Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) kriszpontaz


kriszpontaz
veterán

Hibás a link.

(#2) Recon666 válasza kriszpontaz (#1) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Bocsi. Nem engedélyeztem a láthatóságot, most már jónak kell lennie. :B

(#3) kriszpontaz válasza Recon666 (#2) üzenetére


kriszpontaz
veterán

És a csavarorsós henger talpú mocsárjáró hol marad? :D

(#4) GabN73


GabN73
addikt

Vííí, ott a dobozos Uaz, van ilyenünk.

(#5) Recon666 válasza kriszpontaz (#3) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Ott Szibériában. :DDD

(#6) madmaxxx


madmaxxx
senior tag

Nagyon jól sikerült ismét a képek begyűjtése, csak gratulálni tudok. :C

RÁBA és Csepel mindörökké!

[ Szerkesztve ]

}}}-----> " A szalonna DIABETIKUS, mivel nem tartalmaz cukrot ..." by H.Lali }}}----->

(#7) lapa


lapa
veterán

ó, azok a független felfüggesztéses tatrák, legjobb konstrukció.

úgyértem az unimog zárt rendszerű merevtengelyes hajtáslánca után...

amúgy kicsit sértve érzem magam, hogy ilyen risszrossz nizák (vagy uaz vagymi) bekerülnek, de egy fél g merci nincs sehol. legalább egy szervált vagy mozgókórházas-dobozost betolhattál volna. ha már az a legjobb...

[ Szerkesztve ]

(#8) Recon666 válasza lapa (#7) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

G mercihez volt szerencsém a cégnél, meg azt sem merem állítani hogy a terepgumis Mitsubishi L200-tól jobbb lenne terepen. Akkor már Land rover, az még a kisebb unimogoknak is feladta a leckét a terepen. De ezek a képek nagyrészt szovjet gépekről szólnak abból is kamionokról, amiatt nincs benne a g merci.

[ Szerkesztve ]

(#9) lapa válasza Recon666 (#8) üzenetére


lapa
veterán

ez eléggé nem így van. nem mondok mást, csak gondolj bele: a feladat megépíteni a világ legjobban terepjáró személyautóját. egyik oldalon az angol tudósok, másik oldalon meg a fénykorát élő dúsgazdag mercedes, a steyr-puchhal karöltve. sakkozd ki melyik lesz a jobb. alapfelszerelésben még difizár sincs benne, anélkül az első gödörben elakadsz. persze lehet bele tenni, de akkor lehet venni mogot is. meg attól még az erőátvitel főleg az első kerekeknél nem arra lesz tervezve. messze nem egy kategória a két kocsi, elég ha az ember alánéz melyik milyen vastag anyagból van.

ok, micsu l200-nál elvesztettem a fonalat. vicces elképzeléseid vannak, nem is zavarok tovább.

[ Szerkesztve ]

(#10) Recon666 válasza lapa (#9) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Részemről személyesen tapasztaltam nem vaktában írok, egy olyan cégnél voltam ahol mindennaposak voltak a dagonyázások és nem betonmedencében vízátmenés volt, meg felkaptatni egy lebetonozott kaptatón, hanem ilyenek

És volt G mercink is, meg Polarisunk, meg Unimog U3000-is. És a g merci akár tetszik akár nem, nem volt kiemelkedő tulajdonságú, sőt elég gyenge motorja volt a többihez képest. Attól most hgy milyen anyagból van nem megy fel a felázott hegy oldalon vagy át egy mély nyomon.

[ Szerkesztve ]

(#11) lapa válasza Recon666 (#10) üzenetére


lapa
veterán

okéoké. én leírtam amit érdemes volt. a micsu nyert mert átment a füvön. béke. azért szólok, hogy az adott sportot űző emberek nem feltétlen így gondolják, én a helyedben nem is nagyon hangoztatnám ezt a "micsu királyabb a g-wagennél" dolgot mert akkora facepalm.

(#12) Recon666 válasza lapa (#11) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Látom sokat vezethettél terepen ha a képekből csak egy fűátmenés jön le. :U

De jártunk ilyen helyeken is>

[ Szerkesztve ]

(#13) #65675776 válasza lapa (#9) üzenetére


#65675776
törölt tag

Akkor adj rá magyarázatot, hogy az Afganisztánban kint levő magyar csapatok számára miért kellett HMMWV-ket venni. (Konkrétan egy kint szolgáló mondta: "Jók ezek a G Mercik offroad-ra, de katonai felhasználásra, pláne olyan körülmények között, amilyenek Afganisztánban vannak, teljesen alkalmatlanok.")

(#14) lapa válasza Recon666 (#12) üzenetére


lapa
veterán

tévébe' láttam milyen a füvönátmenés, ott egyszerűnek nézett ki. mondom hagyjuk inkább.

#12: nem látom a micsut. épp tolatott vissza kihúzni a mogot?

#13: biztos megindokolta miért, csak az kimaradt a posztodból. na azért kellett, majd ha afganisztáni háborúba megyek humvee-t veszek.

[ Szerkesztve ]

(#15) Recon666 válasza #65675776 (#13) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Még az offoadban sem mondanám kiemelkedőnek őket, főleg egy régi Land Rover Defender mellett.

lapa: Ezt nemigen látad mert én fotóztam. Mint ahogy az unimogosat is. Azért mert a képen az unimog van csak.

[ Szerkesztve ]

(#16) #65675776 válasza lapa (#14) üzenetére


#65675776
törölt tag

Megindokolta: nem bírják a meleget, a port, a hegyi körülményeket. Ugyan ilyen körülmények között a HMMWV-k még csak kicsit sem erőlködnek.

[ Szerkesztve ]

(#17) lapa válasza #65675776 (#16) üzenetére


lapa
veterán

te most egy kommersz cdi motorról beszélsz? minden szavad igaz. vagy mi nem bírta? hajtáslánc?

ettől függetlenül továbbra sem tiszta hogy jön ez a micsus témához.

(#18) Recon666 válasza lapa (#17) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Akkor én megindoklom miért nem volt oylan kiemelkedően jó a G merci nálunk ( Ez a típus volt, ugyanilyen gumival)

- Gyenge motor (70km\h volt a vége, 68Le )
- Kis hasmagasság
- Nem elég bordás gumi

Mitsubishiben benne van a felező + difizár+ bordás gumi ami nagyobb volt a gyárinál, így növelte a hasmagasságot. Plusz vagy 70 lóval több volt a motorjában.

[ Szerkesztve ]

(#19) lapa válasza Recon666 (#18) üzenetére


lapa
veterán

most már komolyan azt hiszem hogy ugratsz. azért jobb a micsu a g mercinél, mert a g mercinek rossz a gumija? érted egyátalán mekkora marhaságot mondasz ezzel? és én most veled ezen vitázom?

igen, ez egy 240-es (azaz ahogy írod a leggyengébb 68 le motor, ha jól sejtem rövid 4 seb váltó), feltételezem csak hátsó difizárral (jóárasított verzió szegényeknek). ez alapján bármilyen következtetést levonni egy normális két difis 290 gd-ről vagy akár az öreg 300 gd-ről nemigen lehet. de mivel már a gumi kapcsán megszületett a tudományos ez már nem oszt, nem szoroz.

na jóéjt.

(#20) Recon666 válasza lapa (#19) üzenetére


Recon666
Közösségépítő

Mint írtam nálunk, de gondolom ezt a rész átugrottad, meg a hasmagasságot is. :U Nem kérte senki hogy vitáz, én a tényeket írom le ami nálunk voltak a cégnél, és azt hogy ugyanolyan bordázatú gumival a Land Rovert meg sem közelítette sáros terepen a G merci. Ha erős motor lett volna benne, magasabba hasmagassággal és jó gumival, akkor jó lenne.

De ha már írtad hogy ez egy alap változat elmondom hogy az L200 és a Land rover is a legalapabb verziót képviselte, szóval ez nem mentség.

[ Szerkesztve ]

(#21) lapa válasza Recon666 (#20) üzenetére


lapa
veterán

írtam egy oldalnyit erre technikai oldalról, de nem hiszem hogy megéri ezen rugózni. menj el használtautó.hu-ra és nézd meg az árakat. nagyjából ennyi a különbség amit a piac is megfizet. a miértek meg mind matematikailag-technikailag megalapozottak. senki nem fog csak azért dupla árat fizetni, mert csillag van az elején, annak oka van.

ugyanolyan gumikkal és ugyanolyan erős motorral sárban a landy jobb, de nem a hasmagasság miatt (az tökugyanaz, 2 mm eltéréssel). szárazon ugyanilyen feltételek mellett a g fog jobban domborítani. mindkettőre triviális a magyarázat amúgy, csak rá kell nézni a technikai adatokra. csak hát sár az ritkábban van, szóval nem célszerű kizárólag abból bármilyen következtetést levonni. mert hisz akkor a suzuki szamuráj olyat aláz a landyn meg az l200-on is, hogy öröm nézni. attól még nem lesz jobb terepjáró általánosságban.

motort a g-be kapsz 700 (sőt, elvileg 1000) lóerőig bezárólag.

(#22) lapa válasza #65675776 (#16) üzenetére


lapa
veterán

na, hogy on is legyek megnéztem a háborús részt. azok az afganisztáni g-k tényleg cdi-k. nincs rajta mit szépíteni, a 270 cdi 160 lovas, relatíve kis hengerűrtartalommal. ahogy olvasom páncélozottak mentek, amikből két féle van, 3,5 ill 4 tonna önsúllyal.

gondolom a képlet innen egyértelmű, a risszrossz turbónak meg automatának az 5-6 tonna erőltetett menetben (kis hűtés, extrém hőmérséklet) túl sok, nem erre van kitalálva. de ez kb ugyanaz az alulmotorizáltsági tematika, mint a 240 gd 2,5 tonnás önsúlya esetében.

kanadaiaknak ugyanez van, nekem elég lol a kicsi cdi meg automata váltó, na. vö humvee 6500ccm szívódízel, ilyesmi kéne a g-be is.

(#23) #65675776 válasza lapa (#22) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az MH-ban a mai napig nincs rendszerben alapból páncélozott szarci. 11db-ot utólag épített át a Currus, lényegében csak kísérleti járművek. Ha alapból lett volna fokozott védelmű változat, akkor nem használtak volna a magyar katonák szégyenszemre lövedékálló mellényeket utólagos "páncélozásra".

A magyar állományba került M1151A1 verziók max tömege 5500kg, ehhez 190LE-s motor jár. Szóval a fajlagos teljesítménye elméletileg rosszabb a G-knél, ami tipikusan messze rosszabb magas-hőmérséklet és portűrést eredményez. Ehhez képest mégis sokkalta használhatóbbak minden szempontból. A G-kből nem civil változatot vett az MH, hanem kifejezetten katonaiakat, minden sallang nélkül. És még így sem versenyképesek.

Az, hogy valami használtan drága nem feltétlenül azt jelenti, hogy sokat ér, vagy akár csak jó lenne.

HMMWV-kben háromféle motor van használatban:
8 literes V8 turbodízel 150LE-vel (ez volt az eredeti)
6,5 liters szívódízel 160LE-vel
6,5 literes V8 turbódízel 190LE-vel (ez van a magyar példányokban)

És szintén automata váltó, mégsem igazán sínyli meg a mobilitás.

Mondjuk azt sem értem, hogy a szarcik messze kisebb méretek és univerzalitás mellett hogy a túróban majdnem ugyan olyan nehezek üresen, mint a HMMWV-k. Az M1151A1 üresen 3697 kg, a páncélozott G szinte ugyan ennyi.

(#24) lapa válasza #65675776 (#23) üzenetére


lapa
veterán

azt nem tudom mit csinált a honvédség, g-ből én két elterjedt gyári páncélzatról tudok (nem az MH-val összefüggésben), azért asszociáltam arra. ha jól tudom amúgy némiképp moduláris, szerelhető a páncélzat. legalábbis a gyárilag páncélos kanadai g-k kapcsán ezt olvastam.

azt írod a humvee max tömege 5500 kg és 190 le. ahogy én saccolom a merci terhelhetősége 1-1,5 tonna (tán 1 volt a guard, de abban van párszáz kiló elektronika), akkor az össztömeg kábé ugyanott van, csak a motor feleakkora, 160 lóerővel. úgy gondolom nyilvánvaló, hogy egy szívódízel elpusztíthatatlan, míg egy kis, turbós motor jóval nagyobb terhelést kap. a cdi az cdi marad, nem bírja. tök mindegy, hogy katonai vagy civil verdában van.

nem tudom miért ugyanakkora az üres tömege. ha tippelnem kell a humveenak nagyon jó a páncélja mondjuk ied ellen, a szarci meg csak egy szarci, ugye.

a "szarci" amúgy remélem inkább az én sértegetésem céljából került bele a posztba, mindazonáltal elég fantáziátlan a szakmai körökben a világ egyik legjobb terepjárójaként aposztofált jármű kapcsán. mert az, hogy 34 éve gyártják szinte változatlanul, az "nem feltétlenül azt jelenti, hogy sokat ér, vagy akár csak jó lenne". meg lehet nézni akármilyen nyelvű teszteket, meg lehet kérdezni akármilyen terepes arcot.

[ Szerkesztve ]

(#25) #65675776 válasza lapa (#24) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az MH nem vásárolt gyárilag páncélozott példányokat. Egy gyári volt kint a 2007-es C+D-n

[link]

A 2005-ösön viszont egy HTI által páncélozott verzió volt kint. Erről nincs képem. De annak legalább a motortere is kapott védelmet.

Egyébként hiába kicsi a G motorja, a motortere így is agyig van pakolva. Mondhatnánk akár konstrukciós hibának is. De inkább arról van szó, hogy nem arra használják, amire kifejlesztették. Ezért nem válik be igazából hadi használatban. Ezt Te magad is írtad, csak máshogy a #21 hsz-odban. Ha meg nem bírja, akkor nem bírja. Ez is azt bizonyítja, hogy nem felel meg a felhasználási célnak. Ezt idéztem én is, miszerint katonai használatra alkalmatlanok.

A Humvee páncélzata moduláris két fő részből áll: az egyik az oldal és tetőpáncélzat, a másik a fenékpáncélzat. A kettő egymástól függetlenül is használható a feladatnak megfelelően. A hasonló tömeg érdekes kérdés, mert az amerikaiak bizony nem spóroltak az anyaggal. Szóval nem tudom a németek mit építettek abba a kocsiba, amitől ekkora lett a tömege.

A szarci kifejezést évek óta használom, nem a Te tiszteletedre találtam ki. Az a jármű nyilván túl van kicsit hype-olva. A gyakorlat nem igazolja. A terepes arcok mekkora terheléssel is használják ezeket a járműveket? Szóval az off-road csak amolyan szintetikus teszt. Nincs köze a mindennapi használathoz. Terhelve a G Merci terepmozgékonysága drasztikusan csökken, a Humvee-jé sokkal kevésbé. És bizony hadi használatban ez nagyon is fontos.

A hosszú gyártási időszakról: az UAZ-t is gyártják elég régóta...

(#26) lapa válasza #65675776 (#25) üzenetére


lapa
veterán

én erre a verzióra gondoltam. ezek a 3,5 vagy 4 tonnások. amiről te beszélsz az más. de nem tudom milyen volt az a 11 db. amúgy lapv-ből volt egy koncept, amin már volt portáltengely állítható légrugó meg bentről fújható runflat bütykös gumi.

a motortérbe csak befér a 6,3-as v12 moci biturbóval, 550 vagy hány lóerővel (amg g 2013). konstrukciós hiba ja. de belefér még egy 700+ lovas brabus moci is. hozzáteszem a legelején linkelt ősöreggel megegyező azvázzal, tengelyekkel és hajtáslánccal, csak ültetve, meg más fékekkel.

a tömege az sok. ez ahogy említve is lett sárban nem előny (a rövid +250 kg a defi 90-hez, a hosszú +500 kg a defi 110-hez képest). viszont sáron kívül előny az erősség, azért is "hájpolják" a triálosok meg az offroadosok, mert elpusztíthatatlan. mondom érdemes csak alákukkantani egy definek meg annak, olyan alkatrészei vannak mint egy mozdonynak. törött defi ezt-azt nem nagy kunszt találni az interneten.

attól, hogy az "angol betegbe" beszerelsz előre-hátra difizárat, a hajtáslánc még nem arra lett tervezve, pláne ha még rászerelsz egy lényegesen nagyobb gumit. a g hajtásláncot is meg lehet törni persze, pl ugratásnál még adsz neki kis kövérgázt azt semmilyen anyag nem képes tolerálni.

technikailag szintén elég fejlett, a szinkronizált 2-4 kerék váltás elég jópofa, mindent lehet menet közben kapcsolni. ahogy olvasom az l200-nál is lehet a központi difit 60 km/h-ig, ami már egyfajta haladás. a két mechanikus difizárról katonai teherautós topikban mi mást mondhatnék, mint hogy minden normális teherautóban is van. nem tudok olyan szériaterepjáróról, amiben szintén lenne. hummerben sincs olyan lehetőséged, ami biztosan (a biztosan hangsúlyos) hajtja akármelyik kereket is. persze lehet fékezgetni, de vicces.

én nem gondolom, hogy pont afganisztán miatt ne lenne alkalmas hadicélokra. odáig természetesen egyetértünk, hogy a hummer motorikusan jobb tűrőképességű, ez nyilvánvaló az adatokból. más kérdés, hogy nem páncélozott verzióba nekem nem kéne cdi, inkább a 290 gd szívódízele. amúgy erre az alkalmatlanságra 1979 óta egy hadsereg se jött rá, nyilván nem értenek hozzá annyira, mint te. meg a sportolók se, akik nyilván nem terhelik az autóikat. mint például dakaron, 1983-ban pl. 9 g volt az első 20-ban (persze a sport csak szintetikus teszt). meg a dgm is, ott is inkább a hummer nyomul.

tévében láttam amúgy milyen egy erdő, örülsz minden centinek kétoldalt. a hummer ezekre a nagy pusztaságokra meg menetoszlopra lett tervezve, nem gödör-bucka-erdő kombóra. kb ugyanaz a helyzet, mintha városban használnád, ott se erős a hummer.

mindemellett kézzel készül kis szériában ausztriában, szintén semmi jelentősége nincs minőség szempontjából. de ugyanazt tudom elmondani mint az elején: a virágkorát élő mercedes a tökéletes terepjárót akarta megalkotni. ülj bele egyszer és tedd próbára. a g merci meg a lexus tulajoknál a legkisebb az elvándorlási arány. szintetikusan persze.

amúgy nekem semmi bajom a hummerrel, a h1 alpha mindenképp a terepjárók másik csúcsa. de ha kipróbálod "mindennapi használatban" te is belátod, hogy a hummer egyszerűen túlzás itt-ott.

[ Szerkesztve ]

(#27) #65675776 válasza lapa (#26) üzenetére


#65675776
törölt tag

A MH által beszerzett G-k teljesen páncélozatlanok.

Ebbe a motortérbe nem igazán fér be már semmi. Ez egy széria katonai G-ről készült. Ha így is hűtési problémákkal küzd, akkor nagyobb motorral mi lenne.

[link]

A Dakaron indult kocsiknak sok köze nincs a szériapéldányokhoz.

Az afganisztáni hegyi utak meg tipikusan 2x4 sávos sztrádák.

[ Szerkesztve ]

(#28) lapa válasza #65675776 (#27) üzenetére


lapa
veterán

oké. jó lenne tudni milyen nehéz az az utólag rárakott páncélzat, mert miközben folyton a "széria katonai g" van terítéken ezek ahogy te írod egyedileg átalakított kocsik. ebből a 11 darabból vonsz le általános következtetéseket. megint más kérdés, hogy az alap katonai g-ken amennyire tudom nem erősítettek a tengelyek, arra páncélt rakni azért erős. de ebben nem vagyok biztos, ha a hátsó tengelynek a difi meg a dobok közt két különböző vastagsága van, akkor erősített.

a hajtásláncot és felfüggesztést nemigen szokták babrálni sem rallira, sem a brabushoz. kap más rugót meg lengéscsillapítót, esetleg megemelik a dobozt. az alapvető alkatrészeket, működést és geometriát nem változtatják, a dakaroshoz se. azért is szeretik, mert nem kell kicserélni a fél autót hogy jó legyen. azt nem mondom hogy a motor gyári, azt ilyen extrém triálokhoz is kicserélik zárt olajozásúra.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.