2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Utazás rovat

Azori-szigetek egy csipetnyi Lisszabonnal

Ha egy elvarázsolt helyre, egy kis nyugalomra vágysz, távol a nyüzsgéstől, akkor ne tétovázz, életre szóló kaland lesz!

[ ÚJ TESZT ]

Lisszabon - tömegközlekedés

TÖMEGKÖZLEKEDÉSRŐL

Amit láttam Lisszabonból, az alapján azt kell, hogy mondjam, csak az béreljen autót, akinek az emelkedőn való elindulás 10-ből 11-szer megy. Nem zavarja, hogy bármikor meglepheti egy felbukkanó gyalogos. Nem morgolódik az egyes zebráknál egymást követő gyalogosok tömkelegére.

Kezdeném a legfontosabbal. A zapping kártyával. Szerencsére az automaták nem túl bonyolultak. Könnyen átállítható angolra, könnyen vehető és feltölthető a kártya. Legelső alkalommal kártyát is kell igényelni, ami nem vészes, pár cent. A vásárláskor és feltöltéskor érdemes eltenni a blokkot baj esetére. (Szerencsére nekünk nem volt szükségünk rá.) Lehet napijegyet is venni, de lehet csak szimplán is feltölteni. Lehet számolgatni, hogy melyikkel jövünk ki gazdaságosabban, de ehhez jól meg kell tervezni a napot.

Bár van vonat, villamos, busz és metró is, szinte csak metróztunk, mert a legfontosabb helyekre elér. Buszt talán ki se próbáltuk, villamosból is csak a 25-öst, mert az megy végig az összes látnivaló mentén. Bár ehhez érdemes a kiindulóponthoz menni. Szinte mindig van sor, de viszonylag hamar indulnak.

Metró nem olyan sűrűn jár, mint Budapesten, de nem is kell fejvesztve rohanni, mert 5-10 percenként jár napközben. Egész tiszta, nem fülledt, de itt is azért tapasztalható az, hogy leszállni nehéz a tolakodók miatt. Itt is megállnak az ajtóban is, le nem szállnának, segítve a gyorsabb fel- és leszállást. Itt is van még hová fejlődnie a városnak.

A kártyával egész nagy távolságokat tudunk megtenni szinte aprópénzért. Cascais-ba is érdemes ellátogatni. De odafelé is rengeteg a strand, ha valaki napozni szeretne. Vagy hajózni is lehet a kártyával Almada-ra, a Krisztus-szoborhoz.

Lisszabonban, amennyiben nem sok időt tervez valaki, akkor jó lehet még a tuktuk is, ami pár fős kismotor. A főbb turisztikai pontokon biztos akad egy-kettő, akik turistákra vadásznak. Állítólag pár euróért a legtöbb látnivalóhoz el tudnak vinni. Mivel a városi közlekedés nem a leggyorsabb a gyalogosok miatt, így lehet, hogy egy kisméretű tuktukkal gyorsabban meg lehet nézni. Eleve ők ismerik a rövidebb útvonalakat, érdekük a minél több forduló a pénz miatt. De így kevesebb idő jut egy-egy látványosságra valószínűleg.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Közlekedés I.

    Elsősorban Magyarország, majd a világ tömeg- és közúti közlekedésével foglalkozó cikksorozat első része.

Előzmények

  • Bringatúra a Balkánon, 2-3. nap

    Bosznia!!! Városokkal, hegyekkel, völgyekkel, Szarajevóval, Mostarral és a Neretvával. És burekkel!

  • Kerékpározás az Alpokban

    Élménybeszámoló az idei nagy kerékpáros túránkról: Franciaország, Olaszország, Svájc és Ausztria.

  • Tajvan másodszor

    Négy éve voltam először, most ismét eljutottam Tajvanra. Videós kontent, költségek a varázslatos ázsiai országból, amit nem ismernek el.

  • Ecuador és Peru – 4 hónap alatt

    Életem legnagyobb kalandját írom le – turisták számára hasznos információkkal és képekkel kiegészítve. Utazásra fel!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.