2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Bringát építek 3.

    Végre meglett a Single Track felni a hátsó kerékhez. Nem volt könnyű találni, kifogyóban vannak a készletek. Végre egyforma felni lesz elöl-hátul :C

    Bontsuk is szét a kereket. Leszedtem a féktárcsát és a fogsort, majd kerék további szétbombázása előtt kicsit rendbe tettem a csapágyat. Jó öreg Shimano,még sosem volt szétszedve, volt benne egy kis dzsuva. Nagyobb baj, hogy az egyik kónusz csereérett volt. Megoldva.

    Ezután jött a gumi le - felniszalag le - küllők fellazít - küllő ki - összefűz - feszít - centír - felniszalag fel - gumi fel - fogsor fel - tárcsa fel művelet.

    A belsőt korábban egy plusz belsővel védtem a felütéses defektek ellen, ez most kikerült. A plusz belső szét volt vágva hosszában, és rá volt hajtogatva arra a belsőre, ami a levegőt tartotta. :D Az új felni is könnyebb, a kettő együtt -40 deka a kerék súlyából.

    A rockringet is átcseréltem a két bringán. A Race Face helyett feltettem a régi Kona rockringemet. Egyrészt mert jobb állapotban van, másrészt ha már a váz Kona, legyen a rockring is Kona.

    Ha összejön a bolt, csütörtökön felkerül az első váltó is.
    __________________________
    2013.02.01.

    Folytatás...

    zoo8800 11 éve 2

  • Rezešová állítja: csak a baleset után ivott

    [link]

    Hát persze. A lényeg az, hogy a lelkiismeretével el tudjon számolni.

    #&@$$ß@ !!!!

    zoo8800 11 éve

  • Bringát építek 2.

    Pár apróság készült el.
    Az egyik az olajcsere volt a telóban. Már ráfért a csere, ez a dzsuva jött ki belőle:

    Aki nem tudná, az új teleszkóp olaj átlátszó.

    A szükségesnél kevesebb olaj volt benne, emiatt könnyen felkoppant, az előírt mennyiségű olajjal feltöltve (150/120 ml) rendesen felkeményedik, ahogy kell.

    Mivel eléggé beül alattam, a villába bekerült egy ksi távtartó is a rugó fölé, ezzel feszítve elő a rugót. Így kb. 3 centit ül be a súlyom alatt, az eddigi 4,5 helyett. A levegő ráfújással még progresszívebb lenne a rugózás, amit nem akarok.

    Felkerült még egy első váltókar is, egy régebbi Deore. Nem tudom, hogy mióta (legalább 4-5 éve, mióta kikopott a régi XC bringám) nem használtam első váltót, már régóta hiányzott. Most lesz. :)
    A 34,9-es felső bilincses első váltó után még vadászok.
    Egy 36L fekete Single Track is jól jönne a Double Track helyett.

    Folytatás...

    zoo8800 11 éve 0

  • Bringát építek

    A mostani bringám se rossz, de azzal menni, haladni, normálisan közlekedni kínszenvedés. Emellé már régóta tervezek egy össztelós bringát is. Nemrég megláttam egy 17 colos Kona Coiler vázat, és... nincs visszaút :D
    A ~13 cm rugóútja, XC-s vázszögei, és masszív felépítése pont passzol az elképzeléseimmel.

    A váz mellé vettem egy másik, bontás alatt levő bringát (kerekek és fékek nélkül, hugyészaré), ebből lett:
    - teleszkópom (Suntour Rux E, 150 mm rugóút, acélrugó, nyílt olajfürdő, egyszóval nagyon baba)
    - középcsapágyam és hajtókarom (Truvativ Holzfeller, ezt alkalomadtán cserélném egy könnyebbre, bár ez a bringa nem a grammokról szól)
    - nyergem (WTB),
    - kormányom.
    - Hátsó váltót (LX) és váltókart (Deore) kaptam a vázhoz.

    A régi gépből átraktam a kerekeket és a fékeket, és összeállt a kgép:

    Van még vele feladat bőven, a villában olajcsere, kell egy első váltó, saját kerekek és fék, de a másik bringáról kölcsönvett cuccokkal már gurul a dög :)

    Jut eszembe, miért építenek minden második Coilerből DH bringát?

    zoo8800 11 éve 2

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.