Különleges napra ébredhettünk mi, Forma 1 rajongók. Elkezdődött a szezon első tesztje Jerez de la Fronterában, ami egyben az új, 1,6-os turbók első megmérettetése lett.
Elég furcsa időszak lesz ez látvány szempontjából. Kb. azokhoz tudom hasonlítani, mint amikor megjelentek a kisebb hátsó, nagyobb első légterelők és a kacsacsőrű autók két éve való feltűnése. Az új "dizájn hóbort" most is az autók elejét érinti, bár most inkább hangyászokat látunk, és nem akarok túl vulgáris lenni, de néhány autó eleje úgy néz ki, mintha az elején egy lekonyuló férfi nemiszerv lenne. Nem erre a korszakra fogunk úgy emlékezni, hogy "apám azok a 2014-es autók milyen szépek voltak"!
Íme egy-két "remekmű":
Akadnak azért igazán szép autók is mint például a Ferrari, Mercedes és Red Bull idei modelljei:
A teszttől két csapat maradt távol, a Lotus és a Marussia. A Lotus kijelentette már korábban, hogy nem készült el az autó és még éppen dolgoznak rajta, de a következő teszten már ők is ott köröznek majd. A Marussiánál pedig apróbb gondok akadtak, de még a héten pályára gurulnak.
Ha már Lotus, ők közzé tettek egy koncepciót az autójukról, amin elég meglepő első szárny elrendezéssel találkozhattunk:
Tavaly a teszten minden csapat már az első nap folyamán kb. száz kört meg tudott tenni az új technikáival, míg idén a mezőny összes tesztelő autója se tudta ezt meghaladni az első napon. A megannyi újdonság téhát borsot tört a csapatok orra alá. A Mclaren például egész nap szerelt, az autójuk pályán se volt, még egy ellenörző kör erejéig sem. A Red Bull is éppen csak teljesített pár installációs kört, Adrian Newey szerint egy apró, de kellemetlen hiba miatt állt Vettel a garázsban.
A mezőny legszorgalmasabbja a Ferrari lett, bár ők okozták az első piros zászlóját is, mivel Raikönnennek le kellett parkolnia az autóját elővigyázatosságból, valószínűleg itt is a technika ördöge játszott szerepet.
A legjobban a Mercedes kezdte a napot, akik elsőként gurultak ki, sokáig vezették az időmérést Lewis Hamiltonnal, ám az első szárny úgy döntött, hogy szeretné megnézni az új padlólemezt közelebbről és emiatt Hamilton kicsit összetörte az autót.
Teljesen részletesen nem szeretném leírni a mai nap eseményeit azt az Origo elég jól megtette, sőt visszanézhető a percről-percre tudósításuk is.
Tehát kijelenthetem, hogy izgalmas nap volt ez, bár nem a pályán. A csapatok korábban is nyilatkozták, hogy nagyon eltérő technikai megoldásokat kellett beépíteniük az autóba, az új motor és energia visszanyerő rendszer megújulása alapos fejtörés elé állította a mérnököket.
Kérdés az, hogy vajon előnybe kerülhet-e a Ferrari a legtöbb megtett kilométerével, mekkora hátrány lehet a Lotusnak az, hogy nem derültek már itt ki az esetleges gyermekbetegségei az autójuknak?
Izgatottan várom a holnap napot! És én egy "rövid bejegyzést" szerettem volna írni