2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » IT-ipar rovat

eBay és a PayPal: mit és hogyan? II.

Tapasztalatokon alapuló cikkünk az eBayen történő vásárlások kapcsán íródott. Nem szentírás, de hasznos!

[ ÚJ TESZT ]

Ha nem jön a csomag

Nincs is annál rosszabb, ha nem érkezik meg a várva várt csomag (vagy sérült, rossz a termék). Azt nem szabad elfelejteni, hogy minél messzebbről rendelünk valamit, általában annál tovább tart a csomag megérkezése - kivételek persze akadnak, de azoknak elég szép felára van.

Azt mindenképpen érdemes elmondani, hogy lehetőleg a kezdetekkor csak "Top-rated Sellers"-től vásároljatok. Elviekben velük nem lehet semmi gondotok, mert minimum hogy profik, vagy majdnem profi amatőrök. Hibák persze mindenütt vannak.

A fenti táblázat mutatja, hogy postal delivery - sima posta - mennyi idő alatt érhet hozzánk a termék. Ha ezen időszak alatt nem érkezik meg, akkor lehet kérni segítséget az eladótól. Mint látható, a szállítás országonként eltérő, ez nagyban függ a vásárlói visszajelzésektől is.

A "ha nem jön a csomag"-hoz bele kellene írni azt ami nálunk majdhogynem mindennapos: a postás vagy nem jut be és nem ad értesítőt vagy lusta és azért nem hagy és már rég ott figyel a cucc a postán... érdemes olyankor NEM a helyi kispostát hanem a területi kézbesítő központot, elosztót hívni. Ez nálunk a Kiscelli utcai nagyposta a III. kerületben.

Ha ezen a postás körön is túl vagyunk, akkor jöjjön a kapcsolatfelvétel az eladóval. Itt általában két lehetőség van:
- az eladó újraküldi a terméket, ha tényleg nem érkezett meg (és ezt az opciót fel is tünteti a feltételei között)
- ha úgy kérjük, akkor a vonatkozó termék ellenértékét visszautalja nekünk (PayPal esetén könnyebb, gyorsabb a pénzünk visszatérése, bankkártya már hosszasabb)

A kapcsolatfelvétel az e-Bay felületén történik - erre azért van szükség, hogy az esetleges csalásokra az adminisztrátorok is rálássanak (ezen okokból szerepel minden rendszer által küldött e-mail alján egy E-mail Reference ID). A felvételkor a megrendelt termék tájékoztató felületére kattintsunk, ott van egy Send message to the Seller - vagy valami hasonló, és oda írjuk le az alábbi szövegek valamelyikét (nagyjából):

Hello there, (Üdvözlöm!)

The cable set hasn't arrived yet. Can you tell me how long does the shipping take?
(A megrendelt kábel még nem érkezett meg. Meg tudja mondani, hogy mennyi ideig tart a szállítás?)

Thank you!
(Köszönöm!)

Best regards:
(Minden jót kívánva:)

Dear Seller!
(Tisztelt Eladó!)

I've purchased the handbag in the end of november, the system said, it was shipped at 29th of november. Actually it's not arrived yet. Could you help me to find out, where is it? I've already spoke with my mailman, and he doesn't know about it.
(A táskát november végén rendeltem meg, és a rendszer azt írja, hogy 29-én fel lett adva. Még mindig nem érkezett meg. Tudna segíteni abban, hogy hol lehet? Beszéltem a postással, és ő sem tud róla)

Thanks for your help!
(Köszönöm a segítségét!)

Regards:
(Üdvözlettel:)

Ez tényleg csak a kezdet, de az ezekre adott válaszokból már könnyen kijöhet, hogy mi is lesz a következő lépés. Ha elakadsz, írj ránk, segítünk.

Ezekre azért nem lehet panelt írni, mert az esetek jelentős része eltér. Ami biztos, hogy van újraküldést kérsz (replace), vagy pénzvisszaküldést (refund). Más nem nagyon van.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.