2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Thrustmaster T500RS bemutató

A T500RS állítólag egy nem mindenapi kormány. Megnéztem beváltja-e a hozzá fűzött reményeimet.

[ ÚJ TESZT ]

Garancia, összegzés

Garancia

Az utóbbi pár évben azonban, a kormány képességein kívül, még egy nagyon fontos dolgot figyelembe kell venni vásárlásnál (mivel ezek már igazán drága holmik). Ez pedig a garanciális ügyintézés. Vásárlók kegyeinek megnyerése érdekében, ez a szolgáltatás nagyon nagy hangsúlyt kapott az utóbbi időben minden cégnél. Mindannyian pozitív irányba változtak!

Egy Logitech kaliberű céggel nehéz harcba szállni. Az egyik legnagyobb erősségük a minőségi termékeken kívül, hogy bármit kicserélnek, ha hibás! Garanciális ügyintézésük mesebeli! Ehhez fel kell nőni. A Fanatec nagyon igyekszik. Thomas Jackermeier mindent megtesz azért, hogy végre egy üzembiztos és megbízható szerkezetet adjon a vásárlók kezei közé és a mögött egy makulátlan „support” álljon. Ez lesz az új Forza Motorsport CSR Elite Wheel remélhetőleg. De azt nem gondoltam volna, hogy még egy bőrt megpróbálnak lehúzni a GT3 RS felépítéséről. Egy már volt a GT2 személyében. Most pedig a Forza Motorsport CSR Wheel-t dobják piacra.
Rengeteg hibás termék kerül le továbbra is a gyártósorukról, de most már legalább gond nélkül küldik az újat. Vannak, akik csak harmadjára kaptak hibátlan terméket. A Clubsport pedálok régi hibáit is sikerült végre kiküszöbölniük. A kuplung-gáz problémát például az elektronika cseréjével. Nekem úgy tűnik, a fék is egyenletes jelet ad most már. Ha pedig szervizre visszahívják a valamelyik produktumukat, gyorsan dolgoznak és egy hét alatt a javítást és az oda-vissza utat is letudják. A Thrustmaster támogatottsága is jónak mondható. Foglalkoznak az emberrel. Itt még azért nem szórják két kézzel a csere kormányokat, de nem egy példa van fent a neten, hogy valaki itt is már a második szettet nyüvi.

Úgy gondolom, hogy ha a csavar problémát kiküszöbölik, akkor verhetetlen terméket dobnak a piacra. Ráadásul végre érkezik a TH8 RS váltó is! Ez már egy igazán profi szereléknek tűnik.
Személy szerint én egy T500RS kormányt, SST Shifter váltót és Clubsport pedált használok. Nekem ez a felállás a legideálisabb egy kis hiányossággal (nagyobb átmérőjű perec).
Miközben ezeket a sorokat írom, aközben már készülnek a tervek senior Tilus-nál a loadcellás átalakításra. Már a pedálsor nála is van. A jövő héten pedig a 35cm-es rally kormány felrakásához is nekikezdünk.

Jelfelbontások összehasonlítása

Típus: kormány; pedál
DFP: 14 bit (16.384); 8 bit (255)
DFGT: 14 bit (16.384); 8 bit (255)
G25: 14 bit (16.384); 8 bit (255)
G27: 14 bit (16.384); 8 bit (255)
GT3 RS: 14 bit (16.384); 10 bit (1024)
T500RS: 16 bit (65.536); 10 bit (1024)

Árak összehasonlítása

Típus: új; használt
DFP: nem gyártják; 15-17.000 Ft
DFGT: 30-35.000 Ft; 18-25.000 Ft
G25: nem gyártják; 30-50.000 Ft állapottól függően
G27: 70-80.000 Ft; 55-63.000 Ft
GT3 RS: 95.700 Ft (290Ft-os Euro esetén); gyakorlatilag nincs
T500RS: 120-135.000 Ft; nincs még a használt piacon

Sorrend

Ha sorrendet kell felállítanom a legnagyobb gyártók 900°-os kormányainak felsorolásával akkor az a következő (vigyázat, szubjektív!):

1, Thrustmaster T500RS (ha megérkezik a váltó biztos a nulladik lesz:))
2, Fanatec Porsche GT2 (bár ehhez nem volt szerencsém, de ez egy Xbox-os GT3 RS V2)
3, Fanatec Porsche GT3 RS V2 + Clubsport pedál*
4, Logitech G25 (az ára és a 2007-es és 2008 év eleji modellek minőségi kivitelezése miatt továbbra is a nagy kedvenc)
5, Logitech G27 (nekem csalódás, de 60 körül jó vétel használtan)
6, Logitech DFGT (a nagyobb kormánymérete és az utóbbi hónapban tapasztalt árzuhanása miatt jobb, mint a DFP)
7, Logitech DFP (talán a legmegbízhatóbb mind közül)

* : A Fanatec standard pedálja szóba sem jöhet. Nagyon sok meghibásodást tapasztalnak a fékpedálnál a vásárlók a és többen 4-5 havonta cserélgetik a garanciát kihasználva.

Ha valaki Momoról váltott DFP-re az gondolom érzett egy nagy lépést a játékélményben. Velem legalábbis ez történt. Ugyanezt éreztem a G25 megvásárlásakor is annak idején a DFP-hez képest. Sokkal kisebb a mechanikai ellenállása működés közben a jubileumi (Logitech 25 éves fennállásának emlékére készítették) vezérlőnek a Driving Force Pro-hoz viszonyítva. Más a helyzet a DFGT-vel. Ránézésre közelebb áll egy DFP-hez, de használat közben már a G25-s "feeling"-jéhez tudnám inkább hasonlítani az irányítást. Nyilván a váltót és a pedált azt nem. Ezt követően a Clubsport pedál volt hatalmas ugrás a Logis pedálok után. Merem állítani, hogy a T500RS egy G25/G27-hez képest óriási minőségi változás. Ha egy GT3-al kell összevetnem, már nehezebb a helyzetem. A Clubsport pedál a Fanatec felé billenti a képzeletbeli mérleg nyelvét, de a kormány része egyértelműen jobb a Thrustmasternek így egyensúlyban vannak nálam. Ezért is használom „vegyesben” őket.

Érdekességként megjegyezném, hogy az általam használt SST váltó is rendelkezik egy szerintem komoly tervezési hibával. Mégpedig: az üres sebességi fokozat a 8 sebesség közül pontosan középen a 3-s és 5-s fokozat között található. Ha előre tolod vagy hátra húzod szinte sohasem megy bele kétszer ugyanabba a sebességi fokozatba a váltókar. Egy befőttes gumival kellett kicsit balra elhúzni a kart a hármas és négyes közé. Egyszerű szerkezet borzasztó drágán (M.o.-n 65000Ft), igen kellemetlen kényelmetlenséggel.

Gumizott alumínium tömb

Összegzés

A T500RS magasra tette a lécet. Egy olyan új normát állított fel az erő és pontosság megvalósításában, amelyet nehéz lesz lekörözni. Ha valakinek számít az erők élethűbb visszaadása és van pénze, akkor ezt vegye. Akár izomlázat is lehet tőle kapni. Ha viszont nem számít, akkor „csak” a precizitása és a minőségi kivitelezése (nem minden esetben, lásd 4 csavar probléma) szól mellette. Én azt mondom érdemes még egy kicsit várni a vásárlásával, hogy kifussanak a V2-V3-as modellek és a piacon legyen a TH8 RS (októbertől) is. Talán lentebb megy egy kicsit még az ára.
Mi az, ami nem szól mellette? Hát az ára! Ebben az esetben azonban biztosak lehetünk benne, hogy a befektetésünk előbb-utóbb megtérül, mert fémhulladéktelepet nyithatunk, ha majd egyszer tönkremegy a szerkezet.

Sokan gondolják, hogy a komolyabb kormányok a Frex és ECCI nevénél kezdődnek. Igazság szerint ott véget is érnek, hisz nincs más. A T500RS pedig csak egy játék. Hát azok is! Viszont egy Frex alap szett kezdő ára 430.000 Ft körül mozog. Ha kiegészítőt is vásárol hozzá a lelkes szimulátor rajongó és még egy szekvenciális váltóra is beruház, máris 630.000 Ft-nál jár. Ja, pedál is kell! Még 336.000 Ft! Az ECCI 7000 pedig 520.000 Ft magában! Ha ehhez rendel az ember még egy 3 pedálos szettet, akkor már összesen 640.000 Ft-ot utal. Igazán nagy baj volna, ha nem tudnának többet felmutatni, mint a tesztben felsorolt mainstream kormányok. Más társadalmi rétegnek készülnek. No, de azt sem mondjuk, hogy a komolyabb sportautók a Lamborghini Aventador LP 700-4-nél kezdődnek…
Állítólag (insidesimracing.tv) Rhawn Black veterán szimulátor versenyző is elismerően nyilatkozott a T500RS-ről, aki mellesleg ECCI 7000 tulajdonos.

Tudom nem túl sok, de elég volt ezt is begépelni:). Remélem többé-kevésbé informatívra sikerült és lesz, akinek segítettem egy későbbi vásárlásnál.

Kiigazításokért köszönet: neilszab és TESCO-Zsömle fórumtársaknak.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.