Minden jöhet ami a vasúttal kapcsolatos.
MÁV, GYSEV, vonatok, késések, mozdonyok, kallerok és vezérek, óhajok, sóhajok, panaszok, észrevételek...
Hajrá!
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
109 utassal hagyta ott a vonatát a mozdonyvezető, mert lejárt a műszak
Spanyolországi történet
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
IC-ben reggel megy a légkondi, kint 5°C van! *feketepont*
Mindig csak a rosszat a látjátok.. Szóltál a jegyvizsgálónak, hogy zavar?
Majd ha kint -15°C lesz, mennyire jól fog esni a fűtés nélküli 5°C! Teljesen más hőérzetet fog nyújtani, ezt garantálom.
Hamarosan itt az ideje a kocsik fűtésének is, ami ugye nekünk plusz meló, összetologatni őket éjszakára, reggel meg szétrendezni megint...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Fél év után kaptam munkavédelmi bakancsot, aminek a bal fele selejtes, belül a sarkánál befelé áll a varrás mentén a bőr rész széle. Állandóan véresre bacca a lábamat. Ha meg leadom cserére, megint várhatok fél évet egy másikra.
Kérdem én, addig? Ja, értem... Még jó, hogy előző melóhelyről maradt két pár rongyosra járt...
Belépési engedély kártya?? Mindenkinek van már? Szép laminált... Nem elég hozzáférhető helyen tartani a vizsgáról szóló papírt, most még ez is. Ráadásul még az akkori adatbázisból készítették, mikor még gyakornok voltam.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Minden hétre jut valami.
Pár nappal ezelőtt azért omlott össze a rendszer, mert egy kígyó rövidre zárt 3 váltót.
A hangos mégsem mondhatja, hogy azért késnek a vonatok és járnak be hívóval, mert egy csúszómászó hazavágta a bazárt.
Nem kérem, ez biztosítóberendezési meghibásodás. A kedves utas meg azt hiszi, na megint elb***tak valamit a vasutasok.
2-7-ig minden vágány feliratozva van, szép nagy táblákkal, kék alapon fehér számokkal. A csonkáknál még az ütközőbakokon is van belőle.
Ha a kedves utas nem a telefonját nyomkodva kérdezné meg melyik az ötödik vágány, talán még észre is venné.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Valakinek nincsen kedve szpotterkedni a 44-esen? Esetleg valaki volt már?
[FOTÓK] https://500px.com/domass & [GRAFIKÁK] https://www.behance.net/galambdominik
Érdemes még vasutasnak menni?
Thanos was right.
Érdemesnek érdemes. De fogadd meg a tanácsomat! Ne mozdonyvezetőnek menjél, ha csak nincs a családodban vasutas, mert akkor van esélyed arra, hogy mozdonyvezető legyél. Hiszen a MÁV-hoz csak protekcióval lehet bejutni (persze csak a mozdonyvezető munkakörbe) A MÁV-nál a mozdonyvezetők "elit" munkakört töltenekbe, a "nagyfejeken" kívűl. Sajnos így az elvárás is nagy, gondolok itt az egészségügyi vizsgálatokra, meg persze a tömérdek mennyiségű F.1 F.2 (stb.) tanulásra, amit oktatás nélkül, saját erővel kell véghez vigyél. De ezenkívül van még jó pár munkakör, ahová egy sima érettségivel is fel vesznek pl; Forgalmiszolgálattevő, kocsirendező, váltókezelő stb... A felsoroltak közül az első kettőt elég jól megfizetik. Bár a MÁV-os kocsirendezők, mozdonyvezetők, tolatásvezetők mind magánvasúti cégekhez mennek szolgálatot teljesíteni, ahol még ennél is jobban megfizetik és tisztelik őket. Van, ahol havi bruttó 400 ezer forintokat kapnak (Rail Cargo Hungária, Magyar Magánvasút Zrt, Train Hungary, Advanced World Transport stb..) - Persze a magánvasutaknál is vannak elég kemény elvárások. Igazából megéri ez, ha bírod és van hozzá kitartásod.
[FOTÓK] https://500px.com/domass & [GRAFIKÁK] https://www.behance.net/galambdominik
Igen.
Sőt, mozdonyvezető hiány van Pont két hete beszéltem egy sráccal, ő magánvasúton dolgozik, lenne hely, hívta bátyámat. A bibi az, hogy kb másfél év mire elvégzed a tanfolyamot, meg szerzel minden papírt és rutint. Utána vezethetsz egyedül, illetve onnantól lesz teljes fizu (lehet, hogy gyorsabb a képzés ma már, utána kell járni, hogy hogyan zajlik. Ő már régi motoros ) .
Bár ahogy beszélgettünk más vasutas melósokkal, szinte minden területén hiány van jelenleg. Szóval ha érdekel az efféle pálya simán vágj bele!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Melyik magáncég ez? Ha szabad tudnom.
[FOTÓK] https://500px.com/domass & [GRAFIKÁK] https://www.behance.net/galambdominik
AWT
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Köszi a gyors választ! Pont az AWT-nél van emberhiány?
[ Szerkesztve ]
[FOTÓK] https://500px.com/domass & [GRAFIKÁK] https://www.behance.net/galambdominik
Igen. Azt mondta, ha lenne papírja (nem tudom mi kell hozzá, gondolom képesítés, jogsi, eü alkalmasság) azonnal kezdhetne.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Érdekelni érdekelne csak szerintem kiszórnának orvosi vagy pszichológiai vizsgálaton.
Thanos was right.
Miért? Vannak nagyobb egészségügyi problémáid? Mert ha így állsz hozzá, akkor valóban kiszórnak. Azért egy próbát megér!
[FOTÓK] https://500px.com/domass & [GRAFIKÁK] https://www.behance.net/galambdominik
Állítólag szigorú az orvosi vizsgálat meg a pszichológia is.. Bár igaz, ha nincs gond, nincs mitől tartani.
Bár ez a pszichológiai vizsgálat szerintem faszság, kérdezgetnek, kitöltesz valamit, beszélgetnek, megköszöni hogy ott voltál, de nem mondanak semmit se
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Tudom! Teljes mértékben ismerem a vizsgákhoz való elvárásokat. Bátyám még az orvosizsgálatig sem jutott el...
[FOTÓK] https://500px.com/domass & [GRAFIKÁK] https://www.behance.net/galambdominik
Melyik munkakör jó még a mozdonyvezetőn kívül?
Thanos was right.
Ügyvezető igazgató
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Már jelentkezem is.
Thanos was right.
Olyan kollégát vettek fel hozzánk tavasszal kocsirendezőnek, hogy az valami botrány. Szóval ennyit az orvosi alkalmassági meg pszicho vizsgálatokról. Majdnem baleset lett a történet vége, elküldték máshová újra orvosira, ott megbukott.
Nem sokkal utána most nyáron felvettek egy helyi fiatal srácot is miután elvégezte a tanfolyamot és sikeresen levizsgázott, két nap után felmondott, mert "félt" a kocsik között. Két nap alatt senki nem fog beletanulni, ha elsőre fosik, akkor meg nem kell vagánykodni. Majd a rutin, meg az évek.
Tolvezként annyival jobb dolgom van, hogy ha nem muszáj, nem mászok be akasztani, arra vannak az embereim.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Tudom, hogy már nem ma volt, de hátha.
Én nem rég végeztem el (szerencsére sikeresen) az összes vizsgálatot, és következő hónapban kezdem a képzést a MÁVnál, ha még aktív számodra az érdeklődés, akkor megtudok pár kérdést válaszolni a vizsgálatok kapcsán (nem protekcióval jutottam be, és család/ismerős sincs a MÁVnál, szóval teljesen "utcáról jött" vagyok).
Csak a lényeget hagytam ki, mozdonyvezetőnek jelentkeztem.
Lehet kicsit késői, és már nem látod
Sínkenő berendezés, ívekben szokták használni, hogy kevésbé kopjon a sín és a kerék. Hatása még, hogy kevésbé csikorog tőle a vonat.
wow, köszi így utólag is de éppen most néztem egy videót amiben részletesen elmondták a folyamatot, jelentkezés aztán a tanfolyam, a srác le is vizsgázott sikeresen. Egyszerűen nem éri meg nekem egy olyan szakma ennyi buktatóval ami egy fikarcnyit se érdekel, sajnos van tapasztalatom már ilyen téren, kibuknék idő előtt. Engem önmagában a fizetés nem motivál. Pedig nem rossz most már mert azt írják, hogy semmilyen műszaki előképzettség nem kell. [link]
Thanos was right.