Közben megérkezett az alkatrészek másik fele a Decathlon Cobra 700-as vázzal. A váz meglepően jónak mondható cromo acélváz, mondjuk campa szetthez illik is valami normálisabb.
A váz balesetes, a jobb oldali papucs sajnos kapott rendesen. Nem hiszem, hogy ki lehet húzni, de azért a későbbiekben megpróbálom.
Elsőként a pedálok kiszedésével kezdtem, régi Look pedálok voltak jó állapotban. A pedálok hajlamosak berohadni, mivel általában cromo tengely rögzül az alu hajtókarba, ezért pedált soha nem szabad megpróbálni simán kihajtani. Addig ütögetjük finoman kalapáccsal a kulcsot, amíg meg nem indul. A balos pedál bal menetes (fordított), a jobbos jobb menetes.
A pedál után lehúztam a hajtást, ehhez egy célszerszám szükséges, egy 8-as imbusz és egy 16-os villáskulcs. (Egyes régebbi hajtások esetén 8-as imbusz helyett 14-es cső vagy dugókulcs, vigyázat ezeknél általában, csak a 3/8"-os dugókulcs fér be.) Először is szedjük ki a főtengelyanyát:
Ezután illesszük be a célszerszámot, és jól húzzuk meg (ha laza azzal a lehúzó menet tönkretételét kockáztatjuk).
Ezután az imbusszal húzzuk le a hajtókart, a másik oldalon hasonlóan járjunk el. Érdekesség, hogy ebben angol menetes campa négyszöges monoblokk van, ilyet még soha nem láttam
A hajtókar után leszedtem a csomagoló anyagot jó öreg mora késem segítségével:
Ezután következett a fejcsapágy. Ez a régi ún. colos menetes rendszer. Nagyjából az 1920-as évektől létező szabvány, egészen a 90-es évek elejéig ez volt a de facto standard. Létezik egy nagyon kicsit más méretezésű francia verziója, de ez szerencsére nem az.
Először is a stucnit kell kiszednünk, ehhez egy 6-os imbusz segítségét kell igénybe vennünk.
A stucni után le kell hajtani a felső csavart, mivel féltem, hogy elnyalom az alu anyát ezért csillagkulcsra váltottam:
Ha a felső csészét is kihajtjuk a villa kivehető, általában ez már kézzel is megy. Az enyhe felületi rozsda amúgy nem okoz gondot, úgyis kapna zsírt összerakásnál.
Ezután le kell ütni a villáról az alsó kónuszt, általában ezt egy nagy lapos csavarhúzóval lehet és érdemes:
Ezután a vázból is ki kell ütni a csészéket szintén a csavarhúzó segítségével:
Ha ezzel megvagyunk ronggyal alaposan letöröljük az alkatrészeket, hogy látszanak a kopás nyomok. Szerencsére ez teljesen egyben van.
Ezután egy gyorskötegelővel egybe fogtam a darabokat:
Érkezett egy kormány is, valahol az anatomikus, a klasszik és a kompakt között helyezkedi el, egész érdekes öszvér, de nem tűnik rossznak.
Sajnos a lánc kuka, sérült az esésnél, de szerencsére nem campa, azt nagyon sajnáltam volna kidobni (A campa láncok az abszolút csúcsminőséget képviselik, még az olcsók is, csak azok nehezebbek.)