Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

Amit keresel úgy hívják, hogy Dongó. Egyes helyeken az egyik francia gyártó nevéből eredő Solex szó is használatos.

(#2) buherton


buherton
őstag

Ezt egyáltalán nem javaslom. A bicikli vázát nem erre találták ki és így elég veszélyes is.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#3) DonElvis


DonElvis
tag

Feketelászló megelőzött, Dongó-nak hívják amit te keresel. Ha az drága lenne neked, javaslom beépíteni egy haznált/kínai fűkasza motorját, jobb esetben abban még kuplunkszerkezet is van. Láttam ilyen installációt már rolleren is. Nem ment mint a villám, de cserébe jó hangos volt.
Harmadik lehetőség a modellmotor. Azok eléggé drágák, még hangosabbak, és horror pénzbe kerül az üzemanyag hozzájuk. Szal szerezz egy kisebb fűkasza motort, jólesszaz.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#4) Hieronymus válasza buherton (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog (1)

A váltó és a lánc sem erre lett tervezve.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#5) buherton válasza Hieronymus (#4) üzenetére


buherton
őstag

Az a kisebbik gond, mert a ha váltó megadja magát vagy a lánc elszakad attól még az ember nem fog elesni 70-nél.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#6) Urby66 válasza buherton (#5) üzenetére


Urby66
aktív tag

A kerékpár váza, a kerekek a csapágyazás, a hajtáslánc, a fékek semmiképp nem bírnak el egy 50 köbcebtis benzinmotor súlyával és nyomatékával.
Egyetértek a kollégákkal neked a dongó motorjára vagy egy fűkasza motorra van szükséged.
Mielőtt belevágsz tervezz sokat, és nézz utánna a neten, tuti nem te vagy az első őrült aki ilyet csinál!

(#7) creation


creation
senior tag

Ez egy KIT-ben kapható ötlet. Továbbfejlesztése rajtad áll.
Használd alapnak, rengeteg variációja él, akár csak single motorként kapható is.

Így a lánckerék és kihajtás része a felfogatással és a párhuzamos tengellyel problémádat ki is lőttem. Már csak át kell forgatnod a kihajtását a másik oldalra.

Annó gyakorlati tanárom 50ccm-es stihl motorral oldotta meg az alap problémákat... :R

4 ütemmel amúgy vigyázz! A fűnyíró motorja iszonyatosan szaggatná a dolgokat és tépné. Nem lenne egy hosszú életű valami. A másik, hogy hazai szabályzás szerint csak 50ccm alatti motort tehetsz a kerékpárodra (45 alatti azt hiszem igazából). Minden más esetben ha a rend éber őrei megállítanak, lesz pár kellemetlen perced, majd hónapod.

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#8) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Végiggondoltam, és úgy voltam vele, hogy legalább egy próbát megér. A lánc például - jelentős élettartam-rövidüléssel - képes lenne kiszolgálni a technikát: a kenés nélküli használat és a nagy nyomaték az, ami gyilkolja. Egy túrázó videójában olvastam, hogy egy új lánccal indult el, és a gyárilag megadott (valami 5000 km) élettartamot majdnem megduplázta. A nyúlást folyamatosan ellenőrizném, a görgőkhöz és a csapágyak rendbetételéhez úgy ahogy értek, így azokra is kiemelt hangsúlyt fektetnék.

Amikor én tekerek, és elérek egy 60 km/h-t sík terepen - előfordult már amikor jó erőben voltam, a bolygók együtt álltak, és a szél sem szemből fújt - akkor nem folyamatosan adtam le az erőt, hanem pedálfordulatonként két nagy tolás formájában. A motor lehet hogy erősebb, de mindenképpen egyenletesebben adja le ugyanazt az erőt. Azért is nem az elektromos motor mellett tettem volna le a voksomat, mert az már 0 fordulattól képes maximális nyomatékkal tépni a láncot, ez meg max. lefullad.

A fűkasza-motor nem tűnik rossz ötletnek. Google, és megnézzük, mit találok. Olyasmi lenne jó, amire egyből valahogy lánckereket tudok húzni.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#9) TheLázs válasza creation (#7) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Néztem a Kit-et :) Nem tűnik rossz vásárnak, főleg, hogy a Banggood elég jó customer supporttal tud rendelkezni, ha az ember egy kicsit nyomul náluk - ha nem tudsz angolul, vesztettél. Az a 80 cc igazából 66, mert ez egy olyan kétütemű rém, aminek valami csúcsos az "engine slant head"-jében. Nem most olvastam, és nem is bogarásztam ki teljesen, de elvileg nem 0 térfogatra sűrít, és a sűrités mértékét (displacement) azaz a térfogati munkát megadva 66ccm az eredmény

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#10) DonElvis válasza TheLázs (#8) üzenetére


DonElvis
tag

Annyit még hozzátennék, hogy esetedben nem lenne túl szerencsés a 4 ütemű erőforrás. Ezeknél a motoroknál nagyon nem mindegy, hogy milyen pozícióban vannak rögzítve, leginkább a kenés miatt.
Ezzel szemben a 2 üteműeket szinte bárhogy elhelyezheted a vázon.

Szerk:

Szívesen olvasnék blogot az alkotásról.

[ Szerkesztve ]

Ami nem számít, az nem érdekel

(#11) sanzi89 válasza creation (#7) üzenetére


sanzi89
addikt

Engem ugyanilyen kit érdekelne, csak elektromos rásegítéssel rendelkező bringát szeretnék építeni belőle 30-35km/h utazósebességhez. Annyit eldöntöttem, hogy első kerékbe szerelhető agymotor lenne a legjobb, és rásegítéses üzemmel, vagyis úgy tudnék gyorsan tekerni, mintha lejtőn gurulnék lefele vagy bazi nagy hátszelem lenne. Sajna még nem találtam összefoglaló leírást, esetleg ahhoz hasonló kit-et, mint amit linkeltél.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#12) DeltaPower válasza TheLázs (#9) üzenetére


DeltaPower
őstag

Ha mindenáron házibarkács lesz, ne fűkasza hanem láncfűrész motorjával próbálkozz, kompaktabb és a lehajtást is egyszerűbb megoldani.

[ Szerkesztve ]

"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

(#13) Lauda


Lauda
félisten

Azt vedd figyelembe, hogy ha 300w felett lesz a meghajto motor teljesitmenye, mar segedmotoros kerekparnak fog minosulni, igy kotelezo lesz ra a biztositas, jogositvany es bukosisak.

(#14) guftabi96


guftabi96
addikt

"Legfeljebb 100.125 cm3 jöhet szóba"
Bicikli vázra? Bátor vagy :DDD
Egyébként egy Babetta motor se lenne rossz.
Ha normális, nem rossz minőségű utángyártott fosból SZAKSZERŰEN felújítod, akkor nagy probléma nem lesz vele, és még egy viszonylag használható világításod is lesz. Faék egyszerűségű, tirisztoros gyújtás van rajta, nem eszik sokat, annyi alkatrész van hozzá, mit égen a csillag, olcsó. (ráadásul a 210-es blokkja 2 sebességes, automata, és valamivel erősebb, mint a 207-es blokkja. Én mondjuk utóbbit választanám, biciklihez bőven elég)
Ennél erősebbel nem érdemes szerintem próbálkozni, mert a váz úgy se lesz jó.
Fékeket csinálj rá normálisat, mert különben az életben nem fogsz tudni megállni.
Vázat se ártana megerősíteni.

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael

(#15) #51736960


#51736960
törölt tag

Szerintem itt nem a benzinmotor beszerzése a fő gond. Egy ilyen projektbe úgy van értelme belevágni, ha előzőleg már építettél hasonló egyszerűbb dolgokat. Nem árt, ha tudsz hegeszteni, menetet vágni, esetleg esztergálni, stb...
Nem véletlenül van kevés az utakon ilyen home made robogókból, nehezebb egy ilyet építeni mint gondolná az ember. Meg értelme sincs sok, mint ahogy leírtad a postban :)

(#16) creation válasza sanzi89 (#11) üzenetére


creation
senior tag

Egy kis kereséssel bármire is van megoldás :)

----> [link] <----

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#17) sanzi89 válasza creation (#16) üzenetére


sanzi89
addikt

Ezeket böngésztem én is, de az első baj velük, hogy nem teljes kitek, pl. akku nincs, rögzítő elemek nincsenek, a kontrollert akasszam a fülemre, hova tegyem az akkut?
Valami olyan egybe pakk kellene, ami univerzálisan csomagtartóra, esetleg kulacstartó helyére szerelhető és nem egy vagyon. Ezek amiket linkelték 80k, ezt jól meg is vágnák a vámon, akksi, rögzítők, nyaldosná a 150k-t, és e mellé még vannak kételyeim is.
Még kivárok, hogy több tapasztalat legyen róla, legyen olcsóbb és elterjedtebb, de alapvetően igen, valami ilyesmire gondolnék, pár módosítással.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#18) erik88 válasza buherton (#2) üzenetére


erik88
aktív tag

Építeni akar ennyi. Ha én akarnék ugyanigy telibeszarnám, hogy mennyire biztonságos. 30km/h-val nem fog meghalni egy biciklin.
Max egy-két borda törik. De gondolom előtte teszteli, hogy mi-mit bír.

[ Szerkesztve ]

(#19) Irmscher 353


Irmscher 353
aktív tag

Ahogy az előttem szóló is írta, a babetta, és más eleve pedálos mopedek jó kiindulási alapok lehetnének.
De én bele sem kezdenék, mert orbitális szívás, s a végkimenetele igencsak kétséges...

Vannak pro megoldások ilyesmire, de azok nem egy garázsban összetákolt DIY megoldások.
pl.: Motoped1 ; Motoped2; Motoped3

kitben megvásárolhatóak, potom 1000$ körül indulnak ;)

(#20) buherton válasza erik88 (#18) üzenetére


buherton
őstag

Ismerős 30 km/h-val taknyolt motorral bukó nélkül. Nem kelt fel többé.

A Simsonok sem véletlenül 70-80 kg-osak. Kell az anyag, hogy ne essen szét alattad a járgány. Ha meg egy mezei bicklivel megy 70-el, akkor ott bármi történhet. Úgyse fogja megállni, hogy ne menjen annyival. Én is mentem Simsonnal 90-el. Elég félelmetes volt, ahogya felfüggesztés viselkedett. Akkor egy lengéscsillapító nélküli virsli gumikkal felszerelt bicikli mit csinálhat?

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#21) e=mc² válasza buherton (#20) üzenetére


e=mc²
őstag

Veszprem - Csopak kozotti lejton mentem evekkel ezelott 70km/h-val kerekparral. Ha kanyarok nem lettek volna, szerintem 80 is meglehetne. Azonban ha ott akkor nem vagyok esznel akkor most nem irogatnek ide. Olyan razkodas volt, hogy a kapaszkodas a kormanyba kirazta elolem a lelket is. Nem mondom, hogy soha tobbe, de haromszor is atgondolnam.

Ambulimax Provider

(#22) buherton válasza e=mc² (#21) üzenetére


buherton
őstag

Egyszer jó buli. Simonnal 90-el. MZ-vel 150-el, GSX-R600-al 230-al (jó rossz főúton erdő mellett), Aston Martin-nal 270-el Belgiumban a legnagyobb forgalomban menni, de rendszeresen tuti nem csinálnám. Vannak őrült hajlamaim, de igyekszem kordában tartani.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#23) Irmscher 353 válasza buherton (#20) üzenetére


Irmscher 353
aktív tag

Erre csak azt tudom mondani, hogy az Euro NCAP törésteszteket 50km/h illetve 64km/h-ra gyorsított járművekkel végzik. Még így 2016-ban is van nem kevés olyan gyártó és terméke, ami nem igazán felel meg az itt végrehajtott teszteken. Zömében zárt karosszéria mellet, s nem egy acélvázon csüngő emberről beszélünk ;)

(#24) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Jólvan, srácok, felfogtam! Nem kell magam kinyíratni. Nem is volt tervben, aránylag azért biztonságosra akarom a szerkezetet.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#25) creation válasza sanzi89 (#17) üzenetére


creation
senior tag

Pár gondolat:

[link]

[link] <---- nagyon kemény :DDD

[link]

[link]

VÍzhűtéses e-bike :DDD ---> [link]

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#26) Hieronymus válasza creation (#25) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog (1)

A csavarhúzó-fúrógép megoldások nem elég tartósak.
Nem tartós terhelésre tervezték őket.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.