2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Cooler Master Trooper-em története Update #2

Írta: | Kulcsszavak: iPon . Cooler Master . ház . garancia

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok,

Történ múlt héten csütörtökön, hogy hosszas olvasgatás után megrendeltem a kiszemelt házamat egy Cooler Master Storm személyében, az iPon webáruházból. (Aminek egy halom baja van, és majdnem megvakított, de mindent a maga idejében)
Szombat reggel vettem a cipőmet, és a kabátomat, mehettem a kijelölt PickPackPont-ra a csomagomért. Odaértem, ott virított a pult mellett a doboz. Kifizettem, átvettem, hazavittem. Na, és itt jöttek a bajok csőstül. Nézegetjük, nézegetjük, és észrevettünk, hogy az első két lába teljesen törött. Úgy képzeljétek el a teljesen töröttet, hogy szilánkos. (Képek a végén lesznek.)
Még aznap este írtam a bolt felé ezt az e-mailt:

"Tisztelt Uram!
Azért írok most Önnek, mert a napokban XY csomagszámon YX PickPackPont átvevőhelyre rendelt Cooler Master Storm Trooper házamnak van két törött lába. Mi a teendő ilyenkor? Én személy szerint egy cserének örülnék a legjobban, mivel ez az Önök részéről hibás teljesítésnek minősül."
Üdvözlettel,
Én

Erre 1-2 órán belül az alábbi válasz jött:

"Kedves Én !
A termékről készült képeket továbbítjuk a beszállító felé aki eldönti
ilyen esetben mi a teendő, sajnos fizikai sérülésre nem terjed ki a a jótállás.
Üdvözlettel:
XY ügyintéző"

Ekkor valahogy így éreztem. Nem tudom, miért kell ezt a beszállítóval megbeszélni, de legyen.
Erre az én válaszom:

"Kedves XY!
Értem. Általában mennyi idő, mire válaszolnak?
Üdvözlettel,
Én"

Újabb 1-2 óra után kaptam a választ: (Azt meg kell jegyeznem, hogy minig gyorsan válaszolnak, de az információ tartalom nem mindig kielégítő.)

"Kedves Én !
Általában 3-5munkanap szokott lenni."
Üdvözlettel,
XY"

Itt már kezdtem egy kicsit ideges lenni, mivel az ügyvédemmel konzultálva arra jutottunk, hogy ennek azonnali cserének kellene lennie. Itt elpattant az agyam, és kaptak egy ilyen levelet:

"Kedves XY!
Köszönöm, de ez annyira nem lényeges, mivel webshopból történő vásárlás esetén 2012 Január 1-étől 14 munkanap áll a vásárló rendelkezésére az indoklás nélküli elállásra. Természetesen én nem zárkózom el a korrekt megállapodás elől, de amennyiben ez nem sikerül, akkor kénytelen leszek megtenni a lépéseket a Fogyasztóvédelem felé, illetve a vásárlók könyvébe is kénytelen leszek írni. Sőt, még akár különböző internetes fórumokon, konkrétabban a "Hol vásároljak?" topikokban meglebegtetni az Önök 'korrekt' eljárását. Nem vagyok benne biztos, hogy ez Önöknek anyagilag megérné. Csak magamat tudom ismételni, mégpedig, hogy én nem zárkózom el egy korrekt, gyors megállapodás elől. Ebben az esetben természetesen azt fogom leírni, hogy korrektül jártak el.
Az már csak ráadás, hogy a ház tetejében található 20CM-es ventilátorról alap fordulatszámon járatva lerepült egy lapát, egyenesen az arcomba, oda ahol most 3 öltés van.
Üdvözlettel,
Én"

Ez már este 11 körül volt, erre nem válaszoltak aznap. Ez nem is probléma, nem várom el.
Viszont ez már nekem sok volt egy napra, elmentem aludni.
Másnap reggelre kaptam ezt a választ:

"Kedves Én !
Felesleges vagdalkozni vagy fenyegetőzni, ahogy leírtuk ezeket a lehetőségeket tudjuk mi is biztosítani amit számunkra is megenged a jogszabály. A Fizikai sérülés miatt elállás esetén a nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt és a szállítási költséget köteles a fogyasztó megtéríteni, véleményem szerint várjuk meg a beszállító álláspontját így annak fényében már könnyebb lesz döntenie mit lépjen tovább.
A ventilátoros esetet pedig nagyon sajnáljuk, de a nem rendeltetésszerű használatból adóik.
Üdvözlettel,
XY"

Ezen a reggelen egyébként sem voltam jó kedvemben, és írtam egy ilyen levelet:

"Kedves XY!

Az álláspontjuk számomra teljesen érthetetlen, hiszen mint azt megírtam, jeleztem, és fényképeket is küldtem róla a számítógépház az általam történt átvételkor már sérült volt, ezt semmiféle használat nem okozta, hiszen a legelemibb használatba vétel előtt már sérült volt. Jelzem, ez esetben a Ptk értelmében ez hibás teljesítésnek minősül, és hibás teljesítéssel kapcsolatos jogi következményeket vonja maga után. E tekintetben Önök téves, és jogilag érthetetlen álláspontra helyezkedtek akkor, amikor ezzel kapcsolatban a beszállítójuk válaszától teszik függővé a szavatossági igényem kielégítését. Szeretném kihangsúlyozni, hogy én az Önök beszállítójával semmiféle jogi kapcsolatban nem állok. Én szerződéses kapcsolatot Önökkel létesítettem. Ebből adódóan a hibás teljesítésért is, így a beszállítójukért Önök tartoznak felelősséggel, és a hibás teljesítés miatt az áru kicserélésének kötelezettsége Önöket terheli. A beszállítójukkal Önök állnak jogviszonyban, azonban az Önök közti esetleges jogvita az én szavatossági igényemet, és az Önök ezzel kapcsolatos kötelezettségeit semmilyen módon nem befolyásolhatja. Az eddigi válaszaikat csak időhúzásnak tudom értelmezni, és ezzel kapcsolatban azt szeretném megjegyezni, hogy az ezzel kapcsolatos igényemet haladéktalanul, és azonnal bejelentettem, határidőben, így az időhúzásnak nincs értelme, mert a szavatossági igényem él, és ezt az Önök időhúzása nem tudja megváltoztatni. Ismételten kihangsúlyozom, hogy élek a szavatossági jogaimból származó igényemmel, és az önök által hibásan teljesített áru kicseréléséhez ragaszkodom. Amennyiben ezt nem tudják teljesíteni, úgy törvényi kötelezettségük az áru visszavétele, és a vételár visszafizetése. Szavatossági felelősség alól nem tudnak kibújni.
Ami a ventilátor meghibásodását illeti, nem hiszem, hogy rendeltetésellenes használatról beszélhetnénk, miután a számítógép rendeltetésszerű használatához tartozik a hűtőventilátorok üzemelése. Az anyaghibás ventilátor működés közbeni törése pedig nem tekinthető rendeltetés ellenes használatnak.
Őszintén bízom abban, hogy bár kész vagyok rá, nem kell jogi útra terelnem a szavatossági igényem érvényesítését, és Önök a további jó kapcsolatot elősegítendő, és jó hírnevüket megőrzendő módon együttműködnek a szerződésből fakadó problémák megnyugtató rendezése érdekében.
Üdvözlettel,
Én"

Ekkor kicsit lenyugodtam, mert kiírhattam magamból, ami idegesített. Erre kaptam az alábbi választ:

"Kedves Én !
A garanciát nem utasítottuk el, kérem fotózza le a csomagolást is több oldalról. Köszönjük !"
Üdvözlettel,
XY"

Ekkor már valahogy így éreztem, de nem voltam ideges, a levelem is nyugodt hangvételű lett:

"Kedves XY !
Csatolmányként küldöm a csomagolásról készült nagy felbontású fényképeket. Azt még hozzátenném, hogy az egyik hugarocell keret már a kibontásnál törött volt(pont a törött lábak oldalán), és a ragasztószalagot sem én tettem a doboz aljára. Valószínűleg szállítás közben kieshetett a dobozából a ház, és emiatt nincsenek meg a lábból kitörött kis műanyag darabok.
Üdvözlettel,
Én"

BTW, műanyag darabok, és ragasztószalag. Ezekről még nem is beszéltem. Átvételkor ugyan nem tűnt fel, de körbe volt ragasztószalagozva a doboz alja. Bár, ha feltűnt volna se tulajdonítottam volna nagy jelentőséget neki. A fenti elméletemből kiindulva pedig kellett volna.

Képek, amikről fent beszéltem:

Ventilátor:
1
2
3
Lábak:
1
2
3
4
5

A fentebb linkelt képeken szerintem elég jól látszik a problémám...

Jelenleg ott áll az ügy, hogy lefényképeztették velem a csomagolást több irányból (10 képet kaptak tegnap este), de erre még nem jött válasz.

Elég hosszú lett. Őszinte hálám annak, aki elolvassa, és hozzászól.
Üdvözlettel,
xnace

Update #1

A Csütörtökön elküldött, dobozról készült képekre azóta sem kaptam választ.
A kedves iPon dolgozóknak, akik figyelik ezt a thread-et, azt üzenem, hogy nincs értelme az időhúzásnak.

Ezért:

"Az eddigi válaszaikat csak időhúzásnak tudom értelmezni, és ezzel kapcsolatban azt szeretném megjegyezni, hogy az ezzel kapcsolatos igényemet haladéktalanul, és azonnal bejelentettem, határidőben, így az időhúzásnak nincs értelme, mert a szavatossági igényem él, és ezt az Önök időhúzása nem tudja megváltoztatni."

Update#2

Hosszas megbeszélések után jól alakul az ügy. Azt írták, hogy kérjek garancia futárt. Holnap már jön is. :R

Hozzászólások

(#1) Löncsi


Löncsi
őstag

PickPackPont

Gondolom egy életre megtanultad, hogy tőlük nem veszel át csomagot. :)

Amúgy sok sikert, remélem kicserélik.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#2) fricz19


fricz19
őstag

szét tört a lába?
de mindez nem látszódót a dobozon mikor átvetted?
az a venti....

[ Szerkesztve ]

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#3) tvse1995 válasza fricz19 (#2) üzenetére


tvse1995
senior tag

Én eddig kétszer rendeltem PickPackPontos átvétellel. Ebből egyik volt iPontól akkor semmi gond nem volt, időben és épen érkezett meg. A másik vásárlásomnál se volt baja a cuccnak viszont majdnem egy hetet késett. :U

Ezek után lehet, hogy és se fogok azon a plusz 1500Ft-on spórolni és kéretem rendes futárral.
Bár az se biztosíték semmire: [link] :W

(#4) xnace válasza fricz19 (#2) üzenetére


xnace
őstag

Kívülről teljesen ép volt.

Igen, megtanultam. Bár a későbbiekben sem lesz más választásom, mert napközben bizonytalan, hogy hol leszek.

Samsung Galaxy S3 Marble White

(#5) hackeeeee


hackeeeee
Jómunkásember

Venti is törött volt?!?!?!?!

Az köszi.. :Y

Véleményem szubjektív...

(#6) xnace válasza hackeeeee (#5) üzenetére


xnace
őstag

Működés közben pattant ki egy lapát.

Samsung Galaxy S3 Marble White

(#7) Thunderzolee

Hát ez durva. :/
Biztosan leejtették szállítás közben. :(

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#8) hackeeeee válasza xnace (#6) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Most olvastam el a szöveget is..

Hát besz@rás bakker... Szerintem is leesett, vagy kiesett, bár sajna ezt sosem fogjuk megtudni..Kíváncsian várom, hogy mit lépnek.. Remélem megoldódik.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#9) XtremLor válasza xnace (#6) üzenetére


XtremLor
őstag

Sok sikert a cseréhez, jo nagyot kapott a ház ez nem csak kis kocc volt, a 4. láb képén a rács felett is mintha lenne valami szép sérülés magán a házon is. A venti meg..no comment máskor rendeltetésszerűen tessék ám használni :DDD :W
A képes illusztráció az idegállapotról jóra sikeredett :U

"Legen...Wait for it...Dary"

(#10) darál0w


darál0w
Jómunkásember

durva...

remélem sikerrel jársz.

Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.