) Juliuska


Juliuska
senior tag

Az én párom is csak vasággyal együtt jut túl a bűvös 50-en :B de szerencsémre Benne még nem fogalmazódott meg ilyen határozottan az önálló jogosítvány letételének gondolata. Ha viszont egyszer úgy dönt, h bevállalja az oktatást, a felkészítését (elméleti és gyakorlati szinten is egyaránt) előbb mindenképpen a saját tapasztalatom átadásával kezdem.

Nálad - úgy olvasom - ez egy kicsit másképpen zajlik/zajlott. Ha elfogadsz tőlem egy apró jó tanácsot: ha az Asszonnyal képzeled a motorozást, mindenképpen Neked kell egy picit hozzá igazodnod...ha túl nagy tempót diktálsz, akkor esetleg a kedve is elmehet a kedvesednek a közös motorozástól (jobb esetben...).

Széles utat és örömteli Motorozást kívánok Nektek!

Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.