2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Az Év autója 2018 - szubjektív vélemény

Írta: | Kulcsszavak: volvo . volvo xc40 . év autója

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A Car Of the Year 2018 győztese a Volvo XC40 lett. Szubjektív vélemény következik a döntős autókról, a cikk végén pedig a hivatalos végeredmény. 

Először is nézzük a mezőnyt.

Alfa Romeo Stelvio
Audi A8
BMW 5-ös
Citroen C3 Aircross
Kia Stinger
Seat Ibiza
Volvo XC40

7. hely

Véleményem szerint ebből a listából a Citroen C3 Aircross egyből kiesik mivel semmi olyan tulajdonsággal nem rendelkezik a modell, amivel év autója címet lehetne nyerni. A motorválaszték szokásos PSA, azaz 1.2-es 3 hengeres benzinesek (sima szívóként és turbóval), illetve 1.6 Hdi.

6. hely

Nálam az új Audi A8 is egyből kiesik, mert semmi olyan technológiát nem tartalmaz, amit egy ilyen drága autónak kellene (és amivel nyerni is lehet). Ha az új A8 egy teljesen új elektromos hajtáslánccal mutatkozott volna be, amivel egyből a Tesla Modell S ellenfele lett volna, akkor lett volna miről beszélni, de túl sok a "lett volna", így nem csodálkozom azon, hogy utolsó előtti lett, a fejlett vezetéstámogató rendszerek miatt került a Citroen elé nálam.

5. hely

BMW 5-ös széria, kívülről nehéz megmondani, hogy ez már egy új autó, belül és a lemezek alatt persze az új 7-es technikája van és három nagy német gyártó közül a BMW adja a legjobb vezetési élményt ebben a kategóriában és az új 5-ös egy nagyon-nagyon jó autó, de ennél nem több. Nincs se komoly elektromos hajtás, se semmi olyan plusz amiért megérdemelne egy díjat.

4. hely

A Kia Stinger egy merész próbálkozás a koreai vállalat részéről. A V6 turbó felveszi a versenyt a német gyártók modelljével, de megint hiányzik sok minden a Kia részéről, például az, hogy ebből az autóból megint nem fognak sokat eladni, mert 2018-ban nagyon kevesen vannak azok, akiknek van pénze és a 3.3-a V6-os 370 lóerős benzines autót szeretnének tankolni, úgy hogy az autó orrán nem a három nagy német gyártó egyikének az emblémája van. (tudom van a Stinger 2.2 dízellel és 2.0 turbó benzinnel) A Kiának ugyanakkor jár a piros pont azért mert meglépték ezt a modellt.

3. hely

Seat Ibiza. A VW most a Polót 2010-es győzelmét próbálta lemásolni Seat jelmezben és a Seatnak minden esélye is meg lett volna hozzá, de a VW csoportnak most nem sok esélye van egy ilyen díjat nyerni. A Seat Ibiza egy nagyon jó autó, majdnem akkora mint egy IV-es Golf, az új padlólemeznek köszönhetően a súlya kategóriájában alacsony, új ára 3,5 millió Ft alatt van itthon is. Jó benzines TSI turbó motorok (és most itt mellékes, hogy használtan 4-5 évesen milyen a TSI motorok)  Egyszóval akár meg is nyerhette volna.

2. Alfa Romeo Stelvio

Alfa SUV ilyen elképzelhetetlen lett volna pár éve, de az olaszok beletettek egy Ferrari motort (amiből 2 hengert levágtak), de a 2 literes turbó benzines is jól megy. Az autó kapott egy igen korrekt árazást a konkurenciához képest, egyszóval ha magánemberként választani kéne egy BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLC, Lexus NX, Volvo XC60 és az Alfa között én kérdés nélkül az Alfát vinném.

1. Volvo XC40

Elsőre tökéletes? A Volvo az első XC90-el lépett a SUV piacra 2002-ben, aztán jött az XC60 (már mindkettő a második generációnál tart), most pedig itt az új XC40. 
Az új XC40 mindent tud amit kell, modern biztonsági megoldások, minőségi utastér. A gyártó szerint lesz hibrid és elektromos verzió is a jövőben. A kínálat a 2 literes dízel és benzinessel indul. Jelenlegi magyarországi ára még egy kicsit magas, de jövőben jönnek az olcsóbb verziók is például kizárólag elsőkerék hajtással. Egyszóval egy igazi mindenben jó autó lett a Volvo XC40. A Volvo az XC90-es 2016-os második helye után megérdemelten lett első.

Kép: caroftheyear.org

 

Hivatalos végeredmény:

1. Volvo XC40
2. Seat Ibiza
3. BMW 5-ös
4. Kia Stinger
5. Citroen C3 Aircross
6. Audi A8
7. Alfa Romeo Stelvio

Hozzászólások

(#1) seolwon


seolwon
tag

Az Audiból nincs elektromos az baj, a Volvoból sincs, (majd lesz) de az nem baj? Félreértek valamit?

(#2) opeter87


opeter87
senior tag

Hát az A8 esetében baj, hogy nincs elektromos és hibrid hajtás sem. Egy márka csúcsmodelljének szerintem illene lennie 2018-ban. A Volvonak van az XC90-ből és az XC60-ból is, így ha azt ígérik, hogy lesz az XC40-ből is, akkor én azt elhiszem.

Az új A8-nak szerintem Tesla szintű elektromos hajtással kellett volna jönni, ehhez képest még egy "kamu" zöld rendszámos kivitel sincsen.

(#3) Stanlee


Stanlee
őstag

Nem egyszeru szerintem az ev autoja cimet kiosztani, mert itt nem mindig a praktikussag, kulso, ar vagy vezetesi elmeny az, ami szamit, hanem ezeknek az egyvelege. Viszont C3-at es Ibiza-t is vezettem, azoknak biztos nem szabad ilyen cimet kiadni. Az A8 egyszeruen semmi ujdnsagot nem ad, csak egy jo iparos munka, sok penzert, biztos orome lesz a tulajanak benne. A tobbire nagyon nem tudok mit mondani, de a Volvoval nagyon nem nyultak melle, meg mindig jobb, mint amikor a Polo volt az ev autoja :-)

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#4) Cifu válasza opeter87 (#2) üzenetére


Cifu
nagyúr

Volt az A8-ból hibrid és a kutya nem vásárolt belőle, mert 4 hengeres motor egy A8-asban derogált...

Megbocsás, de a logikát én sem tudom követni. Nem Electric Cár of the Year a díj címe, de az értékelésénél ha nincs belőle elektromos, akkor máris kiesik. Kivéve ha nem, csakmertazért... :U

Hogy szubjektív, az egy dolog, de nem is következetes...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#5) opeter87 válasza Cifu (#4) üzenetére


opeter87
senior tag

Tudom volt régen hibrid meg A6-ból és talán a Q5-ből is.

Az A8 esetében ezt írtam:
"mert semmi olyan technológiát nem tartalmaz, amit egy ilyen drága autónak kellene (és amivel nyerni is lehet)"

Na ezért nem érdemel díjat. Az XC40-ből lesz hibrid és elektromos is ezt a Volvo is többször nyilatkozva. Itt most nem a hibrid és elektromos autó van nincs kérdésről van szó, hanem arról, hogy az új A8 semmit extra innováció nem ad (alapáron közel 30 millióért 2018-ban).

(#6) ncc1701


ncc1701
veterán

Egyik sem kellene, a szemem kiesne a szervizelés számlától. Hátha vmi megmakkan benne.

(#7) Cifu válasza opeter87 (#5) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az A8 esetében ezt írtam:
"mert semmi olyan technológiát nem tartalmaz, amit egy ilyen drága autónak kellene (és amivel nyerni is lehet)"...
hanem arról, hogy az új A8 semmit extra innováció nem ad (alapáron közel 30 millióért 2018-ban).

Megbocsáss, de mit kellene tartalmaznia? Lesz W12 TSI motor, van Lézer első és OLED hátsó lámpa, 48 voltos belső elektromos rendszer, dinamikus összkerék kormányzás, összkerék hajtás, radar/ultrahang/optikai/lézer érzékelők, csordultig érintőképernyővel az egész, intelligens aktív felfüggesztés (persze, a marketing AI néven nevezi, mert ma már minden mesterséges intelligencia, még az is, ami 10 éve ugyan az, csak hát kell a buzzword mellé) és a többi.

Félreértés ne essék, én sem estem hanyat az A8-tól, de azt azért megadom neki, hogy minden megvan benne, amit egy csúcskategóriás luxus limuzinba be lehet ma építeni....

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#8) #56573440


#56573440
törölt tag

Az év autója választás mindig nagyon furcsa volt nekem, mindenki mást keres az autóban igazából, elég nehéz megítélni ezt globális szinten. Volt nem egy égésteres beszélgetés tc hasábjain ezzel kapcsolatban, ott is előjött, hogy nagyon nagyon szubjektíven tudnak sok helyen pontozni, és ez nagyban torzítja a kimenetelt.

Az egész év autója szerintem sokkal inkább egy iparági egyezség, bár idén én is hasonlóra számítottam, azért talán 16-ban volt az Astra az első az viccesebb volt :D Azért egy MX5/XC90/7-es Bimmer/Superb mezőnyben nem éreztem azt se egy akkora mondásnak... Persze az se szar, de na...

(#9) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

A8 Audi először lépett ki Level3 önvezető rendszerrel a piacra.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#10) #56573440 válasza alkatraz3000 (#9) üzenetére


#56573440
törölt tag

Van valami linked? Legutóbb ott tartottam, hogy majd a 2019-es modell... Meg a neten is ezt látom. Meg a konfigurátorban se látok mást :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.