Sziasztok!
Ha már (tudom, kissé amatőr módon) belekezdtem ebbe… Elgondolkodtam azon, hogy készítek egy saját, a hardverapro-ra feltett hirdetéseim mögé egy kis offtopic szabvány szöveget. Amolyan privát kis ÁSZF-et. De mindek… És most jön a lényeg, ha hirdetsz, lehet, hogy Te is hasznosnak találod.
A képek… Felteszek egy hirdetést. Sok hirdetővel ellentétben, megpróbálom a lehető legjobb minőségben körbefotózni az eladandó tárgyat. Több szögből, minden oldalról, ha szükséges. Jó minőségű, megfelelő fényben, statikus, egyszínű háttér előtt, lehetőleg kontrasztos képeket próbálok készíteni. Nem kell fotóstúdióba rohanni egy teszkós egér fotózása miatt, de azért legyen letakarítva az évezredes kosztól, és ne a picasso stílusban megszőtt kanapéhuzaton fotózzuk le. Ez nem egy játék, ahol nyerek, ha megtalálom a meghirdetett terméket a képen. Ne legyen homályos, ne a fészerben/kamrában/barlangban fényképezzünk. Legyen fény, ha lehet természetes nappali, vagy mesterséges. Lehetőleg szórt fény, ne csillogjon. Fotózáskor érdemes ügyelni arra, hogy ha tükröződik a felület, akkor bizony van, hogy a koncentrálástól eltorzult arcunk is lasztik. (sok példa van erre a neten…)
PL.
A leírás szintén fontos. Hosszú hosszú levelezést és félreértéseket spórolhatunk meg, ha a hirdetés szövegét röviden, tömören, de tartalmasan fogalmazzuk meg. A hirdetés megnevezése legyen egyértelmű, mi az, milyen állapotú (használt – új) esetleg gyártói cikkszám.
A szöveg tartalmazza, hogy a feltöltött képeken szereplő terméket áruljuk-e vagy azok csak illusztrációként szerepelnek-e. Írjuk le a hibáit, ha van. Apró karcok, használatból eredendő kopás és hasonlók. Legyünk korrektek! Ahogy mi is elvárjuk, ha vásárlásra adjuk a fejünket.
Írjuk le, hogy milyen úton módon tudjuk a terméket célba juttatni, hol oldható meg a személyes átvétel, ha hajlandóak vagyunk postára adni, legyen egyértelmű annak feltétele, utánvét, előre utalás, ki fizeti a postaköltséget. A postaköltséget viszonylag egyszerűen meg tudjuk állapítani, maximum egy mérleg kell hozzá, és a posta weblapja. Nem rocketsience…
A csere… egyik kedvencem. Itt mindkét tábornak írnám… Eladó: ha nem szeretnél cserélni, akkor írd KI (á úgysem olvassák el, és a külső vinyódat elcserélheted harminc kilogramm minőségi takarmányra, vagy kétlukú felfújható Alonso babára…) Ha azonban cserélnéd, írd oda az elképzelésed, mire, milyen értékben stb. Vagy meghallgatsz minden ajánlatot. Vevő: vegyük a fáradságot, és olvassuk végig a hirdetés szövegét. Vegyük figyelembe azt, és kerüljük a felesleges köröket. Írjunk privát üzenetet, köszönjünk, használjunk ékezeteket, ne viselkedjünk úgy mint egy neveletlen surmó barlanglakó kölyök, aki a „barátnő” kifejezésről azt gondolja, hogy egy újfajta pokémon. Ha kivan írva, hogy az ár fix, akkor ne az alkuval kezdjünk, ha alkudni szeretnénk, indokoljuk meg. Az, hogy mer’ nagyon kéne… nem indok…
Az árazás. Igencsak fontos dolog, már ha az eladás a cél nem csak a hirdetés. Nézzünk körbe, hogy ki mennyiért adja a hasonló termékeit. Persze fontos az egyedi árazás, ami függ az eladó tárgy(ak) korától, és állapotától. De valamelyes igazodni érdemes a piachoz. Mások is ezt fogják tenni. Hiába, ha mi kétszer annyiért vettük annakidején, ha most csak annyit ér, nincs mese. Akadhatnak kirívóan olcsó darabok is. Ezeket, ha lehet, hagyjuk figyelmen kívül. Mindig lesz olyan, aki gyorsan túl akar adni a portékáján, ezekre a hirdetésekre általában hamar lecsapnak, és onnantól nem jelent „konkurenciát”. Kísérjük figyelemmel a hirdetés, ha bántóan kevés az érdeklődő, meglehet próbálni lejjebb vinni az árat, hogy kitűnjön az átlagból. Ha alkuképes az ár, írd le, ha FIX, szintén írd le! Mindenképpen lesz aki alkudni akar, de korrektebb, ha ezt a kérdést előre tisztázzuk)
Egyebek. Használhatjuk az UP gombot! Nagyon hasznos! Ha bántóan kevés az érdeklődő, nézzünk meg más hirdetéseket is, lehet, hogy rossz a megnevezés, vagy a kategória. Pl többen keresnek a merevlemez szóra, mint a HDD-re. Ha vennénk valamit, körbe kell nézni, tájékozódni kell. Mennyi az új ára, mennyiért hirdetik, és van-e rá pénzünk. Ha nincs és még meg sem közelíti, akkor kár körleveleket írni, vagy gyűjteni kell, vagy más megoldást keresni, esetleg csere.
Lehet, hogy ez az adok-kapok bejegyzés… folyamatosan frissülni fog
Szép napot, sziasztok!