2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Vettem, egy garanciális használt autót: mi baj lehet?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az előzmények: csapongásom

2021-2022

Valamikor 2021 végén, 2022 elején jött egy olyan gondolatom, hogy az akkor 10 éves Renault Laguna 3, 2.0 DCI, 4 control GT autómat lecserélem. Egyelőre kósza gondolat volt csupán. A lagunám, bár hatalmas léptekkel közeledett a 300.000 km-es futáshoz, komolyabb probléma nem volt vele, megbízható társ volt a mindennapokban és a hosszabb utazások alkalmával is.

Na, de milyen jó lenne egy újabb, egy modernebb, egy szebb, akár még jobban felszerelt, erősebb és KOMBI autó. Annó a laguna vásárlásánál is szempont volt a kombi mivolta, de 2016-ban, amikor is megvettem, ott is hosszas keresgélés után, nem sikerült kombi modellből számomra megfelelőt találni, ezért az 5 ajtós mellett tettem le a voksom.

Ebben az időszakban (2021 végén), még egészen épkézláb árban lehetett válogatni, a saját felállított értékrendszerem szerinti autókból, de valahogy nem sikerült megtalálni az igazit, ezért is húzódott bő 1 évig a keresgélés és a vásárlás, természetesen a 2021-es árakhoz képest, 25-30%-al drágábban. A hosszú keresgéléshez természetesen hozzájárultak, az általam felállított elvárások és a csapongásaim is.

Nos, a főbb paraméterek: KOMBI, LED fényszóró, kulcsnélküli nyitás-zárás-indítás, tempomat, körbe szenzor, eső-fényszenzor, bőr belső – hűthető-fűthető, AA fejegység, automata, PANORÁMA TETŐ, min. 200LE teljesítmény, 3-4 éves autó 7-9M forint körül, futás fétisem nincsen, de egy ilyen korú autót nagyjából 100.000km alatti futással tudtam elképzelni és természetesen a laguna méretéből sem engedtem, tehát a „D” szegmens autói voltak a célközönség – ez volt a kívánságlistám, amihez szigorúan tartottam is magam.

Szerencsére a 2017-2018 utáni „D” szegmensű autókban, ezen extrák nagyrésze megtalálható, úgy gondoltam könnyű menet lesz az autóvásárlás.

Első körben, a következő használt típusok jöttek szóba: Volkswagen Passat B8 (2.0 BiTDI), Renault Talisman (1.8TCe) -->állítólag ez a motor bitang jól sikerült és "...örök, mint a nyomorúság..."<--, Opel Insignia (2.0 BiTurbo D vagy 2.0T), Ford Mondeo ( 2.0 TDCi Bi-Turbo), Peugeot 508 (2.0 HDI vagy 1.6 PureTech GT) majd volt még egy rövid Volkswagen Arteon, Renault Espace, Renault Koleos kalandozás is.

Szóba jöttek új típusok is, ezek árban picit távolabb voltak, de mint gondolat felmerültek: Kia Sportage, Kia ProCeed, Hyundai Tucson – ám ezek az általam támasztott kritériumokat nem feltétlenül teljesítették, így gyorsan el is hessegettem ezek megvásárlásának a gondolatát.

Volt még egy rövidke kalandozásom egy teljesen más szegmensben: Audi A6 3.0 TDI, Kia Stinger 3.3 T-GDI, de ezeket gyorsan rövidre zártam azzal, hogy nincs ilyen autókra szükségem.

A fenti használtautó csokorból első körben az egyterű / SUV kategóriát ejtettem ki, igazából nem találtam rá ésszerű magyarázatot, hogy nekem ezekre miért lenne szükségem.

Tovább haladva a Mondeot is elengedtem, valahogy OldSchool-nak tűnt a többi versenyzőhöz képes.

Az Insignia nagyon tetszett kívül-belül, egy az összes igényemet kielégítő gázolajos példánnyal majdnem össze is kötöttem az életem, de egy komolyabb átvizsgálás során, jó pár probléma felvetődött (pl. differenciálmű hiba), így elengedtem és ezzel együtt az egész Opel vonalat.

Peugeot 508 esetében a gázolajos változat szinte elérhetetlen kategória, külföldről behozott példányok között volt 1-2 darab, általában gyér felszereltséggel. Az 1.6 turbó benzinről rengeteg rosszat olvastam, ezért kikerült a listáról, pedig micsoda modern beltere van, a külseje is nagyon innovatív, nagyon sajnáltam.

Egy gondolat az Arteonokról, talán ez a típus, ami legjobban tetszett, gyönyörű autó, és lehet csak nekem sikerült belenyúlni, de a 2-3 példány amiket megnéztem, rendre 4 év körüli autókról beszélünk, 100.000 km alatti futással, rettentő elhasználódást mutattak a belső terükben (ülések, kormány). A közel 300.000 km-t futott lagunám állapota nagyságrendekkel jobb volt.

B8 Passat vonalon viszonylag gyér volt a felhozatal a 2.0BiTDI szegmensben az általam támasztott feltételek mellett, de ugyanez volt elmondható az 1.8TCe Talismanok tekintetében is, ide tökéletesen illett a „ritka, mint a fehér holló” mondás.

Engednem kellett az elvárásaimból, a panorámatetőt ignorálva a listáról, picit kijjebb nyílt a világ, megjelentek olyan példányok is, amik eddig nem voltak a látóteremben. Felvettem a kapcsolatot egy olyan céggel, akik többnyire minőségi, használt B8 Passatok külföldről történő behozatalával foglalkoznak, ettől függetlenül a felszereltség – motor kívánalmaim miatt, még a panoráma tető elengedése után is elég szűkös volt a választék, illetve itt megjelentek a 3-4 éves, de bőven 150.000 – 200.000km-en túli futású, ám vizuálisan tökéletes állapotú autók. Megmondom őszintén, picit túlárazottnak éreztem a márkát, az árszabásomba, inkább az 5-6 éves példányok fértek volna bele.

2023.02.03.

BUMM, egy szép februári péntek délelőtt jelzett a használtautós applikációm, hogy egy a megadott paramétereimnek megfelelő Talisman került fel a portáljukra. Telefonálás, informálódás-lekérdezés, minden klappolt. Így ismét telefonálás, most már az eladót hívtam, magánszemély, az eladó szimpatikusnak tűnt a telefonban, minden információt megosztott velem, plusz képeket küldött, így két nap múlva elindultam, egy autókhoz értő barátommal, természetesen az ország másik végébe.

Már-már annyira klappolt minden, hogy picit szürreálisnak tűnt a dolog, de happy-end lett a vége, üzlet köttetett.

A sztori: az én utam

2023.02.05. 72.660 km

Az autó, egy 2019.01.14-én forgalomba helyezett, Renault Talisman Estate, 1.8TCe (225ps) 4 control, Magnetic felszereltségű. A még érvényes kiterjesztett garancia értelmében 150.000 km vagy 5 éves koráig garanciális (2024.01.14.), mi baj történhet.

2023.02.15. 73.510 km

Következett némi „Úri huncutság” egy kisebb vödörnyi pénzmagot gyorsan elhintettem az autóra, átesett egy 3 lépcsős teljes polírozáson, egy komplett belső tisztításon és bőrápoláson, valamint kapott egy kerámia bevonatot is.

Majd 2023 márciusában kapott egy 20" felniszettet, SPATH SP29, 20" 9j ET40, 245/35r20 Uniroyal Rainsport 5 nyárigumikkal.

2023.03.21. 75.500 km

Visszakanyarodva az eredeti témához, nálam az első garanciához kötött revíziója ekkor történt meg: revízió, olaj + szűrő csere, pollenszűrő, levegőszűrő csere. Hallomásból, sok rémtörténetet hallottam a márkaszervizek hozzáállásával és árazásával kapcsolatban, nálam az első látogatásomkor erre rácáfoltak.

Az első probléma: légkondicionáló

2023.03.28. 75.722 km

Nem sokkal a revízió után, egy szép napos délelőtt az autó klíma berendezése nem kapcsolt be, nem hűtött, ennek feltárására került sor: diagnózis, nem volt elegendő mennyiségű gáztöltet a klíma üzemeléséhez, mivel nyomáspróba során nem sikerült detektálni a hibát, ezért a rendszer komolyabb szintű vizsgálatát javasolták, erre április hónapra kaptam időpontot.

2023.04.14. 76.525 km

A megbeszéltek szerint, ismét a renault szervizbe látogattam, szétborították az autó orrát a könnyebb hozzáférhetőség végett, majd nyomáspróbát és műszeres szivárgásvizsgálatot végeztek. Sajnos nem jártak sikerrel, nem találták meg a szivárgás helyét, csupán annak a tényét tudták megállapítani, hogy valahol elengedi a rendszer a klímatöltet gázt. Kontrasztanyagot (UV reagens) tartalmazó klímagázzal töltötték fel a rendszert. A klíma működött, de előirányoztunk pár hónap múlva egy újabb találkozót.

A fekete leves: a kezdet

2023.06.04. 80.200 km

Vácra utaztunk, egy szép júniusi hosszú hétvégére, majd hazafelé tartva az M3 autópályán ékes csilingelések közepette kaptam egy nem mindennapi hibaüzenetet: (egy nagyobb tempóról való erősebb gyorsítás közben jött a torpanás és a hibaüzenet)

Az autó teljesítménye jelentősen visszafogottá vált, bár ezzel egy időben semmilyen rendellenes dolgot nem tapasztaltam, a motor szépen járt, sem füst, sem pedig szag jelenség nem volt jelen.

A képen látható felírat és piktogramok megjelenése előtt a „Motor túlmelegszik” hibaüzenetet is megkaptam, a vízhőfok mutatás a baloldalon egyetlen millimétert sem változott.

Természetesen az első lehetőségnél lehúzódtam, és leállítottam a motort. Hirtelen, laikusként a géptetőt felhajtva, leellenőriztem a hűtőfolyadék szintjét és állagát/színét, valamint a motorolaj mennyiségét és állagát/szagát. Rendellenességet nem találtam… kis gondolkodás-tanakodás után újra beindítottam a motort, a hibaüzenet eltűnt, a motor szépen járt, minden működött, sikerült az autóval hazaérni.

2023.06.07. 80.537 km

Ezért a reanult-al egy újabb randevút beszéltem meg, melynek eleget is tettem. Teljes diagnosztikát futtattak le, valamint vizuális ellenőrzés történt, az autó semmilyen hibát nem tárolt egyik vezérlőjében sem, így utamra engedtek.

2023.06.12. 80.620 km

Pár nappal később egy szimpla 60km/h-ról, 130km/h-ra történő gyorsításkor produkálta az előzőleg is megjelenő hibajelenséget.

2023.06.15. 80.780 km

Nem is kell mondanom, újabb renault szerviz látogatás, teljes diagnosztika, a tényfeltárás hasonló az előző vizsgálathoz, nincs tárolt hiba, vizuálisan nem látszik semmilyen probléma. Viszont itt megemlítették, hogy a jelenség akár „típushibának” is nevezhető, az országban a többi renault szervizzel történt egyeztetés után kiderült, hogy hasonló hibával már találkoztak ennél az 1.8TCe (M5P) motorcsaládnál . A motorblokkon lévő olajnyomás szenzor meghibásodik, és ez okozza a „fals” hibaüzenetet. Ezért rendeltek egy ilyen szenzort, az elmondásuk alapján csak Franciaországból beszerezhető, ezért 3-4 hét is lehet az átfutás mire beérkezik. Rendben, majd értesítenek, ha itt az alkatrész, utána ismét befáradok, aztán 1-2 napos művelet lesz a csere.

Valamikor július közepén telefonáltam rájuk, hogy hogyan áll a mi kis projektünk, az alkatrész beérkezett, 2023.08.03-án vihetem az autót, kicserélik sipp-supp a nyomásszenzort és mindenki boldog lesz.

2023.08.03. 84.697 km

Tehát ismét látogatást tettem a renault szervizbe, megbeszéltem ha már náluk az autó pár napra, akkor az előzőleg feltárt klíma problémának is nézzenek utána.

A hidegzuhany: I. felvonás

2023.08.10. 84.697 km

Kerek egy hét múltával, csörgött a telefonom, a renault szerviz volt a vonalban: (már dedikáltan el vannak mentve), „Sajnos rossz hírt kell közölnünk: a szenzor kiszerelése közben megsérült a menet a motorblokkban, jelenleg ennek a javításán / javítási lehetőségén dolgozunk”. Hát, rendben…ennyit a sipp-supp rutin szenzorcseréről. (ha jól gondolom, erről az alkatrészről van szó)

2023.08.18. 84.697 km

Teltek a napok, majd egy bő hét elteltével jelezték, hogy mehetek az autóért, elkészültek vele. A klíma rendszerben tömítéscserével orvosolták a szivárgást. Az olajnyomás szenzor menetéhez első körben a magyarországi Renault szervizektől szerették volna a speciális szerszámot kölcsönkérni (ha jól emlékszem 1/8” kúpos menet), de egyikük sem rendelkezett ilyennel. Majd az új szerszám vásárlásánál döntöttek, mely nem bizonyult megfelelőnek. Ezután egy szakival sikerült „kijavíttatni” a menetet. Bár a pár napból pár hét lett, mégis örömmel hagytam el a szervizt, hiszen egy hosszan húzódó probléma végére tettünk pontot, még egy ajándék autó mosás-takarítást is kaptam - végre vége a tortúrának, gondoltam én.

A hidegzuhany: II. felvonás

2023.09.13. 86.700 km

Használtam az autót, hibát nem tapasztaltam, a víz és olajszintre rá-rá nézegettem, nem tapasztaltam anomáliát. 2023.09.14-17 között terveztem egy nagyobb kirándulást a németországi Jénába, az autó szuperül működik, mi baj lehet. A 14-ét megelőző este az M3 autópályán, ismét előjött a fentebb már taglalt hibaüzenet a hozzá tartozó torpanás jelenséggel. Megálltam, újraindítás, vizuális ellenőrzés, újraindítás után a hibaüzenet eltűnt az autó tökéletesen működött.

A „nagy út” előtt sikerült a renault szervizbe 2023.09.14-én reggel még egy alapos diagnosztikára és vizuális ellenőrzésre beugrani, hibát vagy hibára utaló jelenséget, hibakódot nem találtak. Hosszas tanakodás után abban egyeztünk meg, hogy „óvatosan hajtva” induljak neki a németországi kiruccanásnak, ami probléma nélkül meg is történt.

Nos, lassan a 90.000 km-hez közeledett a gépkocsi futása, ezért a renault szervizzel egyeztetve bejelentkeztem a 90.000-es „nagyszervizre.”

2023.09.20. 89.003 km

Megérkeztem hozzájuk, revízió, olaj + szűrő csere, pollenszűrő és váltóolaj csere volt a program, erre 2-3 óra hosszat kértek. Kb. 2 óra múlva hívtak is, hogy kész az autó, de „picit beszélgetnünk kellene” – ez nem hangzott túl jól a telefonban, a szervizbe siettem.

Az olaj + szűrő, pollenszűrő csere és a revízió megtörtént, a váltóolaj csere elmaradt, mert…..
és akkor a beszélgetés: „a cserélt-javított menetű olajszenzor mellől sajnos cseperészik a motorolaj”, igazából az autó elejétől a hátsó hídig, bár nem durván, de szépen végig olajpettyes az autó alja.

Semmi gond: „a gyári szerelési útmutatás szerint ez komplett motorcserét jelent”!

Futkosott a hideg-meleg a hátamon, hiszen egy 8-10.000ft-os szenzor cseréjétől eljutottunk a milliós motorcseréhez. Ez nem csak a blokkot, fűzött blokkot jeleni, hanem a motort a hengerfejjel és a befecskendező rendszerrel együtt, tehát a komplett motort.

Természetesen ez még egyeztetést igényelt részükről a pesti központtal, illetve némi utánajárást a franciaországi gyártóval.

Kis számítógépes pötyögés – beszélgetés után kiderült, hogy Franciaországban van 1db ilyen motorjuk szabad készleten, 1-2 hetes szállítással le is tudják küldeni, az átszerelésre 2-3 napot kérnének, majd még utána 1-2 napot a papírozásra, vizsgára, stb. …hmm, jól hangzik, akkor nem is olyan vészes a kieső idő (gondoltam Én).

Nos, ezért nem került sor a váltó olajának cseréjére, hiszen szét kell borítani az autó egész orrát (bár, akkor nem tudom, hogy mi indokolta a motorolaj cseréjét…mindegy).
Ebben maradtunk, hogy akkor indítsák el a folyamatot, aztán majd értekezünk 2-3 hét múlva.

A végkifejlet: azért nem úgy megy az

2023.10.26. 91.068 km

Teltek – múltak a hetek, nekem is közbejött rengeteg, sajnos nem betervezett probléma, így picit el is felejtődött részemről is ez a remek projekt, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy a prioritása hátrébb került egyéb dolgaimhoz képest. Október vége felé felhívtam a renault szervizt, ahol az ügyem mentéről pozitív fejleményekkel szolgáltak, a pesti vezetőik engedélyezték a motorcserét, DE..

Mindig ez a fránya „DE”, a pesti központi renault szerviz szeretné egy jegyzőkönyv keretében, fényképekkel dokumentálva látni a motorcsere hivatkozásának eredő okát, magyarán az olajcsepegést a szenzor mellől, illetve a blokkban megsérült menetet. Ehhez be kellene fáradnom, ahol ismét szétkapják az autót, kiszerelik a jelenleg nem megfelelően illeszkedő szenzort, dokumentálnának, amit a pesti anyacég számára megküldenek, ők kiértékelik és indulhat a motor tényleges megrendelése Franciaországból. Erre az időtartamra, már nem rakják össze újból az autót (nyilván, hiszen nem tudják a nyomásszenzor megfelelő beszerelését biztosítani).

Így jutunk el oda, hogy a korábbi szóbeli „2-3 napra hagyjam ott az autót, mert kb. annyi a motorcsere ideje” időintervallumból, több hetes – hónapos autó nélküli lét következne.

Következne! Mert, ebben az esetben jár a csereautó DE!

És hihetetlen, már megint ez a „DE”. Van a miskolci szerviznek csereautója, de csak 1db, ami jelenleg egy váltócserére váró márka-sorstársamnál van, ők is a cserealkatrész megérkezésére várnak, amely november közepére van prognosztizálva. A munkafelvevő kollégával ennek tudatában abban maradtunk, hogy használjam továbbra is „óvatosan” az autómat és jelentkeznek, ha a csereautót visszakapták és azt számomra át tudják adni, előzetes információk alapján, ez november közepe.

A várakozás: normál üzemelés

2023.11.10. 91.970 km

November elején, a téli kerékszett átszerelése közben a következőre lettem figyelmes, az alsó műanyag motorvédő burkolat belső felén nagyszerűen detektálható az irományom tárgyát képező probléma.

2023.11.22. 93.039 km

Elérkeztünk november közepéhez (lassan végéhez), így megcsörgettem a renault szervizt. Sajnos az előző munkájuk is csúszásban van, így a november közepei „személyes találkozónkat” javaslatukra, elnapoltuk december második hetére.

Közben az autót napi szinten használtam, ahogy szokták volt mondani: „jön-megy, teszi a dolgát”. Az előző idézethez egy kis előzmény, természetesen heti rendszerességgel csekkolom a motorteret, azon belül is különös figyelmet szentelve az olajszint alakulásának. Színre jó, a szint max. alatt picivel, igazából nem tapasztalok változást. Az autó működésében sem tapsztaltam semmi rendelleneset: nem füstöl, nincs rossz hangja, jól megy, igazából minden klappol, hibaüzenet sincs.

A kiteljesedés: avagy látom a fényt az alagút végén

2023.12.13. 94.402 km

Lassan-lassan elérkezett december második hete, így ismét telefont ragadtam. 2023.12.18-ra bejelentkeztem, hogy megkezdődhessen a pár napos-heztes művelet. Telefonon azt a szerencsés információt kaptam, hogy december 20-21. körül a csereautó is rendelkezésemre fog állni.

2023.12.18. 94.701 km

Az autót leadtam a szerviznek...most egy hosszabb mosolyszünet következik. A megbeszéltek szerint, maradunk telefonos kapcsolatban, ha esetleg lenne valamilyen fejlemény.
Majd el felejtettem, csereautó ügyben, a csütörtököt (2023.12.21.) jelöltük meg, így elégedetten távoztam
a szervizből.

Az alagút végén ez nem az a fény: az arcon csapás

2023.12.21. 94.701 km

Csütörtök, 15:43, mivel semmiféle jelzés nem érkezett, így megeresztettem egy telefont a renault irányába, hogy akkor hogyan-mikor készüljek a csereautó átvételére. Sajnos elutasító választ kaptam, de másnapra, pénteken már minden sínen lesz - kaptam az ígéretet.

2023.12.22. 94.701 km

Péntek, ismét nem érkezett jelzés a szerviz részéről és ezen a napon már én sem tudtam elérni a renaultot. A legutóbbi információim szerint, a két ünnep között nem tartanak nyitva, így a legközelebbi munkanapja a reanultos kollégáknak a 2024.01.08, igen, közel három hét múlva.
Itt egy perc alatt foszlott szét minden, amit az elkövetkező 2-3 hétben terveztem a szabadságom alatt, amikhez elengedhetetlen egy autó.

Ezen a ponton egy világ omlott össze bennem, amely eddig a márkaszervizzel kapcsolatban élt bennem.Illetve ez volt az a pont, ahol a végtelennek látszó türelmem is elfogyott, csak az időzítés volt rossz, mert a január 8-át megkell várnom, hogy a renaultnál élő emberrel találkozhassak/beszélhessek.

2024.01.09. 94.701 km

Sajnos 8-án nem volt alkalmam felvenni a kapcsolatot a renault szervizzel, egyéb elfoglaltságom miatt (persze ők sem kerestek engem), így 9-én ragadtam telefont, némi információ megszerzésére a mi "kis" projektünk megvalósulásával kapcsolatban.
"Az autóm orra szétszedve, elkészültek a képek a kritikus, meghibásodott helyekről, amit küldenek is tovább a központ felé. Aztán majd ők eldöntik, hogy mi legyen, hogyan is tovább" - nos, itt felhúztam a szemöldökömet, eddig úgy véltem a javítás kimenetele már lerágott csont, csupán a formalitás, ami jelenleg történik.
Természetesen előkerült a csereautó kissé akadozó átvétele, illetve a december végi nem tájékoztatás is. Persze nagyon sajnálják a történteket, de holnap (2024.01.10), már minden IS lesz - tehát várom a telefonhívást.

Csináld magad: a kitartó munka gyümölcse

2024.01.11. 94.701 km

Sajnos telefonhívást nem kaptam, így délután személyes találkozót kezdeményeztem. Zárás környékén érkeztem, szerencsére a szalonvezető is jelen volt, így tőle kaptam ígéretet a csereautó biztosításáról.

2024.01.15. 94.701 km

Reggel csörgött a telefonom, a renault-ból hívtak, saját csereautó híján, autókölcsönzőből béreltek nekem egy autót, amit át is vettem.

Csak egy apró megjegyzés: egy nem kis múltú autókölcsönző cégről beszélünk, ennek ellenére január derekán, nyárigumikkal adták át az autót, így másnap még a velük szerződésben álló gumisműhelybe is be kellett térnem a téligumi átszerelése miatt, de ilyen apróságokon már nem akadtam fenn - "stay positive".

Az olajnyomás szenzor nem viccel

2024.01.19. 94.701 km

Kaptam némi infót, hogy az autómból a motor kikerült és darabjaira szedték. Igazából minden olyan alkatrészen, amely olajjal találkozik (hajtókar + csapágyai, vezérmű tengelyek, dugattyúk, stb. ...) nagymérvű kopás található!

Volt egy kis paszír a miskolci szeriz és a pesti központ között, az előbbi részéről a motor komplett cseréjéről, míg az utóbbi részéről, csak a sérült alkatrészek cseréjéről szólt a fáma.Bár nem vagyok autószerelő, számomra egyértelmű a következő művelet: komplett motorcsere!!!
Végül győzött a józan ész, "komplett motorcsere engedélyezve".

2024.02.01. 94.701 km

Lassan a kölcsönautóm szerződésem lejár, ezért informálódtam a renaultnál, hogy mi a teendő, illetve arról is, hogy hogyan áll a "mi kis" projektünk. Válaszként azt kaptam, hogy a motor és segédberendezései a héten megérkeztek, jelenleg az összerakás folyamata zajlik. Egyelőre egy feltételes ígéretet kaptam, amiben 2024.02.07-ét célozták meg az autó átvételére.

2024.02.09. 94.701 km

Február 7-én a találkozó nem valósult meg, viszont a mai napon gazdagodtam némi információval a motorom "összeszerelési fokát" illetően. Lassan a motor összeállt, már "csak" be kell pattintani a helyére.

2024.02.16. 94.701 km

Kaptam némi pozitív információt, a motor összerakva, autóba beszerelve és az indítása is sikeres. Üröm az örömben, hogy összeszerelés közben arra lettek figyelmesek, hogy a két első gátlóból folyik az olaj. Természetesen kértem ezek cseréjét. Sajnos ezek már nem fértek bele a garanciális javítás kereteibe (futómű alkatrészekre nem jár a teljeskörű 5 év / 150.000 km) és mivel adaptív lengéscsillapítókról beszélünk, szemmel jól látható összegbe fog kerülni, de "már (tényleg) látom a fényt az alagút végén". Illetve pár nappal későbbre egy személyes konzultációt is megbeszéltünk.

2024.02.20. 94.701 km

Személyesen kerestem fel a renault szervizt, kedélyesek, segítőkészek voltak, megtekinthettem az autót. A gátlók cseréje és az autó orrának összepakolása után, no meg 1-2 nap próbajáratást/tesztelést követően végre visszakapom az autómat, ebben állapodtunk meg.

Minden jó, ha a vége jó...

2024.02.26. 94.701 km

Végre elérkezett a nap, délelőtt hívott a renault szerviz, elkészült az autóm. Átvettem, ismét nagyon segítőkészek voltak, a gátló cserét nagyon baráti árban számolták. Természetesen, még némi papírozás hátra van a motorcsere miatt, KPM, forgalmi, stb.....de, ez már csak formalitás.

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.