2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

A tartalékrendszer

Írta: | Kulcsszavak: bada Samsung támogatás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

„A bada csak tartalékrendszer”

Ezt az egyik fórumozótól kölcsönöztem, nem mintha ennek különösebb jelentősége lenne, mert bárki leírhatta volna, de a tény, hogy tulajdonképpen egy a bada védelmében született gondolat részének is tekinthető, már elgondolkodtatott.

A címben foglaltak valóban elég nyilvánvalóak mostanra, de felmerül a kérdés, hogyan szándékozik a Samsung életben tartani egy tartalékrendszert, ha már senkinek nem lesz bizalma iránta mire netán szükség lenne rá? Mert a Samu mostanra legyilkolta a potenciális vevőkör jókora szeletét, nevezetesen az első generációs Wave tulajdonosokat. Azokat, akik elsőként szavaztak bizalmat egy akkor ismeretlen, kezdő rendszernek.

„Majd az új vásárlók életben tartják”

Alapvető tévedés. Persze, az új eladások is lényegesek, de nem mindegy, hogy milyen előzmények után kerül a piacra egy új készülék és a régi tulajok döntő többségének milyen véleménye alakult ki eddigre a rendszerről és annak támogatásáról. A már kialakult vásárlói kör cserben hagyása óriási hiba, és meglehetősen rövidlátó politika.

Egy cég fenntartható profitjának nagy részét a már meglévő ügyfélköréből nyeri, azokból, akik folyamatosan az ő termékeit választják, nem pedig az újoncokból. Egyetlen cégnek sem lehet érdeke folyamatosan lecserélni a már meglévő vásárlóit valami bizonytalan újra. Arról nem is beszélve, hogy mekkora marketing kampány kéne folyamatosan ennek a fenntartásához – vagyis folyamatosan újakra váltani az elpártolókat. Csak tessék megnézni az Apple-t! A vásárlói egy darab kartonpapírt is gondolkodás nélkül megvesznek, ha rajta van az alma. Ez az igazi lojalitás, ez az a fajta biztos vásárlói bázis, amely minden pillanatban szavatolja, hogy lesz vásárló a legújabb termékükre is, annak ellenére, hogy még a legutolsó sem avult el. Így lehet biztosan megtervezni a jövőt: jövőképet adunk és ezért cserébe biztosítva van a mi jövőnk is. Pontosan ez az, amit a Samsung ma még nem tud, vagy valamiért nem tesz, pedig néhány egyéb vonatkozásban felfedezhetőek az Apple-től ellesett fogások.

A Samsungnak két dolgot kéne tennie a Badával kapcsolatban:
1. tisztességesen kommunikálnia a platformmal kapcsolatos terveit
2. pontos határidőkhöz kötött fejlesztéseket kellene végrehajtania

Különbség van a között, hogy a régi készülékeiket annak elavulása miatt cserélik-e le a felhasználók egy újra, és a között, hogy az operációs rendszer miatt adják fel a használatát. A második esetben egy újonnan kiadott készüléknek sem lehet nagy jövőt jósolni ugyanazon az operációs rendszeren, vagy ugyanolyan támogatást feltételezve. Egészen konkrétan, szerintem a W3 eladásai nem fogják utolérni a Wave-et, mert az egykori vásárlói réteg feltételezhetően nagy része elillant, a bada menthetetlenül lemaradt, és maga a készülék sem annyira csábító ajánlat manapság, mint egykor a Wave volt, hála a Samsung áldásos tevékenységének.
Elég összehasonlítani, hogy mennyire pörög a W3 fórum, illetve hogy ugyanazon idő alatt mennyi hozzászólás született a két fórumban. Azt a hiszem, a különbség magáért beszél.

Tény, hogy a felhasználók korlátozottan képviseltetik magukat aktívan fórumokon, de az összehasonlítás arányosan így is működik, és a felmerülő problémák reprezentatívnak tekinthetőek.

A másik érv, hogy az a felhasználó, aki elégedett, tényleg ritkán jár a fórumokra, mert minek? Mihelyt azonban hiányérzete támad, elkezd böngészni, és előbb-utóbb rátalál egy fórumra, ahol szembesül a rendszer minden előnyével-hátrányával. Meggyőződésem, hogy a bada esetében csak az nem járt még valamilyen problémával valamelyik fórumon, akinek nincs szüksége okostelefonra. Ennek a rétegnek segítségre sincs szüksége, mert ez az a szegmens, ahol a bada tényleg jó.

„Majd a 2.0 megoldja”

Mára ezen az illúzión is túl vagyunk. Egy évvel a beharangozása után (és a sokat emlegetett határidő végén) még mindig nincs hivatalos magyar 2.0 a legelső badás készülékre, az s8500-ra. Az elérhető verziókból pedig egy dolog biztosan kiderült (számomra): némi foltozgatással a Samsung a maga részéről letudta az egész badás szoftvertámogatást, és – gondolom – most egy jó ideig már nem is nyúlnak hozzá.

"Már rég felrakhattál volna egy kiszivárgott fw-t vagy egy cfw-t"

Mindig vannak alternatív megoldások, de nem ez kéne, hogy legyen a dolgok megszokott rendje. Minden egyes alkalommal, amikor a samu nem teljesít egy ígéretet az a követendő eljárás, hogy "Oldd meg az elérhető forrásokból!"? Ez csak egy kényszer alternatíva.

Joggal hőbörög az, akinek a tényleges hivatalos a vágyálma, mert a végleges magyar verzió az, amit a KIES felajánl. PONT. Már csak elvből sem teszem fel máshonnan.

„A bada tartalékrendszer, ezért senki ne akarjon tőle többet”

Ez a kijelentés azt feltételezi, hogy az elejétől másodlagos, egyelőre elhanyagolható szerepet szántak neki, de ezt soha sehol nem közölték a vásárlókkal. Erre van egy büntetőjogi fogalom: csalás. Tudtommal sehol nem úgy hirdették meg a badát 2010-ben, hogy felmatricázták volna a következő figyelmeztetést nagy piros betűkkel minden badás telefon dobozára:

"Tisztelt leendő vásárló! Kérjük jól fontolja meg, hogy badás készüléket vásárol-e! A bada csak egy tartalék rendszer, ezért nem fog kellő figyelmet kapni részünkről. Szépeket fogunk ígérni vele kapcsolatban, de ez minden, amit a badára fordítható marketing költségvetésünk megenged a következő két évre. Kérjük, semmiképpen ne számítson elfogadható ügyféltámogatásra! Ha mindez önnek nem felelne meg, vannak nagyon jó androidos ajánlataink!"

„Ez nem vonatkoztatható a Samsung egész kínálatára és hozzáállására”

Természetesen, ha szigorúan a termék oldaláról nézem, akkor a Wave most is rendesen kiszolgál, meg a lassan tízéves mikrohullámú sütőm is, de a két termék össze sem hasonlítható, sem kategóriájában, sem a támogatás iránti igényben. Egy okostelefonhoz folyamatos támogatást várnak el a vásárlói, míg a sütőnél lehet, hogy többet nem is gondolnak a gyártóra. A tény, hogy a mikróm az elmúlt jó néhány évben szinte gond nélkül kiszolgált, még nem jelenti azt, hogy márkahű leszek a legközelebbi vásárláskor. A mikrohullámú sütő nem az a kategória. Ha viszont többször lett volna vele gond, most biztosan mondanám, hogy nem veszek többet Samsungot. Felmérésekben mutatták ki, hogy a rossz tapasztalat többszörösen számít, és ezeket az emberek többször mondják el, adják tovább, mint a pozitív tapasztalataikat. Egy fórumon is könnyebben kerülnek túlsúlyba a negatív vélemények az elégedettekkel szemben. Ha nem vagyok elégedett, az döntően befolyásolhatja, hogy megveszem-e ugyanazon cég egy másik termékét a jövőben. Szerintem egy vásárló joggal feltételezheti, hogy a gyártó hozzáállásával kapcsolatosan az egyik terméknél leszűrt tapasztalatait simán átviheti egy másik termékre is. Erről persze nem maga a termék tehet, hanem a gyártója.

Meglehetősen egyszerű az összefüggés. Ha nem a szemem előtt zajlana, el se hinném, hogy van olyan gyártó, akinek ez nem világos.

Hozzászólások

(#1) duvi


duvi
nagyúr

Szia!
Ismételt gratula jár a folytatásért is! :C
(Episode one: 14 hónap az „óceánon”)
Nagyon jól megfogalmazott és összeszedett írás kerekedett a témából :K
Nem a samu védelmében de egy pár észrevétel:
„A bada tartalékrendszer, ezért senki ne akarjon tőle többet”
Szerintem ez nem tudatos tervezés eredménye volt.(Legalábbis erősen remélem!)
Elkezdték fejleszteni a saját rendszerüket, mert egyre több gondjuk akadt a jogdíjakkal/ügyvédekkel/konkurensekkel. Az első felbuzdulás nagy volt.
Frissítő hatása volt az első Wave/bada páros (8500) megjelenésének a mobil piacra.
Az idő múlásával viszont kezdtek elcsendesülni a jogi problémáik és feltételezem, hogy ennek következtében elkezdődött a Wave/bada páros "hanyatlása". A jelenlegi helyzetet talán hibernáltnak nevezhetnénk. Életben tartják, de már nem fektetnek bele annyi energiát mint az induláskor. És innentől kezdve, már teljes mértékben egyetértek az általad leírtakkal. Etikátlannak és üzletpolitikailag is rossz döntésnek tartom a régi vásárlók semmibevételét! Ez csúnyán visszaüthet, ha a jövőben mégis erre a rendszerre kéne támaszkodniuk alapvetően.
Sajnos azt tapasztalom, hogy nem csak a Samsung követi ezt az utat. Egyre több cég halad ebbe az irányba. Vedd meg, használd egy-két évig és utána "dobd ki, mert már elavult". Nem sok cég becsüli már meg a régi, hűséges vásárlóit (tisztelet a kivételnek).
Ebbe az irányba halad a világunk, ami egyáltalán nem jó, de a döntés sajnos nem a mi kezünkben van :(

ui: a leírtak ellenére én még mindig nagyon szeretem a jó "öreg" Wave II-met! :K

[ Szerkesztve ]

(#2) ABal válasza duvi (#1) üzenetére


ABal
őstag

Köszi!

A blog nálam a "kiírom magamból" helyszíne. Ide hozom azokat a témákat, amelyekkel nem akarom teleszemetelni a fórumot, de kikívánkoznak belőlem.

"Mi a rosszabb, a tudatlanság vagy a közöny?" "Nem tudom, és nem is érdekel!"

(#3) ABal válasza duvi (#1) üzenetére


ABal
őstag

"Sajnos azt tapasztalom, hogy nem csak a Samsung követi ezt az utat. Egyre több cég halad ebbe az irányba. Vedd meg, használd egy-két évig és utána "dobd ki, mert már elavult". Nem sok cég becsüli már meg a régi, hűséges vásárlóit (tisztelet a kivételnek)."

Ehhez még annyit, hogy persze, ezt csinálja mindenki, csak sokat számít, hogy az alatt a két év alatt megelégedéssel használom (el) a készülékemet, vagy végigszenvedem ugyanezt az időszakot, alig várva, hogy megszabaduljak tőle.
A két év adott, de a felhasználói élmény nagyon különböző tud lenni.

"Mi a rosszabb, a tudatlanság vagy a közöny?" "Nem tudom, és nem is érdekel!"

(#4) leslieke


leslieke
Jómunkásember

Korrekt írás, tetszik! :C

A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.