Nem a létezése baj a UBERnek, hanem az élősködő és kihasználó üzleti modellje.
1: 130huf/km ből nem tartható fenn hosszútávon és hivatalosan a munkavállaló és annak eszközei.
130ből 26huf a UBERé (aki egyébként a legkevesebbet fekteti be a rendszerbe!)
130/0,2126 ÁFA ~kb 27 huf
Átlagosan elmondható,hogy km-enként 30forint (időszaktól,autótól, üzemanyagártól,vezetési stílustól
függően ez 45-50huf is lehet!) az üzemanyagköltség, ami nem csak az utas km-t érinti!
130-83= 47 forint, ami 100 utas km-re 4700 forint.
Azért a 100km, mert kb átlagosan ennyit lehet egy munkanap teljesíteni. (Péntek-szombat természetesen lehet több, ahogy szilveszterkor is)
Ebből a 4700 forintból kell az autót karban tartani, szervizelni, mosni,fizetni a könyvelőt, tb stb és Ebből kell UBER sofőrnek megélnie.
És adott esetben fizetnie az autó törlesztőjét vagy félretenni a következő autóra.
Nem fenntartható a modell, csak az utazó közönség azt nem látja,hogy emberek cserélődnek, mert sorra dölnek bele, vagy nem veszik észre,hogy a szerencsétlen 30 órákat dolgoznak egyhuzamban!
Persze, az hogy amúgy is mész munkába reggel, meg haza délután, persze csináld. Az mindenkinek jó, de volt mindig is, ehhez nem kell UBER, csak beszélgetned a kollégáidal és akkor kiderülne, hogy a szomszédodban lakik...
A cégautóval, céges üzemanyagkártyára tankolókat ne vegyük ide, mert az tényleg nagyon megéri, csak ne bukjon le vele
Az UBER modell ugyan olyan káros, mint a hardveraprón a L*C féle eladók akik istenítve vannak a vásárlóik álltal.
Holott átlag 3-7% al adja bolti ár alatt a cuccait csak közben nem fizet utánnuk semmi az állam felé, ahogy nincs neki kötsége a vállalkozására sem.
Csak egy élősködő a rendszeren
[ Szerkesztve ]
http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "