2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Volkswagen Passat B5,5 1.9 PDTDI Variant 131 LE Comfortline.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözlök mindenkit :)

Nos kb 1.5 éve a tulajdonomban van,magánszemélytől vásárolt 180.000 Km -el.Szine sötét kék ,5 sebességes Manuális váltó Évj:2002 . Ennek a típusnak 3 neve lelhető fent a neten .Passat 3BG ,B5.5 vagy esetleg B6 nak szokták nevezni .....ami nem helyén való.

-Saját Felszereltség nagyjából : Digitális klíma,hűthető kesztyűtartó,állítható kormány,fedélzeti számítógép,immobiliser,központi zár/centrálzár,elektromos ablak elől-hátul,kartámasz elől-hátul,4 légzsák,elektromos fűthető tükrök,automatikus csomagtér ajtó,plüss kárpit,Gyári Cd Rádiósmagnó,kikapcsolható Esp,színezett üveg,gerinctámaszos első ülések csomagtér rögzítők stb...

-A beltéröl pár szó : Egyben van ! szélzajt nem észlelni sehol,igényesen össze van rakva a beltér.Viszont ! kopás állóságból 10 böl -5 öt adnék pár műanyag elemre....Pl ami minden Passat tulajnál előjött : Hámlik a vezető oldali ajtóban az elektromos ablakemelő kapcsoló burkolata ,a kézifék kar,a szellőző rács ,az ajtókon a fogantyúk ..Nekem 1 db szellőző rácsom kezdett el hámlani,kicseréltem nem volt könnyű művelet :(( ....( megjegyzem a 2005 töl gyártott Passatban ugyanúgy lejön....sőt még a belső kilincs körüli burkolatról is...) Minden más anyag illesztés rendben van !

-Kényelem: szerintem nagyon kényelmes ,nem éreztem még egy Pesti út után sem hogy fárasztó lett volna....Gerinctámaszt beállítva meg pláne :) Pohártartó a könyöklő előtt ,pohártartó a kesztyűtartóban,a hátsó könyöklőben is található 2 ....szóval ilyen téren nincs panasz....Hátul is utaztam már hosszabb úton ,és kényelmesnek mondható....

Motor : A motorra külön kiszeretnék térni,mert sokan azt állitsák hogy a PD ellem nem birja sokáig Passatnál ,csakhogy nagyon sokan összekeverik a 2005 utáni gyártott 2.0 PDTDI vel .Na abban ritka szar a PD ellem ! persze amikben Siemens Pd elem található ! több B6 tulaj állítása szerint a PD ellem mindössze kb 60 ezer 100 ezer KM -t bír ki .Viszont gyártottak 2.0 PDTDI it is Bosh PD elemel azokkal különösebb ilyen gond nem szokott lenni. Ráadásul a 7 évnél fiatalabb Passatokra legyen akár külföldi vagy nem vezetett szervizkönyves garanciába cserélik a PD ellemet a VW nél .Na de térjünk vissza az 1.9 PDTDI re.Én már kicsitvel több mint 1 éve tagja vagyok a Passatklub hungary-nak,ott a legtöbb tulajnak 1.9 PDTDI van, és ők rá az élő példa hogy több százezer km után sincs gond ezekkel a motorokkal !! Nem szabad figyelembe venni akik lehúzás képen írnak bizonyos típusokról a népítéletben .....Akit érdekel egy bizonyos típus az keressen fel egy kluboldalt ahol létező tulajdonosok eltudnak mondani jót rosszat .Nálam kb 193 ezer KM áll most benne , semmi olafogyasztást nem tapasztaltam ! 15000 KM enként van az olajcsere periódus,vezérlés csere 90.000 KM -ként esedékes.Megvagyok vele elégedve ,5.5-6.5 között fogyaszt ! ,nagyon erős nyomatékos motor .Ha odalépsz biztos lehetsz benne hogy nyugodtan belefoghatsz egy előzésbe .Nekem a motorra vezérlés csere után mindössze 1 db turbó csövet kellett vennem mert keletkezett rajta egy repedés ....,így nem volt meg a turbó nyomás .......1.hét után megjött a gyári alkatrész mivel nem létezik utángyártottba . Az ára 28000 Ft , a kicserélése 10 perc alatt megvolt a szerelőmnél .Pontosabban a turbó felőli S alakú intelcooler cső ment ki. Ha valaki süvitő hangot hall jobb oldalról az nézesse meg ezt a Turbó felőli alsó csövet mert valószinü kirepedt........Általában ezek a csövek kb 150 ezer km-t bírnak ki ,ami szerintem nem rossz .Tehát csak a kötelező szerviz és a rendszeres olajcserére kell odafigyelni.Persze sok emberben felébred a tuning vágya, és ha már 1 szer felvan húzva a motor nagyobb turbó stb akkor ne csodálkozzon senki hengerfej repedésen és a sok hibakód miatt . Kb ennyit érdemes tudni erről a motorról. Pe

-Automata vagy Kézi váltó ? : Aki Passatot szeretne vásárolni (B5-B5,5 ) annak nem javaslom az Automata váltós verziót ,mert nem bírnak sokat sajnos ( persze ez függ az ellöző tulajtól is ) ....Nálunk a legtöbb tulajnak cserélnie kellett vagy javitattni... ...kB 150-250 ezer km közöttire tippelném meg az élettartalmát.Szemben a kézi váltóssal amivel nem csak kevesebb fogyasztást érsz el,de a pénztárcádat is kíméli :)

-Típushibák : vannak ezeknél a modelleknél is természetesen ,ami nem olyan gond ami nem lenne könnyen javítható.Pl nem működik az ajtóban a kilépő fény ! javítása
nem nehéz ( mikrokapcsoló csere vagy forrasztás ) Nálam pl 2 ajtóban nem működött .....Típushibának mondanám hogy az akkumlátor alatt lévő vízelvezető Pl falevelektől elszokott dugulni ,és ezáltal ha ezt nem vesszük észre megtelik vízzel az akku alatti esőcsatorna ,és könnyen betud folyni az utastérbe a víz .....Erre nagyon oda kell figyelni .Nálam még ilyen nem volt de sok Passat tulajdonos küszködött ilyennel B5 és B5,5 nél .....(Van a vízelvezetőben egy kis gumi ,és általában kiszokták szedni hogy ne okozon dugulást ) A riasztó illetve a központi zár szokott még szórakozni ,hogy pl magától lezár ..ennek oka a legtöbb esetben mindössze a zárszerkezetben lévő mikrokapcsoló Pár tulajdonosnál előjött hibának mondanám a hőszenzor meghibásodása,féklámpa kapcsoló,alapjárati ingadozás ,Nagy melegben a fedélzeti számítógép Lcd kijelzőnek a felső része elszokott halványodni .Kb ezek szoktak jelentkezni.

Olyan embernek ajánlatos egy ilyen autóban elgondolkozni aki sokat megy hosszú távon ,rendszeres városi illetve rövid utak nem tesznek jót a motornak.Ebben az autóban változó geometriás turbó van ,és ha sokat használjuk rövid távon a geometria beállhat,És elkezd lomha lenni a kocsi,nem fog úgy húzni ahogy kell.Ezért 2 hetente 1 szer megkel hajtani ! vagy kivinni az Autópályára hogy a turbó is kitudjon kormolódni.Egy ilyen 140 es pár percig tartott tempó,vagy nagyobb sebesség fokozatban alacsony sebességről kihúzatni .:K utánna már alig van a gázon a Lábod és nem is fog annyit fogyasztani.

Akit Passat vásárlásán töri a fejét ,az javaslom látogasson el a Passatklub oldalra. :) Rengeteg Infó megtalálható erről a modell-röl .

Hozzászólások

(#1) gabor85


gabor85
őstag

Nem mintha terveznék passat-ot venni, de :R

http://passatklub.hu/ -t linkesítsd!

[ Szerkesztve ]

(#2) INMOTEP válasza gabor85 (#1) üzenetére


INMOTEP
őstag

Megvan

(#3) Thunderzolee

A kombi Passat egy szép, elegáns autó, amivel bárhol meg lehet jelenni.
Óriási raktere van, hogy ebbe mi minden el nem fér..
Egy időben egy kollégámnak volt ilyen, még a PD motorok előtti időből, lényegében majdnem ugyanez volt, sokat jártunk vele, tökéletes autónak tartom. :K

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#4) koshmar


koshmar
őstag

Haverom isteníti ezt a kocsit, és nem ok nélkül. :R

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#5) INMOTEP válasza Thunderzolee (#3) üzenetére


INMOTEP
őstag

Igen ,valójában a B5 ös Passat beltere ,oldala,hátulja ugyanígy néz ki.Csak a lámpák másak. :)

(#6) INMOTEP válasza koshmar (#4) üzenetére


INMOTEP
őstag

Igen ,csak addig jó amíg 20 éves suhancok kezébe nem kerül,és elkezdik Chipeltetni orba szájba ......na ekkor megy szét a motor,a kettős tömegű lendkeréktől kezdve minden ......és rohamosan csökken az élettartalma......De ha megvan őrizve eredeti állapotban több százezer Km -t elmegy minden gond nélkül.Engem még cserben soha nem hagyott

[ Szerkesztve ]

(#7) koshmar válasza INMOTEP (#6) üzenetére


koshmar
őstag

:K

Van is pár gyerek erre, akiknek eggyel korábbi Passatjuk van mint neked.
Hajtják is mint az állat, szegény turbónak nincs nyugalma...
Kíváncsi vagyok, meddig húzzák...

[ Szerkesztve ]

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#8) INMOTEP válasza koshmar (#7) üzenetére


INMOTEP
őstag

Hát nem sokáig ,bírni bírják ezek,ezzel nincs gond.Csak nem szabad pörgetni a motort,ez épp arra van kitalálva hogy alacsony fordulatszámon használd Nem arra való hogy gyorsulási versenyt rendezzünk vele :( vétek pörgetni az ilyen motort .........nekem 1800 as fordulaton 100 al megy.Gondolható hogy fogyasztásban is megmutatkozik :)

(#9) <NewL>


<NewL>
addikt

nem vagyok Passat sem Wolksvagen ellenes, de most őszintén milyen valóságalapja van az írásodnak? 10ezer km egy kocsinál, semmi! lehet mész vele még 2 ezret és széthullik az egész motor aztán meg majd köpködöd a Passatot. az ilyen ítéleteket el sem szoktam olvasni, 40-50 ezer km-től felfele, ott már lehet tényleg tapasztalata az embernek a kocsijával

There's an app for that

(#10) INMOTEP válasza <NewL> (#9) üzenetére


INMOTEP
őstag

Nos hogy tisztán láss ,lehet félre érted az írásomat ...ha figyelmesebben átolvastad volna akkor leszűrnéd hogy ez nem kifejezetten az én autómról szol.Hanem általában a Passat B5,5 1.9 PDTDI röl .Akik normális körülmények között használják és rendszeresen szervizeltetik azoknak nem lessz különösebb gond ezzel a típussal .És besem kell regisztrálj a Passatklubra ,már a Autóvásárlási tanácsokban ott van hogy akiknek 5-6 éve megvan és beletoltak 2-300 ezret !! mit írnak erről a motorról.800 tagja van az oldalnak ,és neharagudj de én nekik hiszek nem a Népitéletnek .Mondjuk ha népitéletet szeretnél olvasni akkor szívesen írok én neked oda 4 év tapasztalatot 200 ezer km-t,meg egy rahedli hibát hogy miért nem érdemes megvenni .....ha ezt szeretnéd látni 3 perc regisztrálok és megírom..........csak az a gond hogy ilyenről a Passatklubon mégcsak nem is halottak !.Nem csak görgetni kell,hanem néha utánna nézni dolgoknak és olvasni is .És azért ha olajcsere periódusok között sem eszik semmi olajat a motor nehogy már széthulljon nekem 2 ezer km múlva .Szép lenne :C akkor meghirdetném rögtön és megszabadulnék tőle hidd el.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.