Fix, hogy tudta. Az nem kicsi túllépés.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [M0ng00se:] Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Dany007
veterán
Itt a videó az ütközésről! Durva... [link]
sziku69
senior tag
Ezt még nem láttam. Basszus, kirázott a hideg. Hogy lehettek ilyen elmebetegek?
(#4) Dr. Romano
Dr. Romano
veterán
Na nálunk ez a veszély nem fenyeget.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
sziku69
senior tag
Ilyen nem, de ütközés azért volt pár éve Monorierdőnél.
Á nem, már 80-nál is úgy kattog, csörög, lötyög egy két kocsi hogy csak na.
Ott a pont! Alapból ha meghaladja a megengedettet picsán van rúgva. (fekete doboz ami amúgy tényleg fekete). Ma volt épp egy deglett.
Dr. Romano
veterán
Épp ezért mondom, ezek nem fognak 80 helyett 200-al hasítani.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
lapa
veterán
azt írták, hogy a rádióüzenetek alapján tudta, hogy sokkal gyorsabb a megengedettnél.
Én meg úgy értettem, hogy egyszer 80-nál is katasztrófa lesz ... egyenesben.
sziku69
senior tag
Lehet, hogy akkor valami műszaki hiba? Épeszű ember ilyet nem csinál. Ok, lépje túl 20 km/h-val, de akkor is az állásával játszik. De aki szándékosan csinál ilyet, az inkább nevezhető tömeggyilkosnak. Vagy nagyon elmentek nála otthonról. De addig a másik vezető mit csinált? Szóval, nem értem.
lapa
veterán
én sem, de ez volt írva. emberi hiba, azt megerősítették. nehéz lenne véletlen kétszer olyan gyorsan mennie műszaki hibából.
RTL híradó - hátha többet mondanak.
nincsisbéla
aktív tag
Jaja, nálunk sebességátlépés nincs... ...késés van!
Mentalita'
DeFranco
nagyúr
ezt műszakilag sem volna szabad tudni megcsinálni... értem ez alatt azt, hogy működésbe kellett volna lépnie egy olyan védelmi berendezésnek, ami méri a szerelvény sebességét jó előre, még a kritikus kanyar előtt, és szükség esetén vészfékez
majd jönnek a vasutas kollégák és megszakértik, de nem lennék meglepve, ha a MÁV-nak is lenne ilyen rendszere az 50-100 éves infrastruktúrában.
Olyan van, hogy a vezetőnek egy gombot vagy pedált kell bizonyos másodpercenként lenyomni mert ha nem először csak idegesítően elkezd rikácsolni a hangszóró, ha azután sem lép rá akkor meg elengedi a fékvezetékből a levegőt és a vonat "fékre megy". A toronyban nem hiszem, hogy látják mennyivel megy, max azt hogy hol haladt el.
DeFranco
nagyúr
Amiről te beszélsz az az éberségi berendezés.
És pontosan tudják, hogy melyik vonat mennyivel megy.
Igaz, valóban, de nem merülnék be a "mikorba" és a "hol tudjákba". Kint nem tudom mi van.
Minden esetre nagyon érdekel az ok, főleg mert általában a vonattal az a baj, hogy nem mozdul meg, nem pedig, hogy magától megy, bár utóbbival taliztam is. Viccesen félelmetes volt.
Szerk: Ha láttok valami új infót linkeljétek be.
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
Én belemegyek szívesen, vasutas voltam jó pár évig, és konkrétan voltam ott a fejegységben, ahol az összes vonatot lekövetik
De van itt olyan a fórumon, aki ott is dolgozott, ő nálam nagyságrendekkel többet tud, majd ő megmondja, hogy mit láttak meg mit nem láttak.
Azonnal tudják, és ott tudják ahol kell.
De még egyszer mondom, én automata vészfékező rendszerről beszélek, nem arról, hogy a központban mit látnak. Általában a vasúton mindenre van egy biztonsági berendezés, amíg ki nem kapcsolják (vagy ki nem privatizálják a vasutat, mint Angliában, aztán meg a biztonságon spórol a vállalkozó először... voltak is bajok)
[ Szerkesztve ]
Minden mozdonyban van GPS, amivel szerintem igencsak látják mennyivel megy.
MÁVéknál biztos.
Heeken
tag
http://vonatinfo.mav-start.hu/ Elég biztos.
lapa
veterán
látják nem egyenlő figyelik, pláne nem egyenlő riaszt, pláne nem egyenlő be tudnak avatkozni ennyi időn belül. de gondolom 1-2 nap és lesznek szakértői megmagyarázomok.
sziku69
senior tag
Az egyik mozdonyvezető az EFE hírügynökség szerint elismerte felelősségét. Állítását rádiófelvétel is bizonyítja.
– Remélem senki nem halt meg, mert akkor az egész az én lelkemen szárad – mondta az előkerült hangfelvételen a mozdonyvezető.
Ja meg egy váltó is meghibásodhatott állítólag. Az is rásegített a balesetre. De attól még a 190 km/h, az nem 80 km/h
[ Szerkesztve ]
total90
veterán
Durva...
Azért most belegondolva, nem rég utaztam ICE-vel, ami Köln környékén 360 km/h-val csapatta és olyan sebességnél kisiklani, ott sem maradna túl sok túlélő
Ha nincs jó, ló a szamár is.
sziku69
senior tag
Azt írják, hogy a mozdonyvezető már 10 éves vezetői gyakorlattal rendelkezett, és egy éve ismerte azt a vonalat ahol a baleset történt.
Egyre érdekesebb. Azt írják, hogy meghibásodhatott a vonat egyik sebességszabályzó rendszere. Szóval nem értem. Ezeknél a járműveknél, a legfontosabb felépítménynek, a fékrendszernek kellene lennie. Vagyis ebben az esetben, ha mondjuk elszáll a fékrendszer elektronikája akkor irány Szent Péter?
dosailord
tag
Én azt olvastam, hogy azon a szakaszon nincs kiépítve a nagysebességű vonatok befolyásolására képes jelzőrendszer csak a régi, mivel ez egy hagyományos vasútvonalból átalakított szakasz.
Dany007
veterán
Nem teljesen értem hogy történhet ilyen. Az ember azt hinné, hogy ezen a fejlettségi szinten ilyen már nem nagyon fordulhat elő szándékosság nélkül.
Szvsz a dolognak úgy kéne működnie, hogy a központban egy b...nagy kijelzőn figyelik az összes vonat aktuális mozgását. GPS alapján megkapják méterre pontosan, hogy a vonat éppen hol tart és mennyivel megy. Mindezt egy térképes programon real-time-ban jelzik és figyelik is.
A rendszer ismeri, hogy melyik pályaszakaszon mennyivel lehet közlekedni maximum. Ha ezt egy vonat túllépi akkor a rendszer riasztást ad le, az operátor meg ilyenkor rányom a vonat jelére / piktogramjára amitől az szépen lefékez. És ennyi.
Ez technológiailag már rég megvalósítható lenne.
sziku69
senior tag
Ez tipikusan az az eset, amikor a technika már már megvan, de az alaprendszer ehhez, nincs kiépítve.
lapa
veterán
más: a nagy nemzetközi repülőterek között már simán tudnának pilóta nélküli gépeket hajtani, csak nem mernének felszállni az utasok. még akkor sem, ha tudják, hogy nem veri a földhöz a farát leszálláskor.
[ Szerkesztve ]
Def26
félisten
Dany007
veterán
Bezony. Simán megvan már hozzá a technológia...
Épp az egyik légikatasztrófás dokumentumfilmet néztem, amiben mondta a pilóta, hogy már olyan komoly műszeres leszállítórendszerek vannak, amikkel egy 7 éves kislány is letudna szállni. Nyilván túlzott egy kicsit, de a lényeg érthető.
És akkor ez az ami már forgalomban van.
Viszont abban is egyetértek, hogy én se szállnék fel rá! A repülőbalesetek 90%-ért ember a felelős. Vagy a pilóta vagy a karbantartó. És mindössze egy kb 10% az ami eredetileg tervezési hiba vagy nem várt esemény időjárási jelenség (microburst stb). Én mondjuk amúgy se szállnék fel többet repülőre...
Elég ha nem tökéletesen van megírva a szoftver és olyan esetben is lezuhanna a gép amit amúgy egy pilóta könnyedén lekezelne.
bejegyzés Azért ez nem semmi! :-((
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Felújított Asus rog strix G15 G1512LI + ajándék, 2025.02.20-ig garis! /INGYEN FOXPOST!/
- BenQ PD3205U 4K Tervezői Monitor!32"/99% sRGB/Pantone/AQCOLOR/Type-c/Mac Ready/Beszámítás!
- Samsung Odyssey G8 Ívelt Ultrawide Oled Monitor!34"/Oled/WQHD/175hz/0,1ms/Freesync-G-sync/Beszámítás
- Ahh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Ohh! DELL Latitude 3410 Tartós Profi Laptop -60% 14" i5-10210U 4Mag 8GB 256GB SSD FHD IPS