2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bevezetés és belső

Idén váltottam a korábbi Cee'd kombiról az aktuális modellre. Gondoltam megosztok néhány tapasztalatot, ami segíthet annak aki hasonló váltásban gondolkodik. Nem célom részletes tesztet írni az autóról, abból van elég a neten.

A korábbi modell: Kia Cee'd SW JD, 2016-os gyártású, facelif utáni modell. 1.6-os GDi, közvetlen befecskendezéses benzines motor, 135 LE, turbó nélkül. 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltó (DCT). EX Limited felszereltségi szint (az összes elérhető csomaggal, de navi, bőr ülések és panoráma napfénytető nélkül).

Az új: Kia Ceed SW CD, 2023-as gyártás, szintén a facelift utáni modell. 1.5-ös T-GDi, turbós benzines motor, 160 LE. 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltó (DCT). Fusion Plus felszereltség. Ezt a modellt a három oszlopba rendezett ledes menetfényről, a szigony mintájú lökhárítóról (amiben nincs ködlámpa) és a 17-es, a GT-hez képest egyszerűbb kialakítású felniről lehet felismerni. A típus nevéből 2018-ban kikerült az aposztrof.

Az új Ceedem felszereltségében hasonló a korábbihoz; navi, napfénytető továbbra sincs, viszont bejött a színes kijelző, első parkradar és a tolatókamera (hátsó parkradar korábban is volt). A műszeregység továbbra is klasszikus, középen egy 4.2-es, színes kijelzővel (a Platinum felszereltséghez jár a teljesen digitális műszeregység). A felniméret 17", a korábbi 16-os hoz képest.

A faceliftes modell fontos újdonsága, hogy az Android Auto már vezeték nélkül is működik, ezt ki szokták felejteni a tesztekből. Teljesen jól használható, jóformán feleslegessé teszi a gyári navit. Időnként tapasztalom, hogy a Spotify zenelejátszás egy fél másodpercre megakad (a telefonra letöltött zenéknél is), még nem jöttem rá az okára. Zavaró, de szerencsére ritkán van.

A Fusion Plus szinten vezeték nélküli töltőpad nincs, ha támogat vezeték nélküli töltést a telefonod, akkor érdemes a Platinum felszereltséget választani.

A színes kijelzős multimédiás egység kijelzője 8"-os, a használata kényelmes, kellően nagy a navigációhoz is. Itt is a műszerfalra felragasztott tablet irányt követték, ezt megoldhatták volna szebben, de mivel maga a kijelző nem túl nagy, ezért nem néz ki túl hülyén.

Az autó kezelése és a gombkiosztások nagyon hasonlóak, a legtöbb funkció ugyanott van, mint korábban. Szerencsére a gombok mindenhol megmaradtak, lényegében sehol nincs csak érintőkijelzőről elérhető funkció, vagy nehezen kezelhető érintőgomb.

A kormányfűtés gombját végre áttették a középkonzolra, az ülésfűtések gombjai közé, így az összes hűtéssel és fűtéssel kapcsolatos funkció egy helyen van középen.

A ködlámpa kapcsolása is egyszerűbb lett, a régi modellben az első ködlámpát macerás volt a hátsótól függetlenül fel és lekapcsolni, az újban van egy tolókapcsoló, ami előre billentve az első ködlámpát, hátra billentve a hátsó ködzárófényt kapcsolja.

A klíma vezérlése szerencsére nagyon hasonló a korábbihoz, mindenhol megmaradtak a gombok, sehol nincs érintőfelület. Az egyetlen probléma, hogy a korábbi modellben, az AUTO módban elérhető 'fast' és 'soft' beállítást kivették. Ez a befújás erősségét állította AUTO módban, két lépésben. Minden beállítást magától kezelt, csak 'soft' módban a kezdeti lehűtést leszámítva mindig alacsonyan tartotta a ventillátort. Most csak egy mód van, érzésre nagyjából a korábbi kettő között, de ez időnként zavaróan erősen fújja a levegőt. Korábban elég volt betenni AUTO 'soft' módba és szezonálisan állítani időnként a hőmérsékletet, a többit magától intézte, számomra megfelelően. Most sokszor azon kapom magam, hogy menet közben állítgatnom kell, mert vagy túl erősen fúj, vagy nem hűt eléggé. Természetesen kézi módban a befújás mértéke szabályozható.

Érdekes módon a régi modellben volt hűthető kesztyűtartó, itt viszont kimaradt. Soha sem használtam a funkciót, nem is igazán hiányzik.

A korábbi modellben elégedetlen voltam az esőérzékelős ablaktörlővel: vagy túl gyorsan törölt, vagy túl lassan. Napközben általában jól működött, de sötétben tipikusan túl lassan törölt. Ha feljebb állítottam az érzékenységet, akkor meg attól kaptam idegbajt, hogy egy lámpánál megállva nem vette vissza a törlés sebességét, hanem továbbra is vadul csapkodott. Az új modell talán picit jobb ilyen téren, de még nem használtam esőben annyit, hogy erről érdemben nyilatkozzak. Majd frissíteni fogom az írást, ha több tapasztalatom lesz.

Egy érdekes funkció volt a régi modellben a kormányról gombbal 3 lépésben állítható kormányszervó-áttétel. Comfort módban városban lényegében egy ujjal lehetett tekerni a kormányt, viszont országúton és pályán az túl érzékeny volt, arra a Normál vagy Sport mód volt ideális. Az új modellben ez a funkció megszűnt, az alap működés talán a régi Normál állásához hasonlít a legjobban. Sajnos nem állítja elég jól magától a sebesség függvényében az áttételt: pályán és országúton tök jó, viszont városban szerintem túl erősen kell tekerni a kormánykereket. Bosszantó, hogy legalább menüből nem lehet ezt konfigurálni.

A belső általánosan hasonló minőségérzetre, mint a korábbi modell. A váltó talán szebb és jobb kialakítású, picit több a bőr hatású felület. Sajnos a fekete zongoralakk is több lett, de ha nem taperoljuk, akkor sok baj nincs azzal sem. A prémium kompaktok szintjét nem üti meg, de különösebb baj nincs vele, számomra teljesen elfogadható.

Zajszigetelés szempontjából hasonló a helyzet, mint a korábbi modellben. Nehéz ezt objektíven lemérni, de talán mintha picit jobb lenne a szigetelés, de nincs drasztikus különbség. Autópálya tempónál (130) nekem már zavaróan hangos. Beszélgetni még kényelmesen lehet az utastérben, de a halk zenehallgatás felejtős.

Az ülés teljesen átlagos, számomra hosszabb távon már kényelmetlen, de ez kb az összes kisebb autóban így van (190 centi magas vagyok).

A váltó kezelése is megváltozott picit. Először is eltűntek a kormányon található váltófülek. Nekem nem hiányzik különösebben, eddig se használtam őket igazán. A másik különbség a sport mód kapcsolása: a régi modellben ez D-ben a váltó jobbra húzásával történt. Ilyenkor S-be került, majd ha kapcsoltunk a fülekkel, vagy a karral, akkor került M-be. D-ben is kapcsolhattunk a váltófülekkel, ilyenkor maradt D-ben, csak ideiglenesen le vagy felváltott egy-egy fokozatot. Ez a viselkedés kikerült, maradt helyette egy mód választó gomb, amivel váltogathatunk sport és normál mód között. M-be továbbra is az előválasztó kar jobbra húzásával tudjuk áttenni. Az új rendszer talán logikusabb, viszont hiányzik az a kényelmes megoldás, hogy egy gyors váltókar jobbra pöccintéssel rögtön sport módba kerülök (ami pl lejtőn lefelé kényelmes a nagyobb motorfék miatt). Most ehhez a gombot kell nyomogatni.

A váltóhoz kapcsolódóan jó lett volna, hogy ha a két végállásba az R és D kerül, a P-be meg külön gombbal lehet váltani. Vagy tőlem elhagyhatták volna a kart is, és lehetett volna tekerő, R, N és D állással és középen P gombbal, mint a Sorento-ban.

A kocsiban auto-hold funkció is van, amit személy szerint én szeretek, leginkább azért, mert ilyenkor a motor leállításakor magától behúzza a kéziféket, egyébként ez egy kézzel elvégzendő művelet (de induláskor a kézifék minden esetben magától kiold). A bosszantó, hogy az auto-hold bekapcsolt állapotát sajnos nem jegyzi meg, muszáj minden induláskor a gombbal bekapcsolni, így egy idő után már el is feledkeztem a használatáról. Hasonló anomália köthető a start-stophoz. Ez is gombbal kapcsolható, viszont ennek az állapotát megjegyzi a motor leállításakor, vagyis ha kikapcsoltuk, akkor úgymarad. Ez végül is nem baj, bár jobb lett volna, ha ezek a funkciók konzisztenesen viselkednek, és vagy mindkettőt megjegyezné, vagy egyiket sem. Esetleg menüből lehetne állítani, hogy induláskor bekapcsolva vagy kikapcsolva legyen, esetleg a legutóbbi állapotot tartsa meg.

A motor papíron erősebb, 25 lóerővel és a rendelkezésre álló nyomaték is nagyobb. Nem túl drasztikus a különbség, én inkább azt veszem észre, hogy kb 1 literrel kevesebbet fogyaszt visszafogott használat mellett. Nekem a régi is elég erős volt, talán autópályán, emelkedőn gyorsításkor lehetett érezni, hogy elfogy a tartalék. Az újjal még relatíve keveset mentem pályán, majd meglátjuk hogyan teljesít hasonló helyzetben.

Külső, csomagtér

A kocsi 10 centivel hosszabb, mint az előde, és ez a 10 centi teljese egészében a csomagtérbe került. Ez persze azt is jelenti, hogy a hátsó lábtér továbbra is kompaktosan szűk, de azért rövidebb utakra simán el lehet férni egy magasabb felnőtt mögött is. Én a 190 centimmel épphogy beférek a magamra beállított ülés mögé, hosszabb útra nem szívesen mennék így.

A csomagtér mélységre 10 centivel nőtt, papíron 625 liter. A régihez képest a csomagtér a roló és a padló között kb 2 centivel alacsonyabb, ha valaki kicentizve vitt cuccokat a roló alatt, akkor ez bosszantó lehet. A 625 liter egy része a csomagtér padló alatt realizálódik; itt van a szükségpótkerék, felette két laposabb osztott tárolórekesz, és leghátul egy mélyebb tárolórekesz. Ez utóbbi nyeli el a csomagtérrolót is összecsukott állapotában. Szeretem ezt a kialakítást, bár sajnos egy fontos funkciót kihagytak: a csomagtérpadlót nem lehet két állásban rögzíteni, hogy az alsó rekeszek kárára, magasabb rakteret kapjunk. Valamelyik tesztben említették, hogy komolytalan megoldás, hogy a hátsó csomagrögzítő füleket a felhajtható csomagtérpadlóra helyezték el. Nos, ez a faceliftes modellben már nincs így; immáron oldal, korrektül rögzített füleket kapunk.

Egy súlyos probléma, hogy a hátsó üléseket előre döntve sajnos nem lesz teljesen sík a padló. A korábbi modellnél megoldható volt, hogy a hátsó ülőlapokat felhajtsuk, és annak a helyére döntsük be az üléstámlákat. A felhajtott ülőlapon még külön kialakított helye is volt a kivehető fejtámláknak. Ezt a trükköt sajnos az új modell nem tudja, ami egy kombi esetében nagy fekete pont.

A külsővel kapcsolatban egy érdekes különbség, hogy a motorháztető kevésbé lejt. Emiatt picit nagyautósabb benyomásunk lehet beülve, és előre picit nehezebb kilátni. Hasznos lehet az első radar, főleg kezdő sofőröknek.

Egy másik különbség, hogy elhagyták a tükör aljába épített beszállófényeket, helyette a kilincsek világítanak beszálláskor. Nem mondanám különösebben hasznosnak a beszállófényt, de azért fura ez a váltás: ritkán van annyira sötét, hogy a kilincset ne találjuk meg, viszont az ajtó előtti rész megvilágítása hasznos lehet.

Hasznos újdonság a LED-es világítás elöl és hátul. A régihez képest sokkal jobban bevilágítja az utat. Az automatikus távolsági asszisztens alapvetően működik, eddig túl sokat nem használtam.

Furcsa apróság, hogy az első ködlámpa nem alul, a lökhárítóban került elhelyezésre, hanem a fő fényszóró egységben. A régi modellben volt kanyarvilágítás (ha jól emlékszem a ködlámpákat villantotta fel a megfelelő oldalon). Ez az újból kimaradt, de mivel elég széles ívben világít a tompított, ezért annyira talán nem is hiányzik. A világításhoz kapcsolódó másik hiányzó funkció a fényszórómosó. Nem fáj nagyon a hiánya, de azért látszik a spórolás.

A kocsi kulcs nélkül, nyomógombbal indul. A kulcsra az ajtók nyitásához és zárásához sincs szükség, az első két ajtón található gombbal tudjuk nyitni és zárni a központi zárat, amennyiben nálunk van a kulcs. A csomagtérajtó hasonlóan nyílik, ilyenkor a többi ajtó zárva marad, és becsukáskor zárja magát a rendszer. Hatalmas kihagyott ziccer, hogy az oldalsó ajtók esetében a gomb nyomására szükség van; simán nyithatna és zárhatna magától a kulcs közelsége alapján. Ezt más gyártók megugorják, a Ceednél sajnos nyomgathatjuk minden esetben a kilincs melletti gombokat, vagy használhatjuk a távirányítót.

Vezetéstámogató rendszerek

A vezetéstámogató rendszereket nem igazán lehet összevetni a korábbi modellel, abban még nem igazán voltak ilyenek. Sok tesztben írják, hogy túlérzékeny, és kb minden szarra becsipog. Ez valóban így van, de azért a mindennapok során lehet élni vele, és a legtöbb hasznos és megszokható.

A legérthetetlenebb csipogásforrással már rögtön beszálláskor szembesülünk: ha nincs bekötve az öv indításkor, akkor hármat-négyet csippant az autó. Ez számomra teljesen érthetetlen, elég lenne akkor csipognia, ha D-be rakjuk, vagy amikor elindultunk és gurultunk pár métert. Persze a legtöbb esetben természetesen adódik, hogy beszállunk, bekötjük magunkat és indítunk, de én pl rendszeresen nem kötöm be magam, ha valamiért fél métert odébbgurulok a beállón, vagy indulás előtt, amikor már jár a motor, de még a naviba ütöm be a címet. Ilyenkor jön a 4 csippantás. Szerencsére utána elhallgat és nem csipog folyamatosan.

A második legnagyobb panaszforrás talán sávtartó asszisztens. Ez minden indításkor bekapcsolódik, és beállítástól függően csipog, rezeg (a kormányon) vagy aktívan beavatkozik. Ha valakit zavar, akkor a kormányon lévő gomb hosszú megnyomásával, vagy a bal alul lévő sávtartó asszisztens gomb megnyomásával egyszerűen kikapcsolható, de ezt minden indulás után meg kell tennünk. Én most aktív rásegítéssel használom, néha beavatkozik, ha közel kerülök a felfestéshez, de összességében nem zavaró. Sávváltáskor viszont muszáj indexelni, különben becsipog és rezeg. Hasonlóan, ha például egy kátyút kerülnénk a felezővonalhoz közel húzódva, esetleg átlógva picit a szembe sávba: ilyenkor garantált a sípolás.

A sávtartón túl van még egy aktív kormányzás segéd, ez szintén a kormányról kapcsolható, alapértelmezetten kikapcsolt. Ez nem csipog, hanem aktívan kormányozza az autót. Alapvetően jól működik, ami fura, hogy ha deaktiválódik (pl nincs rendes felfestés), arról nem igazán figyelmeztet, pedig ebben az esetben talán pont jól jönne egy szolid hangjelzés. Ha a kormányzás segéd aktív, akkor a kocsi időnként figyelmeztet, ha úgy érzékeli, hogy nem fogjuk a kormányt. Először üzenet jelenik meg a műszeregységen, aztán ha továbbra sem fogjuk meg a kormányt, akkor jön a sípolás. Ritkán előfordul, hogy hanyag félkezes kormányfogásra is bejelez, ilyenkor muszáj egy picit elforgatni (ugye ebben nem kamerás megoldás van, hanem a kormánymozgást figyeli).

A radaros tempomat jól működik, akár állóra is fékez, ha megáll az előttünk lévő. Ilyenkor figyelmeztet, ha elindul az előttünk haladó (ez azt hiszem kikapcsolható) és gázadással vagy gombnyomással indul tovább. Álló helyzetből elég óvatosan gyorsít, úgyhogy érdemes inkább gázadással indulni.

A holttérasszisztens alapvetően teszi a dolgát, picit paranoid és néha túl közelről pittyog, de inkább hasznos, mint bosszantó. Ritkán előfordul, hogy körforgalomból kihajtva bejelez, ezt nem igazán tudom hova tenni, egy adott körforgalom van, ahol csinálja, lehet, hogy valami tábla zavarja meg.

A kitolatáskori keresztforgalom figyelő szintén hajlamos paranoid módban működni. Egy példa: merőleges parkolóban állok, mögöttem folyamatos a forgalom. Felkészülök a kihajtásra, de még nem indulok el a keresztforgalom miatt, csak berakom R-be. Erre rögtön elkezd sípolni és rezegni. Értem a mögöttes logikát, de elég lenne csak akkor sípolnia, ha ténylegesen el is indulok. Egyszer-kétszer útpadkáról elinduláskor is befékezett, látszólag a semmiért, de ez szerencsére nagyon ritka. A keresztforgalom figyelő rendszer egyébként egy gombbal könnyedén kikapcsolható.

Én az autó átvétele után mindent fullosan bekapcsoltam, mert kíváncsi vagyok, hogy hogyan működnek ezek a gyakorlatban. A rendszerek egy része viszont menüből állítható: a legtöbb esetben kikapcsolás, figyelmeztetés és aktív beavatkozás között lehet választani. Ezekkel még akarok futni egy kört és megtalálni a nekem legjobban megfelelő beállításokat. Én alapvetően elégedett vagyok, inkább hasznosak ezek a rendszerek, de egy picit még hangolhattak volna rajtuk, valóban túl paranoid az egész, más gyártóknál ez jobban be van hangolva.

Összegzés

Összegzésképpen felmerül a kérdés: megéri-e váltani? Azt gondolnám, hogy az Android autó, a LED-es fényszóró és a nagyobb csomagtér miatt már önmagában az új modell felé billen a mérleg, ez nem igazán kérdés. De azért van jó pár apróság, amiben visszalépés a régihez képest, ami meglehetősen bosszantó. Ennek ellenére ár-érték arányban szerintem az egyik legjobb kompakt kombi a piacon (*). Kíváncsi vagyok, hogy majd az új modell milyen lesz.

Ami jó az új modellben:
- vezeték nélküli Android Auto
- elöl és hátul LED-es lámpák és menetfény
- nagyobb csomagtér
- van helye a csomagtér rolónak a padló alatt
- kisebb fogyasztás
- a kormányfűtés gombját átrakták a bal alsó részről a középkonzolra, az ülésfűtések gombja mellé

Ami nem jó az új modellben:
- az üléseket ledöntve nem hajlik teljesen síkba a padló (ez korábban megoldható volt)
- a klíma auto módjának nincs külön 'soft' és 'fast' módja
- nem lehet gombbal állítani a kormányzás áttételét
- paranoid módban működő vezetéstámogató rendszerek
- nincsenek kormányfülek a váltáshoz, átvariálták a Sport mód kapcsolását

* : Érintőlegesen pár szó a konkurenciáról: a Dacia Jogger olcsóbb, de még felextrázva is nagyon fapad. A Suzukik kicsik, legalábbis a nem Toyota-alapú modellek. A SsangYong-nál csak crossover / SUV van, a Korandon mondjuk elgondolkoztam (kisebb a csomagtér), a Torres is jó, de az meg már drágább, nagyobb, ráadásul sokat is fogyaszt. Talán a legjobb alternatíva a Skoda Octavia, csak az szintén drágább, kb 10 centivel hosszabb, miközben a csomagtérben csak 15 literrel több, legalábbis papíron (ha csak a padló feletti részt néznénk, akkor lehet, hogy nagyobb lenne a külöbség, de ezt nem mértem ki). Az Octaviában a plusz 3 centi tengelytáv is elgondolkodtató lenne, ha többet utaznánk 4 felnőttel. Hasonló a Ford Focus kombi, a szimbolikus +10 liter csomagtérrel, +5 centi tengelytávval. De az automata váltóval listaáron 12 millióról indul, háromhengeres motorral és érintőgombokkal. A Renault Megane Grandtour is jó alternatíva lehet (a síkba lehajtható anyósülés szerintem zseniális), ez listaáron hasonló felszereltséggel kb félmillióval drágább. Erősen gondolkodtam még a Toyota Corolla kombin, csak az is drágább, és mi keveset megyünk ahhoz, hogy a hibrid hajtás kitermelje az árát. A Stellantis márkákat nem néztem.

Hozzászólások

(#1) tthom


tthom
senior tag

Köszi az írást. Az autópályás zaj elég elszomorító.. Általában a Toyotának és ezeknek is ezt szokták felhozni gyengeségként. Írod, hogy kevesebb lett a fogyasztás... Ez mit jelent a gyakorlatban? Néztük mi is a Ceed-eket, de a zajcsillapítás miatt eddig még kivettük a listából, pedig a motor + ereje szimpatikus.

(#2) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog (1)

1-2 képet betehettél volna! Így is jó volt olvasni, de a képek még kicsit feldobnák.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#3) HThomas válasza tthom (#1) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Ez azért nagyon relatív... anno a Seat Cordobából átülve az előző generációs Ceedbe ég és föl volt, nyilván a Ceed javára. Aztán amin meglepődtem, hogy egy régebbi Astra sokkal csendesebbnek tűnt. Céges Octáviát nem éreztem sokkal jobbnak, bár azzal csak egy utam volt pályán. Ford Explorer pályán 160-nal nagyon halk volt (külföldön), de a szintén céges Audi A4-től nem estem anno hanyatt, pedig sokat pályáztam és biztos halkabb volt, mint bármelyik Ceed. 1-es BMW-ből átülve a saját Ceedembe egyáltalán nem tűnt hangosnak, bár nagyon más utakon mentem velük.

Szóval érdemes kipróbálni, ha van rá lehetőség, simán lehet, hogy neked is elfogadható ez a szint.

Nekem pont megüti az elfogadható minimálszintet, mostanában egyébként is országutakon megyek, ott meg ok. De pl ha napi szinten kéne sokat pályáznom, akkor már húznám a számat.

(#4) HThomas válasza Victoryus (#2) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Gondolkodtam rajta, csak saját képem készen nem igazán van, netről lelopni meg nem akartam. És amúgy is egy rövid bejegyzésnek indult a dolog, csak aztán picit hosszabbra nyúlt... De majd lehet, hogy rászánom magam és lövök pár képet :)

(#5) aero. válasza tthom (#1) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ilyeneket tud

75% főút, 20% autópálya, 5% város

10% város telizöld, 90% főút szélárnyékban fix 90

Pályán 135-nél 6.3l volt a kijelzett érték egy Debrecen-Ferihegy-Debrecen távon.

A cikkírónak sok balesetmentes kilométert!

(#6) HThomas válasza aero. (#5) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Nekem 5-6 körül alakul a felhalmozott átlag, az előzővel ugyanez 7-8 között volt. Tipikusan 10-30 km közötti utak, kb felesben város és országút, kevés pálya.

Az a 3.8 durva :)

(#7) HThomas


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Utólag eszembe jutott, hogy csinálhattam volna telóval egy gyors zajtesztet, csak persze más gumi volt a két kocsin, szóval túl sok értelme nem lett volna...

(#8) tthom válasza aero. (#5) üzenetére


tthom
senior tag

Köszönet, teljesen jó értékek. :)
Persze gondolom a vezetési stílus is sokat számít, de jónak tűnik.

(#9) tthom válasza HThomas (#3) üzenetére


tthom
senior tag

Persze, tudom, hogy viszonyítás kérdése.. Nekünk Pug 307 1.6 HDi van, egyszer hirtelen ötlettől vezérelve telepakoltam zajcsillapító lapokkal a könnyen elérhető lemezrészeket, az sokat csendesített, de autópályán azért még így is van hangja.. Abban főként a szélzaj / gördülési zaj hallatszik, de azzal sokat nem tudok. Ugyanakkor már elég régi ahhoz, hogy tovább ne barkácsoljam ilyenekkel. Persze fogyasztásban még mindig nagyon jó, csak hát azért öregszik..

(#10) HThomas válasza tthom (#9) üzenetére


HThomas
senior tag
LOGOUT blog

Itt is a szélzaj és a gördülési zaj a fő probléma. Valószínűleg kéne zajvédő üveg, meg némi extra utastér szigetelés. Ha legalább extraként elérhető lenne.
Egyszer szívesen beülnék viszonyításképpen egy Optima kombiba, de mondjuk már mindegy is, mert azt már nem lehet kapni.
A Sorento amúgy csendesebbnek tűnt, bár keveset ültem benne.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.