Új készülék vásárlásakor a régi készüléket eladom, amennyiben az "asszony" nem tart rá igényt. Tettem ezt a legutolsó cserénél is, egy rövid kitérővel.
A történet alanya egy Samsung Galaxy Note 9 512GB/8GB készülék. Probléma volt az USB paneljével. Nem ment a gyors töltés és ha kábelen volt, a legkisebb mozdításra is megszakadt a kapcsolat.
Hibásan nem szerettem volna eladni. Gyári garancia volt a készülékre, ezért a javíttatás mellett döntöttem.
Kényelmi szempontból és időhiány miatt a legegyszerűbb megoldásnak tűnt beadni a legközelebb lévő T-partner üzletbe.
Mivel rengeteg negatívumot olvastam a TMX szervizéről, felkészültem az esetleges kellemetlenségekre.
Minden szögből lefotóztam a készüléket, úgy, hogy minden fotón látszódjon a jegyzőkönyv száma és dátuma, valamint az ügyintézőt megkértem, hogy alapos szemrevételezés után írja bele a jegyzőkönyve, hogy a készülék karc és sérülésmentes!
A készülék elkészült, hurrá! Átvételkor jött a fekete leves. A készülékház három sarkán sérült, eléggé látható módon. Informálódás után autóba ültem, irány Budaörs. A Telemax a budaörsi Tesco mögött, egy eldugott kis utcában található. Onnan a biztonsági szolgálat kitessékelt. Átirányítottak a Tesco parkolójában található Samsungos konténerhez, mondván ott van az ügyfélszolgálat.
Bementem, elmondtam a problémámat, megmutattam a bejegyzést és szóltam, hogy fotók is készültek a készülékről. Ideges voltam és erélyes, de nem voltam bunkó, legalább is megpróbáltam nem az lenni...
A készüléket munkalappal átvették, 3 munkanapon belül jelentkeznek.
Még 2019.10.18.-án délután, miután leadtam a megsérült készüléket, írtam a Telemaxnak egy levelet, valamint a Telekom központi számán is bejelentettem, hogy megsérült a készülék a javítás során.
A levélben leírtam a történteket, munkalap számokat és igyekeztem azt a hivatalos levelekben használt nyelvezet szerint megírni. Külön kiemeltem benne, hogy ugyan a készülék működését a sérülés nem befolyásolja, de jelentősen értékcsökkentő tényező. Egy felső kategóriás készülék esetén ez az összeg túlmutat a szabálysértés fogalmán. Leírtam, hogy szeretném ha békés úton megoldanánk az ügyet, de nem zárkózom el egy esetleges jogi eljárástól sem.
Csörög a telefonom, TMX Budaörs. Kivizsgálták az ügyet, kicserélik a keretet a kijelzővel együtt és egy új akkut is kapok. 2019.10.22.-én át is vehetem a készüléket. Örülök. Egy talpig fóliázott, ismét karcmentes készüléket kaptam vissza, ami ezen sorok írása közben már az új gazdájánál teljesít szolgálatot. Sok örömet és hibamentes használatot kívánok Nekik még egyszer! Ezúton is szeretném a TMX Mobile Solution KFT-nek köszönetet mondani. Nagyot hibáztak, de korrigálták.
Végszó.
Sajnos ilyen világot élünk, ahol elővigyázatosnak kell lenni. Be kell biztosítani magunkat, mert biztosítékok nélkül nem minden esetben fogunk tudni harcolni az igazunkért. Ha a Telemaxal van dolgotok, legyetek mindig körültekintőek. Nem azt mondom, hogy mindenki így jár, aki hozzájuk viszi/küldi a készülékét, de a fórumokat olvasva a hibarátájuk eléggé magas. Ezzel foglalkozni kéne, még akkor is, ha nem nagyon van más a piacon.
Azért a jelenlegi Samsungom ha meghibásodik, inkább egy másik Samsung szervizbe viszem, még ha időigényesebb is.