2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Telefónia rovat

Nokia N8 - Az utolsó nekifutás

Az N8 eljutott arra a szintre, hogy szinte kötelező kicsit felturbózni, mert különben unalmas lesz.

[ ÚJ TESZT ]

Vásárlás - Hibakeresés

Vásároljuk meg (első) N8 mobilunkat! Felszaladunk vaterára vagy hardverapróra, rábökünk az első független darabra és kész! Öröm bódottáá, majd jön a mélypont: eladó egy Nokia N8-as mobiltelefon! :S

Itt kezdődnek a bajok! Rosszul indítunk. Nem szívesen linkelgetek hirdetéseket, mert ez címlap, de sok árulkodó dolog van bennük. Olyan dolgot magyaráz oldalakon keresztül, ami semmi nulla infó, annak aki ért hozzá, de sokat mond a laikusnak. Arra jó, hogy elájuljon és vásároljon.
Pl:
- Nokia Care-ben lett rá feltelepítve a Belle Refresh! - Jó és?, ha ezt meg kell említeni rég rossz barátom, nem tudod mit, használtál eddig. - Add el nekem, majd én felfuttatom!

- A hirdetés képein látható, hogy Anna van rajta, full karcmentes szép állapotú. - Alig, használt, max sokat trécselt vele, de ő sem tudta mit, használ. - Nekünk jó lesz ide vele!

- Eladó kihasználatlanság miatt és látszik, hogy Annás. - Nincs hozzáfűzni valóm!

Vásárláshoz leírnék néhány dolgot, amivel szépen lehet alkudni, vagy éppen olyan infókat kideríteni, ami fényt, derít a telefon hibáira!

Első körben döntsük el klón a telefon, vagy sem, mostanában láttam kettő nagyon jól sikerült darabot, amiről az eladó sem tudott, olyan szépen volt rá 30 ezres licit, hogy csak lestem. Természetesen nem tudtam elnézni a dolgot. Azóta minkét telefon klónként van hirdetve!
Én három árulkodó jelet vettem észre a rossz minőségű képekről. A kijelző körüli króm csík ennél a színnél gyárilag fekete, nem króm. A vaku kialakítása, ilyen a valódi és ettől nagyban eltér a másolaté.

Eredeti ---------- Klón

Végül pedig a *#0000#-re egyik telefon sem írja ki, hogy made in finland. A valódi ilyen:

Természetesen ennél sokkal több árulkodó jel van. Pl, Az eredetin máshol van a "lógóka" hely, illetve a Nokia Corporation helyett, Nokia Gorporation látunk.

Garancia: Én a Nokia garanciával sem, vagyok megelégedve, de törekszem rá. A GSM nem ér sokat (üdvözlöm őket innen is), megnézném mit művelnek egy fődarab hibával. Ne dőljünk be azoknak a nagynak, hangzó szavaknak, hogy 1 hét teljes körű és 3 hét szoftver = 1 hónap garancia. Mindkét összetevője parasztvakítás.
A Nokia garancialevél így néz ki. 2 évben kell gondolkodni, amiből az első teljes, a második korlátozott. Pl. akkura, tartozékokra nem vonatkozik.

Figyelem! A HDMI takaró alatt meg kell lenni az IMEI matricának!! Törekedjünk a finn gyártmányra, mert mostanában elterjedtek a kínai változatok, ezeknek több hibájuk is lehet. Info
Ha sikerült megállapítani a valódiságot érdeklődjünk a beszélgetési időről, amit a *#92702689# -el tudunk előcsalni. Ez a bejövő és a kimenő hívások elvben nullázhatatlan számlálóját hozza elő. Mindenki maga döntse el mi a sok neki.

A *#0000# -el tudjuk előcsalni a termékkódot, amivel meg lehet nézni, hogy milyen régióba szánták a telefont. Ebből kiderül a színe is. Ez akkor nem igaz, ha már eladáskor is más szoftver van rajta. A tényleges igazságot a Phoenix mondaná meg.
Gyakori kódok: 059D693 szürke - 059L036 bronz a lista hosszú. Ellenőrizni a NaviFirm+ 1.7-el tudjuk. Az első oszlopból indulva lassan eljutunk a Product Code-ig (termékkód). Értelemszerűen a következő minta alapján:

Én annak szoktam örülni, ha magyar nyelv is van a termékkódhoz tartozó szoftverben, a szín tök mindegy (elvileg). S60v3-as telefonokon ez a kód átírható volt, ezt mostanra megszüntették ezért, ha van egy pl. afrikai kódunk, akkor külső szoftverrel* rá kell tennünk a magyart, mert különben a Nokia Suite a gyárihoz tartozót fogja telepíteni. Jellemzően a GSM boltos telefonoknál jelentkezik ez kis kellemetlenség, a Nokiától vásárolt telefonokban ez a kód rendben van, ránézésre már meg is mondom a kódot, ha tudom, hogy Nokiától vásárolt. Aki nem ért hozzá kicsit kétségbe is esik. Nem szabad!
Ha nem magyar a kódunk nincs baj, csak jó, ha értünk a Phoenix Service Software*-hez.
Ezt a termékkód témát nyitva, hagyom, mert később erre szükségünk lesz!

Tegyük fel nincs benne 800 óra beszélgetési idő mint az egyik E90-es telefonomban :D és magyar termékkódos, sőt nincs hibája sem!, vagy van csak nem tudjuk? Derítsük ki, amit csak látatlanba lehet!

Kérjük meg a kedves jó szándékú eladót, hogy küldje rá a telefonra ezt a képet és ellenőrizze lehetőleg sötétben, hogy észlel-e lilásodást a kép nézegetése közben. Megsúgom fog, én úgy látom 10-ből 8 telefonon. Sajnos ez gyakori hiba, AMOLED hiba. Sokféle teória van arra vonatkozóan mi okozza, de nekünk csak az a lényeg, hogy van, vagy nincs. Ritka, ami teljesen hibátlan, az én példányom nem lila, hanem enyhén zöldes, de csak a képen. Láttam egy pár N8-ast már, nekem több is volt, a sajátomat kivéve nem úszta meg egy sem, de attól még, hogy lila nem kell elvetni csak mérlegelni kell mennyire lila. Én úgy szoktam mondani van az o***ék lila és az elviselhető szintű.

Előbbi a videók lejátszása során is előtűnik és a Nokia gyári evolve témáján is nagyon észrevehető, ha már totál alap helyzetben látszik a telefonon nem is foglalkozok vele. Garanciában ez szép mutatvány, mert elvinni elviszik javítani, de néha az újabb kijelzővel sem javul a helyzet, én láttam már olyat, hogy rosszabb lett és mondtam a garanciában, hogy újra, mert ez rosszabb mint volt. Létezik amúgy, hogy jóra cserélik. Én úgy gondolom mindig jó kijelzőt kap a telefon, de függ az alaplaptól is a végeredmény, sőt olyannal is találkoztam már, hogy szoftverfrissítés után lett rossz. Párom eladott N8-as telefonja is első kategóriás volt, de a fényerő csökkentésével a hiba nagy mértékben javult.

[link]

Szériahiba, hogy el szokott törni a 3.5-ös jack dugó körül a műanyag és leesik. Nekem se nem törött, se nem használt, nem használom a 3.5-öst. Ennyi a titok. Másik ritkább hiba az, hogy a HDMI takaró elreped magától. Ez a kettő hiba nem vészes, mert olyan 3500ft-ért lehet hozzá kapni felső takaró névre, hallgató kupakot, ha nem akarunk vele garanciába szaladgálni, vagy már nincs is rá, akkor vegyünk egyet és cseréljük le mi magunk. Egy T5-ös csavar tatja, utána lehúzható a kupak, youtube-on megnézhető a módszer. Figyeljünk rá, hogy garanciás készüléknél az IMEI matrica nem vándorol, ezért, ha garanciába visszük, tegyük vissza és, ha lehet a csavart se gyötörjük meg.

Érdemes rákérdezni a proximity sensor (ez érzékeli, hogy a fülünknél van a telefon) helyes működésére is, nehogy akkor is sötét maradjon a kijelző, amikor le akarjuk tenni a telefont, vagy éppen fordítva. Érdekes hibákat okoz.

Az akku érdekes téma, én most cseréltettem ki garanciába, mert majdnem lejárt az első év. Kezdett már igen igen gyengélkedni. Legfőbb jele az volt, hogy a teljesen feltöltött telefon a BatteryInfo wigdet szerint 89%-ról indult el, estére pár %-os szintig merült, csere óta 2 napot elmegy az én, használatommal. A cseréje 57 másodperc, csak legyen mit beletenni. Ezen se múljon a telefonvásárlás, de alkut érdemelő téma.

A többi kérdés a telefonról alapvető nem kell leírni. Az, hogy fagy-e, vagy van-e bármi más baja, úgy sem, derül ki ezekből. Csak annyival kerülhetünk közel a jó vételhez, amennyire ezek az eszközök engedik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.