Üdvözlök mindenkit Egy élményt szeretnék megosztani veletek ami egy nagyon igényes autóról szól a típus :AUDI A8 4,2 Quattro ,meg persze amiket tapasztaltam közel 1,5 év alatt, jót és rosszat megpróbálom leírni a legtöbbet hogy mindenki megismerje ezt a típust is
Nem is tudom hol kezdjem talán a legelején .... Történt hogy autóvásárlásra adtam a fejem , és nagyon sok autót megnéztem de valami különlegeset szerettem volna mindenképp amit nem nagyon látni az utakon.És megláttam öt totál oda voltam amikor megláttam és az ára is elérhető volt számomra ,és még ma is közel azonos áron kapható.Az én Audim egy 96 os évjáratú volt fekete színben ,4200 cm2 Qattro V8 automata,301 lovas,220 kw állandó összkerékhajtás .... az extrákat nem sorolnám fel mert túl hosszú lenne, de annyit megemlítenék az enyémben nem " fekete bőr " hanem vaj bőr volt, amin állandóan csúszkáltam szóval nem nagyon lehet rajta egy pozícióban maradni ( Viszont télen lefagysz benne ! Nyáron elviselhetőbb mint a fekete bőr ! ) .A kényelemről ne is beszéljünk,el lehet képzelni hogy Nyíregyházától lemenni Kaposvárra ......és ott úgy szállsz ki az autóból hogy mintha csak 30 km utaztál volna ........ akor elképzelhetitek hogy menyire kényelmesek.Bár lehet azért is mert az enyémben ortopéd első ülések voltak , lehet ez is számított valamit ,a fene se tudja . Az utakon megadja mindenki a kellő tiszteletet pl nem jönnek ki eléd,és nem dudálnak rád a lámpánál ha nem indulsz el időben stb stb.Ezek nem egyszer hanem sorozatosan mindig így voltak az ilyet az ember azért egy bizonyos idő után észreveszi szerintem.Lehet sejteni menyire jó érzés mindezeket átélni Itt külön megemlíteném a gyári Bose hifirendszert 10 db hangszórót jelent , hát még ehez hasonló szépen szóló gyári rendszert még nem hallottam sehol 1 autóban sem ! persze volt még hozzá gyárilag egy 6 lemez cd tár ami szintén kifogástalanul tette a dolgát.Szóval le a kalappal az Audi előtt hogy már 1994 ben amikor megkezdték forgalmazni az Audi a8 ast már ennyire komoly rendszert tettek bele .Az utastér meg szintén le a kalappal ! nem zörög semmi nincs semmi hang ,szélzajt egyáltalán nem lehet észrevenni .Ráadásul annyira modern a műszerfal kialakitása, hogy szerintem még ma is megállja a helyét .És már 94-ben ilyen autók gurultak az utakon ! és ami szintén nagyon fontos hogy az összes A8 as alumínium karosszériával van ellátva !Még külön embléma jelzi az első 2 ajtónál is , szóval 1 szó mint 100 ezek a típusok 20-30 év múlva is így fognak kinézni soha nem kell aggódni a karosszéria kordorációjára. És most kitérnék a motorra és az elektronika nyűgös viselkedésére amik több A8 tulajdonosnál jelentkezett !
Amiket itt leírok a hibákról nem minden esetben fordul elő !! ha rendszeresen szervizelve van jó minőségű alkatrészekkel ,és hozzáértő szerelő végzi el a szervizt meghálálja az autó .Itt szerviz alatt nem csak a kopó alkatrészeket kell cserélni, hanem a hibatárolót teljes egészében kiolvastatni rendszeresen ha nem akarunk meglepetést a későbbiekben .Akad olyan Audi A8-as ami csak a kötelező szervizelést igényelte, és más típushiba nem jelentkezett nála.Az én autómban is szerintem minimális kis hibák voltak amik könnyen orvosolhatóak itt a következő típushibák jelentkeztek amik eléggé elveszi az ember kedvét az autótól amikor a szervizben kell várni mikor lesz végre jó ezt az Audi A8 tulajdonosok jól tudják.
Kezdjük az elektronikával : több típushiba jelent meg , az egyik pl hogy nem működik 1 vagy több henger .....ez 2 dolog miatt következhet be , a legrosszabb a gyújtó trafó ami hengerenként 1 db tehát 8 db van és ennek ára bontóban 20 ezer Ft környékén mozog / db
A másik oka ha nincs szikra az a gyújtás vezérlés, ami 2 chip egymás mögé helyezve az ablakmosó tartálynál, ezt elvileg lehetne javítani ( átforrasztani a lábakat ) mi is megpróbáltuk és ismét levált a forrasztás ! tehát venni kell nincs mese ! ebből 2 db van leosztva a 8 hengerhez ennek az ára bontóban 15 ezer körül van /db.A másik ok az inmobliser kulcs kód nem egyezik meg és ez által az autó nem indítható, és azért nem indul ha a kulcs kód nem egyezik meg mert megszünteti az üzemagyag ellátást.Ennek az orvoslása elvinni egy hibakódolvasásra törlésre és újbóli kulcsillesztést próbálni .A másik gond az üzemanyag tartály szokott rosszalkodni ,ebből is inkább a sok gumicső a tankban ..................sok esetben előfordul mivel az Audiban 2 db tank van kb 50 Liter 1 tank és 1 db ác pumpa szívja át a bal oldali tartályból a fő oldali tartályba, és ez szokta magát megadni ! Pontosabban általában a gumicső ugrik le a tank belsejében ,és emiatt végül csak 1 tank működik ténylegesen .Igy is megy az autó használható ,de minimum 50 liter üzemanyagnak kell benne lenni ha ez a hiba fent áll ............ így jártam én is A fedélzeti komputer hibakódjelzéseinek nem mindig van valóság alapja , szinte minden A8 asnál vannak hibák amit nem valósak ! pl : Vörös Olajnyomás figyelmeztető lámpa fékbetét kopás jelző stb ........ még az akkumulátortól vezető kábel köteg szokott eloxidálódni, erre oda kell figyelni ! Általánosságban ennyit az élelektronikáról
A Motor : A motornál szükség van rendszeres szervizelésre ,tehát amit cserélni kell cserélni. Nálunk volt olyan gond is ,hogy nagyon erős csapágy hang hallatszott egy idő után , később kiderült hogy a ventilátor vízkócsapágy volt a bűnös ...........borzalmas hangot tud adni . A másik dolog amit érdemes megemlíteni ,hogy csakis 4 polosu gyertyát vásároljunk V8 as motorba ! mi amikor megnéztük otthon ,kiderült hogy 2 polosu gyertyák voltak benne ,nem szép dolog egy ilyen motorba ilyet tenni ..... Az automata váltóhoz csak annyit fűznék,hogy az olaj /szűrő cserét szigorúan kell venni,az előírásoknak megfelelően karban tartani a megfelelő olajjal.Különösebb gond nem szokott lenni vele ! mondhatom hogy strapabíróbbak mint az A6 os szériában
Most röviden itt ennyit írtam ami eszembe jutott
Ha még több információ kellene, ezen az oldalon megpróbáltam összeszedni néhányat az Autós népítéletböl ezen az oldalon .Még a jövő bármit hozhat ,lehet lesz még ilyen autóm.Még a kedvem nem ment el tőle Bárki aki ilyen autót szeretne vásárolni ,annak azt javaslom hogy a 97 es évjáratot célozza meg .