Ott hagytam abba, hogy sok-sok utazás jött, amikre nem ezt az autót választottuk volna (vidéki utak, 50km és 160km távolságokra, jó sok). Ráadásul alig használtuk arra, ami miatt megvettük: nem volt óvoda, bevásárlásokat is minimumra vette mindenki.
Ahogy telt az idő, úgy láttuk, hogy nem lesz gondunk vele, nagyobb távra is használható lesz. Épp csak a csomagtartó mérettel kell együtt élni... A vírushelyzet enyhülésével együtt jött az ötlet apóséktól, hogy menjünk el együtt egy kerékpár túrára az Ybbs folyó völgyébe. A táj csodás, az út tökéletes, emelkedése szinte nulla: mivel majdnem végig a körülbelül 120 éves vonatpálya helyén épült.
Apósék ötlete az volt, hogy középtájon keressünk szállást (Hollenstein an der Ybbs), majd tekerjünk egyet jobbra is, és balra is. Első nap ez 30+30 km, a Lunzer tóig, második nap pedig 25+25km Waidhofen an der Ybbs-ig. Csak a csomagokat és magunkat kellett vigyük, apósék vitték a bicikliket. A túra különlegessége számunkra, hogy először életünkben kipróbáltunk egy biciklis utánfutót a gyereknek.
A túra másik nagy különlegessége, hogy elektromos autóval mentünk, oda és vissza. Az i3-al ...
Odaút
Úgy döntöttünk, hogy két éjszakát alszunk a túra előtt Sopronban, így egy teljes napot fogunk eltölteni a Family Parkban (Rust, Ausztria). Ezt mindenkinek ajánlom, akinek gyereke van. Egyébként szülinapos gyereknek ingyenes a belépő ;-).
Szóval az első szakasz Budapest XIX. - Sopron
Azt terveztem, hogy az M1-en legurulunk Győr melletti töltőig (Decathlon), onnan pedig Sopronba. Természetesen itthon az akkut 100%-ra töltve. Aztán látva, hogy M1-et felújítják, és óriás dugó van rajta, meggondoltuk magunkat. Kihagytuk a 10napos autópálya matrica megvásárlását, és az 1-es főúton mentünk el Győrig (az út szinte üres volt végig, jó tempót lehetett autózni).
Győrben a Révay parkolóházban van egy töltő, ami ingyenes, csak a parkolási díjat kell kifizetni (100 HUF óránként). Természetesen 1 óra alatt simán feltöltöttünk újra 100%-ra, így a költségünk 100Ft lett. Közben ettünk / ittunk / wc-re mentünk.
Innen Sopronig nem történt semmi érdekes, körülbelül fél akku kapacitással értünk oda a nagyjából 100km után.
Másnap az egész napot a Family Parkban töltöttük (10:00 - 18:00 nyitvatartási idő), ezalatt a park elektromos autó töltőjén ismét 100%-ra töltött az i3. Visszagurultunk Sopronba a szállásunkra, és jó fáradtan eltettük magunkat az osztrák szakasz előtt.
Reggel indultunk, persze nem túl korán, kényelmesen, 10-11 óra körül. Természetesen az osztrák autópálya matricát már megvettük magunknak, így pályán terveztük az utat.
Semmi érdekes nem történt út közben, egyszer kellett megállni tölteni. Ezt a Steinhausl autópálya megállóba épített IONITY töltőn terveztem. (itt jegyezném meg, hogy Maingau kártyával féláron tölthetünk az IONITY töltőkön! )
Itt körülbelül 7 Euro értékben töltöttünk az autóba.
Végül megérkeztünk Hollenstein an der Ybbs-be, délután 2 körül. Ott megleptek azzal, hogy még el kell menni a biciklis utánfutóért a 20-25 km-re levő Göstlingbe. Na itt necces volt, érzésem szerint, mert alig volt már 60km hatótáv, így a hegyek közt oda 25, vissza 25km neccesnek érződött. Persze túlizgultam a dolgot. Az autó a korábbi autópályás fogyasztás alapján számolta a hátralevő távot, de itt persze ahhoz képest alig fogyasztott, így a +50 km megtétele csak 20km-el csökkentette a hatótávot.
Éjjelre a házigazda adott egy konnektort, ahol az autót feltölthettem 100%-ra. (nem kért érte pénzt)
A bicikli túra szuper volt, csodás tájon, nagyon jó utak.
3 nappal később, reggel 10 felé, el is indultunk haza.
Hazafelé
Visszafelé ugyanott töltöttünk először, ahol az odaúton is.
Itt körülbelül 10 euro értékben folyt az elektron az akkuba.
Majd tovább a pályán egészen a magyar határ előtti utolsó OMV kútig, ahol ismét van egy IONITY töltő, de itt csak további 5 Euro értékben vásároltunk áramot. Ezzel simán kihúztuk Győrig, ahol ismét a Révay parkolóházban töltöttünk, most 2 óra hosszat időztünk itt, mert ebédeltünk, játszótereztünk kicsit.
( 200HUF költség).
Utána a hazaúton már sok érdekes nem történt, ismét az 1-es főúton mentünk, Biatorbágyig - Pest megyei matricánk ugyanis van. Kényelmesen hazaértünk, és itthon töltöttük az autót, a saját 230V hálózatunkról.
(körülbelül 600HUF értékben)
Az eurot Revoluton váltottam,1€ = 350HUF értékben. Így a nagyjából 1000km-es útra, 8600HUF költség adódott. (körülbelül 1/3 áron mintha a régi dízel Giuliettánkkal mentünk volna)
Döntse el mindenki maga, hogy ez sok vagy kevés.
Következő bejegyzésem a piszkos anyagiakról fog szólni - engem is érdekel, hogy ne járjak túl rosszul azzal, hogy early adopterként elkezdtem elektromos autót használni.