Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Mi is átvehettük volna a londoni oyster kártyás rendszert, de isten őrizz hogy itthon valami jövőbe mutató és működő rendszert használjunk.

Tényleg a T-system sufni-tuning rendszere a botrány óta elkészült már és üzemel?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#2) Wesder válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


Wesder
félisten

Nem

I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

(#3) #24737024 válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


#24737024
törölt tag

Mi is átvehettük volna a londoni oyster kártyás rendszert

Akkor már sokkal inkább egy olyan integrált országos megoldásban látnék fantáziát mint amilyen a hollandiai OV-chipkaart. Egyetlen kártya, amely minden város minden tömegközlekedési eszközén, illetve az NS (holland MÁV) összes belföldi járatán egyaránt használható. Sokkal praktikusabb mint a londoni Oyster, ami csak a (tágabban értelmezett) városon belüli utazásra érvényes. Ha mondjuk Cambridge-be akarok utazni akkor már vehetem is meg a papír alapú vonatjegyet :N

[ Szerkesztve ]

(#4) PistiSan


PistiSan
addikt

Pont ma adtam le a Visa kártyámat, mert a mobiltárca nem működik vele, örülök hogy azért néhol vezetnek be újdonságokat.

(#5) Dezsike válasza #24737024 (#3) üzenetére


Dezsike
tag

Ez az egységes kártya lehet a bankkártyád. Év elején voltam külföldön. Minden járművön volt kártyaolvasó, leolvasta a bankkártyát, az első használat során zárolt 1 egységnyi helyi pénz(nek megfelelő forinto)t, majd számolta, hogy mennyit közlekedek és az annak megfelelő összeget a távozás után 1 nappal ráterhelte a kártyára. Ha minden igaz a BKK rendszere is ilyen lesz, ha lesz valaha.

(#6) #24737024 válasza Dezsike (#5) üzenetére


#24737024
törölt tag

Hollandiában fel- és leszálláskor is oda kell érinteni a kártyát, hogy tudja a rendszer hány megállót utaztál, mivel az utazás ára a megtett út hosszával arányos. Egy-két megálló 10-20 cent, míg ha átszeled a várost az akár 3-4 euróba is belekerül. Nem tudom ez megoldható lenne-e sima paypassos bankkártyával :U De persze igazad van, a végső cél az lenne, hogy minél kevesebb különböző kártyára legyen szüksége az embernek.

(#7) emelhu válasza #24737024 (#6) üzenetére


emelhu
aktív tag

Már hogyne lenne megoldható, a londoni oyster a metrón ezt csinálja.... sőt még a napi össz felhasználásra limitet is képes számolni.

(#8) emelhu válasza #24737024 (#3) üzenetére


emelhu
aktív tag

Ez nem az érintőkártyás rendszer kérdése, nem technikai a kérdés, hanem a közlekedési vállalatok egymás közötti (vagy állam által felülről kikényszerített) megállapodásainak ügye.

Azért a technikai és marketing/üzleti okokat nagyon nem kellene keverni.

(#9) #24737024 válasza emelhu (#8) üzenetére


#24737024
törölt tag

Ez nem az érintőkártyás rendszer kérdése, nem technikai a kérdés, hanem a közlekedési vállalatok egymás közötti (vagy állam által felülről kikényszerített) megállapodásainak ügye.

Világos. Épp ezt a megállapodást hiányolom :U Ha már kiépítünk egy rendszert, akkor próbáljuk meg a maximumot kihozni belőle. Ezért tartom követendőnek a holland kezdeményezést. Nem technikai okokból, a technika ugyanaz.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.