Szállítás II.
Legtöbb esetben ha egy ilyen felhasználótól szeretnénk kérdezni akkor a rendszer már az üzenetküldést sem engedi, mondván „your country is not included in shipping list” - vagy valami hasonló. Nekem szerencsém volt. Üzentem a felhasználónak és hamar jött is a válasz, hogy bizony nem postáz. Kis utánajárással megtudtam, hogy miért nem. Lássuk az okokat:
Az USA-ban egy a kontinensen kívülre történő postázás sok hivatali utánajárást és papírmunkát jelent a feladónak (az öreg amerikának pedig van akkora belső felvevőpiaca, hogy ne akarjanak az országon kívülre küldözgetni).
Voltak már kellemetlen élményei a kelet-európai felhasználókkal, akik kitrükközték a fizetést, az eladó elküldte a terméket, majd a vevő mindenféle furmányos módon valahogy visszaszedte a pénzt (az E-Bay különösen védi a vevőket!)
Ezeket olvasva valóban tisztább volt a kép, hogy miért nem küld sok USA eladó az USA-n kívülre sem nagy sem kicsi terméket. Azonban nem adtam fel. Próbálkoztam, kérdeztem, kérleltem és könyörögtem.
Szimpatikus lehettem az illetőnek, mert végül ráállt az üzletre. De volt egy feltétele: a termék árát közvetlenül a PayPal rendszerrel kellett neki küldeni és az E-Bay kihagyásával, csak úgy „puszira”... bizalmi alapon. Emlékeim szerint kb. 85 ezer JMF-ről azaz JóMagyarForint-ról volt szó. Nálam az alap paranoia 99-es szinten van, így ez a döntés nem sok kellemes percet hagyott nekem éjszakánként. Végül megszültem a döntést: utalok. Így is lett...
Az eladó pár nap múlva udvariasan tájékoztatott, hogy köszöni szépen, a pénzt megkapta és küldi a csomagot. Pár óra múlva küldött fényképet e-mailben a termék feladásáról és mellékelte az amerikai postahivatal csomag-nyomonkövetési oldalának linkjét és a küldeményemhez tartozó azonosító számot.
Két hét múlva már a kezemben volt a termék. Sértetlenül. Üzemképesen.
Csoda történt.
Én pedig határtalanul boldog voltam.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!