A Car Of the Year 2018 győztese a Volvo XC40 lett. Szubjektív vélemény következik a döntős autókról, a cikk végén pedig a hivatalos végeredmény.
Először is nézzük a mezőnyt.
Alfa Romeo Stelvio
Audi A8
BMW 5-ös
Citroen C3 Aircross
Kia Stinger
Seat Ibiza
Volvo XC40
7. hely
Véleményem szerint ebből a listából a Citroen C3 Aircross egyből kiesik mivel semmi olyan tulajdonsággal nem rendelkezik a modell, amivel év autója címet lehetne nyerni. A motorválaszték szokásos PSA, azaz 1.2-es 3 hengeres benzinesek (sima szívóként és turbóval), illetve 1.6 Hdi.
6. hely
Nálam az új Audi A8 is egyből kiesik, mert semmi olyan technológiát nem tartalmaz, amit egy ilyen drága autónak kellene (és amivel nyerni is lehet). Ha az új A8 egy teljesen új elektromos hajtáslánccal mutatkozott volna be, amivel egyből a Tesla Modell S ellenfele lett volna, akkor lett volna miről beszélni, de túl sok a "lett volna", így nem csodálkozom azon, hogy utolsó előtti lett, a fejlett vezetéstámogató rendszerek miatt került a Citroen elé nálam.
5. hely
BMW 5-ös széria, kívülről nehéz megmondani, hogy ez már egy új autó, belül és a lemezek alatt persze az új 7-es technikája van és három nagy német gyártó közül a BMW adja a legjobb vezetési élményt ebben a kategóriában és az új 5-ös egy nagyon-nagyon jó autó, de ennél nem több. Nincs se komoly elektromos hajtás, se semmi olyan plusz amiért megérdemelne egy díjat.
4. hely
A Kia Stinger egy merész próbálkozás a koreai vállalat részéről. A V6 turbó felveszi a versenyt a német gyártók modelljével, de megint hiányzik sok minden a Kia részéről, például az, hogy ebből az autóból megint nem fognak sokat eladni, mert 2018-ban nagyon kevesen vannak azok, akiknek van pénze és a 3.3-a V6-os 370 lóerős benzines autót szeretnének tankolni, úgy hogy az autó orrán nem a három nagy német gyártó egyikének az emblémája van. (tudom van a Stinger 2.2 dízellel és 2.0 turbó benzinnel) A Kiának ugyanakkor jár a piros pont azért mert meglépték ezt a modellt.
3. hely
Seat Ibiza. A VW most a Polót 2010-es győzelmét próbálta lemásolni Seat jelmezben és a Seatnak minden esélye is meg lett volna hozzá, de a VW csoportnak most nem sok esélye van egy ilyen díjat nyerni. A Seat Ibiza egy nagyon jó autó, majdnem akkora mint egy IV-es Golf, az új padlólemeznek köszönhetően a súlya kategóriájában alacsony, új ára 3,5 millió Ft alatt van itthon is. Jó benzines TSI turbó motorok (és most itt mellékes, hogy használtan 4-5 évesen milyen a TSI motorok) Egyszóval akár meg is nyerhette volna.
2. Alfa Romeo Stelvio
Alfa SUV ilyen elképzelhetetlen lett volna pár éve, de az olaszok beletettek egy Ferrari motort (amiből 2 hengert levágtak), de a 2 literes turbó benzines is jól megy. Az autó kapott egy igen korrekt árazást a konkurenciához képest, egyszóval ha magánemberként választani kéne egy BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLC, Lexus NX, Volvo XC60 és az Alfa között én kérdés nélkül az Alfát vinném.
1. Volvo XC40
Elsőre tökéletes? A Volvo az első XC90-el lépett a SUV piacra 2002-ben, aztán jött az XC60 (már mindkettő a második generációnál tart), most pedig itt az új XC40.
Az új XC40 mindent tud amit kell, modern biztonsági megoldások, minőségi utastér. A gyártó szerint lesz hibrid és elektromos verzió is a jövőben. A kínálat a 2 literes dízel és benzinessel indul. Jelenlegi magyarországi ára még egy kicsit magas, de jövőben jönnek az olcsóbb verziók is például kizárólag elsőkerék hajtással. Egyszóval egy igazi mindenben jó autó lett a Volvo XC40. A Volvo az XC90-es 2016-os második helye után megérdemelten lett első.
Kép: caroftheyear.org
Hivatalos végeredmény:
1. Volvo XC40
2. Seat Ibiza
3. BMW 5-ös
4. Kia Stinger
5. Citroen C3 Aircross
6. Audi A8
7. Alfa Romeo Stelvio