Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kolondrum

Fix, hogy tudta. Az nem kicsi túllépés.

(#2) Dany007


Dany007
veterán

Itt a videó az ütközésről! Durva... [link]

(#3) sziku69 válasza Dany007 (#2) üzenetére


sziku69
senior tag

Ezt még nem láttam. Basszus, kirázott a hideg. Hogy lehettek ilyen elmebetegek?

(#4) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

Na nálunk ez a veszély nem fenyeget.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#5) sziku69 válasza Dr. Romano (#4) üzenetére


sziku69
senior tag

Ilyen nem, de ütközés azért volt pár éve Monorierdőnél.

(#6) aero. válasza Dr. Romano (#4) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Á nem, már 80-nál is úgy kattog, csörög, lötyög egy két kocsi hogy csak na. :U

(#7) Kolondrum válasza Dr. Romano (#4) üzenetére

Ott a pont! Alapból ha meghaladja a megengedettet picsán van rúgva. (fekete doboz ami amúgy tényleg fekete). Ma volt épp egy deglett.

(#8) Dr. Romano válasza aero. (#6) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Épp ezért mondom, ezek nem fognak 80 helyett 200-al hasítani.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#9) lapa


lapa
veterán

azt írták, hogy a rádióüzenetek alapján tudta, hogy sokkal gyorsabb a megengedettnél.

(#10) aero. válasza Dr. Romano (#8) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Én meg úgy értettem, hogy egyszer 80-nál is katasztrófa lesz ... egyenesben. :)

(#11) sziku69 válasza lapa (#9) üzenetére


sziku69
senior tag

Lehet, hogy akkor valami műszaki hiba? Épeszű ember ilyet nem csinál. Ok, lépje túl 20 km/h-val, de akkor is az állásával játszik. De aki szándékosan csinál ilyet, az inkább nevezhető tömeggyilkosnak. Vagy nagyon elmentek nála otthonról. De addig a másik vezető mit csinált? Szóval, nem értem.

(#12) lapa válasza sziku69 (#11) üzenetére


lapa
veterán

én sem, de ez volt írva. emberi hiba, azt megerősítették. nehéz lenne véletlen kétszer olyan gyorsan mennie műszaki hibából.

(#13) Kolondrum

RTL híradó - hátha többet mondanak.

(#14) nincsisbéla válasza Kolondrum (#7) üzenetére


nincsisbéla
aktív tag

Jaja, nálunk sebességátlépés nincs... ...késés van! :)

Mentalita'

(#15) DeFranco válasza lapa (#12) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ezt műszakilag sem volna szabad tudni megcsinálni... értem ez alatt azt, hogy működésbe kellett volna lépnie egy olyan védelmi berendezésnek, ami méri a szerelvény sebességét jó előre, még a kritikus kanyar előtt, és szükség esetén vészfékez

majd jönnek a vasutas kollégák és megszakértik, de nem lennék meglepve, ha a MÁV-nak is lenne ilyen rendszere az 50-100 éves infrastruktúrában.

(#16) Kolondrum válasza DeFranco (#15) üzenetére

Olyan van, hogy a vezetőnek egy gombot vagy pedált kell bizonyos másodpercenként lenyomni mert ha nem először csak idegesítően elkezd rikácsolni a hangszóró, ha azután sem lép rá akkor meg elengedi a fékvezetékből a levegőt és a vonat "fékre megy". A toronyban nem hiszem, hogy látják mennyivel megy, max azt hogy hol haladt el.

(#17) DeFranco válasza Kolondrum (#16) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Amiről te beszélsz az az éberségi berendezés.

És pontosan tudják, hogy melyik vonat mennyivel megy.

(#18) Kolondrum válasza DeFranco (#17) üzenetére

Igaz, valóban, de nem merülnék be a "mikorba" és a "hol tudjákba". Kint nem tudom mi van. :R
Minden esetre nagyon érdekel az ok, főleg mert általában a vonattal az a baj, hogy nem mozdul meg, nem pedig, hogy magától megy, bár utóbbival taliztam is. Viccesen félelmetes volt.

Szerk: :R Ha láttok valami új infót linkeljétek be.

[ Szerkesztve ]

(#19) DeFranco válasza Kolondrum (#18) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Én belemegyek szívesen, vasutas voltam jó pár évig, és konkrétan voltam ott a fejegységben, ahol az összes vonatot lekövetik ;)

De van itt olyan a fórumon, aki ott is dolgozott, ő nálam nagyságrendekkel többet tud, majd ő megmondja, hogy mit láttak meg mit nem láttak.

Azonnal tudják, és ott tudják ahol kell.

De még egyszer mondom, én automata vészfékező rendszerről beszélek, nem arról, hogy a központban mit látnak. Általában a vasúton mindenre van egy biztonsági berendezés, amíg ki nem kapcsolják (vagy ki nem privatizálják a vasutat, mint Angliában, aztán meg a biztonságon spórol a vállalkozó először... voltak is bajok)

[ Szerkesztve ]

(#20) aero. válasza Kolondrum (#18) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Minden mozdonyban van GPS, amivel szerintem igencsak látják mennyivel megy. :)

(#21) Kolondrum válasza aero. (#20) üzenetére

MÁVéknál biztos.

(#22) Heeken válasza Kolondrum (#21) üzenetére


Heeken
tag

(#23) lapa válasza aero. (#20) üzenetére


lapa
veterán

látják nem egyenlő figyelik, pláne nem egyenlő riaszt, pláne nem egyenlő be tudnak avatkozni ennyi időn belül. de gondolom 1-2 nap és lesznek szakértői megmagyarázomok.

(#24) sziku69


sziku69
senior tag

Az egyik mozdonyvezető az EFE hírügynökség szerint elismerte felelősségét. Állítását rádiófelvétel is bizonyítja.

– Remélem senki nem halt meg, mert akkor az egész az én lelkemen szárad – mondta az előkerült hangfelvételen a mozdonyvezető.

Ja meg egy váltó is meghibásodhatott állítólag. Az is rásegített a balesetre. De attól még a 190 km/h, az nem 80 km/h

[ Szerkesztve ]

(#25) total90


total90
veterán

Durva...

Azért most belegondolva, nem rég utaztam ICE-vel, ami Köln környékén 360 km/h-val csapatta és olyan sebességnél kisiklani, ott sem maradna túl sok túlélő :O

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#26) sziku69


sziku69
senior tag

Azt írják, hogy a mozdonyvezető már 10 éves vezetői gyakorlattal rendelkezett, és egy éve ismerte azt a vonalat ahol a baleset történt.
Egyre érdekesebb. Azt írják, hogy meghibásodhatott a vonat egyik sebességszabályzó rendszere. Szóval nem értem. Ezeknél a járműveknél, a legfontosabb felépítménynek, a fékrendszernek kellene lennie. Vagyis ebben az esetben, ha mondjuk elszáll a fékrendszer elektronikája akkor irány Szent Péter?

(#27) dosailord válasza DeFranco (#19) üzenetére


dosailord
tag

Én azt olvastam, hogy azon a szakaszon nincs kiépítve a nagysebességű vonatok befolyásolására képes jelzőrendszer csak a régi, mivel ez egy hagyományos vasútvonalból átalakított szakasz.

(#28) Dany007


Dany007
veterán

Nem teljesen értem hogy történhet ilyen. Az ember azt hinné, hogy ezen a fejlettségi szinten ilyen már nem nagyon fordulhat elő szándékosság nélkül.

Szvsz a dolognak úgy kéne működnie, hogy a központban egy b...nagy kijelzőn figyelik az összes vonat aktuális mozgását. GPS alapján megkapják méterre pontosan, hogy a vonat éppen hol tart és mennyivel megy. Mindezt egy térképes programon real-time-ban jelzik és figyelik is.
A rendszer ismeri, hogy melyik pályaszakaszon mennyivel lehet közlekedni maximum. Ha ezt egy vonat túllépi akkor a rendszer riasztást ad le, az operátor meg ilyenkor rányom a vonat jelére / piktogramjára amitől az szépen lefékez. És ennyi.
Ez technológiailag már rég megvalósítható lenne.

(#29) sziku69 válasza dosailord (#27) üzenetére


sziku69
senior tag

Ez tipikusan az az eset, amikor a technika már már megvan, de az alaprendszer ehhez, nincs kiépítve.

(#30) lapa válasza Dany007 (#28) üzenetére


lapa
veterán

más: a nagy nemzetközi repülőterek között már simán tudnának pilóta nélküli gépeket hajtani, csak nem mernének felszállni az utasok. még akkor sem, ha tudják, hogy nem veri a földhöz a farát leszálláskor.

[ Szerkesztve ]

(#31) Def26


Def26
félisten

Itt is egy videó. [link]

Ez 18+ [link]

[ Szerkesztve ]

Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,

(#32) Dany007 válasza lapa (#30) üzenetére


Dany007
veterán

Bezony. Simán megvan már hozzá a technológia...
Épp az egyik légikatasztrófás dokumentumfilmet néztem, amiben mondta a pilóta, hogy már olyan komoly műszeres leszállítórendszerek vannak, amikkel egy 7 éves kislány is letudna szállni. Nyilván túlzott egy kicsit, de a lényeg érthető.
És akkor ez az ami már forgalomban van.

Viszont abban is egyetértek, hogy én se szállnék fel rá! :D A repülőbalesetek 90%-ért ember a felelős. Vagy a pilóta vagy a karbantartó. És mindössze egy kb 10% az ami eredetileg tervezési hiba vagy nem várt esemény időjárási jelenség (microburst stb). Én mondjuk amúgy se szállnék fel többet repülőre... :D
Elég ha nem tökéletesen van megírva a szoftver és olyan esetben is lezuhanna a gép amit amúgy egy pilóta könnyedén lekezelne.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.