Gyorskeresés
Blog
[ ÚJ BEJEGYZÉS ] [ ÚJ CIKK ]
-
NES emulátor fejlesztői napló - Már játszani is lehet
Az előző bejegyzésemben még fekete-fehér képeket mutogattam, most már néhány egyszerűbb játékot is futtatni lehet. Egész jól haladok, sőt motiváció is akad, ugyanis sikerült kibulizni, hogy ez legyen a szakdolgozat témám. Munka még akad bőven, de egy-egy ilyen mérföldkő mindig új lendületet ad a munkához. A következő videó a futó emulátort mutatja, ahogy játszom.
Az előző bejegyzés óta a következő dolgok történtek:
-Színek (!)
-Kezdetleges sprite renderelés
-Bevitel - egyelőre 1 játékos
-1 alattomos hiba javítva a CPU implementációjában, az egyik shift művelettel kapcsolatban.
-apró hibajavításokrobotjatek 9 éve 2
-
NES emulátor fejlesztői napló - Helyzetjelentés
Nem tűntem el teljesen, csak ha volt egy kis időm, akkor inkább az emulátorral foglalkoztam, mint a dokumentációval. Épp elértem az első fontos áttörést, és úgy gondoltam jelzek, hogy még fut a projekt. Íme:
Színek még nincsenek, és jeleneg a spriteok sem kerülnek kirajzolásra. Nincs még sem input, sem hang. Plusz a scrollozást is meg kell oldani. Még rengeteg dolgom van az egésszel, de a nehezén már talán túl vagyok. (Dehogy vagyok, a Mapper-ek kezelése egy külön tortúra lesz! ) Miután már kb használható funkcionalitásban, nekiállok optimalizálni, ugyanis ez jelenleg a világ leglassabb NES emulátora.
A következő néhány napban tervezek írni egy-egy kisebb összefoglalót a NES általános felépítéséről, illetve a CPU-ról. A későbbiekben a PPU is szóba kerül majd, és ezzel kapcsolatban a képek előállításának folyamata.
Illetve fel kel írnom magamnak, hogy hajnali 3 órakor, 4 sör után nem szabad nekiállni programozni, mert utána 3 napig debugolhatok egy 0x2000-nek írt, valójában 0x2002-es memóriacímet...
robotjatek 9 éve 2
-
NES emulátor fejlesztői napló I – Rögtön egy kis kitérő: CHIP8
Belefogtam egy NES emulátor leprogramozásába – ha lesz időm és kedvem, itt egy fejlesztői naplót fogok vezetni. Ezek a bejegyzések inkább ilyen vázlatszerű valamik lesznek, ezért is nem cikket írok.
Szabadidőmben gyakran játszom a PC-men konzolos játékokkal, természetesen valamilyen emulátort használva. Ezek főleg PSX, vagy PS2 játékok, ritkábban SNES, vagy NES. Programozó tanoncként mindig csodálattal néztem ezekre a programokra, hogy lehetővé teszik egy teljesen más architektúrára írt program futtatását, többnyire játszható sebességgel. Mivel szeretek új dolgokat tanulni, régóta érlelődik bennem a gondolat, hogy írok egy saját emulátort. A probléma ott volt, hogy sem a tudásom nem éreztem elegendőnek egy ilyen munkához, sem annyi szabadidőm nem volt, hogy a kutatómunka és a fejlesztés is beleférjen. Szintén hatalmas problémának éreztem, hogy csak nagyon felületesen tudtam, hogy működik a „vas”. Bár az egyetemen, a szakomon (programtervező informatikus) volt ilyen jellegű előadás, az csak arra volt elég, hogy tudjam, hogy van olyan hogy regiszter, vagy Stack Pointer, de arról csak homályos elképzelésem volt, hogy a bitek sorozatából, hogyan tudja a processzor, hogy milyen utasításokat kell végrehajtania. Tény, hogy a magas szintű nyelvek korában erre egyre kevésbé van szükség, amikor már a mikrokontrollereket is egyre gyakrabban programozzák C-ben.
robotjatek 9 éve 4
robotjatek top 10 blogbejegyzése
Percről percre
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
ChatGPT-hallucinálás
Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
Kripocég és agyi chip
A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
EU, iPadOS szabályozás
Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
A Shein nagy változása
Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
USA - Kína - jóbarátok?
Antony Blinken külügyminiszter szerint az USA a chipkorlátozásai ellenére nem akarja visszafogni Kína növekedését és fejlődését.
-
AI, iPhone, OpenAI
Újra egyeztet az Apple és az OpenAI az iPhone-okba szánt generatív AI-funkciók kapcsán.