2016. július 27., szerda

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Hatékonyság az elmúlt 2 VGA-generációban

    A 2014-es évben megjelenő Maxwell architektúrával az nVidia jelentős előnyre tett szert hatékonyság terén - mind az egy wattra, mind az egy tranzisztorra eső sebesség jelentősen jobb volt a zöldek VGA-in. Az új generáció megjelenésével érdemesnek tartom megvizsgálni, hogy változott-e az egyensúly, és ha igen mennyire.
    Ezen felül, mivel a status quo nagy részben DX11-es játékokra épül, megnéztem ezeket a mutatókat a low level API-k első igazán ígéretes képviselőjére, a Doom Vulkan leképzőjére.

    Kis magyarázat a grafikonokhoz:
    - Az alapadatok nagyrészt a hardware.fr-ről származnak, a Doom FPS-értékeket a pcgamer.com-ról vettem (két kártya, a 390X és a Titan X esetén extrapoláltam a 390-ből és a 980Ti-ből)
    - Az egyes mutatók szimpla osztással keletkeztek, azaz az FPS-számokat elosztottam a tranzisztorok milliárdban kifejezett számával (pl. GTX 960 - 2.94), ill. a fogyasztás 100W-os egységeivel (pl. GTX 960 - 1.17)
    - Egyes csöveken %-os értékek is látszanak - ezek azt mutatják, hogy az adott nVidia kártya mennyivel jobb az adott mutatóban, mint a vele azonos kategóriába sorolható AMD

    Teljesítmény a tranzisztorok arányában

    Folytatás...

    gbors 3 napja 61

  • IGP 2016 - az Intel HD530 tesztje

    2013-ban csináltam egy tesztet az akkori közel legjobb APU-val, az A10-5800K-val, de vajon hol áll most az Intel?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 2 hete 48

  • Műszaki elemzés - mekkora előrelépés a Polaris 10?

    Bevezető, műszaki adatok

    2016. június 29-én az AMD jött, látott és győzött - volna, ha szokás szerint nem barmolják el a fogyasztás / hűtés kérdéskört az RX 480-ban. A kártya 200, ill. 240 USD áron még így is nagyon vonzó - remélhetőleg az egyedi hűtésekkel a fenti problémák a sírba kerülnek, és akkor egy minden tekintetben kifogástalan új ár / teljesítménybajnok lesz a piacon. A kártya ezen aspektusa is megérne egy alapos elemzést, mert az összes olyan szempont szerint nagyot domborít, ami csak eszembe jutott - sajnos erre most idő hiányában nem kerül sor.

    Mindenképpen érdemes viszont alaposabban belenézni a műszaki adatok és a teljesítmény viszonylatába - egyrészt azért, mert ezzel egyik tesztoldal sem foglalkozik, másrészt azért, mert ennek a későbbi 14nm-es Radeonokra is komoly kihatása lehet.

    Nem lehet 100%-osan biztosra venni, de munkahipotézisként tekintsük úgy, hogy az RX 480 a teljes értékű Polaris 10 chipet tartalmazza, tehát egy Tier3a GPU-ról van szó. Ennek az előző generációs megfelelője a Tonga alapú R9 380X - nézzük, hogy fest egymáshoz képest a két chip:

    Folytatás...

    gbors 3 hete 18

  • A GPU-k növekedése - mennyit ér a több shader-egység?

    Bevezetés

    A CPU-k piacán már hosszú évek óta nyitott kérdés, hogy a több maggal vagy a magasabb órajellel jutunk-e előrébb. Egyelőre a magasabb órajel (és a magasabb IPC) tűnik nyerni, de pl. játékok terén akár komoly változások elé is nézhetünk a DirectX 12-vel. Ugyanez a kérdés sokkal komplikáltabb a GPU-k esetében, hiszen ezekben a chipekben eleve tucatjával vannak a különféle részegységek (sőt, az ALU-k ezresével) - akár gondolhatnánk azt is, hogy ez a kérdés itt eldöntött tény. Mégis, a 2016. közepe táján esedékes új generációs VGA-król azt rebesgetik, hogy nem fog jelentősen nőni bennük a számításért felelős erőforrások száma - akár az AMD, akár az nVidia műhelyéből származó GPU-król legyen szó. Mi lehet ennek az oka? Azt ugye már régóta tudjuk, hogy az nVidia GPU-k jól skálázódnak az egységek számának növelésével, az AMD-sek meg kevésbé, tehát az AMD oldaláról logikusnak tűnik ez a lépés - ennek ellenére az nVidia is ebbe az irányba halad. Miért? Egyáltalán, helyes a fenti állítás az nVidiák skálázódásáról? A Kepler generációban bevezetett GPU Boost behozott némi bizonytalanságot a mérések kiértékelésébe, ezért míg a nominális órajelek alapján pl. a GTX 980 és a Titan X közötti különbség reálisnak tűnik, a gyakorlatban lehet, hogy mégsem olyan egyértelmű a helyzet. Érdemes ennek utánajárni.

    Az adatok forrása

    Folytatás...

    gbors 3 hónapja 8

  • Sandy Bridge vs. Skylake - az alsóbb kategóriákban

    Megnéztem, mit bír az új i3 és Pentium játékban és összevetettem őket Sandy Bridge-es megfelelőikkel.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 4 hónapja 152

  • Újra kétgeneráció-váltás: GTX960 vs. GTX660

    Már senkit nem ér meglepetésként, hogy a VGA-kat (különösen a középkategóriát) nem érdemes minden generációnál lecserélni.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 9 hónapja 57

  • A nagy indie lista

    Az emberek elsősorban a nagy kiadók AAA címeivel dobálóznak, pedig forradalom zajlott le a független játékok világában.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 1 éve 34

  • AMD vs nVidia - mit várhatunk a DX12-től?

    Mint az új megoldások hajnalán mindig, a DX12 kapcsán is izzanak a jósgömbök, és mindenkinek van véleménye arról, mi fog történni. Megpróbáltam higgadtan végigelemezni, hogy a rózsaszínű álmoktól és az élénkpiros flame-ektől elvonatkoztatva ténylegesen mire lehet számítani a DX12-ben a két gyártótól.

    Az egyszerűség kedvéért a GTX980 vs R9-290X viszonylatot néztem, és abból indultam ki, hogy a jelenlegi erőegyensúly esetleges változása milyen forrásokból táplálkozhat. 4 jelentősebb területet látok:

    1. Fizikai erőforrások
    Végigsétálva a chip egészén, az látható, hogy a 290X lényegesen komolyabb erőforrások felett rendelkezik. Az egyetlen igazán kérdőjeles terület a frontend, mert egyfelől a 980 háromszögekkel kapcsolatos képességei (setup, kihajítás, tesszeláció) lényegesen jobbak, másrészt a 290X 8 ACE-je dispatch terén erősebbnek tűnik, mint a 980 4 GPC-je. Erre még visszatérek a #3-es szakszban.
    ALU egységekben 37.5%-kal erősebb a 290X. Textúrázóból is 37.5%-kal több van benne, de ez csalós, mert FP16-os színformátum esetén a Maxwell chip teljes sebességű, míg a Hawaii csak fél, tehát itt az nVidia közel 50% előnyben van. Ennek valószínűleg jelentős hatása jelenleg nincs - de később lehet, ld. #3-es téma.

    Folytatás...

    gbors 1 éve 10

  • "Milyen NAS-t vegyek?" topic Téma összefoglaló - munkablog

    A blog munkaterületként szolgál a Milyen NAS-t vegyek? topic Téma összefoglalójának elkészítése során. Javaslatok tehetők a fórumban, az aktuális változat itt látható:

    A topic célja, hogy segítsen eligazodni a NAS-megoldások folyamatosan bővülő, színesedő piacán. Mivel a NAS-sal kapcsolatos igények rendkívül sokfélék lehetnek, a lehetséges megoldások között is igen komoly eltérés lehet árban, teljesítményben, kényelemben és rugalmasságban egyaránt.
    Az összefoglalóban összegyűjtöttük a legfontosabb alapinformációkat, és az egyes lehetőségek rövid bemutatásával igyekszünk segíteni, milyen irányba induljon el a leendő NAS-tulajdonos.

    Rövid áttekintés - mi az a NAS?
    A NAS betűszó a Network Attached Storage (hálózati adattár) kifejezés rövidítése. A név a hálózati adattárak eredeti funkcionalitását fedi - hálózati kapcsolaton keresztül lehetett őket a számítógéphez csatlakoztatni, és a rajta tárolt adatokat úgy lehetett elérni, mintha egy másik számítógéphez férnénk hozzá. Ennyi alapján gondolhatnánk úgy egy NAS-ra, mint egy külső merevlemezre, azonban ez több okból sem jó hasonlat - a legfontosabb különbség, hogy a NAS-t rá lehet kötni pl. egy switch-re vagy routerre, és onnantól kezdve tetszőleges számú klienssel meg tudja osztani a rajta tárolt adatokat, ily módon képes helyi adatközponttá válni.

    Folytatás...

    gbors 1 éve 17

  • ForceWare 337.50 - az nVidia válasza a Mantle-re

    Az nVidia szerint megtalálták a Mantle API "ellenszerét" a Direct3D keretein belül, és ezt a 337.50-es béta driverben meg is osztották.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 2 éve 39

  • A Core i3 ereje a játékokban

    Mennyit ér single player játékokban egy kétmagos Intel CPU Hyper-Threadinggel megtámogatva?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 2 éve 117

  • Single channel vs. dual channel

    Vajon mennyire van szükség az egyre inkább elterjedt dual channel kitekre a játékok optimális futásához?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 2 éve 105

  • AMD HD7660D (A10-5800k) mélyinterjú

    Kezeim közé került egy A10-5800k - jó alaposan ki is faggattam, hogy mit tud a 3D-s játékokban.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 2 éve 107

  • Játék PC-n, olcsóbban - IGP-vel

    A belépő kategóriás játékos VGA-k után van még egy lépés árban lefelé - az IGP-k. Lássuk, mire képesek!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 2 éve 94

  • Játék PC-n - olcsón?

    Megvizsgáltam, mennyire olcsó a játék PC-n, ha nem törekszünk minden beállítás maximumra húzására.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 2 éve 295

  • nVidia ForceWare 320 vizsgálódások

    Elemzés a ForceWare 320.18 driver működéséről - mi lehet az oka a vele kapcsolatos problémáknak?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 3 éve 46

  • A felbontás és az FPS kapcsolata

    Megvizsgáltam, hogy a felbontás emelése mekkora hatást gyakorol a játékokban elérhető sebességre.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 3 éve 69

  • CPU vs. VGA 2012

    Vizsgáljuk meg, hogy 2012 végén mennyire fontos magas FPS-ek eléréséhez a gyors CPU!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 3 éve 127

  • Az a fránya 192 bites memóriabusz

    A GTX600-as videokártyák nem éppen bajnokok sávszélességben -vajon van ennek negatív hatása a játékokban?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 3 éve 86

  • Kétgenerációváltás: 660 Ti vs 460

    Ha már minden generációban nem éri meg VGA-t cserélni, nézzük meg, mire jutunk minden másodikkal!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 3 éve 86

  • Radeon HD 7900 - játék a számokkal

    Egy kis elemzés a HD 7970-ben és a HD 7950-ben dolgozó Tahiti GPU-ról.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 4 éve 93

  • Radeon HD7900 - játék a számokkal

    A videokártyák, pontosabban a GPU-k felépítésének mérésekkel megtámogatott elemzése a mai napig méltatlanul mellőzött terület az online szakirodalomban. Az igényesebb oldalak az új architektúrák megjelenésekor rendszerint korrekt és követhető bemutatót adnak az újdonság sajátosságairól, ill. a változásokról a korábbi generációhoz képest, jobb esetben még a konkurenciával is vonnak párhuzamokat - viszont sajnos itt jellemzően megáll a dolog, arra már nemigen készülnek mérések, hogy feltárják, az új architektúra sajátosságai hogyan hatnak a játékokban elért teljesítményre.

    Pedig néhány extra tesztsorozat alapján egész jó áttekintő képet lehet kapni arról, hogy az újonnan érkezett, újabban sokmilliárd tranzisztorból építkező GPU mit szeret, ill. mit nem. Régebben csináltam számos ilyen mérést és elemzést, sajnos az utóbbi időben erre nincs lehetőségem - de ettől még a (meglehetősen ritka) GPU-megjelenéseket érdeklődve figyelem, és igyekszem az oldalak méréseiből ezekre a kérdésekre válaszokat találni. Éppen ezért roppant kellemesen meglepetés volt, hogy egy bizonyos külföldi tesztoldal (nevezzük mondjuk AnandTech-nek) a HD7950-es VGA megjelenése kapcsán olyan tesztsorokat tett közzé, amelyek érdemben minden olyan információt tartalmaznak, ami alapján a HD7970 és HD7950 szíveként funkcionáló Tahiti chip lelkivilágába lényegesen mélyebb betekintés nyerhető.

    Folytatás...

    gbors 4 éve

  • Stormrise teszt

    Elérkezett a DirectX 10 és 10.1 kora? Bevezető Amióta az AMD piacra dobta a Radeon HD3870-et DirectX 10.1...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 7 éve 105

  • The Duel: 8800GT VS 9600GT

    Avagy járjunk már a végére, miért nem 50-60% a különbség! A 9600GT megjelenésekor osztatlan sikert aratott...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 7 éve 37

  • 9600GT – hol a szűk keresztmetszet?

    Tényleg a 64 shader a 9600GT szűk keresztmetszete? Keressük meg a választ.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 7 éve 36

  • Hogyé’ a PC?

    Avagy: tényleg annyira drága móka PC-t vásárolni? Az Interneten hemzsegnek a különféle PC konfiguráció-ajánló...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 7 éve 201

  • 8800GT VS 9600GT

    Avagy járjunk már a végére, miért nem 50% a különbség.

    1. Bevezető

    A 9600GT megjelenésekor osztatlan sikert aratott teljesítményével – a műszaki adatok (elsősorban a 64 shader processzor) alapján senki sem gondolta előre, hogy milyen jól fog muzsikálni. És bár adott indokot nem kevés fejvakarásra, hogy hogyan tudja a nála ALU-teljesítményben több, mint kétszer gyorsabb HD3850-et megelőzni szinte minden játékban, a legnagyobb meglepetést talán az jelentette, hogy a 112 shader processzorral rendelkező 8800GT-től alig 10-20%-kal van lemaradva. Ennek az okát a mai napig nem sikerült hitelt érdemlően felderíteni – az nVidia pedig mélyen hallgat róla. Nem is ok nélkül – az, hogy a 60-65%-kal nagyobb shader- és textúrázó-kapacitás mindössze ennyi teljesítmény-többletet hoz, az arra utal, hogy a G92-es chipben valahol van egy olyan szűk keresztmetszet, amely komolyan visszafogja a 8800GT-k teljesítményét.
    Ez a teszt a szokványostól némileg eltérő módon próbálja ráerőszakolni a két kártyát, hogy fedjék fel a titkukat.

    Nyilvánvaló kérdés, hogy miért érdemes két ilyen „régi” kártyával foglalkozni. Nos, a téma aktualitását az adja, hogy a GTX280-as kártyák teljesítményéből valószínűsíthető, hogy ezt a szűk keresztmetszetet a GT200 chipben sem sikerült felszámolni – ezért ez az elemzés az új nVidia architektúra gyengéiről is el fog árulni egyet s mást.

    2. Tesztmódszer

    Folytatás...

    gbors 7 éve 9

  • CPU VS VGA 3: Variációk CPU-limitre

    A sorozat első két részében végzett tesztek arra az eredményre vezettek, hogy egy 2.66GHz-en hajtott...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 8 éve 49

  • CPU VS VGA 2.5: Memória intermezzo

    Avagy meglepetések a memóriasebesség kapcsán. 1. rész - Mit eszik egy 9600GT? 2. rész...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 8 éve 51

  • CPU VS VGA II. Mi alá mit tegyünk?

    1. rész - Mit eszik egy 9600GT? 2. rész - Mi alá mit tegyünk? 2.5. rész - Memória...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 8 éve 138

  • CPU VS VGA I. Mit eszik egy 9600GT?

    Milyen CPU kell az egy adott VGA kihajtásához? Ez a videokártyákkal kapcsolatos fórumokon a második...

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Teszt 8 éve 126

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.