2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

AEBS hozzászólás

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mivel az eredeti íráshoz nem lehet hozzászólni, itt teszem meg.

"Természetes az árnyoldal nem a tulajdonosnál hanem a mögötte közlekedőt érinti. A lényeg nagyon egyszerű, de látom szinte senki fel se fogja.
A rendszer tud fékezni magától, és itt a nagy baj a követő autós számára. Senkinek a világon nincs olyan reakcióideje mint egy számítógépnek."

Ha jól tudom, az EU-n belül forgalomba állított új autókban, legalább az automatikus fékerő növelő rendszernek működnie kell.

Meg kellene tartani a követési távolságot, akkor nem lenne probléma, hogy ki vagy mi nyomja a féket.
Ha a követési távolság helyes megítélésében valaki bizonytalan, olyan dascam-et érdemes vásárolnia, ami figyelmeztet, ha az adott sebességhez képest nincs meg a szükséges követési távolság.

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
félisten

En is irtam volna, csak nem volt ra lehetoseg. Meg pedig erre:

Természetes az árnyoldal nem a tulajdonosnál hanem a mögötte közlekedőt érinti. A lényeg nagyon egyszerű, de látom szinte senki fel se fogja.
A rendszer tud fékezni magától, és itt a nagy baj a követő autós számára. Senkinek a világon nincs olyan reakcióideje mint egy számítógépnek.

Teljes tevedes. Ugyanis a mogotted haladonak teljesen mindegy ki fekez. O vagy az autod lassulasa, vagy a feklapad felvillanasa, illetve mindketto miatt kezd el majd fekezni. Tehat a mogotted haladonak es a szamitogep reakcioidejenek semmi koze egymashoz. Ha ennyire feszegetjuk a dolgot, azt lehet mondani, hogy az ilyen autoval kozlekedo hagyhat kisebb kovetesi tavolsagot maga elott emiatt, de ilyet meg ne mondjunk es ne is tegyunk.

(#2) bitpork válasza Lauda (#1) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

+1.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#3) #90088192 válasza Lauda (#1) üzenetére


#90088192
törölt tag

A féktávolság, elhagyható, vagy csökkenthető az alábbi esetekben:
- Elhagyható, előzésre felkészülés közben
- Reakció időre redukálható, ha a két autónak azonos a fékkésedelme, illetve fékútja

:R

(#4) Sethdobaloah válasza Lauda (#1) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

+1
annyival kiegészítve, hogy extrém eseteket leszámítva a sofőr nem (de legalábbis nem csak) a közvetlen előtte haladó féklámpája miatt fékez, hanem amiatt ami miatt a közvetlen előtte haladó is lenyomta a féket.
Szóval nem nagyon látom miért okozna problémát nekem a többiek fékasszisztense. Figyelni kell a forgalomra, ha nem megy, akkor meg tartani dupla féktávot.

...csak én vagyok helikopter?

(#5) nemlehet


nemlehet
őstag

Nekem is úgy tanította az oktatóm, hogy ne csak az előttem haladót figyeljem, hanem elé IS nézzek. Ha van rá mód akkor a kocsisor elejét IS figyeljem, mert jellemzően mindig az első autó készteti fékezésre a többit.

Ez egy ilyen nagyon kicsavart megközelítése a fékasszisztensnek amikor ilyen szempontból is "vizsgáljuk". Kb mint amikor egy új rákgyógyszer esetén felhozzuk, hogy de hát a túlnépesedés meg amúgy is lakáshiány van, úgyhogy annyira azért ne örüljünk...

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#6) Lauda válasza #90088192 (#3) üzenetére


Lauda
félisten

Ez most micsoda amit leírtál?

----------------------

Sethdobaloah Igen , abszolút így van ahogy írod, a gyakorlott vezető figyeli a forgalmat és nem csak a maga előtt haladóra hagyatkozik. :K

[ Szerkesztve ]

(#7) #90088192 válasza Lauda (#6) üzenetére


#90088192
törölt tag

Latom mar megváltoztatták, amikor tanultam akkor meg azt tanították, hogy nem kell teljes fékúttal kalkulálni mint követési távolság, hanem elég lehet!!! a reakció idő alatt megtett út is ha feltételezzük a két jármú állapota azonos sacc per kb amit leírtam :R

Az, hogy figyelünk az előttünk levőre is meg 1 dolog, sokszor az 5.! autó féklámpájára hagyatkoztam aki előttem ment, így gyakorlatilag szinte minden hol elég volt a motorfék :K

27. § Követési távolság

(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
- az úton az előzés tilos,

b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

(4) Hatályon kívül helyezve!

:R

(#8) Pete55555 válasza Lauda (#6) üzenetére


Pete55555
addikt

Igazatok is van, Én is szeretem az előttem haladó előtti eseményeket szemmel tartani, csak erre sokszor nincs lehetőség. Pl: Teherautó, busz van előtted. Meg divatba jöttek ezek a **** SUV-k ugye...
Ha ilyen van előttem, és van lehetőségem rá, inkább átmegyek a másik sávba, mert bosszant, hogy nem látok előre. Ha nincs rá lehetőségem akkor meg megtartom a követési távolságot.
De ez sem mindig megoldás sajnos, mert a mögöttem jövő azt hiszi "tötymörgök" mert 6m-el le merek maradni, ahová ő meg pont befér! Még városban is...
De végső soron Én is azt mondom, hogy a géppel nincs gond, a gond inkább az emberrel van.

Tegnapi eset: Megyeszékhely, 2x2 sáv, külsőben megyek. Kereszteződés, lámpa jön, zöld. Előttem fékeznek, vagy 5-en, jobbra kanyarodnak, gondoltam bejövök a belsőbe. Index, tükör, hátranézés (ahogy kell) és már bent is vagyok, nyohatom neki gondoltam. A belsőben egy nagyobb vérű Audi mögé érkeztem, közben besárgult a lámpa, mondom oké, volt már ilyen, ezen még a mögöttem 3-al jövő is átmegy.
Erre a buzija nem befékez? Alig bírtam megállni.
Na, az ilyenekkel van gond...

...Szeretem leracsniztatni...

(#9) Lauda válasza #90088192 (#7) üzenetére


Lauda
félisten

Ne keverjük ide szerintem a 3500kg feletti járművek növelt követési távolságát. A megfelelő követési távolságot mindig tartani kell. A 3500kg feletti járműveknek növelt követési távolságot kell tartani, kivéve akkor nem, ha a felsorolt öt eset áll fenn.

(#10) Pete55555 válasza Lauda (#9) üzenetére


Pete55555
addikt

".....Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

.....

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén...."

Na ezzel mondjuk motorosként tudnék vitatkozni. Nem tartja a követési távolságot, jön mögötte valaki, megelőzi, majd mikor kb előtte van, akkor veszi észre, hogy ott a motros. És akkor? Letolja az útrol, vagy WTF?
Ekkora egy baromságot.

(#11) Lauda

A növelt követési távolságra nincs szükség. Olvasd el párszor. ;)

Egyszer olvastam el, képzeld sikerült értelmezni. Ezzel van problémám. ;)

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.