Én 400 alatt nem találtam nyomatékszenzoros női bicajt
"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
Én 400 alatt nem találtam nyomatékszenzoros női bicajt
"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
Közben olvastam egy olyat hogy ez a pedálszenzoros kecók sajátja. A nyomatékszenzornál a mértéket lehet állítani. Nem tudom igaz-e, most ez az infó jött velem szemben
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
Valszeg nem véletlen
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
"A nyomatékszenzornál a mértéket lehet állítani. " Hol olvastad?
Azt lehet valószínűleg érteni alatta, hogy 4 fokozatban lehet állítani a rásegítés mértékét.
Már mint pl Bosch rendszereken, de a jobbakon mind.
[ Szerkesztve ]
Néztem egy YT videót a C1ről, és ott írták alatta. A tesztelő nyometékszenzorosnak mondja, egy kommentelő írta amit mondtam.
Ráadásul a hivatalos oldalon is az van írva hogy "5 Levels of pedal Assist"..
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
Szerintem azért tűnik ilyen vadnak az árképzés, mert egyszerre több dolog is hatással van rá.
Egyrészt mostanában minden drágul, de nem egyformán. A kínai cuccok lassabban drágulnak.
Másrészt az elektromos kerékpárok szinte luxustermékként indultak, ennek megfelelő árazással. Ahogy fentebb is írták, ha nem közlekedési eszközt, hanem élménybringát akarsz, akkor annak megkérik az árát. És az elektromos bicajozás innen indult, hamar életstílus, menő cucc, majdhogynem divat kiegészítő lett belőle.
Harmadrészt mostanára megérett a technika illetve van már akkora felvevőpiac, hogy már nem csak a nagyok fektetnek R&D -be, hanem egy csomó kínai kis cég is gyárt elektromos bicajt, lenyomva az árakat. Mivel ők nem akarják feltalálni a spanyolviaszt, meglévő jól bevált alkatrészekből legózzák össze a terméket, Bosch motor, Shimano váltó, stb, amit a volumen miatt jó áron szereznek be.
Így a vállalható minőségű kínai cucc már negyed-harmad-fél áron elérhető, attól függően, hogy mivel hasonlítjuk össze. Az én kecském (PVY Z20 Pro) is csak 270 ezer volt, és teljesen jó. Itt írtam róla: https://prohardver.hu/tema/re_elektromos_rasegitesu_kerekparok/hsz_7300-7300.html
Nem akarok turkálni senki zsebében, aki másfél-két millióért vesz bicajt, mert megteheti, tegye, nincs azzal semmi gond, én nem sajnálom sem az örömét, sem a pénzét. :-)
A kispénzűek, mint én, tudatosan vállalják a kockázatot amit a gyengébb szerviz háttér, és az esetlegesen gyengébb minőség jelent.
Én speciel úgy gondolkozom erről, hogy ha tönkremegy egy nem cserélhető alkatrésze, akkor veszek még egy ugyanilyet újonnan, és akkor még mindig csak cirka fél milliónál járok, plusz van egy csomó donor alkatrészem ingyen. Ha abban is tönkremegy valami, akkor kérdéses, hogy az előzőből van-e donor alkatrészem, ha igen, (és az adott alkatrész cserélhető, szerelhető) akkor nincs probléma. Ha a az előző is pont ugyanúgy halt meg, akkor oké, 7-800 ezernél vagyunk, de újra egy zsír új bringával nyomulok, nem utolsó sorban addigra már 3 akksival...
A kérdés a GTK kategóriás tönkremenések gyakorisága. Ha évente megy valami a kukába negyed millióért, az nem éri meg. De ha 5 évente hal meg benne mondjuk a motor, akkor 300 ezer Ft osztva 5x12 hónappal az összesen havi 5 ezer forint. Vagyis nagyságrendileg heti két gombóc fagyiba kerül a bicajozás. Ez szerintem jutányos.
Mondjuk az érdekelne, hogy a pár százezres illetve a milliós gépek hány évente hajlamosak GTK szintű tönkremenésre?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
Nagyon röviden:
Pedálszenzor: ha tekersz, akkor segít, de nem arányosan sem a tekerés sebességével, sem az erejével. Mostanában az tűnik jellemzőnek, amit a kínai brigáknál látni - mindig max rásegítést ad, és a fokozattól függ, hogy milyen sebességnél veszi el. Lehetne másképp is, szerintem.
Nyomatékszenzor: a rásegítés mértéke egyenesen arányos az erővel, amivel tekersz. A fokozat pedig ennek a szorzóját állítja be. Egy példa:
- Eco: 60% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 60W-ot. Ha 150W-tal, akkor 90W-ot. Stb.
- Tour: 120% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 120W-ot
- Performance: 200% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 200W-ot
- Sport: 280% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 280W-ot
- Turbo: 340% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 340W-ot
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
De ezzel pont azt bizonyítod te is, amit az a kommentelő írt. Mármint hogy az ilyen fokozattól függ hogy MEDDIG segít téma, a pedálszenzoros bicajokra jellemző.
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
De beleírta hogy a beletett teljesítményt szorozza a fokozat és nem egy fix teljesítménnyel segít rá. Így csak nyomatékszenzorral tudja.
"Eco: 60% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 60W-ot. Ha 150W-tal, akkor 90W-ot. Stb."
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
Értem, de én erre a részre céloztam:
"mindig max rásegítést ad, és a fokozattól függ, hogy milyen sebességnél veszi el"
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
Köszönöm! Az X01 lánccal is majd teszek egy próbát! Barátom rendelt egy jó láncmérőt LTJC - 002, ezzel sűrűbben nézem majd. Az hozzátartozik a teljes képhez, hogy a bringa utánfutó + 50kg gyerekekkel is jobban terheli. Emelkedőzünk is aszfalton, lefelé viszont nem ártana egy ráfutófék, mert hiába vagyok közel 100 kg, érzem, hogy tolnak a csajok lefelé. Szerencsére jók a fékek.
Egy 625-ös akkut le tudok meríteni 32 km alatt velük Igaz, itt ráteszem a rásegítést 400W-ra, nyomaték 85, agresszió 7 ( azonnali reakció ) és mehet.
Megjött a 800-as is! Elég húzós, de még mindig a legjobb áron 350e-ért hozták. Érezhetően több benne a tartalék és nem kell annyit spórolni menet közben, mint a 625-el. Ezzel a 800-assal van lételeme igazán a gépnek ( Trance x e2+ 2022 ). Először úgy gondoltam, hogy eladom a gyárit, de úgy döntöttem, hogy városban tili-toli, elugrani a 625-el fogok és távolabbi menetekre bepattintom a 800-ast. Ez esetben nem kell 10-20-30%-okat rátölteni.
[ Szerkesztve ]
Nem ismerem azokat a kínai bringákat. Elvileg pl. egy Mahle agymotorosnál a fokozat adja meg mekkora teljesítménnyel megy a motor, teljesen mindegy hogy tekersz. Lehet olyan vezérlés is ezek szerint hogy mindig 100% teljesítményen megy és sebbességi fokozatok vannak, ami szerintem semmire nem jó, mert ki akar pl. max 10-ig rásegítéssel tekerni.
/人◕ ‿‿ ◕人\
Az Eleglide C1-ről mindent és az ellenkezőjét is írnak. A helyi teszt szerint pedálszenzoros - viszont középmotorral kombinálva, ami potenciálisan összezavarhatja a népeket
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
“inkább ezeket venném, mint a Decathlonból az LD500E-t”
Az baj mert pont azt néztem ki
Van vele valami gond? Tudtok ajánlani valamit ami jobb vétel ebben az árkategóriában? A Decathlon nekem a garancia és a szerviz miatt volt szimpatikus.
Hát pont ezt mondom. Effektíve csak 5ös fokozaton ér valamit, vagy (nem bántásból) picit gyengébbeknek 4es fokozat, mert alatta 16km/h-val kb bárki tud tekerni...síkon mindenképp.
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
Az egyik, ami az összes Decathlonos bringával - nem tudni, milyen alkatrészek vannak benne.
A másik, hogy össze-vissza írnak mindent a vezérlésről. Van benne pedálszenzor, "nyomásszenzor", a rásegítés leírása a nyomatékszenzoros bringákra hajaz, viszont hátsó agymotoros (nem lehetetlen, de nem túl gyakori kombináció).
A harmadik az ára - feltéve, hogy pedálszenzoros.
Ami a jó benne, hogy el tudsz menni, ki tudod próbálni, és ki tudod faggatni az eladót. És ha meggyőző, akkor valóban előny a garancia.
Ajánlás - mire kell? Kulcskérdés, hogy jó-e a pedálszenzor a hülye kínai stílusú vezérléssel, vagy inkább nyomatékszenzor kellene.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Nah hát akkor kezeljük pedálszenzorosként...ha már a hivatalos oldalon is pedal assistot írnak. Mondjuk így meg 500K kicsit húzós
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
Egyébként nem érdemesebb venni egy Bosch motoros, ismert márkát használtan alig 1000km-rel sokszor féláron mint ilyen noném kínai cuccokat? FB szíjhajtásos csoportban sokszor látok már ebike hirdetéseket például.
/人◕ ‿‿ ◕人\
Ez nekem is megfordult a fejemben. 5-600 körül már nagyon szép állípotú frissen szervizelt (akár garis) kerókat is lehet kapni, és nem az elsó polcról
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
Köszi a részletes választ!
Amit eddig tudok az ebike-ok alapján, az alapján nyomatékszenzorosat szeretnék. A másik követelmény, hogy magas (férfi-) vázas legyen, de egyébként nem vagyok válogatós, és az átlagost jelentősen meghaladó testsúlyommal tudjon egy 60-80km-t (a problémám az, hogy nem tudok a csapattal nagyobb körökre menni, ezért kéne a rásegítés, illetve emelkedőkhöz).
Olyat szeretnék, amit valamilyen itthoni utolérhető nagyobb áruház árul, mert a szervizre és garanciára számítanék. Ezért néztem a Decathlont. Azt az 1m-s példányt nem azért próbáltam ki, mert reálisan megvenném, hanem mert érdekelt, de az minőségre és tudásra is csalódás volt.
"nem tudni, milyen alkatrészek vannak benne": ezt nem értem, fel van sorolva.
Nekem a nyomatékszenzor megléte is egyértelműnek tűnik. Ha mégsem az van benne, akkor félrevező a leírás.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
A fék, a nyereg meg a világítás van beleírva, na meg a váltó, amit elsőre nem vettem észre Motor, akku, váz, villa, pedálok, (lánc) nuku.
A szenzorokkal kapcsolatban: ha minden igaz, amit leírnak, akkor nem értem, hogy működik a vezérlés. Ha van, ami nem igaz, akkor inkább nem mennék feltételezésekbe, hogy mi igen és mi nem.
#7920 lugosi: egyrészt ld. a fentit, lehet érdemes elmenni egy Decathlonba és kifaggatni az eladót, hátha kiderül, hogy tényleg nyomatékszenzoros - akkor azért más az 500e-es árnak az optikája.
Másrészt áruházak terén akiket tudok ajánlani - AmBringa, Berguson, eBikeshop, K2. Első háromtól vettem is bringát, K2-ben többször is néztem, mindig nagyon segítőkészek voltak, csak végül pont mindig máshol vettem.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Sziasztok!
Valahol a neten belefutottam egy középmotoros, 250 wattos (vagy 350?), megbízhatóbb kivitelű ebike építő kit-be, aminél a motorozhatóságát biztosító gázkar opcionálisan csatlakoztatható volt. 150e Ft körül van-volt a komplett építő kit ára.
Nem tudok ráakadni mi lehetett, esetleg itt tudnátok segíteni?
Hol érdemes ilyen kiteket rendelni ahol jó az ár ám mégsem vernek át?
[ Szerkesztve ]
Szia,
nekem ezt ajánlották anno, sokan rendeltek innen, minden rendben volt nálam is,
1 hét alatt megjött eu raktárról.
https://www.pswpower.com
"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
Sziasztok!
Egyelőre csak gondolat szintjén foglalkoztat a dolog, de cruiser jellegű bicajon meg lehet oldani az aksi rögzítését a vázon?
(Mert alapból nincs ugye kifúrva a kulacstartó helye.)
Soha többet DPD!