Tesztek - DX11 era - Tomb Raider
Műfaj: Akció / Kaland
Megjelenés: 2013. március 5.
Mérési módszer: 1
Ez a játék jó példa a kényszerűségből beválogatott címekre, hiszen hiába szerettem volna az újabb Rise of the Tomb Raider játékkal mérni, ha a Terascale 2-es Radeonok elavult drivere miatt abban nem működött a Crossfire. Maradt tehát az "eredeti" Tomb Raider reboot 2013-ból, melyet azért nem kell lebecsülni, hiszen eléggé meg tudja izzasztani a kártyákat a mai napig is. Vicces részlet, hogy az AMD által fejlesztett TressFX haj-fizika effekt nem igazán szereti a többkártyás üzemmódot: az egyes GPU-k eltérő pozícióba számolják Lara haját, ezért az vibrálni látszik. Ez a probléma nem csak SLI-vel, hanem a legtöbb esetben Crossfire-rel is jelentkezik.
A sort a 3 GPU-s 780 Ti összeállítás vezeti, de 4K-ban ismét közbeszólt az 50 FPS-es limit. Nagyon érdekes ez a jelenség, mely kizárólag ezt a típust sújtotta, így például a GTX 680 3-way SLI esetén sem jelentkezett. A program 4K-ban NVIDIA kártyák esetén GPU-nként minimum 2 GB VRAM-ot igényel, ennek hiányában fagyás jelentkezik. Érdekes azonban, hogy ez a probléma a Radeonokat nem sújtotta.
Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)
2 GPU-val példásan skálázódik az összes típus, de a 200% fölötti eredmények mérési hibának tudhatók be. A listában vegyesen találunk GeForce és Radeon modelleket, vagyis egyik cég technológiája sem emelkedik egyértelműen a másik fölé.
Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)
3 GPU-val a Crossfire tűnik hatékonynak, hiszen a Radeonok közelítették meg leginkább az elméleti 150%-os határt, de lényegében egyik kártyának sincs oka szégyenkezni, hiszen a 3 kártyás összeállítások általában véve gyenge szerepléséhez képest ebben a programban kifejezetten jól működött a 3-way SLI és CF is.
Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)
A 4 GPU-s skálázódási versenyt a 7990 vezeti, szépen megközelítve a 200%-os határt, de nyomában szorosan ott vannak a GeForce-ok is. A Terascale 2-es Radeonok skálázódása gyengébb, de még így sem vészesen rossz.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!