2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Repülők - Су-27

Írta: | Kulcsszavak: repülő . vadászgép . szu-27 . vadászbombázó

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Szu-27 névre keresztelt nagy hatótávolságú, többcélú vadászbombázót az amerikai F-15-ös ellenfeléül szánta az akkori Szovjetúnió. A repülőgép 1983-ban állt hadrendbe, és méreteit tekintve kétszer nagyobb a MiG-29-es vadászrepülőnél, így annál nagyobb távolságot tud megtenni, és több fegyvert tud szállítani.


Szu-27UB - wikipédia

A repülőgép maximális sebessége 2,35 mach, amelyet nagyobb magasságokban tud elérni. Maximális repülési magassága nagyjából 18 km, míg hatótávolsága 1500 km. A repülő megközelítőleg max. 6 tonna fegyverzettel képes felszállni.


Szu-27SZ - wikipédia

Gyakorlatilag már a 70-es évek elején elkezdték fejleszteni a repülőgépet, azonban akkor még a T-10-es nevet viselte a prototípus. Ez a gép még szerkezeti felépítését tekintve sem hasonlított a végleges Szu-27-hez.


Szu-27 és F-16

Természetesen ebből a repülőgépből is több típus és altípus készült. Gyártását főként a Szovjetúnióban, majd később Oroszországban végezték/végzik, de Kína és India is rendelkezett a licensszel.

Szovjetúnióban készült típusok:

T-10/T-10SZ - Prototípusok
Szu-27 - Előszéria (kis számban gyártották)
Szu-27SZ - Sorozatgyártású
Szu-27UB - Kétüléses változat
Szu-27SZK - Együléses exportváltozat
Szu-27UBK - Kétüléses exportváltozat
Szu-27K - Tengerészeti változat

Szovjetúnió szétesését követő típusok:

Szu-27P - Légi utántöltő-berendezéssel
Szu-27PU - Szu-27P kétüléses változata
Szu-27SZMK - Együléses kísérleti változat
Szu-30M/Szu-30MK - Kétüléses gép (kis számban gyártották)
Szu-30MKA - Szu-30MK alapján gyártott gép, Algéria számára
Szu-30MKI - Szu-30MK alapján gyártott gép, India számára
Szu-30MKK - Szu-30MK alapján gyártott gép, Kína számára
Szu-30MKM - Szu-30MK alapján gyártott gép, Malajzia számára
Szu-30MN - Együléses, továbbfejlesztett változat
Szu-27M(Szu-35) - Szu-27SZ továbbfejlesztett változata
Szu-35UB - A Szu-35 oktatóváltozata
Szu-27SZM - A meglévő Szu-27SZ-esek korszerűsétésével létrehozott vadászbombázó
Szu-27SZKM - Szu-27SZK továbbfejlesztett változata
Szu-27UBM - Szu-27UB átépített változata
Szu-27IB - kétüléses csapásmérő, Szu-34 prototípusa (egymás mellett ül a két pilóta)
Szu-34 Fullback - Jelenleg is hadrendben álló és sorozatgyártott, kétüléses csapásmérő.
Szu-27KUB/Szu-33KUB - Kétüléses haditengerészeti kiképző
Szu-35BM - Szu-35 továbbfejleszett változata


Szu-34 - google

Kifejlesztésekor a repülő nagyjából egyenlő szinten volt az amerikai F-15-sel, azonban mára az F-15 tetemes "előnyre" tett szert, főként az avionika, tehát a műszerezettség terén.


Hírhedt "cobra" manőver. Itthon inkább a hazai MiG-29-sel "reklámozták". - wikipédia

Hozzászólások

(#1) Ми-8


Ми-8
csendes tag

Sajnos ezt sem engedték, hogy leteszteljem, úgyhogy elnézéseteket kérem... :D

(#2) Zolaash válasza Ми-8 (#1) üzenetére


Zolaash
aktív tag

Az viszont nem volna baj, ha képek kattintásra megnőnének. :N

Rip and tear

(#3) Ми-8 válasza Zolaash (#2) üzenetére


Ми-8
csendes tag

Ez igaz. Pótoltam :K

(#4) #65675776


#65675776
törölt tag

Inkább a hatótávolsága lesz 1500km, nem a hatósugara.

A kobrában meg nem tudom mi az extra, arra elég sok gép képes. És nem is a Szu-27 volt az első gép, amivel végrehajtották. Már az F-14 berepülése során is szórakoztak ilyesmivel az amerikaiak.

(#5) Ми-8 válasza #65675776 (#4) üzenetére


Ми-8
csendes tag

Ok, átírom.

A kobrát rendszeresen ezeknek a gépeknek tulajdonítják, ezért írtam ide. Jó persze, nyilván más gépek is alkalmasak a manőver végrehajtására, ez tiszta sor.

(#6) #65675776 válasza Ми-8 (#5) üzenetére


#65675776
törölt tag

Igazából csak azért asszociál mindenki A Szu-27-re és a MiG-29-re a kobra esetén, mert azokkal szokás nyilvánosan mutogatni. A legenda szerint először Viktor Pugacsov mutatta be 1989-ben Párizsban. Ehhez képest: [link] Ez ugye 1986-ban lett bemutatva mozikban...

(#7) Zolaash válasza Ми-8 (#3) üzenetére


Zolaash
aktív tag

Köszönöm! ;)

Rip and tear

(#8) Csoffadalom válasza #65675776 (#6) üzenetére


Csoffadalom
tag

Jó, jó de ez nem a Kobra. Csak simán felkapta a gépet és hagyta hogy a másik túl repüljön rajta. De egyben igazad is van, mert már az F-14-es prototípusával is megcsinálták a Kobrát, ráadásul asszimetrikus szárny állásnál. Azért az nem semmi.

Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják.

(#9) #65675776 válasza Csoffadalom (#8) üzenetére


#65675776
törölt tag

Nem az a kobra, amit Pugacsov bemutatott. De attól még kobra. És ami igazán lényeges: egy átlag US Navy pilóta hajtotta végre, aki csak egy kis időt fordított a film forgatására. Az ideje többségét kiképzéssel és járőrözéssel töltötte. Nem egy berepülőpilóta, aki a repidejének nagy részét abban az évben ezen egy manőver begyakorlására fordította, és aki valószínűleg teljes mértékben alkalmatlan volt bármiféle bevetésre (ahogy Vári Gyulá és utódai sem voltak alkalmasak készültség adására). Akkor melyik is a nagyobb teljesítmény?

(#10) Csoffadalom válasza #65675776 (#9) üzenetére


Csoffadalom
tag

Én az F-14-es, asszimetrikus szárny állású Kobrájára értettem, hogy nem semmi.

A film meg.... hagyjuk. Egy feketére festett F-5-ösre azt mondani hogy MIG-28-as, ami ráadásul nem is létezik, meg operátor helyett rádiós.... hát elég béna. Ugyan ez a Lopakodó, bár látványos, de én annál a résznél kiakadtam, amikor a lézer irányítású bombát rakétaként lövik ki és rakétának is mondják.

[ Szerkesztve ]

Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.