Akkor folytatom a provokációt (), hátha valaki idetéved, mert tényleg kíváncsi vagyok a másik oldalra.
Szerintem az ilyen PC-s 5.1-ek rákfenéje az, hogy az emberek úgy választanak, hogy az 5.1 milyen jó lesz játékra, filmre is a zene mellett (multifunkció!!), meg hát a több az jobb, hiper mélyláda stb. És természetesen nem hallottak még (hosszú távon) rendes 2.0-át, hisz akkor tudnák hogy mindez csak marketing. Így nem csoda, hogy megy az istenítés, hisz ha megvette, akkor nem érvelhet maga ellen az ember. Pedig azonos áron brutálisan jobb sztereó cuccokat (főleg a 80k+ horror kategóriában, ott már belépő aktív monitorpárt!) lehet kapni, melyek olyan teret varázsolnak az ember köré (főleg zenében), amit semmilyen hasonló árú "ultra lowcost" 2.1 / 5.1 nem tud. Igen, a sztereó is tud komoly térhatást.
Persze ez nem jelenti azt, hogy az 5.1 értelmetlen, csak annál jóval mélyebben a zsebbe kell nyúlni azonos minőséghez, hisz 3x annyi hangforrás az 3x annyi pénzbe kerül. Illetve mindig van pár kivétel, melyek a bögreszett felépítésükhöz képest meglepően jól szólnak. De a PC-s sokpontegyek (főleg 2.1) általában kifújnak abban, hogy ugyan jóval több mélyet tudnak, mint a 2.0-ák, jobban is lemennek, de elnyomják a közepet, és igencsak dinamikátlanok. A gyors változásokat nem képesek követni, így lesz a metál alatt a kopogó dobból puffogás, ami nem feature (úgy tűnik mintha mélyebbre menne le), hanem "torzulás". Persze ez is lehet jó valakinek, anno a kezdetekkor én ezt kifejetten szerettem, ahogy a csutkára tekert treble-t is. Aztán jópár évre rá rájöttem, hogy az igazi szépség a középtartományban és a térhatásban van, nem kell "túlszaturálni" a zenét, mert arra a 128kbps is jó (igen, azt hallgattam anno, egyszerűen nem hallottam a különbséget, pedig többször is teszteltem).
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.