2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Hogyan írjunk panaszlevelet egy ügyfélszolgálatnak

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A XXI. századi fogyasztói tásadalomban rengeteg nagy cég úgy érzi, hogy bármit megtehet, az ügyfelek úgyis csak apró hangyák, akiknek esélyük sincs a nagy gépezettel szemben.
Mára teljesen általánossá vált az az üzletpolitika, hogy az új ügyfélért bármit megtesznek, de aki már aláírta a szerződést, az kussoljon és fizessen.
De ettől függetlenül az ügyfélszolgálatok ontják magukból azokat az újra és újra bemásolt protokoll mondatokat, hogy a cég számára mindennél fontosabb, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek a szolgáltatás színvonalával, az ügyfélszolgálat működésével, és, hogy az árakat is ügyfelek igényei szerint alakítják.

A videónak nem célja támadni a szolgáltatókat/cégeket, csak szeretnék mindenkit arra bíztatni, hogy merje az érdekeit érvényesíteni a nagy cégekkel szemben, és ehhez próbálok némi útmutatást nyújtani: nem mindegy ugyanis, hogy milyen stílusban ecseteljük a problémánkat. Sokan agresszíven, alpári módon tálalják elégedetlenségüket, én most egy másik műfajjal próbálkoztam.

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"az androdid szerint egy délelőtt 6MB, a szolgáltató szerint 40MB adatforgalom fogyott."

A szolgáltató bruttó adatforgalmat számol. A telefon nettót.
A kettő közötti különbség a kapcsolat fenntartásából ered. Sőt. Ha csak kikapod a telefonból az akkumulátort, akkor nem jelentkezik ki a hálózatból. Ezért egy ideig keresi a telefont a hálózat, ami adatforgalmat generál.
Ez pofátlanság kategória, de ez van.

Ha a telefonban tiltva van a roaming adatforgalom, akkor egyetlen forint költséget sem generál bekapcsolt állapotban.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) Drenadar


Drenadar
veterán

Bocsánat, de egyáltalán nem "jó" levél.
Nem tárgyilagos, sértegető, személyeskedő.
Elhiszem, hogy nagyon bánt téged a dolog, hogy nem csak neked írnak, és sablonokból dolgoznak (mint az ÖSSZES ügyfélszolgálat - kegyetlen sok ugyanolyan levelet kell megválaszolni, miért is ne dolgoznának sablonnal?).

Személyes véleményem szerint, sokkal többre mész:
tárgyilagos megfogalmazással, kevesebb magyarázkodással, kevesebb félrebeszéléssel.

Ha úgy érzed, hogy nem kaptál választ a leveledben, akkor sem kell újra személyeskedned, és szövegértelmezési kompetenciákat bírálni, csupán annyi :

Előző levelemben kérdésemre nem kaptam választ:
"...bemásolt rész..."

Személyeskedéssel, tudálékossággal csak azt éred el, hogy még ha akart is volna segíteni neked az "ügyintéző" akkor sem fog. El fogja végezni a munkáját, ha igaza van a vodának, akkor bemásolja az ÁSZF odavágó részét, majd levele végére odaírja, hogy amennyiben nem ért egyet válaszunkkal a köv felügyeleti szervekhez fordulhat.....

Bocsi de kikívánkozott belőlem.

(#3) pixelmester. válasza Drenadar (#2) üzenetére


pixelmester.
aktív tag

Látom nem látod benne az irodalmiságot, a humort ;)

(#4) Balrog válasza pixelmester. (#3) üzenetére


Balrog
tag

Egy panaszlevélnek mi köze a humorhoz és az irodalmisághoz? Az ügyfélszolgálatos munkatársak másra sem vágynak 8-10 órás műszakjuk közepén-végén, hogy fél oldalas személyeskedő novellákat olvassanak, és kihámozzák belőle, hogy neked akkor mégis mi a bajod. Arról nem is beszélve, hogy naponta százával kapják a leveleket, és bőven van bennük ilyen féloldalas novella, amin át kell rágniuk magukat.
Ezek után ne is csodálkozz, ha nem válaszolnak, vagy nem úgy kezelik az ügyed, ahogy te elvárod tőlük.

Drenadarnak teljesen igaza van. Rövid, tárgyilagos leveleket kell írni, amit gyorsan, feltudnak dolgozni.

(#2) Drenadar
Teljesen igazad van. Szerintem nincs miért bocsánatot kérned. A címet nyugodtan átlehetne nevezni "Hogyan NE írjunk panaszlevelet egy ügyfélszolgálatnak"

[ Szerkesztve ]

Sometimes you want orange, but life gives you lemon-lime.

(#5) bullseye


bullseye
addikt

*Hogyan írjunk alázós-mószerolós levelet az internetre

Én is írtam már hasonlót, de nem is azért, hogy elintézzék az ügyemet, hanem azért, hogy tudják, idiótának tartom őket (és nem az ügyintézőt, hanem a vezetőséget). Ki is raktam netre, hadd röhögjenek a haverok. De legalább nem olvastam fel videón. Találgathatok? Közben napszemüveget viseltél, a szobában, este. ;]

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6) SUPREME7


SUPREME7
őstag

Ha még valaki nem ismerné: UPC panaszlevél. Ilyen egy igazi panaszlevél :D

(#7) wetomi


wetomi
aktív tag

Segítek: Nem így kell panaszlevelet írni. Ezzel a stílussal nem, hogy nem segíted, még nehezíted is az érdemi válaszadást.

Őszintén szólva megnézném a korábbi levelezést is. A fölösleges és hosszú, érdemi információ nélküli köpködős panaszlevélre nem lehet hosszan válaszolni, nem is kell.

Másik általános probléma, amikor egyszerűen képtelenek az emberek értelmesen leírni, mi a bajuk és mit akarnak. És ha jön mellé egy ilyen stílusú rizsa körítésnek, az már csak hab a tortán...

Persze én konfliktuskerülő vagyok, de a bicska nyílik a zsebemben az ilyen levelektől, mert már végigolvasni is fárasztó aztán még a lényeget is ki kell kihámozni.

Ha jogos a panasz, azt kezelni fogják, de ehhez nem kell verset költeni. Ha nem olyan választ kaptál, amit vártál, vagy más infót, akkor is meg lehet kérdezni egyszerűen, tömören, normális stíluban.

(#8) #56573440 válasza pixelmester. (#3) üzenetére


#56573440
törölt tag

humor? hát biztos van aki szerint ez így vicces, gondolom pont ezért került ki...

irodalmiság? még ha tartaná a négyes ionicus a minore-t ahog a bordalban vagy a szerenádban, esetleg az olvasó egy ókori görög lírát pengetett volna közben, akkor azt mondanám hogy bizonyos szögből... bár akkor már iambosz kellett volna legyen ha ennyire gúnyosra hangolta...

(#9) Outlander válasza Drenadar (#2) üzenetére


Outlander
őstag

+1.... unalmas, semmitmondó... bocsánat inkább nagyot akar mondani, de tartalom nélkül.
Persze, hogy nincs kedve, ideje meg pláne nincs átolvasni a "droidnak".

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#10) kemotox


kemotox
addikt

Butthurt "húdejpofánelküldömapicsábaőket" típusú dolog, amire utólag rámondják, hogydehátpoén. Klasszikus!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.