2024. június 2., vasárnap

(#1) tisn

tisn
addikt

Jó írás kis írás, amúgy is kedvet kaptam idén egy Balaton körüli bicajútra.
Tervezgetem, ha a gyerkőcök nagyobbak elmegyek a feleségemmel, de lehet, hogy érdemes lenne otthonhagyni :D

(#2) bencesoldier válasza tisn (#1) üzenetére

tag

Köszönöm, érdemes elmenni:) Feleséggel, vagy nélküle, de érdemes ;)

(#3) tkazmer

addikt

Jó volt a bicikli, még ha csak első fékkel mentem végig, akkoris.
ez azért elég veszélyes dolog, van 1-2 elég jó lejtő az északi parton főleg zánka körül....

de egyetértek veled, tényleg nagyon jó dolog egy balaton körút :K

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#4) bencesoldier válasza tkazmer (#3) üzenetére

tag

Veszélyes, de azért nem "csak úgy" mentem vele.. Hátul rendesen meg volt pakolva a cucc, és az elsőt úgy beállítottuk, hogy jól fogjon, de azért fel ne boruljak... ebben segítettek a cuccok...:)

úgyhogy megoldottuk mi.. bár ígysem volt veszélytelen.. de ittvagyok..

Azért ne legyen tömegcikk, óvatosan, jobb a békesség:))

(#5) bnss

veterán

Én jövőre tervezek egy ilyen karikát, igaz nem hat nap alatt, hanem valamivel rövidebb idő alatt. Ha jól tudom végig van bicikli út, ez valóban így van?

"Íme egy kép, hogy hol is voltunk. A piros pontok a fürdéseket, beiktatott megállókat jelzik." - lehet, hogy az én készülékemben a hiba (kérem kapcsojja ki!), de én nem látok piros pontokat. ;)

(#6) bencesoldier válasza bnss (#5) üzenetére

tag

1. Nincs végig bicikliút, de általában ahol nincs, ott "biciklibarát" kis utcákon vezet végig az úgynevezett balatoni körút!

Ez végig kis zöld táblákkal van jelezve a soronkövetkező város nevével távolságával... Kitettek magukért, tényleg megvannak a táblák:) Egész jó utak vannak, nem kell megijedni:)

Ha jól emlékszem egyszer mentünk csak főúton, valahol ott Badacsonynál kerültük meg.. a 71-esen.. Nem volt semmivel gond, kis lejtő, jól lehetett haladni.. tényleg hasznosak a táblák, nem vezettek földútra stb.. azthiszem csak 1-et vétettünk el... akkor viszont tekertünk vissza fölfelé mint az állat ;]

2. Hát, piros Jelzések... ott Badacsonynál van egy, Tihanynál, Fonyódnál.. ezeknél álltunk meg fürdeni, különben a campingekben nyomultunk:)

(#7) Prof01

Prof01

Grat az íráshoz!

Huu, Szigeten is mennyi Quechua sátor volt. :DD Csak sztem nagyobb helyet foglal, mint a többi szétszedhető, átlagos sátor. De jó benne, hogy csak el kell dobni és már kész is. :) Majd egyszer én is benevezek egyre ha sok pénzem lesz. :D

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

(#8) tkazmer válasza bnss (#5) üzenetére

addikt

van végig, bár a déli parton sok helyen nem épített, csak kijelölt (értsd: pl mellékutca). de ki van táblázva végig, nem lehet eltévedni.
egyébként simán megcsinálható 1 nap alatt is, bátran tervezheted 6 napnál rövidebb időre is.

(#6) bencesoldier
azért a 71es ált. elég forgalmas, ott könnyen lehet gond:) de a lényeg: badacsonynál is van mellékutca kijelölve, bár érthető, hogy nem arra mentetek:)

(#7) Prof01
5-6e forint ha jól emlékszem egy olyan sátor...

(#9) bnss válasza bencesoldier (#6) üzenetére

veterán

Déli parton láttam a táblákat, korrektül meg van oldva. A keményebb terep sem zavar, csak akkor úgy kell készülnöm. :)

Pontokat láttam, de szerintem nem pirosak. :)

(#8) tkazmer: D-i part ismerős, ott elég sokat tekertem már. Rendes mellékutak sem zavarnak. Én egy napra tervezem, legkésőbb a télen indul az erőnléti edzések.

(#10) tkazmer válasza bnss (#9) üzenetére

addikt

én annyi edzést csináltam, hogy előtte 4 nappal bgyörök-szigliget oda vissza talán 10-15km, valamint előtte 2 nappal bgyörök-szántód-komp-tihany-zánka-autóval bgyörökre, ez se volt olyan hosszú, bár nyilván hosszabb volt. ezen kívül bármilyen edzés nélkül csináltam egyszer egy 2 naposat. ja, és nem országúti biciklim van, hanem 50 kilós hatalmas vas összteleszkópos eszköz, jó kis terepgumival:) a lényeg: szerintem viszonylag kevés alapozással is megoldható, ha a 20-30, bár inkább 30km/h-sebességet kényelmesen tudod tartani.

bencesoldier: zánka előtt de az ifjúsági tábor után még mindig el akar küldeni a tábla a káli medencébe?

(#11) bencesoldier válasza tkazmer (#10) üzenetére

tag

Igen, lehet, hogy ott volt valami amikor felfelé tekertünk.. bár nem vagyok benne biztos.. volt 1-2 hely ahol vicces emberek megforgatták a táblát, hogy lemenjünk megnézni a strandot, de ellenálltunk a kisértésnek, nem volt vészes, egy kanyarral megoldottuk a helyzetet:)

Különben mindenhol rendesen vannak a táblák..:) meghát.. úgyis látod, ha irányban vagy.. bár, ott Badacsonynál, Szigligetet teljesen kikerüljük...

De tényleg nem gáz, úgyhogy bátran:) 2 nap alatt sem semmi.. de 1 nap:) hajrá hozzá!

Egyszer beruházok egy országútira..Olaszországban is lesznek szép terepek:) Megszerettem ezt a bicajozást... csak annyira drágák ezek.. de azzal már élmény tekerni..:)

(#12) bnss válasza tkazmer (#10) üzenetére

veterán

Nekem sincs országúti biciklim, egy masszív mountain bike. Alapozás lesz, anélkül nem állok neki, persze ez a társaktól is függ, ha ők nem vállalják be az egy napot, akkor így jártam. :)

(#13) tkazmer válasza bnss (#12) üzenetére

addikt

én sem véletlenül mentem egyedül az 1 naposon. a 2 naposra szerencsére már összejöttünk néhányan:)

(#11) bencesoldier
olaszország tényleg nem rossz hely biciklizésre, legalábbis viszonylag sok bicikliutat láttunk. de ha igazi jó helyet akarsz, akkor hollandia, ott mindenki biciklizik, nincs olyan hely szinte ahova ne tudnál biciklivel eljutni bicikliúton

(#14) bencesoldier válasza tkazmer (#13) üzenetére

tag

Nem lehet rossz Hollandia sem, dehátha már helyben leszek Olaszban jövőre, akkor csak eltekerek már 1-2 helyre..:) lesz rá 1 tanévem...

(#15) bencesoldier válasza tkazmer (#13) üzenetére

tag

Különben a 2 naposon honnan indultatok, meddig mentetek?

(#16) feka007

nagyúr

Egyszer én is elmennék egy ilyen kiadós bicajozásra a balcsi körül. A jókis Kelly's Quartz bringámmal élvezet menni, nagyon jó bringa. :K

(#17) zabu válasza feka007 (#16) üzenetére

zabu
tag

Mi a bátyámmal is Kell's quartz-al tekertük körbe , csak az egy nap volt :)

(#18) bencesoldier válasza zabu (#17) üzenetére

tag

Nézem a bringát, nemrossz példány:)

(#19) bnss válasza tkazmer (#13) üzenetére

veterán

Meglátjuk, van még idő addig. :)

(#20) feka007 válasza zabu (#17) üzenetére

nagyúr

Akkor az egy szép kis túra lehetett 1 nap alatt. :))
bencesoldier #18: Nem hát. :) Most vettem rá új gumikat egy hete, mert belementem vmibe mindkét kerékkel, és kijött a zoxigén :D

(#21) __Psion__ válasza feka007 (#16) üzenetére

__Psion__
tag

Csak a biciklis útról ne térj le vele... ;)

╒═════════════════════════════════════════════════╕ ──────────────────────►´Ρςiοn◄────────────────────── ╘═════════════════════════════════════════════════╛

(#22) FlasH-BacK

FlasH-BacK
senior tag

Jó az írás tényleg, tömör és kifejező.
Mi is most mentünk körbe a balcsin, Aug. 20-25-ig. Fűzfőn kezdtük, odáig vonattal mentünk pestről. Füred, Révfülöp, Keszthely, Boglár és Szabadisóstó (Siófok mellett) voltak az állomások.
Az északi parton ilyen 14-15-ös átlagot tudtunk menni a dimbes-dombos utakon, a déli parton olyan 18 körülit. Én is azon az állásponton vagyok hogy 4-5 nap tekeréssel pont elég a napi megtett útmennyiség, annál kevesebb alatt már kicsit megerőltető cuccokkal, városi bicajjal.
Az útról annyit, hogy tényleg nem vészes autóforgalom szempontjából, de 1-2szer azért benéztük az elágazást, illetve nem tudtuk merre kéne menni. És Badacsonynál gáz hogy nem a parton megy az út, hanem fenn kell "mászni" a domboldalakon.
De mindent összevetve tényleg nagy fun végig menni, és csapatépítésnek sem utolsó. Hát még ha jó idő van és meg lehet állni strandolni, akkor felejthetetlen élmény nyújthat. :)

(#23) feka007 válasza __Psion__ (#21) üzenetére

nagyúr

Én mindig inkább járdán megyek, ha tehetem. ;) Mikor eveztem, akkor is mindig a part mentén mentem, és nagyon nem szerettem átmenni a Dunán, mert a hajóktól mindig hullámzik középen a víz, és mindig bevoltam rezelve, hogy mindjárt fürdök egyet. :)
Csak akkor megyek az úton, ha haverokkal vagyok, mert azok állandóan ott mennek, nem zavarják őket a fél méterre eldübörgő kamionok, és hiába mondom nekik, legközelebb megint ott kell menni :U

(#24) bencesoldier válasza FlasH-BacK (#22) üzenetére

tag

Ezazz, végre egy nem hardcore bringázó, hanem egy hasonszőrű pajtás:)) Juhéj!
Ezzel semelyik kemény biciklist nem akarom leszólni, csak na.. nekünk így ment;)
Grat Nektek is! Kb úgy mentetek mint mi:)

#23: evezés..:) Tisza, Kis-Duna..emlékek.. :U merre eveztetek?

(#25) tkazmer válasza bencesoldier (#15) üzenetére

addikt

bgyörök, siófok, bgyörök. az első nap mentünk az északi parton, az ugye fárasztóbb, emrt több a hegy, gondoltuk első nap kipihentebbek vagyunk.

(#26) bencesoldier válasza tkazmer (#25) üzenetére

tag

Jah..:) jól tettétek, a déli part az tényleg meglehet egy nap alatt... mi az északin erőlködtünk kicsit:)

Szerk.:Különben egész jó helynek nézett ki az a Balatongyörök.. lehet, legközelebb megállok ott..

(#27) tkazmer válasza bencesoldier (#26) üzenetére

addikt

az első viszonylag hosszú túrám (70km, alsóörs-bgyörök) ott vezetett az északi parton, tehát már ismertem a terepet, nameg előtte egy évvel ugye megcsináltam egyedül is az egynaposat, tehát nem volt kérdés, hogy először a biztosan jó fárasztó északi partot tudjuk le...

éjszakai élet nem nagyon volt július végén az idén, bár hétköznap volt épp azokban akkor, mikor az idén hosszabb időt töltöttünk ott. hétvégén, illetve a bornapok+egyéb rendezvények idején van az is. egyébként nagyon jó hely, én szeretem, mióta az eszemet tudom minden évben eltötök ott nem kevés időt.

(#28) Archer válasza bnss (#5) üzenetére

őstag

Végig lehet menni egy nap alatt is de nem érdemes. Ha már ott vagy a Balcsinál, élvezd ki, fürödj, este ülj be valahová, menj el az éppen aktuális helyi rendezvényre stb.! Július környékén azért vannak programok elég szép számmal.

(#29) bnss válasza Archer (#28) üzenetére

veterán

Én úgy szeretnék menni, hogy a túra előtt pár nappal már Fonyódon strandolás, lazítás, aztán egy nap alatt körbe, majd még egy pár nap, amíg kipihenjük magunkat.

(#30) tkazmer válasza Archer (#28) üzenetére

addikt

ó, dehogynem, ragyogó sportteljesítmény. nem csak buliból áll a világ:)

(#31) eastsider

eastsider
nagyúr

én eddig olyat cisnáltam, hogy BOglár-Siófok :) az is jó volt. de ez így! áá nagyon király lehetett, egyik nyáron megcisnálom valakivel

(#32) Archer válasza tkazmer (#30) üzenetére

őstag

Mondjuk ahogy Bon3ss kolléga tervezi az egész jól hangzik csak aztán a sok strandolás mellett nehogy megfeledkezzen a kerekezésről :)

(#33) bnss válasza Archer (#32) üzenetére

veterán

Nem a strandolás az elsődleges, hanem a túra. :)

(#34) Archer válasza bnss (#33) üzenetére

őstag

Ha ezt így meg akarod csinálni akkor tényleg érdemes rákészülni kicsit meg szerintem is előbb az északi partot érdemes lenyomni bár ha Fonyódról elindultok mondjuk Keszthely felé úgy is jó, mert van egy kis bemelegítés a jó dimbes-dombos Vonyarc-Györök-Szigliget rész előtt. Utána egy kis laza rész jön de Révfülöp környékétőll megint durvul a terep :)

(#35) bnss válasza Archer (#34) üzenetére

veterán

Így szeretném megcsinálni, készülés meglesz. Én is Keszthely felé indulnék, visszafelé többet tudjak relatíve sík terepen jönni. :)

(#36) tkazmer válasza Archer (#34) üzenetére

addikt

a vonyarc-györök-szigliget részből csak az utóbbi dimbes-dombos, és az se nagyon. a bicikliút majdnem végig a part mellett megy, nem megy fel a dombokhoz.
révfülöptől kb tihany előttig valóban elég dimbes-dombos, de utána füzfő utánig semmi, aztán elkezd emelkedni, de miután felment az út a fennsíkra, ismét egyenes, aligánál asszem jó kis lejtő, majd teljesen sík szinte, persze fonyódnál van egy egész kicsi (5m talán?:) ) szint, de amúgy tényleg vízszintesa z út

(#37) feka007 válasza bencesoldier (#24) üzenetére

nagyúr

Dunakanyar, meg az utána következő részek felé. ;) De voltam már a Tiszán is három napos túrán, napi 50+ km-t mentünk, durva volt.

(#38) ChRiS_RS

ChRiS_RS
aktív tag

Az a 2 másodperces kecsua sátor szerintem nem való biciklitúrához. Becsomagolva egy hatalmas és nehéz diszkoszhoz hasonlít. Inkább egy kb. <2 kilós egyszerűbb sátor kellett volna, amit kábé 2 perc alatt össze lehet szerelni és 5 perc alatt elcsomagolni. Egyébként grat a túrához és az íráshoz is!

A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.

(#39) Prof01 válasza tkazmer (#8) üzenetére

Prof01

Haveromé 16k volt...igaz az 2 személyes. :U

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

(#41) bencesoldier válasza #54630400 (#40) üzenetére

tag

1.Szerintem ő itt evezésre gondolt..:) mert azt kérdeztem előtte tőle.. azértt 50+ folyamkilóméter az már nemrossz dolog:) mi is evezgettünk annyit..

2. a Quechua sátram jó szolgálatot tett, mint látod, fel tudtam szenvedni, és hulla biztos volt a bicajon... egy pillanat alatt le-fel vertük a sátrakat, mivel mindenkinek ilyen volt.. Ez az 1 személyes még annyira nem nagy... az egyik srác 3 személyest hozott.. a hátán. Na az már nagy :DD volt szélfogója;)

3. Bebaszva nem hogy nem ajánlatos, tilos tekerni.. főleg ilyen tűző napban.. mi mindig kivártuk a másnapot.. úgy is poén ;]

(#42) bencesoldier válasza feka007 (#37) üzenetére

tag

Különben mi fentről "szoktunk" indulni a Tiszán, az ukrán határtól..:) ott jó gyorsan megy;)

(#43) feka007 válasza #54630400 (#40) üzenetére

nagyúr

Jaja, evezésre gondoltam, úgy már kicsit több az az 50km :P Összesen amúgy 150km volt kb, naponta volt 50. :K Egyébként jártam sok évig (egy-két szünettel) evezni versenyszerűen, most hagytam abba nemrég, ott naponta eveztünk 20km-t, fel 10, utána meg le 10 a Dunán.

(#45) Sanyix

őstag

Nem olyan veszélyes az az első fék, még ha lejtőn is nyomod. Én pl 100%-ban duplaféket húzok, és általában előbb blokkol a hátsó kerék, mint orraesnék... pedig én nem megyek lassan, a kedvencem a dombokról 80-90 km/h-val való száguldozás, és már előfordult hogy nagyot kellett fékeznem, legútóbb pont poros részen sikerült, ahol nem tapadt annyira, azt keresztbe álltam, és nyomtam egy becsúszást, persze ott is a hátsó kerék blokkolt.

Én is elmennék egy ilyen túrára saját tempóban (30-40 km/h vizszintesen, és amennyivel csak tudok a lejtőn), de sajna a haverjaimnak kocsiiszonyuk van (ne menjünk má autók között, mer elbasznak), nemá túl hosszú, meg mert nehéz követni (régebben befigyelt túrán 120km/nap) :)

szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

(#46) bencesoldier válasza Sanyix (#45) üzenetére

tag

Azért a 80-90 km/h.. az már húzós..:)

Különben nem kell sokat autók között menni..

(#47) Sanyix válasza bencesoldier (#46) üzenetére

őstag

húzós ja, főleg ahogy én megyek (nuku védőfelszerelés), egy nagyobb esés simán koporsó. De hihetetlen nagy élmény, az ahogy süvít a szél, minden olyan gyorsan megy el melletted, meg hogy alig látok valamit, mert a szememből fújja ki a menetszél a könnyeket :)

Egyébként 1x volt egy 100 körüli sebesség is, legalábbis a kilóméteróra max sebesség számlálója 99,9-es maximumnál volt, és elvileg jól volt kalibrálva. Ez olyan brutális lejtőn történt hogy... hát azt látni kell, félelmetes még ha csak felnézel a tetejére is. Közben is akartam nézni a km órát, de a könnyek miatt, meg a durva rázkódás miatt nem tudtam elolvasni, de mikor leértem (mellesleg majdnem elkaptam egy a lejtő végén mellékútra lekanyarodó trabit), kb fél óráig tartott, mire abbahagytam a remegést, szóval az már igen parás volt. Ott máskor már csak folyamatos fékezéssel jöttem le. :) Haver mondta már többször is nekem ezzel kapcsolatban: "te beteg állat!"

(#48) tkazmer válasza Sanyix (#45) üzenetére

addikt

te merre laksz, ha nem vagyok túl indiszkrét? nekem a budakeszi úton eddig egy 70km/h-s sebességet sikerült elérnem, éjjel 01:30 körül, esetleg kipróbálnék komolyabb lejtőket:)
itt mifelénk (solymáron) legfeljebb egy 40-50körül lehet nyomulni, mert rövidek az utcák, és/vagy nem elég jó a burkolat.

mod: nyilván csak hátsófékkel nem is nagyon lehet megállni belátható időn belül és megfelelő módon, de azért nem keveset számít az sem...

(#49) feka007 válasza Sanyix (#45) üzenetére

nagyúr

90km/h biciklivel? :Y Azért ilyen tempónál már azt is figyelembe kell venni, hogy a gumikon elég nagy a terhelés, és ha elszáll vmelyik, akkor tuti nem úszod meg törés meg méteres horzsolt sebek nélkül, de ez a legjobb eset, ami ennyinél történne. :U Én eddig max 70-nel mentem, de csak pár mp-ig.
Én pl azóta nem farolgatok, mióta egyszer elég nagyot estem, mert megadta magát az elkopott hátsó gumi. Amúgyse jó az, hogyha nincs már minta a gumin, jóval nagyobb a súrlódási felülete.

(#50) Sanyix válasza tkazmer (#48) üzenetére

őstag

bp testvérhegy (3mas6ár hegy lábánál) Ott vannak szép lejtők :) meg kicsit beljebb is van, a farkastorki út, vagy pl az a nemtudom mi a neve út ahova fogaskerekű végállomásról le lehet zúgni a lenti végállomásáig. Az nem olyan meredek, de hosszú és ott is megy 80 körül, ha beletekersz akkor tovább is talán (nekem túl kicsi az első fogaskerekem(12cm talán, kellene is egy 16-os legalább, legkisebb fokozatot úgyse használom soha), én nem tudok).