Ígértem többeknek is, hogy csinálok egy Metro 2033 tesztet, amiben bemutatom, hogy mit is tud a Hybrid rendszer. Aki esetleg nem tudná miről is van szó, az ITT elolvashatja.
Elöljáróban annyit, hogy egy adott pályarészen teszteltem(D6), eldobtam egymás után 3 gránátot, miközben robbantak, "szétlőttem" a falat, az egész teszt kb. 1 perc volt, de a lényeg ebből is jól látszik. Robbanáskor, füst effektekkor, illetve a falak "kilukasztásakor" jön elő általában a Physx, emellett "ruha" animációknál is előszeretettel alkalmazzák, de ebben a játékban erre nincs sok példa.
A tesztkonfigról pár szó:
Q6600@3800MHz
4GB OCZ DDR2 1GHz
Sapphire 5870
Palit GT220
Kingston 64gb SSD V+(ezen van a windows)
2*500gb Samsung F1 Raid0(ezen van a játék)
A tesztet az alábbi beállítások mellett végeztem:
1680x1050, very high, DX11, AAA, 16xAF, Tessalation ON, Advanced Physx ON/OFF, Advanced DoF OFF.
Csináltam 3 féle tesztet úgy, hogy az 5870-em alapórajelen van,(850/1200@1.062V) a GT220 pedig 735/1650/850-en. A méréshez Fraps-et használtam. A 3 féle teszt a következő:
Advanced Physx OFF:
(FPS) min, max, avg.
40, 83, 61
Advanced Physx ON, Nvidia Physx OFF:
(FPS) min, max, avg.
16, 82, 48
Advanced Physx ON, Nvidia Physx ON:
(FPS) min, max, avg.
39, 86, 60
Ezek mellett csináltam 3 tesztet úgy, hogy az 5870-em 1000/1300@1,25V-on ment, a GT220 pedig 735/1650/850-en. Itt is Fraps-el mértem.
Advanced Physx OFF:
(FPS) min, max, avg.
45, 92, 63
Advanced Physx ON, Nvidia Physx OFF:
(FPS) min, max, avg.
17, 91, 60
Advanced Physx ON, Nvidia Physx ON:
(FPS) min, max, avg.
47, 94, 69
A mért értékekből jól látszik, hogyha bekapcsoljuk az Advanced Physx-et, és nincs Nvidia vga-nk Physx-re, akkor elég kiábrándító a helyzet. Ha pedig betársítunk egy viszonylag gyenge Geforce-t, akkor mindjárt teljes mértékben játszható lesz a játék. A redeon megtuningolása után a minimum 47 FPS, és az átlag 69 FPS igencsak jónak mondható.
Az elején írtam, hogy az Advanced DoF ki van kapcsolva(Depth of Field). Kikapcsoltam, mert sokat visszafog a teljesítményből, és bekapcsolása nem hoz számomra észrevehető változást. Akartam még a tesztet videóval is szemléltetni, csak az a baj, hogy a felvett videók elég nagyra sikerültek, és mire azt feltölteném a villámgyors netemmel, addigra már mindenki elfelejtené a játékot.
Végül itt van egy video, hogy mi is a különbség ha be van kapcsolva a Physx, illetve, ha nincs.
Ebben a videoban, robbanás, füst, és lövéseffektek vannak összehasonlítva.
Update 1:
Csináltam egy összehasonlító tesztet ugyan azon a pályarészen, ugyan azzal a módszerrel, úgy hogy be van kapcsolva az "Advanced DoF".
Azt ne feledjük, hogyha be van kapcsolva a DoF, akkor néhány pályarészen beesik az FPS 20 alá, és úgy már élvezhetetlen!!
Remélem átlátható a teszt, az esetleges hibákért előre elnézést kérek.