Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#401) f4lcon válasza jocomen (#397) üzenetére


f4lcon
őstag

nem rábeszélni akarlak egy 29" kerékpárra, mert a keretedből egyértelműen nem jön ki. csak oszlatnám a tévhiteidet. én nagyjából 175 centit tartom az alsó magasságnak 29"-hez. ami a kezelést illeti, ha egyszer kipróbálnál egy komoly 29"-ert akkor rájönnél, hogy amit leírtál az mind nem igaz. főleg a 7,5cm rugóútból elvevés (wtf?!) egy mai modern 29"-esnek szinte csak előnyei vannak a legmodernebb 26"-osokhoz képest is, nem véletlen, hogy világkupán már mindenki azzal megy, lassan a downhillt is beleértve! (legutóbb a profik fele ment 29"-essel dh világkupán)

200-ért már válogatni lehet a jó gépek között, mint mondjuk ez [link] évekkel ezelőtt több német magazinban nyert meg minden tesztet a Fusion váza. vagy ez a Scott Genius ami kifejezetten az a gép szerintem, amit keresel.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#402) Runner_fxr válasza jocomen (#400) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Teljesen egyértelmű, hogy azért támadt ez a vicces és egyben abszurd gondolatod, hogy DH bringát vegyél azért mert az utcádban van 700m földes út, mert életedben nem ültél még normális bringán, pláne nem össztelóson. Amit felsoroltál arra teljesen alkalmatlan az old school DH, de a modernebb is. Vegyél egy kisebb rugóutas, de tekerhető össztelóst. Azt szeretni fogod. Ha nem hiszel nekünk akkor meg vedd meg a DH-t, de ne csodálkozz ha utálni fogod. :)

Majd ha hazaértem én is belinkelek párat.

[ Szerkesztve ]

(#403) 6030D


6030D
Ármester

Haibike SDURO AllMtn 6.0

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#404) Runner_fxr válasza 6030D (#403) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ahhoz képest, hogy ennek még az enyémnél is hosszabb a láncvillája, eléggé jókat írtak róla. :)

Lehet én nézem túl maximalista szemmel, de már így pár év használat után érzem a negatívumokat, és bizony nagyon kacérkodom az új Shimano E8000-el. :)

(#405) Mentát


Mentát
csendes tag

Hallihó. Az lenne a kérdésem, hogy ha kit-ben vesz az ember egy középmotort, az honnan tudja, hogy mekkora hajtóműtengely fordulat jelenti a 25km/h-t, ami felett le kell tiltania. Hiszen semmit sem tud az első és hátsó áttételekről, a kerék méretéről, stb.

Clint Eastwood bekaphatja...

(#406) Vesa válasza Mentát (#405) üzenetére


Vesa
veterán

Gondolom gyorsulást/sebességet mér szenzorral, de lehet, hogy tévedek, majd a hozzáértőbbek kijavítanak ha nem így van.

A tudomány a valóság költészete!

(#407) Runner_fxr válasza Mentát (#405) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Vagy az első vagy a hátsó keréken lesz egy mágnes, és a vázon vagy a villán egy szenzor, akárcsak egy hagyományos kerékpár computernél. Ez alapján méri a sebességet. A computerben meg biztos, hogy be lehet állítani a kerékméretet.

(#408) Mentát válasza Runner_fxr (#407) üzenetére


Mentát
csendes tag

Értem, akkor viszont egyszerűen át lehet hágni ezt a korlátot mindenféle drága elektronikus kütyü nélkül is, ha mondjuk 28 helyett a 20 collos kerék kerületét adjuk meg (ha tényleg úgy kell beállítani mint a kerékpár computernél). Persze a computer innentől kezdve fals értékeket fog mutatni, de hát úgyis van mindenkinél mobil, amiben van gps... Meg tudja ezt valaki erősíteni, aki már épített be ilyet?

Clint Eastwood bekaphatja...

(#409) Runner_fxr válasza Mentát (#408) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Sajnos ez nem ilyen egyszerű, mert hiába állítod át a kerékméretet, a rendszer akkor is tudja érzékelni ha át akarod verni. Legalább is a Bosch-nál ez a megoldás nem működött. Ami viszont működik és olcsó, ha a mágnest átteszed a hajtókarra, és az érzékelőt meg úgy állítod be a láncvillán, hogy előtte haladjon el a mágnes. Pont mint amikor egy pedálfordulat mérőt teszel fel. Ez esetben át lehet verni a rendszert, de ezzel meg az a baj, hogy egy idő után hibakódokat fog dobálni és meg kell állni, kikapcsolni a rendszert majd vissza.
De manapság már annyi féle pedelec rendszer van, és annyi féle trükk, hogy mindig érdemes az adott rendszer forgalmazójánál érdeklődni, ha ki akarod iktatni a korlátot. Van olyan rendszer ami egy sima billentyű kombinációval is nyitható.
Konkrétan milyet szeretnél vásárolni? Bafang?

[ Szerkesztve ]

(#410) Mentát válasza Runner_fxr (#409) üzenetére


Mentát
csendes tag

Többfélét is nézegettem, a Bafang volt az egyik, ugyanott láttam a Tongsheng típusút [link] de az AmBringánál is van az Apache [link] meg még ez is van: [link] bár erről nem írja hogy nyomatékszenzoros.
Ez is szimpatikus: [link]
Még jó hogy van miből választani :)
Szerinted melyiket érdemes?

Clint Eastwood bekaphatja...

(#411) Vesa válasza Mentát (#410) üzenetére


Vesa
veterán

Jó nagy a szórás árban...

A tudomány a valóság költészete!

(#412) Runner_fxr válasza Mentát (#410) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A középmotort én nem erőltetném, így utólagos építésben. Inkább az agymotort.
Itt az a kérdés, hogy milyen kerékpárba kéne, és milyen felhasználásra?
A Bafang egyébként megbízható, és az apache se lehet rossz, mert az AM bringa szarhoz nem adja a nevét.

(#413) f27 válasza Mentát (#410) üzenetére


f27
aktív tag

Erdekes pl ez a szet [link]

Abba az akku dobozba nem fer bele tobb akku csak 48V 14Ah
Tudom mert egyfolytaba gyartom azt az akkut :DDD
4db parhuzamosan,es 13db sorosan.
3500mAh cellakbol.
Ha szerzett valahonnet a ritka 3600mAh bol akkor is csak 14,4Ah lenne. :))

Ahogy nezem ezeket az arakat,en 300-330ezer ft bol atepitek neked barmilyen bringat agymotorosra akkumulatorostol pedal erzekelosen vagy gazkarosan,vagy mindketore egyszerre :)

[ Szerkesztve ]

(#414) Mentát válasza Runner_fxr (#412) üzenetére


Mentát
csendes tag

A cél az, hogy a feleségem is velünk tudjon tartani a családi túrákon. Többféle szempontok miatt a kiindulási alap egy speciális bicaj, a Giant Revive lenne.
[link]
Az első kerékbe nem tennék szívesen hajtást, a hátsóban meg egy SRam DualDrive van, azt sem cserélném le. Az első lánckeréken amúgy sincs váltó, ezért a középmotor jó megoldásnak tűnik.
Ráadásul nem tudom, az agymotoroknál mennyire elterjedt a nyomatékérzékelős pedálszenzor?
Nem nagyon láttam ilyet.
A 25 km/h korlátozás azért kérdéses, mert nekem is rekumbensem van, azzal sík terepen kb 28-30 az utazó, a korlátozással a feleségem lemaradna :) A Husky féle középmotort gyárilag át lehet állítani 32 km/h-ra, az már elég lenne. (Ez valami USA szabvány)

Clint Eastwood bekaphatja...

(#415) f4lcon válasza Mentát (#408) üzenetére


f4lcon
őstag

a Shimano-nál és a Bosch-nál is csak gyártói kóddal lehet a szoftverben kerékméretet állítani. ehhez hozzáférni kb lehetetlen kategória.

vannak jel felező tuning kitek, ami csak minden második kerék elfordulást közöl tovább, de ahogy a Bosch úgy a Shimano is észreveszi egy idő után a turpisságot, és hibakóddal letilt.
(a nyomaték szenzor, a sebesség szenzor, a hajtókar csapásszáma, a beleprogramozott áttétel és kerékméret értékei elég jól kiadnak egy sebességet, amivel haladnod kellene, így a felezés egy időután feltűnik a rendszernek)

továbbra is: ha módosítod az elektromos rendszert, akkor te leszel a gyártója a kerékpárnak. és onnantól a garancia és a termékfelelősség is a tiéd.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#416) Mentát válasza f27 (#413) üzenetére


Mentát
csendes tag

Ja, a kínaiak néha érdekesen számolják az amperórát, láttam már ilyet powerbankban is :)
De az is lehet, nem a megfelelő képet csatolták be hozzá.
480 eFt-t nem költenék a projectre, az biztos :)
De nem is kell nekem 1000W, elég lesz a 250.
Ha lehet, középmotorosat építenék be (az előző postban írtam miért) , pl. ez a Husky is 300-320 eFt akksi mérettől függően.
[link]

Clint Eastwood bekaphatja...

(#417) f4lcon válasza Mentát (#414) üzenetére


f4lcon
őstag

az államokban össze-vissza szabályozás van, de sokszor a 20 Mph (32km/h) a kötelező, ezért a gyártók azt használják.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#418) f4lcon válasza Mentát (#416) üzenetére


f4lcon
őstag

ez a Husky vagy Huskee igazából Bafang / 8Fun motor, csak a saját nevükön adják el.
Kínából tuti olcsóbb, még vámmal együtt is.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#419) Mentát válasza f4lcon (#415) üzenetére


Mentát
csendes tag

Persze, ez komplett pedelecnél egyértelmű. Valószínű a Bosch meg a Shimano nem is adja kit-ben a rendszerét, csak kerékpár gyártóknak (legalábbis én nem láttam külön).
Viszont ha kit-ben veszel középmotort, mikor beszereled, muszáj neked megadnod a kerékméretet, hiszen a gyártáskor előre nem tudják, milyen kerékméretű bicajba szerelik majd bele. Tehát kell hogy legyen ilyen beállítási lehetőség a kit-es középmotoroknál.
Akkor pedig honnan tudhatná hogy jó értéket állítottam be? Ezért szerintem a kit-eseket át lehet ezzel verni, persze ez csak elmélet :)

Clint Eastwood bekaphatja...

(#420) f27 válasza Mentát (#416) üzenetére


f27
aktív tag

Kozepmotorosat epiteni egyeltalan nem ajanlom,tapasztalatbol mondom.
Ha kozepmotoros bringat akarsz akkor vegyel egy BOSCH gepet es ennyi,az utolag oda epitettek nem igazan jok.
A hatso agymotor ebben az esetben a jo,elore szinten nem tennek motort soha,az egy idiota volt aki kitalalta.
En szemely szerint BIONX hatso motorokat epitek att es teszem be oket 48V 14Ah akkuval ami vazra szerelheto.
Pedal aszisztensel vagy gazkarosal.
350W nevleges es 1000W csucsba tudo vezerlovel ellatva.

(#421) Mentát válasza f27 (#420) üzenetére


Mentát
csendes tag

Az elsőkerekes megoldás szerintem sem jó.
Viszont a hátsókereshez ki kellene dobnom az sram dualdrive-ot, amitől motor nélkül sokkal kevésbé használhatóvá válik a bicaj. Ehhez sokkal több mindent kellene megváltoztatnom, középmotornál a teljes hajtási, váltási rendszer változatlan maradhat. Ráadásul egy 20 collos kerékben az agymotor nem az optimális fordulaton megy, nem is tud olyan gyorsan menni, mert nagyobb kerékátmérőre tervezik őket.
Agymotornál mennyire elterjedt a nyomatékszenzor? Ez is fontos kérdés.
Neked milyen kedvezőtlen tapasztalataid voltak középmotor utólagos beépítésénél?

Clint Eastwood bekaphatja...

(#422) f27 válasza Mentát (#421) üzenetére


f27
aktív tag

sok esetben a monoblokkok nem paszolnak a meglévő halytókarokhoz.
Aztán nem ugy mennek ahogy kell/elvárod.
Aztán nagyon zajosak nézzel meg pár youtubes videot ahol mennek vele,úgy zörögnek mint egy traktor,még a BOSCH motoroknak is han hangja ha megvannak kergetve.
A tes esetedbe az agyváltó ugrana a sima lánckerekes maradna.
A házilag épített ahymotornál olyan hogy nemtudja követni a kereket nem nagyon van.
esetleg 60km/h helyett 45tel fog menni meg felmászik a falra mert kisebb a kerék benne :)
De miért akarsz te kisgyerek bicikli?be CAMPING? középmotort amugy?
A legkisebb felnőtt bicaj is 26" nem? a 24" is kézpkoru gyereknek valo,úgy 8-10 évesnek.

(#423) f4lcon válasza f27 (#422) üzenetére


f4lcon
őstag

1) helyesírás. borzasztó nehéz olvasni ezt a rengeteg elütést, amivel írsz. nem beszélve a hajtókarról, ami nem LY
2) olvasás-értés. már linkelte korábban, hogy milyen kerékpárba szeretne motort. nyilván nem véletlenül pont olyanba.
3) a hátsó agymotornak is vannak hátrányai bőven, főleg a rossz balansz meg az egyenetlen teljesítmény leadás (igen, BionX-et és Swiss Go Drive-ot is próbáltam / adtam el)

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#424) f27 válasza f4lcon (#423) üzenetére


f27
aktív tag

A gyari Bionx egy hulladek kuka semmit ero bicikli!
De maga a motor az jo,miutan az elektronika kivan dobval belole.
A szabajzasa egyenletes,nyomateke folyamatos.

(#425) Runner_fxr válasza Mentát (#414) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Hát ha mindenképpen ebbe a bringába szeretnéd, akkor valóban a középmotoros építés tűnik logikusnak.

Agymotoroknál csak a nevesebb gyártók raknak nyomatékszenzort. A Bulls greenmover-be pl van azt tudom, mert olyanom már volt.
Mindenképpen olyan rendszert vegyél, aminél megoldott a korlátozás kiiktatása, ennek előbb járj utána mielőtt megveszed.

(#426) Mentát válasza f4lcon (#418) üzenetére


Mentát
csendes tag

Mondasz valamit, úgy tűnik ennek a Huskee-nak a nagyobb teljesítményű modelljei a Bafang, a 250W-osak viszont, amilyen nekem is kell, a Tongsheng modelljével egyeznek, kb 320 dolcsi szállítással együtt, plusz az akksi persze. Így azért olcsóbb :)

Clint Eastwood bekaphatja...

(#427) Mentát válasza Runner_fxr (#425) üzenetére


Mentát
csendes tag

Egyre inkább úgy néz ki, ez a Tongsheng TSDZ2 lesz a nyerő. Rejtett menüből minden bekonfigolható: kerékméret 14-32 inch, sebességkorlátozás 15-45 km/h-ig :) , power adjustment 0-32A (!)
elfordulás+nyomaték szenzoros
Már csak az kell, hogy bele lehessen passzintani a Giant Revive-ba, mert azért az nem egy átlagos geometriájú váz :)

Találtam egy fórumot is a motorról:
[link]

[ Szerkesztve ]

Clint Eastwood bekaphatja...

(#428) Devid_81


Devid_81
nagyúr

Sziasztok,

Lehet butasag, de most epp azon agyalok, hogy az akkut (Sanyo 36V 9a/h li-ion) egy ideig, de legalabbis jovoheten biztos, minden nap tolteni fogom minden hasznalat elott. :U
Hiaba a legerosebb pedal assist, egyszeruen mar faradt vagyok a napi 30km-es "kenyszer" tekerestol.
Fel-le dombokra London eszaki reszen.
Es ha nem tekerem, akkor nem is jutok nagyon elore, szoval kell az en erom is :N
Egy teljes uttol (16 miles oda vissza) kb 25km, osszesen 1 szintel megy lejjebb az akku.
De erdekes modon 5 es 4 es akku szint kozott szinte dupla ero kulonbseg van.
Lehet nem minden bringa ilyen, de az enyem "sajnos" ilyen.
Szoval mennyire szamit az akku elettartamanak ha szinte le sem merult de en mar rakom is toltore? :F
Eddig csak minden 25km utan toltottem, avagy egy teljes napi hasznalat utan, de most oda vissza uton szeretnem, mert mar a t.kom kivan a faradsagtol, hogy oszinte legyek. :U

...

(#429) noorbertt válasza f27 (#424) üzenetére


noorbertt
őstag

Azért ez így kijelenteni elég nagy mellényes egy világhírű márkára.
Használtál már valaha mondjuk Bionx D rendszert? Mert amiket képeket láttam tőled az mind egy 10eves leharcolt Bionx motorral felszerelt gépvolt.
Emlékszem amikor rám akartál sózni egy KTM bionx fene tudja mit kokányoltál vele biciglit nah az kuka volt, főleg hogy amikor kérdeztem mennyire vízálló, biztonságos a rendszer...:)

(#430) f27 válasza Devid_81 (#428) üzenetére


f27
aktív tag

Ket reszrol lehet nezni a dolgot.
Az akkuk szempontjabol ha feltoltod ugy hogy csak mondjuk 20% hianyzik beloluk,nem rovidited az eletet,de meg hosszabitod is.
Viszont ha egy szaros szamologep van a toltesvezerlobe,akkor minden ilyen toltes 1 ciklusnak szamit,es lehet hogy 500utan letilt hiaba jo az akkud.

(#431) f27 válasza noorbertt (#429) üzenetére


f27
aktív tag

A leg fiatalabb bionx amim volt gyariba 2015.08-adik havi volt,de pont olyan sz@r volt mint a tobbi.
Kb 9 gyari bringam volt mind valtozatosan de sz@rok voltak.
Kb 30db motort alakitottam att,na azok jok voltak mind,volt ami stabilan ment 70km/h sebeseggel.
Amiket epitek csak annyira vizaloak mint a gyari rendszere.
Nem a motorjaval van baj a bionx-nek,az stabilan birja a 2kW hajtast.
A nyomatek erzekeloje egy potosan 20forintos lapka amit vettem en is mar egy marekkal,de azok is pont olyan sza... mint ami benne van :)
Amiket te lattal nalam az mint par kilometeres bringak voltak,de nagy atlagba amiket bontasra vettem, azokba is csak 3-500km-ek voltak mert kb ennyit birnak sok esetbe :DDD
2013-,as modelnel regebbit nem vettem meg soha,minimum G2 rendszerel csak.

(#432) Devid_81 válasza f27 (#430) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Akkor tulajdonkeppen reszemrol "majdnem mindegy"
Mert eleve minden nap toltom, es nem is meritem le 80% nal jobban, tehat az akkun segitek ugyan, de az elektronikan meg pont, hogy nem.
Ha a szamologep effektus van, akkor persze sokkal hamarabb eljutok a max toltesi szamhoz ha oda vissza toltom a gepet.
Az akku pontos tipusara rakeresve gondolom ezt nem fogja az arcomba nyomni a google, hogy az akkuban milyen a vezerles...
Szoval akkor kb orok rejtely marad addig amig el nem kezdem tesztelni magam. :)

...

(#433) f27 válasza Devid_81 (#432) üzenetére


f27
aktív tag

Persze az sem biztos hogy szamologep van benne,tehat lehet semmit sem fog jelenteni :)

(#434) Örni


Örni
senior tag

Decathlonban már 215 ezerért van pedelec. Ezeknél hogy lehet vajon feloldani a 25km/h korlátozást?

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#435) f4lcon válasza Örni (#434) üzenetére


f4lcon
őstag

ezek is kínaiak, szóval szerintem sehogy.
vannak tuning szettek, de azok általában csak nagynevű gyártókhoz (Bosch, Shimano) elérhetőek.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#436) Örni válasza f4lcon (#435) üzenetére


Örni
senior tag

Az összes kínai szi-szar elektromos bicajnal/robogonal feloldjak a korlatozast. Gondolom a vezerlot piszkaljak meg.

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#437) f4lcon válasza Örni (#436) üzenetére


f4lcon
őstag

ne keverd a pedelec-et a gázkaros elektromos suhanóval.

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#438) Runner_fxr válasza Örni (#434) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az lehet, hogy a dekában van már 215-ért pedelec, de az olyan is.
Erre gondolsz? [link]
Ez csak 24V-os rendszerű, 26Nm-es motor, (összehasonlítás képen egy Bosch vagy egyéb márkásabb középmotor 3 szor ekkora nyomatékkal rendelkezik) az akku mindössze 210 Wh, ami igen kevés. Maximum rásegítésen kb 20km a hatótávja. A 25-ös sebesség korlátozást ennél a bringánál feloldani, nem sok értelme lenne, mivel ez az akku csak nevetségesen rövid távokat tudna úgy, viszonylag hamar ki is purcanna, mert hamar belekerülne az a töltési ciklus ami már az akku végét jelentheti, és 25 helyett mondjuk menne 30-al, sík úton. :)

Ha már mindenképp a deka, akkor legalább ezt: [link]
Ez legalább 36V-os, és az akku is 410Wh.
Ha csak 215 a keret, akkor vegyél egy 36V-os átalakító szettet és építsd át a normál kerékpárodat.

[ Szerkesztve ]

(#439) Örni válasza Runner_fxr (#438) üzenetére


Örni
senior tag

Nem mindenkinek van szüksége ám bika motorra. Nekem konkrétan munkába járás lenne majd a cél. Arra bőven elég ez is (napi 10km). A feloldás meg csak egy kis plusz, ha kell.
Az átalakító szettekkel az a baj, hogy annyi mint az olcsó dekás pedelec :D (a jelenlegi ezer éves bringámra már inkább nem építek semmit).
De ha tudtok olcsó és jó cuccokat, írjátok meg, érdekel. Meg 18650-es lelőhelyek is!

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#440) f4lcon válasza Örni (#439) üzenetére


f4lcon
őstag

én járok munkába (14km oda meg ugyan annyi vissza) és ahhoz nem kell 25km/h-nál nagyobb sebesség. :N

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#441) Örni válasza f4lcon (#440) üzenetére


Örni
senior tag

Jó, de hát még is azért az ember néha szeret "száguldozni" :)

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#442) f27 válasza Örni (#439) üzenetére


f27
aktív tag

Ha atalakitani akarsz abba tudok segiteni :)
18650 cellakba is,vagy par kartonnal keszleten :)

(#443) Devid_81 válasza f27 (#442) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Van BMS is? :)
Vagy olyat is tudsz szerezni esetleg?
Gondolkodom majd az ujracellazasban, ha az mostani akku bedoglik :)

...

(#444) Örni válasza f27 (#442) üzenetére


Örni
senior tag

Köszi, ez még a jövő zenéje, jelenleg törött lábbal fekszem itthon, de majd lehet konzultálunk pár hónap múlva! :)

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#445) f27 válasza Devid_81 (#443) üzenetére


f27
aktív tag

48V rendszerhez van
13S

(#446) Runner_fxr válasza Örni (#439) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az igazat megvallva, napi 10km-re szerintem pedelec sem szükséges. Hacsak nem egy jókora hegyet kell megmásznod minden nap.
De persze ha már ezt szeretnéd, érdemes végiggondolni.
A 24V-os rendszer gyenge ahhoz, hogy "száguldozz". Véleményem szerint nem is nagyon lesz kedved vele 25-nél gyorsabban menni, mert ehhez már kevés az ereje. Ez kb pont az a kategória ahol több szempontból sem hoz semmi pluszt egy korlátozás kivétele. És nem valószínű, hogy nagyon a szívedhez nőne, és lenne kedved vele többet bringázni.
Lehet, hogy a 36V-os átalakító szett annyi, vagy egy kicsit több mint az alap dekás pedelec, de sokkal jobb is, minden szempontból.
Én erre alapoznék, ha ár/értékben jót szeretnék: [link]
Ehhez kell még nézni 70-80 körül egy normális állapotú használt trekkinget és kész is vagy. Persze többe lesz, de sokkal jobban megéri.
Esetleg szétnéznék a használt pedelec piacon is.
[link]

(#447) Vesa válasza Runner_fxr (#446) üzenetére


Vesa
veterán

Erről mi a véleményed?

A tudomány a valóság költészete!

(#448) Runner_fxr válasza Vesa (#447) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Azon felül, hogy szerintem bűn ronda, a geometria is olyan, hogy kb használhatatlan mint mtb. Olyan hosszú mint egy csuklós busz! :) A panasonic rendszerhez még nem volt szerencsém, így erre se jót se rosszat nem tudok írni. Ezért a pénzért már bosch-al szerelteket is árulnak. Azzal biztos, hogy jobban jársz.

(#449) Örni válasza Runner_fxr (#446) üzenetére


Örni
senior tag

Természetesen nem akarok 24V-osat venni, munkába járáson kívül azért használnám másra is :) Használtan vannak már nagyon jó árú gépek, ezekhez később lehet csinálni új akksit. Ezek a beépíthető kitek számomra továbbra is pofátlanul drágák (legalább is itt hazánkban).

There's too many men, too many people, making too many problems!

(#450) Runner_fxr válasza Örni (#449) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Amit néztél, dekás gép, 215-ért, az konkrétan 24V-os. :)

Az Apache szerintem elfogadható áron van, 36V-os és kétszer akkora kapacitású az akku mint amit néztél a dekában.
Persze lehet rendelni mindenféle kínai vacakot, de nem véletlenül forgalmazza ezt a terméket az AM bringa, mert ennek normális minősége van.
Tehát ha átépítésben gondolkodik valaki, ez egy teljesen elfogadható alternatíva. Egy Bosch-hoz csak az 500-as akku kerül ennyibe mint ez az egész szett, egy Bionx is kb 3 szor ennyi pénz, mondjuk azok nyilván jobbak is.

Ettől függetlenül, szerintem egy használt, de jó állapotú, bosch pedelec-el járnál a legjobban.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.