Hirdetés

2018. július 21., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Mit tud egy GTX 980 Ti Full HD "maximum" grafikán?

  • (f)
  • (p)
Írta: |

PC-s pályafutásom legjobb HW-ének a tesztje avagy három év mérései egy rövid cikkben összegezve.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés

Amióta van PC-m, mindig is érdekelt az a kérdés, hogy egy adott csúcsvideokártya hogyan teljesít a gépigényesebb játékokban, maximális grafikai beállítások mellett.
Rajtam kívül biztos van még pár ember, akit érdekelhet, hogy adott felbontáson (esetemben Full HD-ben, ahol lehet, 4K upscale-ben) a játékon belüli maximális beállítások mellett mire elég egy ilyen videokártya.

Már bőven okafogyottá vált ezt a teszt, 980TI-t is csak a múzeumokban látni már, de sajnos rettentő kevés időm van játszani :(

A tesztgép:

Alaplap: Gigabyte GA-Z170-D3H
VGA: EVGA GeForce GTX 980 Ti Superclocked+ ACX 2.0+
Táp: EVGA Supernova 650 G1
RAM: KINGSTON HX421C14FB/4 (2* 4GB) DDR4-2133MHZ CL 14 HYPERX FURY BLACK SERIES
CPU: i5 6600K
Rendszer: Windows 10 Home 64bit

A játékoknál használt beállítások minden esetben:

Felbontás:1920*1080
Grafikai beállítások: A játékok grafikai menüjében minden esetben a létező összes beállítás a maximálisra állítva (AA, felbontás felskálázás stb.)

Megpróbálok a lehető legjobban belemélyedni a játékokba, hogy ne legyek olyan általános, mint sok más tesztoldal, amiből véletlenül se derül ki, melyik VGA mit tud az adott játékban.
Ezt arra értem, hogy azokban kb. pár perces vagy alig 20-30 másodperces részt csinálnak meg, aztán levonják a konklúziót. Ez pedig így egy nagy túrót nem ér.

Egy példa: most, hogy nem volt rendes VGA-m, Intel IGP-vel tesztelgettem. Kezdésnek a Metro Last Light-ot néztem. A kezdéskor majdnem dobtam egy hátast, hogy 40-50 fps egy IGP-től, na ne... aztán a következő részen szépen kaptam az 1x-2x fps-eket az arcomba. Szóval én sok órás, mindenfelé mászkálós, robbantós, akciódús helyzeteket Fraps-eltem, vagy szimplán egy teljes végigjátszás eredményeit átlagoltam. Majd minden játéknál megemlítem, mi volt az adott szituáció.(/B)

CryEngine-es játékok:

A Ryse Son of Rome (4K upscale) és a Crysis széria teljes végigjátszás alatt mért átlag fps; az Enemy Frontban pedig 4 pálya/küldetés átlaga; a Lichdome-ban pedig 2 óra átlaga látható.

Autós játékok:

Itt a CARS kivételével mindenhol a játékok saját benchmarkját használtam. A CARS-nál ezek voltak a körülmények: Azure Circuit pálya, napfelkelte, szakadó eső, 35 ellenfél, utolsó helyről.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.