Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kobaljov


Kobaljov
senior tag

az esti Tények szerint éppen ma 50 éves a Trabant :)

(#2) concret_hp


concret_hp
addikt

tanulságos történet :)

vágyol->vágsz :)

vagy fullba vagy sehogy :D

(#3) tkazmer


tkazmer
addikt

Az írásod utolsó 2 bekezdésével nagyon egyetértek..

concret_hp:
vágyol->vágsz ->vágysz

[Szerkesztve]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#4) The DJ válasza tkazmer (#3) üzenetére


The DJ
addikt

Igazad van, köszönöm, javítottam :R

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#5) Vamp


Vamp
senior tag

A barátod (már ne is haragudj) ritka nemtörődöm gyerek lehetett... Hogy lehet ilyet elfelejteni? Én még a napját is tudom annak, mikor életem első techniklegóját kaptam pl...

(#6) eziskamu válasza Vamp (#5) üzenetére


eziskamu
addikt

A miénknek most döglött be az önindítója :O . Na mindegy lassan csak nekünk lesz Trabink :) . Én amondó vagyok, hogy a semminél még mindig jobb:négy kereke van oszt gurul (márha gurul, most éppen be kell lökni :) )

[Szerkesztve]

(#7) tkazmer válasza eziskamu (#6) üzenetére


tkazmer
addikt

Nagypapámnak van trabantja(is, ez suzuki mellett, rébeszéltük, hogy tartsa meg, el akarta adni hólapátnak:) ), számomra élmény vele autózni. Nem mondom, hogy hosszabb (30km+) utakra elmennék vele, de azért szerintem nagyon jó buli. Most arra várunk, hogy veteránautó lehessen(asszem még 1-2 éve van hátra), aztán onnantól kezdve tényleg jó poén lesz majd vele autókázni. Nagypapám is szereti, mert imád bütykölni, a most üzemelő motorját is ő rakta össze még régebben a gyári alkatrészekből. Mi meg szeretjük a hangja, a hangulata, és az általa nyújtott élmény miatt.

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#8) Daweee


Daweee
őstag

Milyen trabi volt? 601-es, vagy 1.1-es? Nekünk anno sok-sok éve 601-ünk volt, fehér, és a mai napig az az egyik kedvenc kocsim :)) Igaz a Megane-ból nem ülnék vissza bele, de nagyon szerettem :R

(#9) The DJ válasza Daweee (#8) üzenetére


The DJ
addikt

601-es :) A családunknak is ez a típus volt az első kocsija, testvéremmel mindig örömmel ültünk a hátsó ülésre, sose felejtem el milyen jókat autóztunk benne.

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#10) Daweee válasza The DJ (#9) üzenetére


Daweee
őstag

Jaja :) Nagyszüleimnek is trabantjuk volt, már ezer éve eladták, de még mindíg egy fél trabi van a garázsban: itt egy dugattyú, ott egy hátsó lámpa :DD

(#11) tkazmer válasza Daweee (#10) üzenetére


tkazmer
addikt

Igen, a trabant ilyen autó, szerintem nagypapám, ha akarna, a vázat kivéve egy másikat is összerakhatna, annyi alkatrésze van:)

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#13) kefete


kefete
tag

Hát igen a Trabi. :)

Mamámnak volt egy Trabija, sárga kombi volt, már az újabb kétütemű szériából, de még hátul laprugós.
Volt egy kis víkendházuk tőlünk 25 km-re, oda jártunk nyáron zasbál a cseresznyét, barackot, almát, szőlőt mikor mi volt. Volt hogy négyen jöttünk haza vele, meg a csomagtartón, hátsó ülésen és a tetőn is ládákban kölünféle gyümölcsök utaztak. Nagyon nagy élmény volt mindig. Már 10+ éve volt, de emlékszek rá.
Aztán mikor mamám meghalt, el kellett adni, fájt is érte a szívem. :( Ha most még meglenne biztos a nevere íratnám, és vigyáznék rá mint a két szemem fényére. :)

-= Répahegesztő kisiparos =-

(#14) 3psilon


3psilon
aktív tag

Jó írás.
A végén általánosabbra véve a figurát, igazad van. :)

Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006

(#15) Zotya84


Zotya84
őstag

Mikor tavaly nyáron pincebuliban voltunk a tulajnak volt egy épp pár nappal később lejáró ződkártyás/forgalmis kétütemű trabi. (az új autót már sikerült megvenniük.) a stilo, meg a 2000ccm-es 1-es mondeo után furcsálltam én is, de nagyon élveztem a trabi vezetését. Épp emiatt vállaltam hogy nem iszom (amúgy sem lett volna szabad), és járok vele mindenhova, ahova kell. Én nagyon élveztem. (Még SPDben - bicós patentpedálhoz való fémcsatos cipő -is tök jól ment.)

Aztán rá pár hónapra be kellett ülnöm egy másik trabiba, és a tulaj nekiállt magyarázni hogy a kormányváltó hogy is megy. Hogy meglepődött amikor magyarázás közben simán elindultam, és mentem ahova kellett...

Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13

(#16) tope


tope
addikt

Hát igen a régi szép idők, mikor 3 felnőtt + 4-5 gyerek (köztük én is, 2-en a csomagtartóban :DDD ) egy trabant kombiban télen Szilveszterkor havas úton Abádszalókra hajjj.....

[Szerkesztve]

(#17) ktg3


ktg3
őstag

riszpekt..
nagyon nagy igazságot fogalmaztál meg..
rossz nézni h a sok elkényeztetett ember mennyire nem örül csomó mindennek
amiért mások összeteszik a két kezüket :(
ez mocskos egy dolog de sajnos ilyen az emberi természet , ha jó dolgod van akkor a rosszabb nem érdekel miközben az a rossszabb másnak lehet h csak álom.. :(

(#18) Sefter


Sefter
veterán

mi 25 évvel ezelőtt fél Európát bejártuk egy 601 kombival (2 felnőtt + 2gyerek) 7-8000km-es utakra is el mertünk indulni vele... és soha nem volt semmi gondja.... aztán az első autóm nekem is trabant lett (hogy azon legalább megtanulok vezetni..) de a ''kamaszkorom'' végén már nem volt olyan jó móka mint 15 évvel azelőtt...

Psn ID: sefter_hun

(#19) Damage válasza The DJ (#9) üzenetére


Damage
senior tag

'' rendszeresen karbantartotta a motort, ellenőrizte az olajszinteket''
''601-es''
Nem vagyok autószerelő, tképpen nem is értek az autókhoz, de a 601-es Trabi (kormányváltós, ahogy Te is írtad) keverék üzemanyaggal ment (91+olaj). Nem kellett ellenőrizni az olajszintet. :) Életem első két autója egy Trabant 601 és egy Wartburg
353w Limousine voltak. Értem az írásod lényegét, de én a Trabit utáltam! Mindig gond volt vele. Ócska volt a váltója. A Wartburg is kormányváltós volt, ráadásul fordítva voltak a sebességek, de azt sokkal jobban szerettem. R-be nehéz volt néha betenni, de ez elég gyakori jelenség volt a ''W''-nál. A Trabira azt se tudom mondani, hogy kényelmes és engem elég sűrűn cserben hagyott. Hála pl az elektromos gyújtásnak (1990-es model, 2 ütemű 601-es). A cseréje kb 600 Ft volt, de a bosszúság sokkal nagyobb (és a hazahozatala is). Az is előfordult, hogy a 2 hengerből egy elszállt (40 ezer km volt benne) és 1 hengerrel padlógázzal 50-el kellett hazajönnöm. Vigyáztam rá és mégis sokszor ráfáztam vele. Persze a legújabb autókkal is előfordulhat és nem szeretném szidni, de egy W 353w-hez képest (ami mai szemmel szintén nem több egy roncsnál és 10 ezer HUF-ért megkapod) egy ócskavas. Amit az utolsó soraidban leírtál azzal egyetértek. Jó dolog a saját pénzedből mindig egy (két) fokkal normálisabb autóba ülni. Én sem felejtem el az első autóimat, de a 601-es emlékeket szívesen száműzném.

''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche

(#20) eziskamu válasza Damage (#19) üzenetére


eziskamu
addikt

Hát a fékolaj szintjét azért ellenőrízni kell, na meg benzinmérő hiányában (na jó a megtett kilóméterekből tippelhetünk) a tankba is bekukkanthatunk :), na meg olvastam a szerelési könyvében, hogy van jópár rejtett zúg ahol lehet olajozni a kocsit. Gyertyát meg nem tudsz cserélni? 5 perc és kész (a 2 gyertya cseréje, de ha tapintással megállapítottad hol a gond, a hőmérsékletből). Igaz kényelmetlen. Mi, ha nincs gond, félévente egyszer cserélünk gyertyákat.

(#21) Damage válasza eziskamu (#20) üzenetére


Damage
senior tag

Rosszindulatom miatt feltételezem, hogy az olajszint alatt a hagyományos értelembe vett olajszintet ellenőrizte rendszeresen! ;)
Ki tudom cserélni a gyetyát (ha van nálam célszerszám és pótgyertya), de sajnos nem hordtam magamnál egyiket sem. A gyújtáshibát egy 600 Ft-os nyáklap okozta, amit ki kellett cserélni (az újabb 601-es Trabantok ilyenek voltak). Azóta nagyon sok autót és sok-sok száz ezer km-t levezettem. Van némi tapasztalatom ebben-abban. A trabantot leginkább a francia autókhoz tudom hasonlítani. Annyi a különbség, hgy a francia autók szebbek, gyorsabbak, kényelmesebbek. Nem szeretnék reklámozni, de több, mint fél millió km-t tettem bele 3 Opelbe: Kadett, ''F'' Astra és ''G'' Astra. Soha nem volt velük semmi komolyabb bajom. Mind a három diesel.
Akkor sem szeretem a Trabikat és nagyon nagy csalódás volt számomra. A maga idejében jobb volt a 120-as Skoda, az 1500-ös zsiga, a ''Wartyogó'', de még a Dacia vagy a Zastava (Yugo) is!

''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche

(#22) ABnormal


ABnormal
őstag

mondanom sem kell ugye,hogy nekem is trabant volt az első autóm? :) 1995-ben vettem egy '78-as 6voltos limuzint,maga volt a csoda! :) nagyon szerettem,de mégis lecseréltem egy ...trabantra :D igaz ez már 1.1-es volt és mindössze 28.000km volt benne,ez már nem volt olyan mint az első 2T trabi,nem volt olyan hangulata,de azért megtartottam volna,ha nem akarja mindenáron megvásárolni egy angol úr :) nagyon jó árat adott érte és az övé lett,a mostani rönó meg csak auto...

[link] -ezt láttátok? trabi szerelés a gyárban... :D

(#23) eziskamu válasza Damage (#21) üzenetére


eziskamu
addikt

Ja akkor nem a gyertyával volt bajod, hanem a gyújtást vezérlő eszközzel. Na ilyen mélységig nem mentem bele a trabink lelki világába. Azt tudom hogy a pipák vezetéke asszem 2 fémhengerből jön ki, a mi kocsinkban. Vagy ezek még nem a vezérlők hanem csak a trafók, amit vezérel az a nyáklap? Nem az a fekete fémdoboz a tank mellett?

(#24) Slax válasza eziskamu (#23) üzenetére


Slax
senior tag

Jól mondod, nyáklap, kondi, gyertya.
[link]
[link]

''mit csinálsz? megmondod a gépnek: MŰ-HOLD-VEVŐ!! NEM ÉRTED?! MŰ-HOLD-VEVŐ!!'' by escie '' Fáznak a bitek, a kihűlt adatok egymáshoz bújnak... by LAN Sianis megtömött egy pónit

(#25) eziskamu válasza Slax (#24) üzenetére


eziskamu
addikt

Köszi, hasznos oldalak. Tényleg, nekünk is egy gyöngyösi mester a BRISK gyertyákat ajánlotta, mert az újabb Isolatorokkal baj lehet.

[Szerkesztve]

(#26) The DJ


The DJ
addikt

Az írásom végén felvezetett kis analógia igaz még rám az élet egy teljesen más területén is. A lényeg ugyanaz, mint az autóknál :)
Mindenkiben kialakul egy kép legkésőbb a 20-as éveinek környékén arról, hogy milyen is az a lány, mind külsőleg, mind belsőleg, aki számára az ideális lenne. Utána az ember általában ezen kívánalmaknak megfelelő egyént keres és akire a leginkább illik a jellemzés jobbesetben az lesz a párja. Ha idővel kiderül, hogy ez a lány mégse olyan, mint amilyenre vágyik, akkor a keresés folytatódik tovább. No de...mi van akkor, hogyha az ember már szinte a kutakodása legelején megtalálja azt a személyt, aki számára 100%-ig a non plus ultra? És itt van a hasonlóság, amit leírtam az autóknál. Ha az első kocsid egy csúcskategóriás pár példányszámban gyártott modell, akkor később nehezen vagy talán egyáltalán nem fogsz találni összességében annál jobbat. :) (Furcsa hasonlat, de így van, nem? :) ) Na én azt hiszem megtaláltam régen azt a lányt, aki nekem A lány. Ezért most kicsit bennem van a félsz, hogy mi is lesz velem a későbbiekben, ugyanis már elég sok idő eltelt és megközelítőleg se találtam senkit, aki a nyomába érhetne... Furcsa dolgok ezek :)

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.

(#27) Omega81


Omega81
senior tag

;)

[link] <= :DD

értékelt üzletek: 42+ 0-

(#28) JetiRulez


JetiRulez
őstag

Trabant 4ever! :C
Lépjetek be myVip-en a "Csak a Trabant" klubba. :)

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.