2022. június 30., csütörtök

Gyorskeresés

IPON –avagy legombolásom története-

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözölök mindenkit, akit idesodort a rossz sors és a problémázásom olvassa! Sok panaszáradatot lehet olvasni weben különféle boltokról, hadd osszam meg veletek a saját kellemetlen tapasztalatom.

UPDATE:
Megkerestek telefonon és elnézést kértek a történtekért. Szeretnének lépéseket tenni , hogy ne maradjon rossz benyomásom az IPON-ról. Holnap meló után megpróbálom rendezni velük a dolgot.
A hozzászólások között végül megegyezésre jutottunk az IPON-nal.
Köszönöm a kedves fórumozóknak a segítséget, nélkületek nem jutottam volna semmire.

Január elején vásároltam magamnak egy Logitech MX 5500 billentyűzet/egér csomagot az IPON-nál 33000 pengő magyar forintért. Hazavittem a szettet, de pár óra használat után feltűnt, hogy az első scroll lenyomásra mint 3. gomb nem minden esetben működik. Egy napig próbálgattam, majd arra jutottam, hogy ha a 3000ft-os mamba egerem két éve gyönyörűen működik akkor bizony nem szokom meg, úgyis 3 napon belül vagyok megcseréltetem.
A harmadik napon vissza is mentem vele meló után. Velem szemben állt a szervízes fiatalember. Mikor megkérdezte mi a gondom azt mondtam:
-Sajnos a görgő nem mindig működik gombként, olyan mintha kontakt hibás lenne. Ha lehet szeretném megcseréltetni egy másikra.
A szervizes azt mondta “hű most ezt , hogy írjam le” , de semmi gond elveszi tőlem a terméket és 100% sőt hótziher , hogy 3 napon belül hívnak is , hogy mehetek a cseréért. Békében , elégedetten távoztam.

Telt-múlt az idő, de nemigen akartak hívni. Mikor eltelt 10 nap és semmi visszajelzés nem érkezett a párom küldött egy emailt nekik, hogy ugyan mi a helyzet. A válasz annyi volt, hogy a gariztatást 15 napra vállalják várja ki a sorát. Válaszolt neki, hogy a 3 napon belül csak csere lehetséges ha a vevő azt kéri, nem érti mi tart eddig. Erre azt felelték, hogy a jelzett hiba nem jelentkezett, tesztelik.
No itt már sejthettem volna mi vár rám…

A 14. nap végén kaptam az sms-t, hogy irány-horány lezajlott a művelet. Bementem a mai nap (szerda). Mikor felmásztam az emeletre a kedves úriember aki kiszolgált közölte, hogy ennek a cuccnak semmi baja, vigyem haza.
Teljesen nyugodt és kultúrált hangnemben ellent mondtam, hogy az bizony nem lehet, nem véletlen hoztam vissza. Újra megkérdezték mi is a hiba. Elmondtam. Összedugják a fejüket hárman a szakik majd az egyik csillogó szemekkel rám néz és azt mondja:

-Hát azért nem működik harmadik gombként, mert az nem gomb hanem scroll. A scroll az egy olyan dolog, ha fellépünk egy honlapra azzal lehet állítani, léptetni, hogy melyik részt szeretnénk olvasni.

Tartott még egy kis előadást az egérről, hogy mi is az és , hogy működik.
Szerényen végighallgattam, majd megjegyeztem nyugodtan, hogy ha az a scroll nem működik gombként is , mert a Logitech úgy gyártotta, itt hagyom nekik ajándékba az egész hóbelevancot. Lelkesen rakták össze a cajgot ezek után. Az egyik szervizes felemelte a telefont és felhívott valami overmindot aki megerősítette, hogy bizony az mx revolution egérnek a görgője az kicsit sem gomb.

Összerakás után jött a nagy megvilágosodás, hihetelen mik vannak, technológiai csoda nem csak hogy gombként funkcionál, még változtatható is, hogy mit csináljon a görgő lenyomásra.
Annyit se mondtak, hogy bocs, hogy hülyének néztünk.

Ezután figyeltem a kezét a velem foglalkozó szakinak aki épp a cajgot nyúzta és kiszúrtam, hogy neki is volt párszor mikor duplán kellett masszíroznia az egeret. Mondom: -látod erre gondoltam, nem nagy hiba , de egy ilyen árú cumónál működjön már rendesen. Azt felelte igaz igaz de ez olyan kis hiba, hogy erre tuti nem tesztelték , mert az van a hibaleírásban, hogy nem jó a scroll, kontaktos.Mondom neki semmi gond látja most már ő is, ez a bajom kérek újat, ha lehet, vagy levásárolnám az árát. Hisz úgyis 3 napon belüli volt a dolog.
Egyből jött a válasz, hogy francokat, vagy elküldik egy újabb hónapig tesztelni megint vagy megfogom és legariztatom magamnak a Logitechnél. És különben is szerinte ez hibátlan hisz apróságról van szó. Azt kérték, hogy válasszak a két lehetőség közül.

Mondtam, hogy a harmadikat választom, kérem a vásárlók könyvét és a fogyasztóvédelemhez fordulok. Bizony azt nem kaptam meg mert időközben elmúlt 18 óra és ők nem kötelesek munkaidőn kívül ilyesmivel szolgálni.

No itt torzulni kezdett a fejem.

Időközben jöttek mentek a kollégák már látszott, hogy mennének haza, vágták a pofákat, sőt mikor azt hitték látótéren kívül vannak mutogattak, hogy “ez hülye miatta szopunk még itt”.
Rámutattak a szervízlapra, hogy miért írtam alá ilyen hibaleírást hisz ha odafigyelek nem okoztam volna (ÉN!) az egész szerencsétlen helyzetet.
Itt már közöltem, hogy ha a kolléga nem képes egy ilyen egyszerű dolgot leírni akkor tuti nem én leszek az aki elűzi a fejében uralkodó sötétséget.

Ekkor hívott fel a párom, aki elmondott helyesen pár jogszabályt. Vázoltam neki a helyzetet és miközben mondtam neki, hogy a vásárlók könyvét légmentesen elzárták a világ elől, beszól nekem a privát beszélgetésembe az előttem ülő kis nyikhaj, hogy ne ferdítsek ő azt mondta munkaidőn kívül vannak. Itt csak azért nem szedtem ki a pult mögül, mert akkor nem lett volna megoldva a gondom. Kicsit kiosztottam nem túl hízelgően aminek következtében befejezte velem a kommunikációt.

Ekkor jött szervizes 2.0 aki közölte Mátyás királyét megszégyenítő igazságérzékkel, hogy felhoznak egy másikat ami új és majd megnézzük, hogy az milyen, van-e különbség a kettő között. Mit tesz isten volt, hiszen a második nem hibázott egyszer sem. Sőt lób@aszó erővel sem kellett nyomni. Felajánlották, hogy megcserélik a vevőt/billt/egeret a csomagban erre az újra. Hivatalosan semmi sem történt eladják újra a hibásat.

Otthon vettem észre az alábbi dolgokat:
- hogy 4 helyett két elem van a dobozban a többi ottmaradt
- ami nagyobb baj a vevőegységről a gomb amit szinkronizáláshoz lehet használni ki van szedve, fémlapot nyomogathatok ceruzával majd.
- Illetve a dobozról letépték/ledörzsdölték a vonalkódot és a szériaszámot

Ezek után dióhéjban annyi konklúziót vonnék le, az IPON kerülendő maximálisan annak aki tisztességes eljárásra vágyik.

Két kérdésem lenne:

1. én vagyok a hülye?
2. érdemes fogyasztóvédelemhez fordulni szerintetek ezek után?

Hozzászólások

(#1) Peter Kiss


Peter Kiss
senior tag
LOGOUT blog

A helyedben sürgősen levenném a bolt nevét. Ez így veszélyes!

(#2) ksasa


ksasa
tag

Tudom láma kérdés, de mi a gránátot tud egy ilyen 33000 ft-os egér?

(#3) Tomaaasz válasza Peter Kiss (#1) üzenetére


Tomaaasz
aktív tag

Mert miért is?

Szerintem ne hagyd ennyibe a dolgot! Hajrá!

Oda mentem, ahol vagyok!

(#4) JanR válasza ksasa (#2) üzenetére


JanR
addikt

"Január elején vásároltam maganak egy Logitech MX 5500 billentyűzet/egér csomagot ..."

Amugy a nevet en is levennem, inkabb csak celozz ra.:U

(#5) SystemRoot


SystemRoot
őstag

Hát ez elég erős story. Abszolút neked adok igazat, ez nem is kérdés. Egyébként az IPON jelen van a fórumon. Szerintem hatalmas pofont adsz nekik ezzel, mivel elég jól megy a vállalkozásuk, és ugye a PH szerintem jelentős részét teszi ki a vásárló erőnek. Nagyon jól tetted hogy megírtad. Most majd elgondolkoznak a dolgon.

Én ezidáig elégedett voltam velük áraik miatt, és relatíve gyors rendelhetőség miatt, gariztatni még nem voltam náluk, mondjuk. Ezek után remélem nem is kell majd.
Mindenesetre ha ez velem történik akkor sztem idegbajt kaptam volna azonnal, és szétüvöltöttem volna magamat.

szerk:

NE vedd le a nevet. Jogod van megnevezni, hogy hol vásároltál és leírni azt ami történt.
Név nélkül nem ér semmit az egész.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

(#6) Realradical válasza Peter Kiss (#1) üzenetére


Realradical
őstag

Miért veszélyes? Filóztam a hitelrontáson, hogy büntethető-e, de elvileg szólásszabadság van arra jutottam.

Things that try to look like things often do look more like things than things

(#7) RexpecT válasza ksasa (#2) üzenetére


RexpecT
addikt

Azt,hogy van hozzá billentyűzet is. :DDD

(#8) ^Clown


^Clown
veterán

Eddig nem hallottam rosszat az IPON-ról, már vásároltam párszor náluk, eddig szinte teljesen elégedetten (köszönni néha elfelejtenek de annyi baj legyen). Gariztatni még szerencsére nem kellett semmit, remélem nem is kell majd. Ez a történet mellbevágott, ilyet nem gondoltam volna az IPON-ról. Várom a fejleményeket!

(#9) adalbert1 válasza ksasa (#2) üzenetére


adalbert1
addikt

Kis keresés után kiderül hogy van már logoutos írás is róla.

Realradical : a fáradt gőzben van iponos fórum is (talán tapasztalatok az ipon computerrel a neve).
Amúgy lehet hogy jobban jártál volna ha egyből a Logitech-hez viszed, de ez csak tipp.

[ Szerkesztve ]

(#10) fekeandras


fekeandras
őstag

Nyugodtan fordulj a fogyasztóvédőkhöz. :K És a bolt nevét se vedd le.Ha valóban így volt akkor vállalják a kötelességet az alkalmazottaikért.Valószínűleg az alkalmazottak "ügyeskednek" minden féle módon a vezetés háta mögött és tudta nélkül.Láttam már ilyet igaz nem az IPON -nál.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.