Valahányszor gondolkodóba esek mindig eszembe jut ez az ötlet.
Miért is ne?
Hiszen van már a világ olyan fejlett, hogy ezt a lehetőséget ki tudja használni. Gondoljunk csak bele, hogy ha ez a készülék tömegtermékké válna - az iskola révén - sokkal olcsóbban hozzá lehetne jutni. Így a sok tanulmányi évek alatt felgyülemlett könyv árak jelentékeny részét meg lehetne spórolni.
Továbbá; a kisiskolás gyermekeknek nem kellene több kilós táskával járkálniuk az iskolájuk és otthonuk között. A nagy súlyt sok könyv okozza, ebben az esetben az is előfordul elég gyakran, hogy a diák otthonhagyja, felcseréli néhány könyvét, ezáltal órán nem tud teljes mértékben az anyagra figyelni.
Gyakran előforduló eset az is, hogy az év elején megvett könyveket a tanuló csak aznap látja mikor kiadja érte a pénz, mivel a tanárok igen nagy része nem a könyvekből, hanem az órán általa lediktált jegyzetből kér számon. Íme pénzkidobás leggyakoribb esete. Másrészt máris könnyebb lett a táska, hiszen egy e-book olvasót és néhány füzetet tartalmaz.
Öko szempontból is lényeges a tankönyvek cseréje. Rengeteg fa életébe kerül a több száz millió diák számára gyártott könyvek halma. Hagyjuk meg a papírt a szépirodalomnak.
Persze erre a módszerre való áttéréshez szükség van számítógépre és internetre, hogy az elektronikus könyveket fel lehessen tölteni az olvasóra. Ugye manapság ritka az a háztartás, ahol nem találhatóak meg ezek a szolgáltatások.
Ha mégis ezen kategórián kívül esne valaki, akkor az iskolájában vagy a könyvtárban hozzájuthat a megfelelő anyaghoz.
Könyvtámogatást a társadalom szegényebb rétegei élveznek, így nekik a kormány állná az e-book olvasót, úgy mint évente a könyvek árait. Füzetre meg mindenkinek telik.
Az előnyökről nagyvonalakban ennyit. A hátránya ennek a módszernek az lehet, hogy a készülék elromolhat.