Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) jerry311


jerry311
nagyúr

Nem értem. :)
Ugye 4 hengernél általában az 1-4 és 2-3 hengerek járnak együtt.
Namost ha a Q1-gyel vezérelt trafó pl az 1-4 hengereknek ad gyújtást, akkor minden fordulatnál megvan a Q1 jel: egyszer az 1. egyszer a 4. hengernek.
Ha meg a Q1 az 1-2 hengerek gyújtását vezérli, akkor 2 jel van fél fordulaton belül és utána1.5 fordulaton keresztül semmi.
Hogy is van ez?

(#2) dokar válasza jerry311 (#1) üzenetére


dokar
addikt

Namost ha a Q1-gyel vezérelt trafó pl az 1-4 hengereknek ad gyújtást, akkor minden fordulatnál megvan a Q1 jel: egyszer az 1. egyszer a 4. hengernek.

de 4 ütem van. :) a Q1 és Q2 jelek között pedig fél periódus a csúszás.
így érthető vagy részletezzem jobban? :B

extra - SEXRay

(#3) b0rZ


b0rZ
aktív tag

jo kis cucc.. nekem is jo lenne egy az X14NZ-be.. ha szabad kerdezni mennyi volt a muszerfalcsere?

(#4) joghurt


joghurt
addikt

Az erősítés a potméter 30%÷70%-os állapotában a megfelelő.

Akkor ha jól számolom, POT értéke 3÷7 kOhm között van, ez RV-vel együtt 1,71÷2,55 kOhm között, R0-val együtt pedig 3,71 és 4,55 között. Azt értem, hogy próbálgatáshoz jó volt az állítgatás, de a végén miért nem cserélted le egy fix 3,9 vagy 4,3 kOhm-os ellenállásra azt a karácsonyfát?

Amúgy hol kapni 2 és 4 kOhm-os ellenállást? (Na jó, ha megerőltetem magam, talán sikerülne felhajtanom.) Nem lenne célszerűbb valamilyen E6 vagy E12 sorból választott érték használata (2,2 k illetve 3,9 k)?

A tej élet, erő, egészség.

(#5) dokar válasza b0rZ (#3) üzenetére


dokar
addikt

5e-ért vettem bontóban a fordulatszámmérős műszerfalat.

extra - SEXRay

(#6) I_Am


I_Am
veterán

Húúúdeprofiii. :C

Ügyes vagy, simi a buksidra. :D

Sorozatgyártásba mikor kezdesz? :DD

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#7) dokar válasza joghurt (#4) üzenetére


dokar
addikt

Felraktam egy képet, amin látszik, hogy az egész elektronika egy gyufásdoboznál nem sokkal nagyobb műanyagházban van. A poti sem az a klasszikus hatalmas tekerős már.
Továbbá mivel a motortérben van az elektronika, volt, hogy télen indulás után pár perccel működött csak. Mindenesetre azóta sikerült megtalálni a megfelelő állapotot.

A végleges kapcsolás a 4. változat lett. Az előtte lévő paraméterek:
POTI/R0/RV/RE
1. 47/1/4/1
2. 47/2/2/1
3. 10/2/3/1
4. 10/2/4/1

extra - SEXRay

(#8) dokar válasza I_Am (#6) üzenetére


dokar
addikt

Majd az elváltásjelző lesz a nem mindegy. :D
Ugyanis boltokban ilyen óra 15e-nél kezdődik és az csak azt csinálja, hogy bizonyos fordulattól felvillan neked egy piros lámpa, hogy váltsál wazze.

Na én ezt sztem ki fogom tudni hozni egy-két ezer magyar pénzből és akkor még lehet, hogy hangjelzést is ad. :)

extra - SEXRay

(#9) joghurt válasza dokar (#7) üzenetére


joghurt
addikt

A kérdéseim közül egyre sem válaszoltál ;), de azért a képnek örülünk.

A tej élet, erő, egészség.

(#10) ftc


ftc
nagyúr

ez miylen potméter? iylet ég nem láttam igy a trimerek szoktak kinézni

(#11) dokar válasza ftc (#10) üzenetére


dokar
addikt

trimmer potenciométer :B

extra - SEXRay

(#12) dokar válasza joghurt (#9) üzenetére


dokar
addikt

a végén miért nem cserélted le egy fix 3,9 vagy 4,3 kOhm-os ellenállásra azt a karácsonyfát?

Felesleges, nem sokkal nagyobb helyet foglal el a poti; továbbá ha későbbiekben ha további módosítások történnének, akkor is jó, ha ott van.

Amúgy hol kapni 2 és 4 kOhm-os ellenállást?

Veszprémben 2 helyen is.

Nem lenne célszerűbb valamilyen E6 vagy E12 sorból választott érték használata (2,2 k illetve 3,9 k)?

Teljesen jók ezek az ellenállások és még számolni is könnyebb velük.

extra - SEXRay

(#13) bolondember


bolondember
MODERÁTOR

tök állat az egész, gracc, Herr Nagybetűs Főnök mellett én is majd megsimizem a kis okos buksikádat..

De azt azért hozzáteszem, h nekem kínai volt az egész.. :O Nem lett volna egyszerűbb venni egy másik autót?! ;] pölö egy B2es Vekit? :B (neeeem, nem az enyimét!)

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#14) Foglalt név válasza joghurt (#4) üzenetére


Foglalt név
addikt

''Nem lenne célszerűbb valamilyen E6 vagy E12 sorból választott érték használata (2,2 k illetve 3,9 k)?''

Az lett volna a legegyszerűbb, ha hallgat rám, mert ha a jó helyről húzza el a drótot, akkor minden hókusz-pókusz nélkül menne neki(bár úgy nem fejlődik szakmailag). A kadett-ben és az omega-ban is egy db 1,5-es sodort cu-val volt megoldva, amiről itt 1 oldalon keresztül ír :DDD

Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor viszont egész ügyes ;) :R

(#15) Foglalt név válasza bolondember (#13) üzenetére


Foglalt név
addikt

Nem hát, mert a Tied ki van vonva a forgalomból ;] :DDD

(#16) Levin01


Levin01
őstag

Pár kép elférne. Nekem is ilyen Astrám van. :R

(#17) bolondember válasza Foglalt név (#15) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

navaze, a holdra rúglak fel, ha sokat kötözködsz... ;]

rúgj még belém párat, remélem jól esik! :O

szemét... :B

ja: és a macska igenis fel van mászva a fára... ;] ;)

[Szerkesztve]

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#18) r0pi válasza joghurt (#4) üzenetére


r0pi
tag

ha elektronikai ''hulladekot'' keresel, akkor itt [link] nezz korul, regen nem votl hazhozszallitas naluk, de most megjelent a honlapjukon vmi kosar es megrendelem felirat.

[Szerkesztve]

(#19) dokar válasza Foglalt név (#14) üzenetére


dokar
addikt

az én motoromhoz nincs kivezetése a fordulatszám jelnek :U

extra - SEXRay

(#20) Foglalt név válasza bolondember (#17) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ne vedd a lelkedre cuncus, tudod, hogy szeretünk :)

(#21) dokar válasza Levin01 (#16) üzenetére


dokar
addikt

milyen képre gondoltál?

extra - SEXRay

(#22) Foglalt név válasza dokar (#19) üzenetére


Foglalt név
addikt

Simán mindkettőnél a gyújtótrafótól húztam el és simán ment. Vagy neked van ilyen különleges autód? :) Bár a dísztárcsafényezés után bármit el tudok képzelni :D

(#23) dokar válasza Foglalt név (#22) üzenetére


dokar
addikt

.!. :D

csak hogy itt 2 gyújtótrafó van és jelek amplitudója túl alacsony

extra - SEXRay

(#24) bolondember válasza Foglalt név (#22) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

ne szídd a Szent Egynégyes Zöld Lépcsős Astrát!

Me' kapsz. innen is, onnan is... ;]

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#25) joghurt válasza r0pi (#18) üzenetére


joghurt
addikt

Köszi, de elektronikai ''hulladékkal'' tele az én kamrám is, a polcomról és az íróasztalom fiókjairól nem is beszélve. Lomexet, Retet stb. ismerem, de gyorsabb itt a sarkon levő boltba betérni, ha esetleg nincs valami otthon. :)

A tej élet, erő, egészség.

(#26) joghurt válasza dokar (#23) üzenetére


joghurt
addikt

A gyújtótrafó kimenetén is alacsony a jelszint? ;]

A tej élet, erő, egészség.

(#27) dokar válasza joghurt (#26) üzenetére


dokar
addikt

a kimeneten!? :Y :DDD IC gyilkolásra biztos jó lenne :D

extra - SEXRay

(#28) ftc válasza dokar (#11) üzenetére


ftc
nagyúr

akkor viszont rosz a kapcsolási ábra a trimmernek más a jele :)



[Szerkesztve]

(#29) dokar válasza ftc (#28) üzenetére


dokar
addikt

ejj, hatalmas hibát vétettem :D

extra - SEXRay

(#30) bolondember válasza dokar (#29) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

irány a sarok, ruhát megszaggatni, hamut fejreszórni, kukoricára térdepelni. :DDD

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#31) dragonfx válasza dokar (#8) üzenetére


dragonfx
veterán

áhh az már csúnya lesz, túl kihívó.
Amugy ügyes avgy tényleg, nem ártana nekem se a bimmerbe...de az ára..... :( ...mind1 fülre vezetnia legjobb ;]

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#32) I_Am válasza dokar (#23) üzenetére


I_Am
veterán

Persze, hogy alacsony az amplitudo, mert gyenge a verdád. ;]

Na jó gumit csikorgatni matchboxal is lehet. :DD

Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.

(#33) jerry311 válasza dokar (#2) üzenetére


jerry311
nagyúr

Jó, értem. Elszámoltam. :)

(#34) jerry311 válasza jerry311 (#33) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nem, mégsem értem. :DDD
A 4 ütem, az 2 fordulat a főtengelyen. Minden fordulatnál az 1. vagy 4. henger gyújtást kap a felső holtponton, attól függően, hogy melyik volt sűrítés vagy kipufogás ütemben. Ergo nekem ebből az következik, hogy minden főtengelyfordulatra jut egy Q1 vezérlőjel.

(#35) bolondember válasza I_Am (#32) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

Te se szídd a Szent Egynégyes Zöld Lépcsős Astrát!

nem szabad!

dokar barátuknban olyan visszafordíthatatlan károsodás állhat be, h még a végén más márkkát vesz, ami messze nem olyan jó.. Mittomén, Audit, VWt, vagy valami ilyesmit... ;] :DDD

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#36) dokar válasza I_Am (#32) üzenetére


dokar
addikt

Totál nem függ össze a motor teljesítménye és a vezérlőjel amplitudója. :D

Amúgy tényleg van egy kabala matchbox az irodai asztalomon. :B Egy Skoda. 1986-os készítésű. :)

extra - SEXRay

(#37) dokar válasza jerry311 (#34) üzenetére


dokar
addikt

A 4 ütem, az 2 fordulat a főtengelyen.

Mivel 4 henger van, ezért minden fél fordulatra jut egy munkaütem.
Ergo 1 fordulat = 2 ütem = fél fordulat: 1-4 hengerben vmelyikében szikra + fél fordulat: 2-3 hengerben vmelyikében szikra. Ebből következik, hogy Q1+Q2=RPM. :) Jó?

extra - SEXRay

(#38) davee1989


davee1989
csendes tag

Sziasztok!
Grat a cuccosnak :R !Én egy laikus bár erősen logikussan gondolkodó ember vok és pont ugyanezt találtam ki, persze mindnenféle ''kínai'' gondoloaat nélkül! :DDD :C

[Szerkesztve]

Jó szerencsét!

(#39) Škodabajnok válasza dokar (#5) üzenetére


Škodabajnok
csendes tag

Helló

Írtam e-mailt is de még nem válaszoltás rá ezért itt próbálkozom ! :-)

Azt szeretném kérdezni , hogy ez az áramkör ugye az olyan fordulatszámmérőhöz jó ami pl. a gyújtó trafó ( 1 ) megszakításkor keletkező impulzusait érzékeli ?
Én Škoda Felicia 1.3 MPi motorhoz keresnék valami olcsó alternatívát , mert ott a motorvezérlő elektronika ad ki egy másmilyen jelet és azt az óracsoportban levő nyomtatott áramkör dolgozza fel ....
Ott csak egy trafó van ami egybe van építve mind a 4 " gyertyapipával " és 4 vezeték csatlakozik erre a " trafósorra " ...
1 - 12 V
2 - jel
3 - jel
4 - test
Ha én is építenék egy ilyen áramkört amit te kitaláltál és a megfelelő helyre kötném akkor a normál " megszakítós " fordulatszámmérő működne ??
A hitelességét azt hogyan tudnám állítani ?
Kíváncsian várom a válaszod ! :-)
:R

(#40) Peter789 válasza Škodabajnok (#39) üzenetére


Peter789
senior tag

a hitelességét legfeljebb a műszerfal vezérlésében lehetne állítani - ha van ott egy poti akkor jelöld meg filccel az alap állapotát majd tekergesd, hátha azt befolyásolja

ha ez nem segít, akkor egyszerű módja nincsen... pl egy PIC-el vagy AVR mikrovezérlővel lehet venni az "órajelet" és picit áthangolva újra kiadni a műszerfal felé - de ez már igényel némi programozási és kapcsolástechnikai ismeretet

a generátoron is lehet fordulatszámjelet találni, de az a szíjáttétel miatt arányos más ütem lesz > ezt is fel kellene dolgozni és újra órajelezni egy mikrovezérlővel...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában:                                                                          http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora

(#41) Škodabajnok válasza Peter789 (#40) üzenetére


Škodabajnok
csendes tag

Köszönöm a válaszod !
De várom a " feltaláló " válaszát is !

:)) :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.