2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

AUDI A8 4,2 QUATTRO Nem is kell más ! : )

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözlök mindenkit :) Egy élményt szeretnék megosztani veletek ami egy nagyon igényes autóról szól a típus :AUDI A8 4,2 Quattro ,meg persze amiket tapasztaltam közel 1,5 év alatt, jót és rosszat megpróbálom leírni a legtöbbet hogy mindenki megismerje ezt a típust is

Nem is tudom hol kezdjem talán a legelején .... Történt hogy autóvásárlásra adtam a fejem , és nagyon sok autót megnéztem de valami különlegeset szerettem volna mindenképp amit nem nagyon látni az utakon.És megláttam öt :K totál oda voltam amikor megláttam és az ára is elérhető volt számomra ,és még ma is közel azonos áron kapható.Az én Audim egy 96 os évjáratú volt fekete színben ,4200 cm2 Qattro V8 automata,301 lovas,220 kw állandó összkerékhajtás .... az extrákat nem sorolnám fel mert túl hosszú lenne, de annyit megemlítenék az enyémben nem " fekete bőr " hanem vaj bőr volt, amin állandóan csúszkáltam szóval nem nagyon lehet rajta egy pozícióban maradni :) ( Viszont télen lefagysz benne ! Nyáron elviselhetőbb mint a fekete bőr ! ) .A kényelemről ne is beszéljünk,el lehet képzelni hogy Nyíregyházától lemenni Kaposvárra ......és ott úgy szállsz ki az autóból hogy mintha csak 30 km utaztál volna ........ akor elképzelhetitek hogy menyire kényelmesek.Bár lehet azért is mert az enyémben ortopéd első ülések voltak , lehet ez is számított valamit ,a fene se tudja :) . Az utakon megadja mindenki a kellő tiszteletet pl nem jönnek ki eléd,és nem dudálnak rád a lámpánál ha nem indulsz el időben stb stb.Ezek nem egyszer hanem sorozatosan mindig így voltak :K az ilyet az ember azért egy bizonyos idő után észreveszi szerintem.Lehet sejteni menyire jó érzés mindezeket átélni :D Itt külön megemlíteném a gyári Bose hifirendszert 10 db hangszórót jelent , hát még ehez hasonló szépen szóló gyári rendszert még nem hallottam sehol 1 autóban sem ! persze volt még hozzá gyárilag egy 6 lemez cd tár ami szintén kifogástalanul tette a dolgát.Szóval le a kalappal az Audi előtt hogy már 1994 ben amikor megkezdték forgalmazni az Audi a8 ast már ennyire komoly rendszert tettek bele :R .Az utastér meg szintén le a kalappal ! nem zörög semmi nincs semmi hang ,szélzajt egyáltalán nem lehet észrevenni .Ráadásul annyira modern a műszerfal kialakitása, hogy szerintem még ma is megállja a helyét .És már 94-ben ilyen autók gurultak az utakon ! és ami szintén nagyon fontos hogy az összes A8 as alumínium karosszériával van ellátva !Még külön embléma jelzi az első 2 ajtónál is , szóval 1 szó mint 100 ezek a típusok 20-30 év múlva is így fognak kinézni soha nem kell aggódni a karosszéria kordorációjára. És most kitérnék a motorra és az elektronika nyűgös viselkedésére amik több A8 tulajdonosnál jelentkezett !

Amiket itt leírok a hibákról nem minden esetben fordul elő !! ha rendszeresen szervizelve van jó minőségű alkatrészekkel ,és hozzáértő szerelő végzi el a szervizt meghálálja az autó .Itt szerviz alatt nem csak a kopó alkatrészeket kell cserélni, hanem a hibatárolót teljes egészében kiolvastatni rendszeresen ha nem akarunk meglepetést a későbbiekben .Akad olyan Audi A8-as ami csak a kötelező szervizelést igényelte, és más típushiba nem jelentkezett nála.Az én autómban is szerintem minimális kis hibák voltak amik könnyen orvosolhatóak :K itt a következő típushibák jelentkeztek amik eléggé elveszi az ember kedvét az autótól amikor a szervizben kell várni mikor lesz végre jó :(( ezt az Audi A8 tulajdonosok jól tudják.

Kezdjük az elektronikával : több típushiba jelent meg , az egyik pl hogy nem működik 1 vagy több henger .....ez 2 dolog miatt következhet be , a legrosszabb a gyújtó trafó ami hengerenként 1 db tehát 8 db van és ennek ára bontóban 20 ezer Ft környékén mozog / db
A másik oka ha nincs szikra az a gyújtás vezérlés, ami 2 chip egymás mögé helyezve az ablakmosó tartálynál, ezt elvileg lehetne javítani ( átforrasztani a lábakat ) mi is megpróbáltuk és ismét levált a forrasztás ! tehát venni kell nincs mese ! ebből 2 db van leosztva a 8 hengerhez ennek az ára bontóban 15 ezer körül van /db.A másik ok az inmobliser kulcs kód nem egyezik meg és ez által az autó nem indítható, és azért nem indul ha a kulcs kód nem egyezik meg mert megszünteti az üzemagyag ellátást.Ennek az orvoslása elvinni egy hibakódolvasásra törlésre és újbóli kulcsillesztést próbálni .A másik gond az üzemanyag tartály szokott rosszalkodni ,ebből is inkább a sok gumicső a tankban ..................sok esetben előfordul mivel az Audiban 2 db tank van kb 50 Liter 1 tank és 1 db ác pumpa szívja át a bal oldali tartályból a fő oldali tartályba, és ez szokta magát megadni ! Pontosabban általában a gumicső ugrik le a tank belsejében ,és emiatt végül csak 1 tank működik ténylegesen .Igy is megy az autó használható ,de minimum 50 liter üzemanyagnak kell benne lenni ha ez a hiba fent áll ............ így jártam én is :) A fedélzeti komputer hibakódjelzéseinek nem mindig van valóság alapja , szinte minden A8 asnál vannak hibák amit nem valósak ! pl : Vörös Olajnyomás figyelmeztető lámpa fékbetét kopás jelző stb ........ még az akkumulátortól vezető kábel köteg szokott eloxidálódni, erre oda kell figyelni ! Általánosságban ennyit az élelektronikáról

A Motor : A motornál szükség van rendszeres szervizelésre ,tehát amit cserélni kell cserélni. Nálunk volt olyan gond is ,hogy nagyon erős csapágy hang hallatszott egy idő után , később kiderült hogy a ventilátor vízkócsapágy volt a bűnös ...........borzalmas hangot tud adni . A másik dolog amit érdemes megemlíteni ,hogy csakis 4 polosu gyertyát vásároljunk V8 as motorba ! mi amikor megnéztük otthon ,kiderült hogy 2 polosu gyertyák voltak benne ,nem szép dolog egy ilyen motorba ilyet tenni :D ..... Az automata váltóhoz csak annyit fűznék,hogy az olaj /szűrő cserét szigorúan kell venni,az előírásoknak megfelelően karban tartani a megfelelő olajjal.Különösebb gond nem szokott lenni vele ! mondhatom hogy strapabíróbbak mint az A6 os szériában :)

Most röviden itt ennyit írtam ami eszembe jutott :)
Ha még több információ kellene, ezen az oldalon megpróbáltam összeszedni néhányat az Autós népítéletböl ezen az oldalon .Még a jövő bármit hozhat ,lehet lesz még ilyen autóm.Még a kedvem nem ment el tőle :N Bárki aki ilyen autót szeretne vásárolni ,annak azt javaslom hogy a 97 es évjáratot célozza meg .

Hozzászólások

(#1) yolan


yolan
őstag

Grat a kocsihoz.
Az első képen lévő kocsi a tied? :)

“A writer needs a pen, an artist needs a brush, but a filmmaker needs an army.” - Orson Welles

(#2) INMOTEP válasza yolan (#1) üzenetére


INMOTEP
őstag

helló ez nem most volt kb 2 éve csak most jutottam el odáig hogy leírom ide is :D a képen látható autó nem az enyém de ugyanez a típusú volt lakk fekete színben és 20 collos Audi A8 Ramses felnivel de nem volt ennyire szépen feltuningolva :D , most ott tartok hogy visszasírom az enyémet ,és lehet veszek egyet még az idén, persze majd ha összejön rá a zsé :D

(#3) yolan válasza INMOTEP (#2) üzenetére


yolan
őstag

Mire cserélted le?

“A writer needs a pen, an artist needs a brush, but a filmmaker needs an army.” - Orson Welles

(#4) tibi666


tibi666
senior tag

mostanában már azért nincs ezeknek a 90es évekbeli nagy autóknak akkora presztízse, a legtöbben rájönnek már, hogy ezeket azok a lakótelepi suttyók veszik vagizásra, akiknek új swift készpénzes kifizetésére lenne kb pénzük. használtautóra felklikkelni, másfél millió körül már egész értelmes darabok vannak. aztán, ha valami beszarik rajta, akkor lehet menni bontót túrni, mert az új alkatrész már több bele, mint az illető havi fizetése. jó biznisz. :)

[link] itt egy példa. a8, panel. király. :D

ja, most már óvatosan vegyétek az ilyen 300 lovas autókat, 150kw felett dupla lesz a súlyadó. az már lehet feszegeti majd a pénztárca határait.

(#5) fekeandras válasza tibi666 (#4) üzenetére


fekeandras
őstag

"ha valami beszarik rajta, akkor lehet menni bontót túrni, mert az új alkatrész már több bele, mint az illető havi fizetése."

Volt már neked Audi A8-ad? :U

Abszolút de nem kell beszarni az alkatrész áraktól. Viszont egy dologra oda kell figyelni: nem szabad utángyártott alkatrészt venni mert kidobott pénz! Nekünk az 1997-es S8-ra vett féktárcsa szett mindössze egy nyarat bírt ki... Oké, hogy 1,8 tonna + néha komoly igénybevételnek volt kitéve ([link],[link],[link],[link]), de ez akkor is gáz. Lecseréltettük gyárira és azóta is azzal használja az új tulaj. Ami a legjobban "tetszett", hogy autópályán gyakorlatilag bármit le lehetett tolni vele az útról mert nincs benne a 250km/h-s korlátozás mint a többi A8-ban. :D városban néha néha kicsit megnyomva 20-22literből elmegy ami zseniális hiszen egy 1800kg-s, állandó öszkerekes, 4200ccm/V8-as bálnáról beszélünk.

Rettenet kényelmes és egy borzalmasan jó autó.Többre tartom mint a korabeli S mercit meg a 7-es BMW-t. És nem csak én, a tesztek nagy részében az A8-at hozták ki győztesnek a konkurenciával szemben. Talán nem véletlenül. És ez magasan a legszebb a három kocsi közűl.

[ Szerkesztve ]

(#6) tibi666 válasza fekeandras (#5) üzenetére


tibi666
senior tag

nem, de nem is lesz.
mercedesem van, volt és lesz is, ha csak el nem lopják, mint az előzőt.

nyilván egy értelmes, középosztálybelinek nem kell félnie az alkatrészáraktól, de aki panelba villogni veszi, az nagy valószínűséggel nem tudja kifizetni a gyárit, vagy sajnálja rá a pénzt.

ezt így általánosságban írtam amúgy, nem az a8-ra. ez egy jelenség. régi, erős, nagyautót panelba, suzukis pénztárcához. szépen lerohad, megy keletre, ott még hajtják 2-300 ezer km-t, aztán bontó.

meg nyilván nem a féktárcsára gondoltam, ami minden autóban van, hanem olyan dolgokra, amik valóban felső kategóriás autóvá teszik ezeket. motoralkatrészek, elektronikus kütyük, stb.

[ Szerkesztve ]

(#7) fekeandras válasza tibi666 (#6) üzenetére


fekeandras
őstag

Elektromos rendszere szerintem katasztrófa. Mindíg égett valami visszajelző műszer (szerencsére valós hiba nélkül), lepadlózva gyorsulás közben több is + akkor más sípolt is. Ez rohadtul idegesítő volt. Levette az ember a gyújtást majd visszarakta akkor megszűnt. Ezt kicsit jobban is átgondolhatták volna a mérnökök, de más "gond" sosem volt vele. Állítólag még az autómata váltó szokta szórakoztatni a tulajokat de erről nem tudok nyilatkozni, ez kéziváltós volt.

Egy Audi mániákus emberhez került.Ő az eladást követő egy évben még 2000km-t sem hajtott bele.1997-es a kocsi de tip top mint ha új lenne. Szerencsére a srác nem sajnál tőle semmit ezért az a példány még egy ideig elkerüli a bontót.

(#8) Thunderzolee

Nice, nice! :R
Very nice!

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#9) INMOTEP válasza tibi666 (#6) üzenetére


INMOTEP
őstag

Valahol egyetértek veled valahol nem viszont annyit hozzátennék hogy ha nincs rendesen időben szervizelve akor egyre rosszabb is lehet , de ha rendszeres szervizen van az autó akor csak a kopó alkatrészeket kell megvásárolni pl előre 8 db fékbetét megy azt régen Lukast vettem bele é 22000 ft volt és nagyom sokáig kibírja hátra 4 db megy az akár hiszed akár nem 3500 ft persze előre kopásjelzőst ! hengerfejtömités 1 db 4500 körül van ha szivárog mondjuk , 1 db 4 pólusú gyertya 1200 ft,vezérmüszij 5 k,hoszbordás ékszij 3, igy ellehet képzelni ha te veszed meg menyiből megvan egy szerviz , általában a szervizelési munkadíj a sok mivel az egész autó elejét lekel bontani ez a sok nem az alkatrész ! Anno én vásároltam meg az alkatrészeket hozzá nem maga a szerelő azt rakta bele amit megvettem és nem az audihoz kell menni szervizelni mert 1 beállás kb 25-40,000 Ft :K így is meglehet spórolni egy kis pénzt egy nagy szerviz ha jól emlékszek kb 60,000 ft bol megvolt hozzáteszem az enyémet az ( elözzö tulaj ) végigszervizelve volt az Audinál és nem kellet sokat ráköltenem :K mivel eredeti alkatrészek voltak benne

(#10) INMOTEP válasza fekeandras (#7) üzenetére


INMOTEP
őstag

hát az automata váltóval kapcsolatban soha nem volt semmi gond tiptronic váltóval hihetetlenül megváltozik az autó menetstabilitása akor dolgozik igazán a 300 ló szóval inkább az elektronika és a kopó alkatrészek szoktak rosszalkodni

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.