2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Ipon Computer kft, avagy az érem két oldala

Írta: | Kulcsszavak: ipon . ipon computer kft . online vásárlás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözlök minden kedves olvasót, néhány egészen friss tapasztalatot szeretnék megosztani veletek.

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy srác, jelen estemben jómagam, aki december közepén úgy határozott, hogy megvásárolja régóta tervezgetett 5.1-es hangfalszettjét. A keresgélés után egy Genius "SW-HF5.1 5200"-as típusra esett a választásom. Következhetett a bolt kiválasztása, ami nem igazán volt kérdéses, hiszem pár hónappal azelőtt egy komplett gépet vettem az Ipon Computer Kft.-nél, tehát gondoltam, korrekt árak, egy-két napos kiszállítási idő, (Debreceni vagyok) mi gond lehet?

Ha emlékezetem nem csal december 18.-án vehettem át a futártól a hangfalat, ezután haza kocsikázás, lelkesen kicsomagol, összedug, beállít, majd pedig zene elindít. Már az első zenénél halottam, hogy valami rezonál a mélynyomóban, ezután több helyen is próbáltam a mélynyomót, kemény talajon, puha talajon, másik szobában, de mindenhol ugyan azt az eredményt kaptam.

Írtam a boltnak, leírtam mi a gond, mit tapasztaltam, amire azt a választ kaptam, hogy a leírtak alapján ők sem tudják eldönteni mitől lehet a rezonálás, de ha úgy érzem, hogy hibás, akkor küldjem vissza és ők szervizelés alá veszik a hangfalat. Így is lett január 7.-én jött a futár a hangfalamért, majd január 9.-én kaptam az automata levelet, miszerint megérkezett a hangfal, a garanciális ügyintézést megkezdték.

Kicsit utazunk az időben egészen január 27.-ig, amikor is érkezett a levél, miszerint a szervizelési folyamat lezárult, a hangfalat átadták a futárnak, aki a következő munkanapon kézbesíti. Azt, hogy mi is volt a gond nem írták a levélben, így kíváncsian rákérdeztem, amire azt a választ kaptam, hogy a terméket összehasonlították egy szervizben található ugyan olyan típussal, eltérést nem találtak.

Engedjétek meg nekem, hogy idézzem a garancia rendezés nevű papírról a szervizelés tapasztalatát szóról, szóra.

"A termék teljeskörű bevizsgálása során a jelézett hibát, problémát nem észleltük, a termék a megszokottól eltérő működést nem produkált, ezért javítani/cserélni nem áll módonkban."

Úgy voltam vele mielőtt vissza kaptam volna, hogy elfogadom a kis hibáját, néha rezonál, kibírom. Viszont ezután jött csak a fekete leves. Miután haza érkeztem munkából, most már kevésbé lelkesen kicsomagol, összedug, beállít, majd elindítottam egy számot, amiből egészen tíz másodperc sem telt el és hallom, hogy a rezonálás mellé beérkezett egy elég fülsértő recsegés, amit basszusnál szolgáltat specialitásként a mélynyomó. (Egy kis kitérő: rólam tudni kell, hogy ritkán húzom fel magam, általában hidegen hagy, minden zavaró tényező.) Olyan ideges lettem, hogy még rosszabb formában kaptam vissza, hogy pár percig megszólalni sem tudtam. Kerestem egy telefonszámot az Ipon oldalán, tárcsázás, hívás, majd egy Hölgy veszi fel, kérdi miben segíthet én pedig kicsit idegesen közöltem vele, hogy ma kaptam vissza a hangfalat, ami még rosszabb állapotban van, mint amikor felküldtem a szervizbe. "Megnyugtatott" róla, hogy a kollégák biztos alaposan letesztelték, de lehet a hangkártyám a hibás, amire azt feleltem, kizárt. Majd mondtam, hogy küldjem vissza azzal az eszközzel, amivel használom. Mondom állj, állj, állj, küldjem vissza a gépemmel? Én addig miről fogok gépezni, több mint fél hónapig? Végül azt mondta, írjak a szervizes e-mail-re a problémámmal. Kissé lehiggadva raktam pár számot egy pendrive-ra és leteszteltem a hangfal saját usb-s lejátszóján is a mélynyomót, hogy kizárjam a hangkártya hibát, az eredmény ugyan az a katasztrófa volt.

Ezután írtam egy szép panaszkodós levelet, amiben felvetettem, hogy nagyon szeretném kicserélni egy másik fajtára, mert ebben nagyon csalódtam. Erre kaptam egy olyan választ, hogy ha még mindig úgy érzem, hogy hibás, akkor küldjem vissza és ők ismét szervizelés alá veszik. A csere pedig csak akkor lehetséges, ha a szerviz a jelenlegit kicseréli egy újra, de mindenképpen meg kell várni a szervizelés végét.

Tehát, újra megrendeltem a garanciafutárt előző hét szerdán. Január 31.-i napot tűztem ki szállításnak, amire meg is érkezett a válasz, miszerint megrendelték, érkezni fog azon a napon a futár, természetesen azon a napon nem jött a futár, majd megkérdeztem, hogy ilyenkor mi a teendő? Amire azt a választ kaptam, hogy ha a rá következendő hétfőn se érkezik, akkor írjak nekik megint, természetesen hétfőn se jött a futár. Az eset már csak azért is kellemetlen, mert mindig meg kellett kérnem valakit, hogy maradjon otthon és várja meg a futárt. Hétfőn ismét írtam neki, ők ismételten megrendelték a futárt és szerencsére kedden már sikeresen át is vette a futár, majd szerdán kaptam az automata levelet, hogy a szervizelési ügyintézést megkezdték.

Innen fog folytatódni a történet...

Rövid összegzésben, az Ipon addig, amíg szervizelésre nem kerül a sor, egy korrekt cégnek mondható. Utána kezdődik a huzavona.

Köszönöm a figyelmet.

Hozzászólások

(#1) Szatyor95


Szatyor95
aktív tag

Nem irigyellek, nemrég volt hasonló gondom, bár én egy okostelefonnal játszottam ezt. Tapasztalataim szerint addig kell a nyakukra járni, míg el nem ismerik a hibát. Fel lehet nekik hozni, hogy több eszközzel is próbáltad, de nem volt eltérés. Ha nagyon nem hajlandóak elismerni, érdemes lehet felhozni a dolog jogi oldalát is úgy finoman. Nem igazán hiszem, hogy alapból lenne egy ilyesfajta rezonálási gondja, de azért kérdezz rá más tulajoktól (ha találsz), hogy náluk jelentkezett-e hasonló jelenség. Kitartást az ügyhöz. :R

Nyugodj békében Integra!

(#2) Kolondrum

Ez tipikusan az a hiba ami van is meg nincs is. Mert ugye sokkal egyszerűbb lett volna ha úgy jársz mint én: Zene indít és füst...
Néha érzi az ember, hogy nem lesz egyszerű kör. Főleg akkor ha a hiba olyan, hogy sok üzemidő után jelentkezik. Pl telefon random restart. Beküldöd és megörül neki a technikus, hogy sw hiba vagy a hülye user valamit felrakott. Feltolja rá a szoftvert, átmegy a végleges tesztelésen is, visszakapod, happy megy meg jó, pár nap és folytatódik minden. Na ekkor kezdődnek a hercehurcák. Mert jó is meg nem is.
Én javaslom neked, hogy vedd fel videóra a hibát és kösd másik eszközre úgy is videózd le. Így elválik hogy a gépednél van e baj. Minden legyen rajta. Küld el nekik és nézzék meg.

[ Szerkesztve ]

(#3) Gergosz2


Gergosz2
veterán

Én már kicsit rutinosabban állok nrki minden új hardveremnek, mert ahogy megkapom 1-2 napig nyúzom rendesen , és ha a legkisebb hiba jelét is mutatja azonnal írok és mondom hogy csere vagy a vételárat adják vissza, ugyanis netes vásárlásnál a átvételtől számított 8 munkanapom belül lehetőség van a vásárlástól való elállásra.

Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

(#4) CptAdamica


CptAdamica
veterán

Köszönöm srácok a biztatásokat. :)

Másik gépen nem próbáltam, de amikor a hangfal lejátszóján próbáltam, akkor nem volt a gépre kötve, próbáltam úgy is, hogy csak a mélynyomó szólt, akkor még jobban kijött ez a fülsértő zaj. Egy hangfelvételt csináltam a rezonálásról, ezt a felvételt a boltnak is elküldtem, de válasz nem érkezett rá. Dropboxos oldalamról letölthetitek, kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Most már én is figyelni fogok a nyolc munkanapos szabályra, sajnos nekem karácsonykor nehezebb volt erre koncentrálni. Meglátjuk mi lesz.

Megyen!

(#5) adam12221


adam12221
tag

Hajaj, nekem egy XFX HD6570 -em halt meg, júniusig garis, most készülök rendezni. Kezdhetek félni a gariztatástól? :F

(#6) adam12221 válasza CptAdamica (#4) üzenetére


adam12221
tag

Elég durván recseg, lehetetlen nem észrevenni. :N

(#7) CptAdamica válasza adam12221 (#5) üzenetére


CptAdamica
veterán

Ha meg se nyikkan, akkor talán könnyebb dolguk lesz. :D Viszont készülj fel, hogy a 15 munkanapos határidőz ki is használják.

Megyen!

(#8) Szatyor95 válasza CptAdamica (#4) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

Meghallgattam, és elég brutálisan hallatszik. Mintha valami dubstep feldolgozás lenne, olyanná válik tőle a mélytartomány. Nem lehetséges, hogy valami integrált mosógépzaj effektet tettek bele a gyárban? :DDD

Nyugodj békében Integra!

(#9) CptAdamica válasza Szatyor95 (#8) üzenetére


CptAdamica
veterán

Szerintem biztosan kaptam hozzá némi speciális mosógép effektet. :D Már csak az az elkeserítő, hogy ezt a "szakemberek" nem tudták kiszűrni a szervizelés alatt.

Megyen!

(#10) SUPREME7 válasza CptAdamica (#7) üzenetére


SUPREME7
őstag

Az nem határidő, lehet az bármennyi, ami szerintük nem okoz neked indokolatlanul nagy kényelmetlenséget. Csak ajánlott törekedniük arra, hogy 15 nap alatt kész legyen.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.