Úgy alakult több mint egy éve a sorsom, hogy munkahely váltással sikerült előnyös helyzetbe kerülni.
Mivel az új helyen a gazdasági évre kivetített adó befizetésem több lett mint szükséges, így abból jól jöttem ki(kb egy havi bérem visszakaptam), eljött az idő az asszony viharvert autójának lecserélése (szegény Fiesta kapott az élettől, de az másik történet).
Mivel falusiak lettünk, kellett valami nagyobb, mert reggel a kenguruk szeretnek az úton átkelni random módon, illetve az utánfutót is jobb lenne nem az én 1.8-as Corollámmal húzni, mert sok a domb.
Mivel a 6G72, 6G74 motorkódok számomra teljesen ismertek minden szempontból, így egyszerűen tudtam kijelölni az utat.
Legyen a 6G75 motorral megáldott autó ami Pajero.
Asszonyka belevetette magát és talált egyet jóval a piaci ár alatt, 300E km az órájában amit 2008-ota gyűjtött be.
Elmentünk, a Fiesta be lett számítva, és elhoztuk az új szerzeményt.
Hazafele úton feltűnt, hogy bizonyos berendezések bekapcsolásával a jobb irányjelző folyamatosan világít. Ezt gyorsan kisakkoztam, így működött az irányjelző ahogy kell.
Mivel úgy jött ki, egy gyors fékbetét csere után leány egyből használatba vette.
Számla volt az utolsó 100E-es nagyszervíz meg lett csinálva, bár kételkedtem benne.
Persze az első hét után jött a telefon, megállt.
Semmi komoly, a főtengely szögelfordulás jeladó, és csak ideiglenes hiba, mert utánna azonnal elindult újra (asszonyka nem megy sehová OBDE hiba olvasó nélkül pont emiatt).
Jeladó megrendelt, közben vártam a féktárcsák, szelepfedél tömítés és a 2 hátsó kerékcsapágy megérkezésére is.
Az irányjelző hiba gyorsan meglett, fejben végig mentem hogyan működik, és megtaláltam a fórumokon, hogy mi okozza. A betyár neve ETACS. Beszerezni nem egyszerű, igaz nekem mindenhová elér a kezem, így az ország másik csücskében a bontóból szerzett egyet jó barátom, és elküldte postán. Miután mindent sikerült kicserélni, ami hibás volt, egy dolog volt hátra, a kulcsok tartalmaznak egy-egy központi zár távirányítót, amit újra kell tanítani.
Én balga, mondom elviszem a profikhoz, mert gyorsabb és egyszerűbb. NEM. Egy napnyi tekergozes után, hazamentem és 5!!! perc alatt megcsináltam.
Mivel a főtengely jeladó csere felér egy vezérlés cseréhez szükséges bontással, így meg tudtam tekinteni a vezérlés állapotát. Ki lett cserélve, ahogy a számla is írta, és Minden el lett végezve amit ilyenkor meg kell tenni.
Egy kép a csoda manifesztálódásáról hiszen a jeladó működött amíg ki nem cseréltem:
Persze a szelepdekni tömítések azok rám vártak, mert valamiért a gyújtógyertya csere során sosem teszik meg. Pedig onnan már csak tényleg 2X 6 csavar meg kb $40.
Így lettünk egy benzin temető tulajdonosai.
És miért a cím?
Aki tud spanyolul az sejti, a Pajero szó jelentése: Wanker angolul, ami magyarul odszcenitást nélkülözve hűen tükröz a cím.