erdekes hogy a PS/Xbox "api/driver"-t sose kell hozzaigazitani az epp aktualisan kijott jatekokhoz
I'm gangsta!
erdekes hogy a PS/Xbox "api/driver"-t sose kell hozzaigazitani az epp aktualisan kijott jatekokhoz
I'm gangsta!
Lehet azért, mert ott egy hardverhez igazítják a játékot, míg pc esetében csak szériánként van 10 féle vga mindkét gyártónál.
Pontosan, konzolon előre le is tudják fordítani a shader-eket, mivel a hardware mindig fix és az alap környezet változatlan, valamint emiatt jobban is tudnak rá optimalizálni.
PC-n ez kapásból úgy indul, hogy van 2 fajta aktív OS (Win 10 és Win 11), támogatási listában kb. 20-30 fajta videokártya.
Emiatt lehetetlen ott előre hozzáigazítani a játékfájlokat a PC-n, hanem a videokártyának magának kell lefordítani a shader-eket, és ezért látsz mondjuk egy modern CoD esetében "Shader Compile" üzenetet PC-n, míg konzolon nem.
Ugyanez érvényes a profil-okra, ott jó pár beállítást megcsinál a videokártyán a driver, mint például Nvidia esetén, hogy be legyen-e kapcsolva az adott játékhoz a Resizable BAR vagy sem (alapból az Nvidia kikapcsolja a Resizable BAR-t mindenhol (úgynevezett 'whitelist'-tel dolgozik)).
Konzolokon ez szükségtelen, mivel a játék az adott konzolhoz lett igazítva.
[ Szerkesztve ]
Egy konzolosnak megpróbálni elmagyarázni mi is az a hardver... kemény fába vágtad a fejszédet
Érdemes lesz PC-n is kitolni? Hoz valami "újat" a PS5-höz képest a 120FPS-en kívül?
A Horizon FW-nél is csak a sok FPS-t vettem észre PC-n mást nem nagyon.
Ezek a TOP Sony címek a konzolon is kik.rt szépek.
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB