2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Az én autóm (Casecon)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok. Gondolom sokan emlékeztek még a tavalyi gépemre.:
Ferrari V12
Idén is autós témával lepem megy a nagyérdeműt.
Novemberben kezdtem a tervezést és decemberben a gyártást.
Ez nem más mint az örök "szerelmem".Már régóta családtag, 22 éve.Kétüteműként kezdte pályafutását mint a többi Trabant.Édesapámmal raktuk össze 17 éves koromba.De két év után kapott egy Suzuki Alto 550ccm-es motort.Ekkor kezdett el érdekelni az autó működése.Már így is 120km/h óra volt a végsebessége. De kapott egy hengerfej tuningot és 140 lett.De kezdetét vette egy őrület.Beépítettünk egy Suzuki Swift 1000-es motort.Elintéztük a papírmunkát, hogy teljesen legális legyen.Nagyon jól ment a kis kasznival az autó.Ekkor jött az új hobbi. Neten megláttam a hungaroringi gyorsulási versenyt.Kimentünk megnézni és a következőn már indultam is.Ez az év ismerkedés volt,de sikerült elcsípni az összetett harmadik helyett.Éreztem ,hogy ez a motor ide kevés.Nézegettem az 1000-es és az 1300-as hengerfejtömítést és láss csodát ez ugyan olyan ,"csak" egy hengerrel hosszabb.
Vettem is egy Swift 1.3 GTI hengerfejet és szétvágtam.Be lett hegesztve a vége.A vezérműtengelyek is hasonlóan végezték.Ezzel a csomaggal háromszor voltam kategória bajnok.Régi szép idők.Sajnos már nincs kis kategória.Kép a motorról és egy letűnt korszak emlékeiről.Az első kép egy gyári 1.3 GTI.

A legviccesebb az egészben,hogy olyan jól sikerült,hogy sokan vakarták a fejüket,hogy ez most mi?
1.0 GTI. Ilyet még nem láttak.Megnyugtattam őket,hogy nem is fognak.
Az autó most alakul vissza "szolid" utcai használatra. Gyári első résszel és a már említett 12 szelepes hengerfejjel. Így kb 70le lesz.

Na de nem untatlak tovább benneteket.Jöjjön a gép. A konfig egy P8P67-M PRO lap,16gb ram,I7 2600,Firepro W5000, egy 96gb-os Kingston SSD és egy WD320 hdd.Ez a tervezgetős gépem.
A Solidworks terv.:

Ez a terv nagyon sok munkaórát emésztett fel.Szabadidőmbe sok változtatással jutott el idáig.
Ezután szét kellet szedni alkatrészekre ,hogy CNC-s programok készüljenek belőle.
Itt azért leírnám ,hogy a CNC-vel való gyártás szerintem nem egyszerűbb,hanem a képzelet határait lehet kitolni.De megnyugtatom a kételkedőket ,hogy ugyan olyan időigényes és az utómunkálatokat nem csinálja meg a gép.Ide is leírnám, hogy a gép saját építés és tervezés.:
CNC gépem
Minden tiszteletem a csak kézi szerszámokat használó moddereknek.
A lemezváz elkészítésével kezdtem a dolgot.Kimartam és összeállítottam. A felső ablakrész meghajlításától féltem a legjobban ,de kitaláltam ,hogy kell csinálni egy sablont amibe belehajtom.
Az összeállítást CO hegesztőgéppel csináltam.

Ezután a vákuum forma gyártása és vákuum szívott alkatrészek gyártása következett ,majd méretre vágása.

Ezt követően elemek próbálgatása következett.Majd elkezdődött a futómű és kerekek gyártása.
A gumikat ipari 125mm-es kerekekről szedtem le.A futómű rendesen rugózik és még kormány összekötő is van benne.Elől a tárcsafékre még féknyerget is csináltam.

Ezután legyártottam a lámpákat, amik természetesen világítani is fognak.

Majd jött az ajtó és motorháztető zsanér gyártása.Az ajtózsanérral nagyon megszenvedtem, hogy megfelelő hézag mellett kinyíljon az ajtó.Ez a második fajta, az első teljesen rossz volt.

Ezután felragasztottam az elemeket a vázra epoxival.
Ezt követően jött a gittelés és csiszolás hosszadalmas művelete és az alapozás.
Most ,hogy egyszínű, jöhet a kisebb hibák javítása.

Következett a fehér alapozás és színre fújás.:

Elkészültek a tükrök és a rendszámtábla.A kábelek gyártását is meg kellett egyszer csinálni, bár nem a kedvenc elfoglaltságom.A futómű is a helyére került.:

Az ablakok beragasztásáról nem készült kép, pedig egy napom ráment.De időhiányban szenvedtem. Elkészültek a kilincsek és az ablaktörlők és a helyükre kerültek.
A tükröket szombat reggel 5-kor ragasztottam a helyére.

A jelenlegi belső tér. A HDD és az SSD a lap alatt van.:

Egy kép az igazi és a modell Trabiról.:

Szombaton boldog voltam és még most is az vagyok. Köszönöm a zsűri bizalmát.Annak külön örülök ,hogy a kis kedvencem nem csak gyorsulási versenyen ért el sikert ,hanem a Veletech-en is.
Ahol a Ferrari alul maradt ott a Trabant nyert. :DDD

Külön köszönet a szervezőknek. :R

Hozzászólások

(#1) ati012


ati012
senior tag

Csak lenyűgözve vagyok. De nem tudom mitől :)
A Trabantodtól, a házi CNC-től vagy a most készülő modtól.

Gratulálok! :R

(#2) Andrew_31 válasza ati012 (#1) üzenetére


Andrew_31
Modder

Köszi.

(#3) Engineer086


Engineer086
Modder

Ez valami elképesztően jó lesz! :Y :R

Szádvár rád vár: www.szadvar.hu-https://www.facebook.com/szadvarert.barati.kor/

(#4) Pete55555


Pete55555
addikt

Azt a Q !!!!

...Szeretem leracsniztatni...

(#5) HookR


HookR
addikt

Gratulálok, ez igencsak igényesnek ígérkezik*! :R

(* Vegyük észre az alliterációt! :) )

▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐

(#6) KillHates


KillHates
nagyúr

Állati lesz! :C

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7) kemotox


kemotox
addikt

Hát én nem értek az ilyesmihez, úgyhogy nem tudok szakvéleményt alkotni, inkább leírom mi volt az első gondolatom, mikor megláttam ezt a dolgot:

"naba*eg!"

A csodálat jelképe ez a metaforikus felkiáltás. Szép munka!

(#8) westcoastog


westcoastog
veterán

Makett autók gyártásába is belefoghatnál akár. :C

(#9) Andrew_31


Andrew_31
Modder

Köszi mindenkinek. :R

(#10) csabi112


csabi112
Modder

Grat, jó ötlet! Milyenek lesznek a főbb méretei?

“Kreativitás = 10% tehetség és 90% elszántság.”

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.