Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
félisten

En is irtam volna, csak nem volt ra lehetoseg. Meg pedig erre:

Természetes az árnyoldal nem a tulajdonosnál hanem a mögötte közlekedőt érinti. A lényeg nagyon egyszerű, de látom szinte senki fel se fogja.
A rendszer tud fékezni magától, és itt a nagy baj a követő autós számára. Senkinek a világon nincs olyan reakcióideje mint egy számítógépnek.

Teljes tevedes. Ugyanis a mogotted haladonak teljesen mindegy ki fekez. O vagy az autod lassulasa, vagy a feklapad felvillanasa, illetve mindketto miatt kezd el majd fekezni. Tehat a mogotted haladonak es a szamitogep reakcioidejenek semmi koze egymashoz. Ha ennyire feszegetjuk a dolgot, azt lehet mondani, hogy az ilyen autoval kozlekedo hagyhat kisebb kovetesi tavolsagot maga elott emiatt, de ilyet meg ne mondjunk es ne is tegyunk.

(#2) bitpork válasza Lauda (#1) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

+1.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#3) #90088192 válasza Lauda (#1) üzenetére


#90088192
törölt tag

A féktávolság, elhagyható, vagy csökkenthető az alábbi esetekben:
- Elhagyható, előzésre felkészülés közben
- Reakció időre redukálható, ha a két autónak azonos a fékkésedelme, illetve fékútja

:R

(#4) Sethdobaloah válasza Lauda (#1) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

+1
annyival kiegészítve, hogy extrém eseteket leszámítva a sofőr nem (de legalábbis nem csak) a közvetlen előtte haladó féklámpája miatt fékez, hanem amiatt ami miatt a közvetlen előtte haladó is lenyomta a féket.
Szóval nem nagyon látom miért okozna problémát nekem a többiek fékasszisztense. Figyelni kell a forgalomra, ha nem megy, akkor meg tartani dupla féktávot.

...csak én vagyok helikopter?

(#5) nemlehet


nemlehet
őstag

Nekem is úgy tanította az oktatóm, hogy ne csak az előttem haladót figyeljem, hanem elé IS nézzek. Ha van rá mód akkor a kocsisor elejét IS figyeljem, mert jellemzően mindig az első autó készteti fékezésre a többit.

Ez egy ilyen nagyon kicsavart megközelítése a fékasszisztensnek amikor ilyen szempontból is "vizsgáljuk". Kb mint amikor egy új rákgyógyszer esetén felhozzuk, hogy de hát a túlnépesedés meg amúgy is lakáshiány van, úgyhogy annyira azért ne örüljünk...

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#6) Lauda válasza #90088192 (#3) üzenetére


Lauda
félisten

Ez most micsoda amit leírtál?

----------------------

Sethdobaloah Igen , abszolút így van ahogy írod, a gyakorlott vezető figyeli a forgalmat és nem csak a maga előtt haladóra hagyatkozik. :K

[ Szerkesztve ]

(#7) #90088192 válasza Lauda (#6) üzenetére


#90088192
törölt tag

Latom mar megváltoztatták, amikor tanultam akkor meg azt tanították, hogy nem kell teljes fékúttal kalkulálni mint követési távolság, hanem elég lehet!!! a reakció idő alatt megtett út is ha feltételezzük a két jármú állapota azonos sacc per kb amit leírtam :R

Az, hogy figyelünk az előttünk levőre is meg 1 dolog, sokszor az 5.! autó féklámpájára hagyatkoztam aki előttem ment, így gyakorlatilag szinte minden hol elég volt a motorfék :K

27. § Követési távolság

(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
- az úton az előzés tilos,

b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

(4) Hatályon kívül helyezve!

:R

(#8) Pete55555 válasza Lauda (#6) üzenetére


Pete55555
addikt

Igazatok is van, Én is szeretem az előttem haladó előtti eseményeket szemmel tartani, csak erre sokszor nincs lehetőség. Pl: Teherautó, busz van előtted. Meg divatba jöttek ezek a **** SUV-k ugye...
Ha ilyen van előttem, és van lehetőségem rá, inkább átmegyek a másik sávba, mert bosszant, hogy nem látok előre. Ha nincs rá lehetőségem akkor meg megtartom a követési távolságot.
De ez sem mindig megoldás sajnos, mert a mögöttem jövő azt hiszi "tötymörgök" mert 6m-el le merek maradni, ahová ő meg pont befér! Még városban is...
De végső soron Én is azt mondom, hogy a géppel nincs gond, a gond inkább az emberrel van.

Tegnapi eset: Megyeszékhely, 2x2 sáv, külsőben megyek. Kereszteződés, lámpa jön, zöld. Előttem fékeznek, vagy 5-en, jobbra kanyarodnak, gondoltam bejövök a belsőbe. Index, tükör, hátranézés (ahogy kell) és már bent is vagyok, nyohatom neki gondoltam. A belsőben egy nagyobb vérű Audi mögé érkeztem, közben besárgult a lámpa, mondom oké, volt már ilyen, ezen még a mögöttem 3-al jövő is átmegy.
Erre a buzija nem befékez? Alig bírtam megállni.
Na, az ilyenekkel van gond...

...Szeretem leracsniztatni...

(#9) Lauda válasza #90088192 (#7) üzenetére


Lauda
félisten

Ne keverjük ide szerintem a 3500kg feletti járművek növelt követési távolságát. A megfelelő követési távolságot mindig tartani kell. A 3500kg feletti járműveknek növelt követési távolságot kell tartani, kivéve akkor nem, ha a felsorolt öt eset áll fenn.

(#10) Pete55555 válasza Lauda (#9) üzenetére


Pete55555
addikt

".....Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

.....

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén...."

Na ezzel mondjuk motorosként tudnék vitatkozni. Nem tartja a követési távolságot, jön mögötte valaki, megelőzi, majd mikor kb előtte van, akkor veszi észre, hogy ott a motros. És akkor? Letolja az útrol, vagy WTF?
Ekkora egy baromságot.

(#11) Lauda

A növelt követési távolságra nincs szükség. Olvasd el párszor. ;)

Egyszer olvastam el, képzeld sikerült értelmezni. Ezzel van problémám. ;)

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

(#11) Lauda válasza Pete55555 (#10) üzenetére


Lauda
félisten

A növelt követési távolságra nincs szükség. Olvasd el párszor. ;)

(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására....

[ Szerkesztve ]

(#12) #90088192 válasza Lauda (#9) üzenetére


#90088192
törölt tag

Az előzésre felkészülés nem csak a 3.5T felettiekre vonatkozott, ahogy emlékszem, hiszen, ha sebesség különbség van, akkor be fog következni, így is úgy is. Vagyis eltoltak a változtatást, sebaj nem az én problémám ez sem :R
Különben meg tökmindegy az egész kérdéskor mert mindenki okosabbnak hiszi magát ez ügyben mint a tényleges értékek, így latjuk az eredményét. Hangsúlyozom, nekem nem volt és nem is lesz ilyen jellegű problémám, mert amikor hasonló történt velem, nem a követési távolságot nem tartottam meg, hanem egyszerűen nem fékeztem, mert nem előre néztem, hanem a csinos lányokat a buszmegállóban :DDD

(#13) Hieronymus válasza #90088192 (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Előzéskor nem szabadna a féktávolságnak szerepet játszania.

Ha valaki még mindig a 70-80-as évek Magyarországi stílusában nyomja a vezetést, akkor persze igen.

Autópálya nem igen volt. Az M1-en a németek cseszegetésével múlatták az idejüket a rendőrök.
A fűutak viszont nagy forgalmat kaptak. A használt autó három éves koráig értéknövelt eszköz volt. Ha valaki nem akart 10-12 évet várni a Trabantjára akkor vett használtat a szabadpiacon. Drágábban, mint az új jármű ára. Az előzés általános gyakorlata szerint, az előzendő járművet utol kell érni. Besorolni mögé, a sebességét felvéve, egy járműnyi távolságon belülre. A járművek mögött nem lehetett sokat látni. Nagyobb méretű szállítóeszközök mögött, gyakorlatilag semmit. Ez esetben a vezető, időnként kirakta az autóját a felezővonalig, hogy kémlelni tudja az előzés lehetőségét. Ha a szembejövő sávban is azonos ütemben kémlelt valaki, nagy volt az öröm. A tükrökön kívül nem keletkezett további kár.
Miután kialakult a hőn áhított előzési lehetőség, a megtanult módon beindult az előzés folyamat.
Hátranézés, irányjelző, egy fokozattal visszaváltás és padlógáz. Komótos gyorsulással, mert a Nm nem volt túltervezve ezekben az autókban. Néhány másodperc alatt sikerült egy vonalba kerülni az előzendő járművel. Ó jaj, csak ekkor derült ki, hogy egy szembejövő idióta éppen előzésben volt és éppen visszatér a saját sávjába, csak nem lehetett látni a saját előzendő járművünktől. Vissza kell térni a saját sávba. Igen ám, de az előzendő jármű vezetője is látja a bajt. Segít neked, tövig nyomja a féket, hogy még beférj elé. Így lehetett legyártani, nyílegyenes jól belátható közúton, hosszan tartó és teljesen párhuzamosan haladó féknyomokat. A történet vége változó volt. Sajnos sokszor kellett helyszínelnie a rendőröknek.

Akkora távolságot érdemes tartani az előzendő jármű mögött, hogy jól áttekinthető maradjon a közlekedési szituáció. Az előzés megkezdéséig legalább 20 km/óra sebességtöbblet keletkezhessen. Ez a féktávolságnál általában nagyobb távolság, illetve már a párhuzamos sávban halad az autó.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#14) Lauda válasza #90088192 (#12) üzenetére


Lauda
félisten

Az előzésre felkészülés nem csak a 3.5T felettiekre vonatkozott,

Itt mire gondolsz konkrétan?

(#15) Picco válasza Pete55555 (#10) üzenetére


Picco
addikt

ennek megemesztesere le is ultem most egy pillanatra :F

It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#16) Lauda válasza Picco (#15) üzenetére


Lauda
félisten

Nézzük, hogy jobban érthető legyen.

A megfelelő követési távolságot mindenkinek mindig tartania kell, hogy az előtte haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudjon állni mögötte.

Ha járműved a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartanod, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson. Tehát nem csak azt a minimumot, hogy hirtelen fékezéskor is meg tudj állni mögötte.

Amennyiben ennek a 3500kg-ot, illetve 7m-t meghaladó járműnek a vezetője előzésre készül fel, az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy az úton az előzés tilos, fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között halad, egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén, nem kötelező tartani ezt a megnövelt követési távolságot., csak azt a követési távolságot, amit a többi járművezetőnek is (hogy az előtte haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudjon állni mögötte).

Gyakorlatra egyszerűen levetítve.: Halad egy kamion' az úton. Utolér egy másik autót ltn kívül. Ő nem tarthat akkora követési távolságot, hogy az autós hirtelen fékezése esetén meg tudjon állni mögötte, hanem jóval nagyobbat kell tartania. Akkorát, hogy ha őt megelőzik, beférjen az előző jármű a kamion és a személyautó közé biztonságosan (a minimum követési távolság esetén nyilván nem férne be). Ezt csak akkor nem kell megtennie, ha a felsorolt esetek állnak fenn.

[ Szerkesztve ]

(#17) #90088192 válasza Lauda (#14) üzenetére


#90088192
törölt tag

Pontosan azt amit leírtam, de ahogy mar írtam sokszor, nekem ez maradt meg az agyamban, hogy amikor B kat jogsit csináltam, azt mondta az okos ember KRESZ oktatáson, hogy.....Amit mar leírtam...Ha ez mar nem aktuális kb 14 ev távlatából, az más kérdés ezert En kerek elnézést :R

(#18) Lauda válasza #90088192 (#17) üzenetére


Lauda
félisten

Eddig sem értettem mire akartál kilikadni pontosan. De nem fontos.

(#19) #90088192 válasza Lauda (#18) üzenetére


#90088192
törölt tag

A féktávolság és a követési távolság között nincs mindig az az összefüggés hogy a követési távolság nagyobb vagy egyelő minta féktávolság, ez volna a lényeg, de mivel ezek szerint rosszul emlékszem(bar a fizikai oldalról meg védhető amit írtam a reakció időkről) így irrelevánssá vált...

(#20) Lauda válasza #90088192 (#19) üzenetére


Lauda
félisten

Ertem.

A kovetesi tavolsag soha ne legyen kisebb, mint a fektavolsag. Nagyjabol ez lenne a lenyeg ebbol a szempontbol.

(#21) Kisgépkezelő válasza Lauda (#20) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Igazából nem, mert a követési távolságnak a reakcióidő alatt megtett útnál nem szabad kisebbnek lennie, nem a teljes féktávnál. Nagyjából 2mp-el érdemes számolni. Ennél persze többnyire jóval kisebb követési távot tart az emberek többsége, de ez csak ritrán okoz gondot.

(#22) Lauda válasza Kisgépkezelő (#21) üzenetére


Lauda
félisten

Igen igazad van, osszekevertem oket. Meg koran volt. :D

(#23) Somatom


Somatom
veterán

Én teljesen más problémát tapasztalok ezzel a rendszerrel kapcsolatban. Pár hete kaptam egy zsír új kamiont, amiben van ilyen asszisztens. Ügyes, szinte minden helyzetet jól reagál le. Kivéve azt, amikor pl. autópályán a belső sávból egy autós megelőz, fékezve átvág előttem, majd levágódik a lekanyarodó sávra. Én látom, hogy mi fog történni és eszembe sem jutna a fékre lépni. De, a követő rendszer erős fékezéssel reagál, mivel egy erősen lassuló jármű durván lecsökkentette a beállított követési távolságot. Ebben az is veszélyes, hogy ha felül akarom bírálni a rendszert, akkor a gázon kell tartanom a lábam, ami egy ilyen szituban nem túl szerencsés.
Sőt! Volt már olyan, hogy a vészfékasszisztens lépett közbe teljesen indokolatlanul. Jó, hogy be voltam kötve, mert felkenődtem volna a szélvédőre. Ha akkor egy "toljukleaköcsögkamiont" típusú autós lett volna mögöttem, az tuti, hogy matrica lett volna a raktérajtómon.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.