2019. július 17., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

A blog rossz, az alkohol rossz, érteem?

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Terveim szerint gonosz és rosszindulatú sorozatomban pellengérre állítom a hazai blogelit...

[ ÚJ TESZT ]

Terveim szerint gonosz és rosszindulatú sorozatomban pellengérre állítom a hazai blogelit krémjét, ahogy azt kell. Mert kell. Egyrészt, kell az egészséges rosszindulat. Másrészt, a blog, mint műfaj, valahogy ordít a nagyképű, önjelelt megasztárok után. Van is belőlük sok itthon, frankón.

Ha mondanak neked valamit azok a szavak, hogy doransky, pollner, zsolti, konrád, akkor itt a helyed. A személyes fikázás mellett persze igyekszem majd mindig valami általánosabb észrevételt is tenni.

Fika és egy konkrét eset

Kezdjük is velük ebben a sorrendben. Gondolom sokan ismeritek a Blogteret, hazánk második legnagyobb (látogatottságú) és legnagyobb (pofájú) blogszolgáltatóját. Mivel ez egy rosszindulatú bejegyzés, a pozitív dolgokkal (maga a szolgáltatás nem rossz, a koncepció kb. működik, stb.) most nem foglalkozunk. Csak a negatív dolgokra koncentrálunk.

Doransky egy s@ggfej. Nem volt mindig az, egy ideje az. Leginkább azért, mert a cseppet sem eredeti Blogter / Linkter / Videobomb kapcsán egy önelégült, elszállt, és önjelölt sztárt csinált magából. A Blogter bő 70 millió forintos tőkével indult vállalkozás - behúztak egy befektetőt. Elindultak, iszonyat csinadrattával, ömlöttek a reklámok mindenhol (Index, Origo, Hírkereső, stb.). Mindenféle hivatalos statisztikák híján is pillanatok alatt kommunikálni kezdték piaci elsőségüket és felsőbbrendűségüket, és ez a hozzáállás azóta sem változott.

Mégis mi a retekben hisznek? Hogy ha valamit elég sokszor mondogatnak, halál komoly pofával, akkor majd mindenki magáévá teszi a bölcsességet? Sajnos egyébként ez igaz valahol, de hát az első számú törvény, hogy a netes közösségben minden kiderül.

Konkrét adalék: [link]
(Hosszú, de nagyon tanulságos)

Szinte hihetetlen, hogy egy 70 millió+ forintos törzstőkéjű cég vezetésében csupa állat legyen, aki blogokra jár flamelni, mint a 14 éves fórumjancsik! Az a paradox az egészben, hogy Doransky pont a blogot, mint olyat nem érti (érted, ő, aki az egyik legnagyobb önjelölt hazai blogszakértő), amikor úgy viselkedik saját jáccóterén, ahogy épp sértődöttsége vezeti. Ha valami, hát a blog egy kötetlen, szókimondó műfaj, és bizony bírnia kéne a kritikát. Nem kitörölni, mert attól az nem szűnik meg. Neki pláne nem, mert a cég ''arca''.

Röviden: elloptak egy logót, sőt, egyre inkább úgy tűnik, hogy konkrétan vagy áttételesen, de igen sok mindent ''kölcsönöznek'' másoktól. Ez iszonyú amatőr. Ekkora cégtől pláne (és jól mutatja, hogy mi történik, ha megdobsz pár tapasztalatlan és cégvezetésre alkalmatlan suhancot egy valag pénzzel).

A nagyobb baj, hogy amikor ez kiderült, kivétel nélkül az összes cégtag elővette a nagymellényt és a konkurenciájukat fikázták (persze nem is ők kezdték, stb.). Baromi visszatetsző dolog. És igen, tipikusan magyar dolog ezen csámcsogni, de amikor fizetett hirdetésként elárasztják a piacot felsőbbrendűségüket hirdető okosságokkal, akkor bizony elfér nekik egy pofon az arcukon a közösségtől.

A tanulság

És itt a legszebb momentuma az egésznek: a pofont a saját közösségüktől kapják, ők, Az Első Számú Magyar Közösségi Szolgáltató. Attól a közösségtől, amit nem tudnak kezelni. Attól a közösségtől, amit hülyének néznek, amikor így viselkednek. Remélem nem árulok el nagy titkot vele, hogy nem ők az egyedüliek ezzel a médiapiacon, de hogy egy közösségi szolgáltatásokra specializálódott cég tegye, az gáz.

(Mivel Doransky hetente egy böszmeséget majdnem mindig elkövet, fogunk még foglalkozni vele és rajta keresztül általános dolgokkal eleget. Nézzük meg addig is a www.youtube.com [link] és a www.videobomb.hu [link] oldalakat. Ész megáll, hogy ezt lehet büntetlenül.)

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.